gyu’s account SPM 💯
رفتن به کانال در Telegram
1 719
مشترکین
اطلاعاتی وجود ندارد24 ساعت
-47 روز
-35630 روز
آرشیو پست ها
1 719
๋࣭ ⭑⚝ COUNTDOWN SPM !! 2024/25
🦢 prinsip perkaunan
🩰 2 Feb 2025
🤍 31 days left
rome wasn't built in a day
1 719
assalamualaikum wahai kwn2 yang rajin (aminn),
gyu dh simplify kan keyword for hot topics in this channel & ill pin it 📌
FIGHTING 😎
1 719
๋࣭ ⭑⚝ guidance on gyu’s channel:
NOTA RINGKAS & QUIZ RINGKAS T4(BUKU TEKS):
https://t.me/gyu4FLAT/237
PENILAIAAN SISTEM INVENTORI (NOTA):
https://t.me/gyu4FLAT/265
KAEDAH PENGIRAAN SUSUT NILAI(NOTA):
https://t.me/gyu4FLAT/276
KESILAPAN KETARA(NOTA):
https://t.me/gyu4FLAT/277
KESILAPAN TIDAK KETARA(NOTA):
https://t.me/gyu4FLAT/278
JENIS & FORMULA NISBAH DALAM ANALISIS PENYATA KEWANGAN (NOTA):
https://t.me/gyu4FLAT/317?single
NOTA RINGKAS PERNIAGAAN T4:
https://t.me/gyu4FLAT/744
NOTA RINGKAS PERNIAGAAN T5:
https://t.me/gyu4FLAT/752?single
NOTA SEJARAH T4:
https://t.me/gyu4FLAT/762
NOTA PRINSIP PERAKAUNAN T4 & T5:
https://t.me/gyu4FLAT/963?single
NOTA KAEDAH MODAL BERUBAH & TETAP:
https://t.me/gyu4FLAT/884?single
TIPS & TRICKS AKAUN KAWALAN:
https://t.me/gyu4FLAT/923?single
NOTA KHULAFA’ AR RASHIDIN:
https://t.me/gyu4FLAT/977
NOTA FAKTOR KEGEMILANGAN & KEMOROSOTAN ABBASIYAH DAN UMAIYAH:
https://t.me/gyu4FLAT/979?single
TIPS BUAT NOTA:
https://t.me/gyu4FLAT/994
MY TIME MANAGEMENT AS AN ASASI STUDENT:
https://t.me/gyu4FLAT/1005
SELF ESTEEM:
https://t.me/gyu4FLAT/1012
˗ˏˋ꒰ 🌷 ꒱ google forms !
FEEDBACK FORM:
https://t.me/gyu4FLAT/536
VENTING/RANTING FORM:
https://t.me/gyu4FLAT/543
1 719
oh 1 lgi,
jgn lupa buat solat istikharah bgi yg Muslim 🫶🏼 gyu masuk university yg skrg ni pun atas asbab ‘jawapan’ kepada solat istikharah.
fighting & fly high 07 as well as 08!! 🤭
1 719
u guys can ask la ur seniors about the 3rd intake,
👇🏼tap to read more about it👇🏼
but igtt setiap university tk sama & gyu punya uni mmg ada student 3rd intake.
my university=
1st intake : masuk starting sem 1
2nd intake: masuk time sem 1 tpi lmbt sikit
3rd intake: masuk time starting sem 2
1 719
alang2 dh spm ni,
gyu nk sentuh psl UPU.
my reminder is , insert what you truly want to commit for studying.
min 6 choices then insert 6 choices yg betul2 korg nk.
if tk dpt 1st intake, korg boleh buat rayuan lagi untuk 2nd intake. IF TK DPT JUGAK , BOLEH BUAT 3RD INTAKE (but this one, korg kena usya sendiri dkt website uni tu/ get in touch with their management or related position)
1 719
hi guys!! fighting
fokus dkt the closest upcoming paper!
mana yg ada buat silap, amik sbg 1 pengajaran untuk x repeat! igt kita ni manusia mmg tkkn lari dripd kesilapan so we have to do self reflection frequently to be better than yesterday.
1 719
Belajarlah memuliakan orang lain sekecil apa pun usaha seseorang itu dalam mencari rezeki untuk keluarganya, jangan pernah dihina.
Kita tidak tahu, terkadang seseorang itu bekerja hanya untuk terus bertahan hidup demi diri dan keluarganya.
#ustazwadiannuar
1 719
yg buat tu, okay ke tak? HAHAHA nmpk dkt tt mcm happy but tgk my friends mcm tk je
1 719
Repost from Ustaz Wadi Annuar Official
Selamat Menduduki Peperiksaan SPM 2024
اللَّهُمَّ لَا سَهْلَ إِلَّا مَا جَعَلْتَهُ سَهْلًا وَأَنْتَ تَجْعَلُ الْحَزْنَ إِذَا شِئْتَ سَهْلاً
“Ya Allah, tidak ada yang mudah kecuali Engkau jadikannya mudah, dan apabila Engkau berkehendak, Engkau akan menjadikan kesusahan menjadi kemudahan.”
Semoga Allah swt permudahkan segala urusan anak-anak pelajar sepanjang peperiksaan berlangsung. Insya-Allah dan Bismillah
#ustazwadiannuar
1 719
๋࣭ ⭑⚝ new link
https://t.me/gyu4FLAT
-- just wanna let you know that i change my link to a inspiring one 🤣 so share the new one to ur friends ok
1 719
assalamualaikum semua.
jaga diri, jaga iman, jaga solat,jaga adab,jaga aurat & jaga al-quran ❤️
hi adik2 yg bru masuk,
awk check pinned msg and buat kuiz ringkas & nota ringkas yang gyu buat berdasarkan buku teks 💯
https://t.me/gyu4FLAT
1 719
guys , this is so random but rasa mcm nk buat yt channel 🌝
a few of the reasons:
1. course yg gyu amik ni mcm kurg pendedahan so nk bgi pendedahan for youngsters tpi visually
2. just wanna show u how the facilities, environments & cultures work at my university
1 719
๋࣭ ⭑⚝ self esteem
percaya atau tidak,
waktu mula2 gyu masuk tempat gyu tgh bljr ni, gyu punya self esteem sgt low ye. Sbb budak2 sini semua straight As & benda yg paling gyu rasa low self esteem sbb dorg dri sekolah elite tau (most of em). Meanwhile I'm from ordinary school.
What did I do to overcome this?
I pull myself away from this situation mentally & sit alone then start thinking critically. Analysis what is actually going on towards me.
then boom,
“Ni first time jugak dorg masuk sini. Knp aku nk kena rasa mcm teruk sgt. Sekolah menengah bukan penentu kau berjaya atau tidak tapi penentuannya ada dkt kau. Kau nk ke tak nak berjaya? this is where you should be since you are surrounded by innumerable geniuses.”
-- honestly gyu mmg tk pernah low self esteem sbb coming from ordinary sch 😭😭 tpi time tu maybe sbb bru nk resocialization dgn tempat bru an.
and alhamdulillah im doing good rn, low self esteem tu tk sampai seminggu pun HAHAH nasib la Tuhan detikkan nk celikkan minda & hati. Alhamdulillah 💪🏼
----- conclusion:
it's okay to feel that way but how you react to that situation matters a lot. Always take a deep breath & do self reflection to be a better ummah 🪻
