fa
Feedback
Multaqa-😍 الملتقى 💖

Multaqa-😍 الملتقى 💖

رفتن به کانال در Telegram

كُلُّ نورٍ تتركه في داخل أحدهم ‏يُضيؤكَ أنتَ" 🌚💖 رابط القناة https://t.me/Multaqa22a

نمایش بیشتر
4 210
مشترکین
-324 ساعت
-217 روز
-7430 روز
آرشیو پست ها
شُفت ڤيديو جميل لاتنين مخطوبين وعجبني جدا ردوده عليها في الأسئلة وإن هدفه دايما إنها تطمّن .. كان بيسألها ايه أكتر حاجه خايفة منها بعد الجواز؟" .. قالتله: "إن الحب يقل، هو طبيعي.." رد عليها وقالها: "لأ بالعكس الحب بعد الجواز بيزيد لأن بيبقى معاه عِشرة وتمسُّك وبيت اتبنى.." فسألته: "يعني هتفضل تحبني علطول؟!" رد عليها وقالها: "أوعدك إن أنا هفضل أحبك علطول". ولما هي سألته: "كنت بتدوّر على ايه ولقيته فيا؟" .. قالها "كنت بدوّر على واحدة أحس إن هي دي .. انتي بجد أكتر حد شوفته ينفع في كل حاجه، تنفعي صاحبتي، تنفعي حبيبتي، تنفعي مراتي وأم عيالي". ♥️ عايزة أقول إن أهم جرين فلاج في شريك حياتك إنه يكون بيعرف يطمنك، حتى لو بتسأل أسئلة بديهية! يطمنك إنه هيفضل يحبك طول الوقت وفي كل حالاتك، يطمنك إن عمره ما هيشوف غيرك مهما حصل وتحت أي ظرف، يحسسك إنه لقى كنز لما اختارك ويشاورلك ع الحلو اللي فيك دايما، ويزوّد ثقتك بنفسك وفيه .. إنك تبقى صاحبُه قبل ما تكون حبيبُه، والأهم من ده كله إنه يكون مطمّن على تربية ولاده معاك لأنه اختارلهم أم/أب مثالي في عيونه. ♥️♥♥♥

اغار عليكي حتى من الذي يقول لكِ عزيزتي المشترك رصيدك غير كافي من الذي سمح له أن يقول عزيزتي ؟ فأنتِ عزيزتي وحدي . 💙

أحببتهُ. وماذا حدث؟! =تركتهُ لله، فرُزقتُ بهِ حلالًا آتيًا لديارِ أبي.💛

إن شاء الله تبقى سنة كلها امتيازات وقبول في المراحل المختلفة ونبقى أحسن دينيًا وصحيًا ونقدر نحقق جزء من اللي بنتمناه وأهلنا وحبايبنا يفضلوا معانا دايمًا.

‏بابا كان بيعيط ف خطوبه اختى فا بقوله في ايه يابابا دى مروحه معانا قالي ما دا اللي مزعلني .

‏حبايبي البنات هكشفكم كلكم بعد ما بنتوضي واحنا بنلبس الإسدال كدا بنقول أشهد أن لا اله الا الله وأن محمداً عبده ورسوله وبنقول اللهم إجعلني من التوابين وإجعلني من المتطهرين وبعدين بنبدأ صلاه إنما حوار إنك تطلعي بعد م تتوضي وتفضلي ترقصي بالإسدال زي العبيطه دا غلط

في شباب بطلت تسمع أغاني وبطلت تنزلها استوري وناس بطلت اي حاجه حرام وناس بقت تصلي وبتحاول تنتظم في الصلاة وناس بقت تغض بصرها وناس بتجاهد علشان تبطل حرام ! أنت مش ناوي تتحرك وتتعلم من اللي بيحصل الايام دي ؟ الناس بتتغير وانت لسه قاعد ف دايرة المعاصي لوحدك.

هذا النعي ثقيل.. اللهم عوِّض الأمة عن ترجمانها خيرا.

راكبة في المواصلات انا ويونس ، وعطست راح يونس ماسكني من خدودي وقايلي بصوت عالي إسمالله إسمالله يا ماما يا بسبوسة صوت ضحك طالع من العربية كلها واحراج ماتعرضتلوش من خامسة ابتدائي

https://whatsapp.com/channel/0029VanehCDEwEk1VcXsNL1o/688 قناتنا على الواتساب محتوى مختلف ومتنوع

زوجكن الله عفيفًا لا يكذب ك مُحمدًا ،ولا يخون ك يوسفُ ولا يُخالط النساء ك موسى ، ويخاف الله ك نوح ، بارًا بوالديه ك أبا هُريرة......💙🕊.‘

سَـيطيب بك العمر وتهون بقربك الايام يا كل أشيائي الحنونه ")♡

الصُحاب فعلاً مُش بالعشره ولا السنين، لما بنوصل لوقت مُعين بنعرف إن الصُحاب بالقيمة مُش بالعدد وبنعرف إن واحد أحسن من عشرة، و إن الحكاية مالهاش علاقه بالعِشرة ولا بالوقت خالص، وإن أي حد فالدُنيا أصلاً هيحبك وانتَِ كويس بس مُش أي حد هيبقى جنبك وانتَِ مُش كويس ؟ وإن موقف واحد بس مُمكن يعرفك انتَِ اخترت صح ولا غلط فنختار صح بقي لان الصاحب مرايه صحبه ومش اي حد يتقال عنهُ صاحب ‏قالو الصحاب تسند وتشيل، وتخفف لو الحمل تقيل ! ♥️

وأتخيل حياتي حين أُنهي دراستي .. أن يجيءَ الشتاء عليّ لأول مرة بلا توتر وقلق، وأستمتع به وأنا أشاهد فيلما بدلا من فك ألغاز وطلاسم المواد المقررة أن أنام وأستيقظ سواء باكرًا أم متأخرا بإرادتي وأعرف أنه لن يوقظني منبه لعين قبل الثانية عشر ظهرا وأخيرا هاتفي ورأسي يتخلصان تماما من عبء تفريغ مساحة لكتب أخرى لا مزيد من محاولات اللحاق بمحاضرة الساعة الثامنة صباحا التي دائما ما تبوء بالفشل لا مزيد من أطنان الشاي والقهوة لأسهر وأنجز كمًا أكبر من المهام قبل الموعد النهائي للتسليم. مجرد تخيل الأمر وحده يجعل قلبي يكاد يرقص فرحا.

https://whatsapp.com/channel/0029VanehCDEwEk1VcXsNL1o/671 قناتنا على الواتساب ♥️

وأتخيل حياتي حين أُنهي دراستي .. أن يجيءَ الشتاء عليّ لأول مرة بلا توتر وقلق، وأستمتع به وأنا أشاهد فيلما بدلا من فك ألغاز وطلاسم المواد المقررة أن أنام وأستيقظ سواء باكرًا أم متأخرا بإرادتي وأعرف أنه لن يوقظني منبه لعين قبل الثانية عشر ظهرا وأخيرا هاتفي ورأسي يتخلصان تماما من عبء تفريغ مساحة لكتب أخرى لا مزيد من محاولات اللحاق بمحاضرة الساعة الثامنة صباحا التي دائما ما تبوء بالفشل لا مزيد من أطنان الشاي والقهوة لأسهر وأنجز كمًا أكبر من المهام قبل الموعد النهائي للتسليم. مجرد تخيل الأمر وحده يجعل قلبي يكاد يرقص فرحا.

بابا لما ضاقت بيه أوي سافر ليبيا وزمان كان سفر ليبيا بالبطاقة .. سافر وساب في البيت كله خمسة جنية .. ووصل لقى زمايله في السكن بيقولوله انت إيه اللي جابك .. ده مفيش شغل .. قالهم الأرزاق على الله .. بيقولي يدوب صليت العصر لقيت حد ليبي داخل بيقول حد بيفهم في النقاشة هنا .. سبحان الله كانت دي صنعته أصلاً فيها راح معاه.. الراجل قاله عندي اوضة زي بدروم كدة هجربك فيها .. وسابه ورجعله آخر اليوم .. بيقولي الراجل بص للحيطان وبقى يقول " ماشاء الله .. فنان .. الله .. الله " .. وبقى وش الخير والسعد على بابا وبعد ما كنا مش عارفين هنعمل ايه آخر الشهر لقينا بابا باعت فلوس وشنطة مليانة هدوم .. وكراتين لبن عشاني انا وماجى أختي .. والله ماما بتقولي كان بيبعت الفزدق والمكسرات بالشوال .. خير ما بعده خير ..كل ده عشان قال وهو مصدق الأرزاق على الله ❤️

ورميتُ سهم الحبِّ أقصدُ قلبها ‏فأصاب سهمي عينها فاعورَّتِ" فكررتها من لوعتى "‏ورميتُ سهم الحبِّ أقصدُ قلبها ‏فأصاب سهمي أذنها فاصنجت" فأردت تخفيفَ المُصاب بكِلْمةٍ ناديتُها: أنْ أقبلِي، فتكعبلت فاتكسرت ! ف جبصتها فأصاب سهمي رأسها فتهشمت فدفنتها ومن نار شوقي عندها نشب الحريق بقبرها فتفحمت 🙂💛

https://whatsapp.com/channel/0029VanehCDEwEk1VcXsNL1o/653 قناتنا على الواتساب ادخل شوفها لو عجبتك تبعنا