1 606
مشترکین
-124 ساعت
-37 روز
-530 روز
آرشیو پست ها
1 606
Repost from 𝙡𝙤𝙨𝙩𝙧𝙤𝙨𝙚𝙚!
لا يسطا انا مش هنتقم انا هسيبك ل نفسك انت عدو نفسك اصلاً هتجيب اجلك لوحدها.
1 606
ماينفعش تتناقش مع شخص مخه مش حُر، بيخاف يفكر فبيجيب آرائه من أهله أو من كاهن أو قسيس أو شيخ يعرفه، لأنه ببساطة خايف يكسر الحاجز ده ويخرج بره كونه نسخة منهم بيتملَّى الآراء والردود علشان يعرف يعمل منظر إنه فاهم، بس واقعيًا هو خاوي واللي بيردده مش مبني على أي فِكر، بالتالي مش هيستوعب يعني إيه عقل حُر بيفكر بنفسه وبيحلل وبيكَوِّن رأي، فماتستغربش لما يرفضك أو يكرهك لأن أنت بالنسبة له خطر ونشاذ عن الإملاء والتلقين اللي هو متعود عليهم
1 606
عمري ما فهمت الي بينزلو ستوري تلجرام دول بيخاطبو مين شوفو انا عندي تشانل اهو وعمري ما بعمل الحركه دي الا لو انا قاصده بيها حد معين بس وبعمله هو بس الي يشوفها انتو كمان كده بقا ولا ايه
اکنون در دسترس! پژوهش تلگرام ۲۰۲۵ — مهمترین بینشهای سال 
