fa
Feedback
Multaqa-😍 الملتقى 💖

Multaqa-😍 الملتقى 💖

رفتن به کانال در Telegram

كُلُّ نورٍ تتركه في داخل أحدهم ‏يُضيؤكَ أنتَ" 🌚💖 رابط القناة https://t.me/Multaqa22a

نمایش بیشتر
4 210
مشترکین
-324 ساعت
-217 روز
-7430 روز
آرشیو پست ها
الحقيقة إن الحياة صعبة .. صعبة جدا .. مجهدة .. حتى لو أنت مبسوط أو راضي .. صعبة ... مرهقة جدا ... و أي حد هيقلك غير كده .. he is selling something ....

الإنسان مهما كان قوي مهما كان صلب زي الجبل بيكون بكامل ضعفه وإنسانيته الكاملة قدام شخصه المفضل ،مش خوف ولا ذل وإنما لمكانة الشخص دا جواه …الشخص الوحيد الي أتربع علي عرش قلبه

مخطوبه لواحد بيكلمني مره الصبح ومرة بالليل بيمضي معايا حضور وانصراف

واحد اتجوز بنت بتصحيه كل يوم قبل الفجر بساعه يقيموا الليل، و واحد اتجوز بنت بتحايله كل فرح يخليها تلبس بنطلون، سبحان الله العظيم الأتنين ارادو الحلال، بس واحد اختار خير متاع الدُنيا انما التاني للأسف…!!

"دخلت هايبر ماركت أجيب حاجة وحاطة أدهم في البيبي راب، ولد ٤ سنين كدة شافني ومامته حامل ماشاء الله 😁 وفضل يعيط ويقول البيبي بتاعها راسه طالعة والبيبي بتاعك راسه مش طالعة ليييه ويعيط، والكاشير يضحك والصف اللي ورانا كله بيضحك إن شكلي بالبيبي راب كأني حامل بس في راس فوق 🤣 فهو ياعيني جاله إيرور إزاي مامته حامل والبيبي مش باين

‏عاوزة اعترف اني بحب العلاقات المريحة اللي لما حد يغيب يرجع يسأل ع التاني ويطمن عليه عادي ، لكن ميعاتبش ويقول " انت مبتسألش ليه ؟" ونقلب الحوار بزعل عشان مين افتكر يسأل ع التاني الاول .. كل واحد عنده مشاغل ومشاكل وحياة .. واعتقد ان العلاقات المريحة دي هي اللي بتكمل مدى الحياة ♥️ ‏لكن العلاقات اللي بيكون كل طرف فيها فاكر التاني عبد عنده وماشي بمبدأ " انت مضطر تطمن عليا كل دقيقة " دا عادة ما بيتنهي بزعل مبينتهيش ندى سامح

هو الذي سأروي له قصص الكون كلها وأختم بعبارة: ثمَّ بعد هذا كله، وجدتُّكَ." 💍🤍

احبها يالله فأجمعني بها في الحلال واغننا عن الحرام اللهم إني استودعك إياها فاحفظها لي بعينك التي لا تنام 😞💜💜

بلاش تشغلوا أغاني في أي طريق حتى لو بتسمعوها في العادي . بلاش بلاش بلاش !! ففي الحديث: يقول النبي ﷺ «ما من راكبٍ يخلو في مسيرِه باللهِ و ذِكرِه ، إلا كان رَدْفَه ملَكٌ ، و لا يخلو بشعرِه و نحوه ، إلا كان رَدفَه شيطانٌ» المصدر : صحيح الجامع ..

البنات لو يعرفوا الراجل بيحب إزاي عمرها ما هتقعد دقيقة واحدة في علاقة (( ملهاش مسمى )) الراجل اللي يحبك صدقًا يستثمر فيكي جهده و فلوسة و مشاعره و كُل حياته يكون أنتِ غير كده دي علاقات مضيعة للوقت ياكتر المتزوجات بـ الاسم وياكتر اللي تحب بـ الاسم لأنهم ماعاشوش مع رجال صح الراجل عطاء وحماية ودلع للأنثى

‏الله يزوِّجنّا بأحب الرجال إليه ‏ويرزقنا عُمرة ‏ويرزقنا بشرة نضرَة ‏وجسم صحِّي ‏وشعر كثيف وطويل ياربّ ‏ويرزقنا ويؤتي سؤلنا بكل ما تشتهي أنفُسنا في عفوٍ وعافية.. آمين ألف مرة يا ربّ.

استعدوا لشهر رجب شهر الأرزاق واستجابة الدعوات اكتبوا الدعوات رتبوا لرمضان خططوا للعيد اسعَ يا هتوصل ، ياهتتعلم ، ياهتؤجر .. ويفتح الله علينا وقتما يشاء بطرق تبهرنا والله .. أغلبوا يأسكم فالله أكرم ويجزي بـ الفألِ الحسَن♥️

‏عمومًا أنا عايزة أتجوز علشان شعورين: ١- "إحساس الوَنس" أفضل متونسة بحِس حبيبي طول الوقت و ريحته تكون محوطاني دايمًا في البيت. ٢- "أشد فيشة دماغي" أقعد أرتاح وأنا ساندة رأسي على كِتفه ومتطمنة إنه هيعرف يتصرف في كل حاجة و إن الدار -أخيرًا- أصبحت أمان.

جودة حياتي اتحسنت ٩٠٪ من يوم م بقيت أنا أولويتي الوحيدة، أنا كل اهتماماتي، طاقتي كلها بقت علشان أحلوّ أكتر وأتعلّم أكتر وأنجح وأبقي سعيدة أكتر، والباقي مع ألف سلامة💕

فكرة انك تتجوز البنت اللي بتحبها وتهاجر معاها بلد محدش يعرفكم فيها منعزلين عن العالم عايشين مكتفيين ببعض كل اللي حواليكم حاجة وانت وهي حاجة في بلد العيشة فيها كويسة محدش بيضايقكم محدش بيتدخل في حياتكم هي فكرة أحلامي فاهمين الشعور؟

اسماء صاحبتي بتيجي كل يوم بعد ١٢ بالليل تسألني اسئلة تعجيزية زي هو احنا هنتحب امتي ، هنتخطب امتي ، هنلاقي شغل كويس امتي ، هننجح في حياتنا امتي ، هيعترفلي بحبه امتي ، هنسافر برا مصر امتي ، هنرتاح امتي ، هو ليه ، طب لحد امتي حبيبتي ما انا لو اعرف مكنتش هفضل سهرانة معاكي للفجر نسأل بعض الاسئلة دي.

ينام على معصية وتراه ينفض الفراش، يستمع إلى الأغاني، ويستمع كذلك إلى القرآن.. يتقرب إلى الله بالنوافل بالرغم من انه مُقصر في الفرائض، يعلم من نفسه ما لو علموه الناس ما صافحوه.. ولكنه يريد أن يترك أبوابا مفتوحة بينه وبين ربه.. لعله يدخل من أحدهم يوما ما.. قال الله تعالي "" وَآخَرُونَ اعْتَرَفُوا بِذُنُوبِهِمْ خَلَطُوا عَمَلًا صَالِحًا وَآخَرَ سَيِّئًا عَسَى اللَّهُ أَن يَتُوبَ عَلَيْهِمْ ۚ إِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَّحِيمٌ""...

بحترم جدا الشخص الُمعترف بالحلال والحرام والصح والغلط والعيب والاصول ، ولما بيغلط بيقول انا مُقصر أنا غلطت لكن ده حلال واضح وده حرام واضح وادعيلى بالهدايه ، لكن مش بيجادل و بيحلل ويحرم ال يعجبه وال على مزاجه وال علي هواه ! " وَلاَ تَقُولُواْ لِمَا تَصِفُ أَلْسِنَتُكُمُ الْكَذِبَ هَذَا حَلاَلٌ وَهَذَا حَرَامٌ لِّتَفْتَرُواْ عَلَى اللّهِ الْكَذِبَ إِنَّ الَّذِينَ يَفْتَرُونَ عَلَى اللّهِ الْكَذِبَ لاَ يُفْلِحُونَ " كل الاحترام والتقدير للشخص ال واضح مع ربنا ومع نفسه .. "

_عارف يعني ايه يقين ؟ =يعني لما الدنيا كلها بتبقي ملغبطه والظروف اللي حوليك صعبه جدا بس انت واثق أنها هتتعدل ، رغم انك مش عارفه إزاي ولا حتي أمتي بس متاكد إن ربنا مش هيسيبك وأنه هيغير حالك باحسن من اللي بتتمناه فقط ثق فالله❤️⁩

خطيبي العزيز وزوجي قرة عيني مستقبلا صحيح مزهقاك في عيشتك ومنكدة عليك بس عملالك بهجة في حياتك وبحبك ومتقدرش تستغني عني ولا عن رخامتي 😂♥️