Iranian Naval Force
به نام خالق حضرت دوست مدیریت : @Navy90iranian 🔸پیج اینستاگرامی ما : instagram.com/navy_iranian
نمایش بیشتر📈 تحلیل کانال تلگرام Iranian Naval Force
کانال Iranian Naval Force (@navy_iranian) در بخش زبانی فارسی بازیگری فعال است. در حال حاضر جامعه شامل 17 674 مشترک است و جایگاه 12 569 را در دسته اخبار و رسانهها و رتبه 18 688 را در منطقه إيران دارد.
📊 شاخصهای مخاطب و پویایی
از زمان ایجاد در невідомо، پروژه رشد سریعی داشته و 17 674 مشترک جذب کرده است.
بر اساس آخرین دادهها در تاریخ 26 ژوئن, 2026، کانال فعالیت پایداری دارد. در ۳۰ روز گذشته تغییر اعضا برابر 1 226 و در ۲۴ ساعت گذشته برابر 5 بوده و همچنان دسترسی گستردهای حفظ شده است.
- وضعیت تأیید: تأیید نشده
- نرخ تعامل (ER): میانگین تعامل مخاطب 33.12% است و در ۲۴ ساعت نخست پس از انتشار، محتوا معمولاً 22.61% واکنش نسبت به کل مشترکان کسب میکند.
- دسترسی پستها: هر پست به طور میانگین 5 857 بازدید دریافت میکند. در اولین روز معمولاً 3 998 بازدید جمعآوری میشود.
- واکنشها و تعامل: مخاطبان بهطور فعال حمایت میکنند؛ میانگین واکنش به هر پست 62 است.
- علایق موضوعی: محتوا بر موضوعات کلیدی مانند #z_s, نیرو, هرمز, دریا, عملیات تمرکز دارد.
📝 توضیح و سیاست محتوایی
نویسنده این فضا را محل بیان دیدگاههای شخصی توصیف میکند:
“به نام خالق حضرت دوست
مدیریت :
@Navy90iranian
🔸پیج اینستاگرامی ما :
instagram.com/navy_iranian”
به لطف بهروزرسانیهای پرتکرار (آخرین داده در تاریخ 27 ژوئن, 2026)، کانال همواره بهروز و دارای دسترسی بالاست. تحلیلها نشان میدهد مخاطبان بهطور فعال با محتوا تعامل دارند و آن را به نقطه اثرگذاری مهم در دسته اخبار و رسانهها تبدیل کردهاند.
در حال بارگیری داده...
| تاریخ | رشد مشترکین | اشارات | کانالها | |
| 27 ژوئن | +1 | |||
| 26 ژوئن | +10 | |||
| 25 ژوئن | +7 | |||
| 24 ژوئن | +11 | |||
| 23 ژوئن | +5 | |||
| 22 ژوئن | +5 | |||
| 21 ژوئن | +11 | |||
| 20 ژوئن | +14 | |||
| 19 ژوئن | +14 | |||
| 18 ژوئن | +26 | |||
| 17 ژوئن | +10 | |||
| 16 ژوئن | +31 | |||
| 15 ژوئن | +32 | |||
| 14 ژوئن | 0 | |||
| 13 ژوئن | +10 | |||
| 12 ژوئن | +9 | |||
| 11 ژوئن | +35 | |||
| 10 ژوئن | +179 | |||
| 09 ژوئن | +31 | |||
| 08 ژوئن | +229 | |||
| 07 ژوئن | +14 | |||
| 06 ژوئن | +19 | |||
| 05 ژوئن | +59 | |||
| 04 ژوئن | +58 | |||
| 03 ژوئن | +28 | |||
| 02 ژوئن | +92 | |||
| 01 ژوئن | +57 |
| 2 | به گزارش خبرنگار صداوسیما در سیریک: ساعت ۲۳ و پانزده دقیقه امشب صدای انفجار در اسکله طاهرویی سیریک شنیده شد
یک منبع آگاه نظامی علت این انفجارها را اصابت پرتابه به محدوده اسکله طاهرویی سیریک بیان کرد.
این منبع آگاه نظامی گفت: حدود ۵ ساعت پیش چند شلیک اخطار از شهرستان سیریک به شناورهای متخلف در تنگه هرمز پرتاب شد.
همچنین شنیده ها از شلیک دو موشک اخطار ساعاتی پیش از حوالی کرپان به سمت تنگه هرمز حکایت دارد.
🇮🇷📝 @defence_news 📝🇮🇷 | 2 218 |
| 3 | اکانت سنتکام هم حمله تایید کرد
⚓️ @Navy_Iranian | #a_m | 10 569 |
| 4 | ستونهای دود در سیریک
⚓️ @Navy_Iranian | #a_m | 2 878 |
| 5 | نمیدونم شوخیه یا جدی ولی :
گفته میشه نیروی هوایی ایلات متحده آمریکا به دنبال یک موشک هوا به هوا با برد هزار مایل دریایی ( ۱۹۰۰ کیلومتر تقریبا ) است
⚓️ @Navy_Iranian | #a_m | 3 083 |
| 6 | در هفته گذشته تایوان یک بودجه ۶.۶ میلیارد دلاری برای ساخت انواع تسلیحات بدونه سرنشین ارائه کرده که شامل :
۲۰۸۲۰۰ فروند پهپاد انتحاری
۱۴۴۶ فروند پهپاد شناسایی
۱۳۲۰ فروند شناور سطحی بدونه سرنشین احتمالا انتحاری
با توجه به قیمت احتمالا بخش زیادی از این ها مولتی روتر ها و.. باشن ، گفتنیست که در چند هفته گذشته دولت مستقر در تایوان در حال چکش کاری یک بودجه عظیم ۴۰ میلیارد دلاری بود که به تصویب نرسید و حالا نسخه کوچک تر به بزرگی ۲۵ میلیارد دلار درحال پیگیری هست که بخشی از اون شمال همین بودجه گفته شده است
⚓️ @Navy_Iranian | #a_m | 2 879 |
| 7 | پنتاگون تایید کرده که یک دسته ۶ فروندی از جنگنده های F_35B متعلق به سپاه تفنگ داران دریایی آمریکا به علت تاخیر در تحویل رادار AN/APG-85 ، بصورت ناقص و بدون رادار تحویل این نیرو شده اند
رادار AN/APG-85 تا آوریل سال ۲۰۲۸ در دسترس نخواهد بود
⚓️ @Navy_Iranian | #a_m | 2 946 |
| 8 | تصویری از کیم در کنار پرتابگر موشکی جدید کره شمالی
متاسفانه تقریبا در هر زمینه ایی چه بحث تولید چه بحث خلاقیت و چه بحث کلا اصول اولیه حتی از همین کره شمالی هم عقب تریم !
⚓️ @Navy_Iranian | #a_m | 3 318 |
| 9 | دلیل کاهش تقاضا ، یکی نصف شدن تقاضای چین از ۱۲ میلیون بشکه در روز به ۶ میلیون بشکه در روز هست که اون هم در حال حاضر بیشترش از نفت ایران تامین میشه
دوم اشباع شدن پالایشگاه های دیگر در شرق آسیا با نفت آزاد شده از ذخایر آمریکا هست که تقاضای اون ها برای نفت خلیج فارس کاهش داده
⚓️ @Navy_Iranian | #a_m | 4 014 |
| 10 | سه نفتکش دیگر هم همین کار را انجام دادن
⚓️ @Navy_Iranian | #a_m | 4 070 |
| 11 | باوجود افزایش قابل توجه کشتی های خروجی ( دیروز برای اولین بعد از مدت ها ۴۱ کشتی از خلیج فارس خارج شدن ک البته همچنان نصف ارقام قبل جنگ هست ) ، ورود کشتی ها محدود تر و نصف میزان خروجی هست ( باید دانست تعداد نفتکش ها کمتر هم هستند
دلیل این موضوع ، یکی نبود علاقه بین شناور ها برای ورود به خلیج فارس ( دلایلش توضیح دادم قبلا ) کاهش میزان عرضه نفت توسط اعراب یکی به خاطر محدودیت های زمان درگیری و دیگری کاهش تقاضا در شرق آسیا هست
در کل بیشترین ترافیک عبوری نفتکش ها در حال حاضر برای ایرانه ، دلیلش هم ناوگان عظیم نفتکش های دولتی و شبه دولتی که در طول سالیان گذشته ایجاد شده
⚓️ @Navy_Iranian | #a_m | 3 831 |
| 12 | همچنین یک نفتکش هندی که از طریق گذر گاه جنوبی از خلیج فارس عبور کرده بود طی یک اقدام عجیب دوباره به خلیج فارس برگشته و منتظر مجوز عبور از طریق گذرگاه شمالی است !
⚓️ @Navy_Iranian | #a_m | 3 847 |
| 13 | یک کشتی باری عصر امروز در مسیر جایگزین معرفی شده توسط عمان مورد حمله پهپادی قراره گرفته است
⚓️ @Navy_Iranian | #a_m | 3 524 |
| 14 | شاید این سوال مطرح شود که چرا عمان از تنگه هرمز عوارضی نمیگیرد؟
قطعاً عوارض مقداری درآمد برای عمانیها دارد ولی خب پادشاه عمان و مشاورانش میدانند که سنگاندازی در چنین آبراهی هزینه سنگینی خواهد داشت (تحریمهای سنگین اقتصادی و حتی جنگ با غرب) ولی خب قطعاً این اتفاقات برای کمتنشترین کشور منطقه خوشایند نیست.
به قولی هزینهای که غربیها در عمان سرمایهگذاری میکنند، به همراه فروش بدون تحریم نفت و صنعت گردشگری عمانیها، به مراتب بیشتر از میزان درآمد قابل حصول از تنگه هرمز خواهد بود و به علاوه آن، موارد ذکر شده پیشرفت و معیشت بهتر مردم آن کشور را به دنبال خواهد داشت.
⚓️ @Navy_Iranian | #Tomcat | 3 808 |
| 15 | طبق اخبار روزهای گذشته، سلطنت عمان برخلاف جمهوری اسلامی ایران مسیر جنوبی تنگه هرمز را برای عبور کشتیهای تجاری را کامل باز گذاشته است.
البته طبق گفته مارکو روبیو، وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا، عمان گفته است که عوارضی از کشتیهای عبوری از تنگه هرمز نگرفته و نخواهد گرفت.
⚓️ @Navy_Iranian | #Tomcat | 3 652 |
| 16 | بر اساس متن گزارش KCNA، کیم گفت: «نیروی دریایی شجاع ما روحیه بینظیری در مبارزه با دشمنان دزدگونه نشان داده و با اقدامات تحریکآمیز پیوستهشان که با سوءاستفاده از برتری خود در دریا، یعنی ناوهای برترشان، انجام میدهند، آنها را به وحشت انداخته است. اکنون از اینکه نیروی دریایی خود را به یک ناو جنگی پیشرفته مجهز کردهایم، بسیار خرسندم. همانطور که قبلاً اشاره کردم، باید بر ساخت پایگاههای دریایی بزرگ و چندمنظوره شتاب بخشیم و کار ساخت شهرهای بندری مدرنی را که میتوانند به عنوان مراکز فرماندهی عملیات دریایی و فرهنگ عمل کنند، پیش ببریم.»
قرار است فریگیت دوم از این کلاس نیز به نام کانگ کان و با شماره ۵۲ که فعلاً در تست های مختلف است به زودی عملیاتی شود. جناب کانگ کان سال پیش حین به آب انداختن چپه شد و رفت زیر آب.
کره شمالی دو کشتی دیگه هم از این کلاس رو در دست ساخت داره. سومین کشتی قراره تا ۱۰ اکتبر، سالروز تأسیس حزب کارگران کره، تکمیل بشه.
کیم اینم گفت که بعد از عملیاتی شدن کانگ کان، میرن به سمت رزمناوهای ۱۰۰۰۰ تنی.
⚓️ @Navy_Iranian | #MHB | 3 942 |
| 17 | دیروز کره شمالی فریگیت چوئه هیون رو در تاریخ ۲۳ ژوئن ۲۰۲۶ به خدمت گرفت.
چوئه هیون با شماره بدنه 51 در مراسمی روز سهشنبه در شهر بندری نامپو رسماً به خدمت گرفته شد.
تصاویر از خبرگزاری مرکزی کره شمالی (KCNA)
این کلاس ناو ۵۰۰۰ تنی درحال حاضر بزرگترین کلاس نظامی کره شمالی هست.
کیم جونگ اون در سخنرانی خود حین مراسم عملیاتی شدن این ناو گفت: «امروز، ۲۳ ژوئن ۲۰۲۶، شاهد نوشته شدن اولین صفحه از فصل جدیدی در تاریخ نیروی دریایی ما برای حراست از حاکمیت مقدس دریایی کشورمان با اتکا به قدرت ناوهای شکستناپذیر است.»
گویا اینا هم مثل ما زیادی فاز بر میدارن، هم به فریگیت میگن ناوشکن و هم میگن شکست ناپذیر که احتمالاً باعث خنده نیروی دریایی کره جنوبی می شود.
به هر حال نیروی دریایی ارتش خلق کره در سه سال گذشته با سرمایهگذاری مجدد تلاش کرده تا تواناییهای خودش را بهبود دهد.
⚓️ @Navy_Iranian | #MHB | 3 680 |
| 18 | https://t.me/defence_news/48744 | 3 584 |
| 19 | گفته میشود آلمان پروژه ناوچه آینده. F126 را بخاطر افزایش هزینه ها و تاخیر های مداوم به نفع خرید ۸ شناور meko a200 کنار گذاشته است
تا امروز تقریبا ۲.۵ میلیارد یورو برای این پروژه خرج شده بود و هزینه های دیگه منجمل ساخت هم ۱۲ میلیارد یورو برآورد میشد ولی با این اوصاف تا این لحظه این پروژه تاخیر ۴ ساله ایی در کارنامه خودش داشت که همین موضوع باعث نارضایتی دولت آلمان شده بود
چند هفته پیش هم پروژه مشترک جنگنده نسل آینده اروپا هم به همین سرنوشت دچار شد
⚓️ @Navy_Iranian | #a_m | 3 675 |
| 20 | طبق گذارشات هزینه حمل نفت از عراق به هند به اعضای هر بشکه نفت به ۱۴ دلار رسیده ک تقریبا ۱۲ دلار بیش از نرخ متوسط پیش از جنگ است
دلیل عمده این قیمت ، یک کاهش کشتی های دسترس برای انتقال نفت خلیح فارس است ، دو مسئله اینجا مطرحه که به عنوان علل این کاهش است
یک ، ریسک همچنان بالای ورود به خلیج فارس ، شاید الان تنگه هرمز باز باشه ولی افق دید مشخصی برای این ک این شرایط تا کی ادامه داره ، آیا روند کشتی رانی در خلیج فارس به حالت قبل بر میگرده یا نه ، یا اصلا آتش بس به توافق میرسه یا روند تنش دوباره به جنگ میرسه ، این عدم قطعیت یکی از دلایل مهم در کاهش خدمات لجستیک مرتبط با خلیج فارس است
مورد دوم ک هرچه جلو تر بریم بدتر میشه این هست ک :
اقتصاد ، یک هارمونی منظم از همچیزه ، حمل نقل ، تعمیرات و... وقتی چرخه بهم میریزه ، فقط شریان حمل و نقل نیست ک بهم میریزه، شبکه تعمیرات هم بهم میریزه و کشتی های پراکنده در اب های کل سیاره ( فقط خلیج فارس نیست ک درگیر میشه کشتی هایی ک طبق روتین از این منطقه نفت جا به جا میکردن هم بیکار میشن ) روی آب به دوره های تعمیر و نگهداری خودشون نزدیک میشن
در نتیجه بعد چند ماه اگه بخوای دوباره مسیر حمل و نقل دریایی باز کنید حتی اگه همچیز عادی باشه هم نمیشه به ارقام پیش از جنگ رسید
⚓️ @Navy_Iranian | #a_m | 3 707 |
اکنون در دسترس! پژوهش تلگرام ۲۰۲۵ — مهمترین بینشهای سال 
