fa
Feedback
Pendidikan Moral Spmnetic!™🏷️

Pendidikan Moral Spmnetic!™🏷️

رفتن به کانال در Telegram

This channel belongs to @thespmneticofficial, and a platform for sharing notes and exercises 🤘🏻 For any enquiries, please directly ask in our discussion group ✨

نمایش بیشتر

📈 تحلیل کانال تلگرام Pendidikan Moral Spmnetic!™🏷️

کانال Pendidikan Moral Spmnetic!™🏷️ (@pendidikanmoralspmnotes) در بخش زبانی مالایی بازیگری فعال است. در حال حاضر جامعه شامل 10 994 مشترک است و جایگاه 17 808 را در دسته آموزش و رتبه 3 309 را در منطقه ماليزيا دارد.

📊 شاخص‌های مخاطب و پویایی

از زمان ایجاد در невідомо، پروژه رشد سریعی داشته و 10 994 مشترک جذب کرده است.

بر اساس آخرین داده‌ها در تاریخ 31 اوت, 2026، کانال فعالیت پایداری دارد. در ۳۰ روز گذشته تغییر اعضا برابر 192 و در ۲۴ ساعت گذشته برابر 3 بوده و همچنان دسترسی گسترده‌ای حفظ شده است.

  • وضعیت تأیید: تأیید نشده
  • نرخ تعامل (ER): میانگین تعامل مخاطب 29.08% است و در ۲۴ ساعت نخست پس از انتشار، محتوا معمولاً 8.77% واکنش نسبت به کل مشترکان کسب می‌کند.
  • دسترسی پست‌ها: هر پست به طور میانگین 3 197 بازدید دریافت می‌کند. در اولین روز معمولاً 964 بازدید جمع‌آوری می‌شود.
  • واکنش‌ها و تعامل: مخاطبان به‌طور فعال حمایت می‌کنند؛ میانگین واکنش به هر پست 2 است.

📝 توضیح و سیاست محتوایی

نویسنده این فضا را محل بیان دیدگاه‌های شخصی توصیف می‌کند:
This channel belongs to @thespmneticofficial, and a platform for sharing notes and exercises 🤘🏻 For any enquiries, please directly ask in our discussion group ✨

به لطف به‌روزرسانی‌های پرتکرار (آخرین داده در تاریخ 01 سپتامبر, 2026)، کانال همواره به‌روز و دارای دسترسی بالاست. تحلیل‌ها نشان می‌دهد مخاطبان به‌طور فعال با محتوا تعامل دارند و آن را به نقطه اثرگذاری مهم در دسته آموزش تبدیل کرده‌اند.

10 994
مشترکین
+324 ساعت
+487 روز
+19230 روز
آرشیو پست ها
Heyyy guyss!!min very recommended this book untuk korang guna jawab soalan esei or soalan struktur moral🤩...sebab apa?buku n
Heyyy guyss!!min very recommended this book untuk korang guna jawab soalan esei or soalan struktur moral🤩...sebab apa?buku nie lengkap dgn huraian plus contoh yg korang boleh guna and sngat diterima klau guna...siapa yg dah ada itu bagus,bagi yg belum ada ikut kemampuan diri sendri ya. Min tak paksa semua untuk beli secepatnya Mungkin ada diantara you guys yg parents tak mampu/ada masalah kewangan jadi jgn memaksa dorang ya☺️...boleh dptkan dekat shoppe/kedai buku/tempat yg lagi murah

Time Management untuk jawab P. Moral - Bahagian A = 65 minit (13 minit satu soalan) - Bahagian B = 15 minit - Bahagian C = 60 minit (15 minit satu soalan) Still berbaki 10 minit untuk recheck ✅ But do remember, lain orang lain cara so I suggest korang test diri sendiri with past trial papers if sesuai or not okiee 😸😸

Jenis" Soalan Bahagian A ✨✨ 1. Soalan yang tanya konsep/prinsip/ciri Cth: Terangkan maksud norma masyarakat (2m) 2. Soalan berkaitan dengan pengetahuan am/fakta Cth: Namakan portal rasmi yang menyemak kesahihan maklumat (1m) 3. Soalan berkaitan dengan isi kandungan akademik/isu semasa. (ciri/kesan/cabaran/langkah/akta/kepentingan) Cth: Ramalkan kesan pengabaian sikap berperikemanusiaan dalam kehidupan harian (2m) 4. Soalan berdasarkan gambar Cth: gambar jata negara (1m) 5. Membuat keputusan (wajar/x wajar, setuju/x setuju,  pilihan A/pilihan B) Cth: Adakah tindakan memburu haiwan itu wajar? Berikan ulasan anda. (3m) 6. Meminta pelajar membuat rumusan dan kesimpulan Cth: Tulis rumusan berdasarkan pernyataan (masalah sosial dalam kalangan remaja) di atas (2m) For this kind of question, korang just perlu tulis watak + kata bantu + tindakan + huraian/kesan. Senang jee kann 😍😍 ibu bapa perlu memantau tingkah laku anak-anak ...... haaa sambungkan lahhh, sekali jawab jugak soalan" yang kat atas tu 🫣🫣 Hopefully, this can help u guys to know what to focus more for P. Moral <33

Cth sinomin 18 nilai universal

photo content
+3

Klau korang nak cth sinomin untuk nilai universal bagitau nanti min share kan✌️

Remember guyss nilai jgn letak dalam huraian kecuali soalan tanya "nilai universal apa yg sesuai digunakan dlm situasi berikut?"baru letak nilai kat pangkal ayat next ayat jgn guna nilai boleh ganti dgn yg sinomin Cth: Bertanggungjawab-memikul tugas/melaksanakan

most of the time lahh bila min tgk kertas exam kwn2 min... selalunya students hilang marks dekat huraian... ade yg x bg huraian yg cukup ataupun x berapa clear lahhh... teknik yg min share ni yg paling basic lahh 🙂 min rasa most of you all know this but sometimes we forget to apply on real exam... kalau btul2 ikut cara ni mmg boleh score 8/8 for each esei questions !

Basic Teknik Menjawab For Soalan Esei 🤗 ▪ fakta/isi ▪ huraian 1 ▪ huraian 2 ▪ contoh ▪ kesan ▪ short kesimpulan (x wajib) yg ni utk 1 isi je guys... you all kena bagi 2 isi, means 2 perenggan just like this... kalau ikut cara ni mmg boleh dpt 8/8 👍🏻🙂 ada org kata tak tahu nk imbangkan isi ikut markah utk soalan esei nilai universal dlm comments... utk soalan tersebut pun exactly ikut mcm ni... cuma you guys kena buat mcm perenggan pendahuluan cth : Masyarakat/kerajaan (or any other pihak that mentioned in the soalan ) mengamalkan nilai _____ & nilai _____ .

Hey all🤗 semua mesti dah habis trial kan??so bagitau la min experience korang yg first time jawab trials spm...Dapat rasa tak debaran tu.. Untuk min seemasree 'gelandangan' ialah masyarakat yg tinggal di lorong or depan kedai mostly tergolong daripada warga emas yg ditinggalkan or tak dipedulikan oleh ahli keluarga Guyss cuba share soalan trial moral korang kat min boleh kita bincang sma2☺️

kalau utk min bhg a smua okey this time..cuma min stuck dekat bhg esei... state kami dpt soalan about "gelandangan" min don't know the meaning for the word "gelandangan" so i couldn't get a better marks in bhg esei 😒 yg ni pengalaman min utk trial this year lahhh... sometimes kalau kita tak tahu maksud pun susah nk score guys... it will effect your marks 🫠 so please do share your experiences too so that we'll get to know your weaknesses ! and min will share the question about the 'gelandangan' soon in the group

hey all 🤗 ! smua dh habis ke trial subject moral ??? utk yg dh habis how was your trial guys 🧐 ? which was your hardest part in ur trial ? and you all tahu tak kelemaham you guys kat bhg mana ? tlg share your comments so that min can help you guys ! 🙂

can refer to this file for details and information too^^

Salam and hi everyone! We're currently looking for SPM students (forms 4 and 5) to be admins for Thespmnetic channel subject
+1
Salam and hi everyone! We're currently looking for SPM students (forms 4 and 5) to be admins for Thespmnetic channel subject below:-   🖍 Pendidikan Moral 🖍 Pendidikan Tasawwur 🖍 Pendidikan Syariah Islam 🖍 Pendidikan Quran Sunnah 🖍 Bahasa Arab 🖍 Bahasa Iban 🖍 Bahasa German 🖍 Bahasa Mandarin 🖍 Bahasa Jepun 🖍 International (IGCSE/Alevel/Olevel/IB) Those who are interested to join our team, kindly pm @autophlee and don't forget to refer to the requirements above before applying, thank u! 😼

Overall Kalau Min, Min akan tengok Markah Soalan and then min akan jawab seperti begini 2 Markah-1 Fakta+1 Huraian 3 Markah-2 fakta+1 huraian/ 1 fakta+ 2 huraian 4 markah- 2 Fakta+2 huraian Mungkin ada beberapa sekolah yang menggunakan Teknik ni Atau ada Teknik lain yang digunakan oleh Sekolah lain, asalkan guna teknik yang sudah cikgu kamu ajar disekolah,janji dapat menjawab soalan dengan betul 😁

Try Jawab soalan dengan Menggunakan Teknik yang Cikgu anda telah Ajar di sekolah tau ☺️ Mungkin dengan Teknik ni dapat membantu rakan rakan yang ada dalam channel

Ok tu jah😘 Selamat Menjawab You all