Multaqa-😍 الملتقى 💖
رفتن به کانال در Telegram
كُلُّ نورٍ تتركه في داخل أحدهم يُضيؤكَ أنتَ" 🌚💖 رابط القناة https://t.me/Multaqa22a
نمایش بیشتر4 210
مشترکین
-324 ساعت
-217 روز
-7430 روز
آرشیو پست ها
4 209
https://whatsapp.com/channel/0029VanehCDEwEk1VcXsNL1o/762
قناتنا على الواتساب بنحكى السيرة بأسلوب بسيط
4 209
إن المجتمع الذي يخرج المرأة من المطبخ بحجة التعليم لن يحصل على علم متقدم ولا على محشي ورق عنب جيد .
4 209
الرجالة لم تحب بجد 💚
فلتر اي وميكاب اية يسطا دي كفاية عليا لما اشوفها كدا وانا ببص لعنيها ومركز اوي في عنيها وناسي كل الدنيا 🤍☺️
والاجمل بقى لما هي تلف كدا من اول السكشن وتندهش من تركيزي في عنيها بحسها ارتبكت بس بحبها موت 🤍☺️
ويكفي انها هي دلوقتي هي الادمان بتاعي والاقرب لروحي 🤍☺️
يكفي انها بنت عاقلة كل ما اتخانق مع اهلي هي تجبرني ارجعلهم لانها ديما بتقول اللي ملهوش خير في اهلة ملوش خير في حد 🤍☺️
يكفي انها بغمزات طبيعية كدا زي القمر ❤☺️
يكفي عيونها الواسعة زي عيون الغزلان سود تضيع فيهم وتسرح كل مرة تبص فيهم 🖤☺️
يكفي اني دلوقتي في عز مرضي وانا مكسور كدا لقيتها ام بتدور عليا اخدت علاجك ولا لأ اكلت ولا لأ 🥰☺️🤍 ☺️❤
كل حد يعدي من هنا يدعي انها تكون نصيبي
4 209
وَجَدتُ شَخصًا مُستَعِدًا لِتَذوُّقِ ما تَصنَعُهُ يَدَاي ،
مُغامِرًا بِحَياتِه.♡
ـ شَهد شعبان.
4 209
نحنُ نَسعىٰ للبيت الصَّحيح لا الرائع..
نحنُ نسعىٰ للعلاقاتِ الصَّحيحة لا الرائعة.
- م/أيمن عبد الرِّحيم.
4 209
سيدنا يعقوب من كثرة دعائه لله، قالوا عنه مجنون، لأنهم كانوا متأكدين إن يوسف قد مات، ومُستحيل أن يعود، لكن في يوم جاءه منادي من الله يقول "يا يعقوب وعزتي وجلالي وإرتفاعي عن خلقي لو كان يوسف ميت لأحييته لدعائك" ،
فلا تستهن بالدعاء، وإعرف إن الرد دائمًا "فَاسْتَجَبْنَا لَهُ"
4 209
يا ربّ ماما حبيبتي تشوف الخير كله طول ما هي عايشة..
وكل اللي جاي من حياتها سعادة وهنا ودلال وراحة
ومتشفش شقاء ولا تعب ولا ألم أبدًا يا ربّ
يا ربّ طيّب لها الدُّنيا مثلما طيّبت لي حياتي ودللتني يا ربّ
يا ربّ مشفش فيها لحظة ألم ويجعل كل أوقاتها طيبة💗.
4 209
=انتى زعلانة ليه دلوقتى 😒
-علشان انت زعلان 🙃
=طيب مش انتى غلطت وانا حقى ازعل 🙂
- اها منا كمان زعلانة علشان انت زعلت وعلشان كدا صالحنى 😌
=نعم !!🙂
- اى 🙄
ولا حاجة انا غلطان يا ستى انى زعلت علشان انتى غلطانة فزعلتك 😕
خلاص انا مسامحك يا حبيبى ☺
4 209
احياناً بتتولد مغلوب ٣/صفر
و لازم تكافح علشان تتعادل و بعدين تكافح علشان تكسب
4 209
رمضان وصلاة التراويح، والزيارات لحدّ آخر الليل، والخروجات بعد الفطار، وريحة القهوة والبخورis a therapy
4 209
اجمل ما قالت
"ياريت صحابه الحلوين يشبعوا منه عشان اقسم بالله م هطلعه من باب الشقه 😂♥️."
4 209
أمامنا مشوار طويل حتى نؤدي الأمانة التي في أعناقنا
من علم من نفسه ثغرًا فليلزمه ..
4 209
"وليست الحكاية وضع الخاتم في يدك ،
:"إنما وضع دينك في يد رجل ربما يقربك من الله أو يبعدك"
4 209
يا حبيبى عمرها ما كانت على قد اللى فى دماغك بس فى لطف وكرم من ربنا عمرك ما تعرف نهايته انت مين علشان تحدد يوم واحد فى مستقبلك يا بابا الموضوع اكبر من كدا بكتير دعوات مامتك وقلب بابك انت مين اصلا علشان تفكر فى حاجة مش تحت ايدك ولا تملك ف امرك شى قلبك الجميل تشيله الحزن وعقلك تشيل الهم ليه يا حبيبى هو ربنا خذلك قبل كدا علشان يقصر معاك سيبها على ربنا وهتيجى احسن بكتير من مانت عاوز التسير وكرم وتوفيق منه هو هات اخرك واعمل اللى عليك وبلاش تعذيب ف نفسك هون عليك يا رفيق ان شاء الله محلولة
ودمتم فى امان الله ❤
4 209
في بنت كانت بتحكيلي عن شخص معين بتحبه جداً وبتدعي ربنا انه يكون من نصيبها، فقولتلها متدعيش يمكن ربنا كاتبلك الاحسن منه وقولتلها "الدُعاء بيغير القدر" فلما تدعي ربنا هيبعد الشخص الاحسن ده عنك، الا اني بالصدفة سمعت حلقة لمصطفي حُسني بيقول: ان الدعاء من القدر ولا يُغير الدُعاء القدر، وده معناه "ان الله إذا اراد أن يُعطيك شيئاً أچري علي لسانك الدُعاء فكان الدُعاء من قدر الله"، فلما تلاقي نفسك فُتح لك باب الدُعاء فأستبشر ان الله يُريد أن يُعطيك الجواب.
- مقتبس
4 209
النهارده قابلت سواق أوبر والكلام جاب بعضه
حكالى عن إن مراته وولاده أجبروه يسيب البيت عشان هو مش قادر يكفى طلباتهم فحصلت مشاكل بسببها مراته قالتله متجيش البيت ده تانى ..
بيقولى فضلت أخبط علي الباب وأزعج لحد ما جالى هبوط ووقعت من طولى ومحدش فكر يبص عليا ..
قالى أنه عنده شقه ورثها من أبوه وأمه في منطقة شعبية راح يعيش فيها مؤقتاً بيقولي ملقتش غطا في عز البرد اتغطى بيه .. مفيش شبر مفيهوش تراب .. مش معاه ولا جنيه
قالى نزلت أشتغل بالعربيه عشان أعرف آكل و أشرب ..
وفي وسط الكلام حكالى حاجة من أعجب ما يمكن
قالى أنا بالليل قعدت أدعى وقولت يارب .. مفيش في البيت لقمه .. و مفيش صابونه حتى أغسل بيها وشى ..
قالى تاني يوم ببص في العربية لقيت كيس فيه إزازة شامبو كبيره ومعجون أسنان ومعجون حلاقة وبرفيوم فضلت مستني حد يتصل بيا يقولي انه ناسي الحاجه دي معايا .. خمس أيام مش عايز أستخدم الحاجة لحد ما إتأكدت إن ربنا باعتهوملي وكل شوية يقولي إنت مصدقنى صح ؟! .. قالي برضو بعدها ب 3 أيام لقى واحده راجعه من فرح بتقوله أنا راجعه معايا أكل وحاسة إنه من نصيبك ..
بيقولي فتحت لقيت طبق رز بالمكسرات وورك ديك رومي قالي بقيت أبص للسما مش عارف أضحك ولا أعيط وقالي كمان إنه لقى زمايله في الشغل جايبن له أكل و جم رتبوله الشقه وصلحوا التلفزيون والسخان ووقفوا جنبه ..
في حين إن محدش في ولاده إتصل يسأل عليه .. وكل حكاية يقولها ويقول ربنا حنين أوي وأنا سبتله حياتي .. وقتها إفتكرت جملة واحده بس
" أولئك الذين يتركون حياتهم في يد الله .. سيرون يد الله في كل شئ "♡
4 209
جودة حياتي اتحسنت ٩٠٪
من يوم ما بقيت أنا أولويتي الوحيدة،
أنا كل اهتماماتي،
طاقتي كلها بقت علشان أحلوّ أكتر
وأتعلّم أكتر
وأنجح
والباقي مع ألف سلامة.
4 209
مكنتش بفهم الكوبليه بتاع أم كلثوم اللي بتقول فيه ابتديت دلوقتي بس أحب عمري، ابتديت دلوقتي أخاف للعمر يجري
حاليًا فهمته، وعرفت قد ايه الإنسان في وجود شخصه المفضل بيحب عمره كله حرفيا، بيكون ممتن للماضي وصدماته لأن لولاه مكنش هيحس بحلاوة العوض، وممتن للحاضر اللي جمعه بالشخص المناسب، وممتن لأيامه الجاية عشان هيشاركه فيها ..
بيفضل متمسك بكل لحظة بتعدي عليهم وهما سوا وخايف تجري منه، بيبقى عايز الدقيقة معاه متعديش عشان يفضل قدامُه، وبيتمنى الساعة تقف في الوقت اللي بيكونوا فيه مع بعض من غير مسافات ولا بعد ..
وفي كوبليه أكثر حنية
صالحت بيك أيامي، سامحت بيك الزمن❤️
منقول
Ahmed samir "بتاع فيديوهات"
4 209
https://whatsapp.com/channel/0029VanehCDEwEk1VcXsNL1o/707
قناة الواتساب لو حابب تنضم
اکنون در دسترس! پژوهش تلگرام ۲۰۲۵ — مهمترین بینشهای سال 
