fa
Feedback
اقلیم رسانه خبری فرزندان #سه_سار

اقلیم رسانه خبری فرزندان #سه_سار

رفتن به کانال در Telegram

نشریه خبری «اقلیم» سه سار/ صومعه سرا ثبت شده در سامانه شامد وزرات فرهنگ و ارشاد ادمین ها⬇ @bazrgan_sh @Afsaneh_sz12 @Maryam2500 @fatemehoftadeh @EzzatdoustAta

نمایش بیشتر
1 279
مشترکین
+124 ساعت
-47 روز
-1230 روز
آرشیو پست ها
🔴 دونالد ترامپ،‌ رئيس‌جمهوری آمریکا، در شبکه تروث نوشته: «همه به خوبی می‌دانند که ایران برای تضمین «صداقت هسته‌ای» در سال‌ها
🔴 دونالد ترامپ،‌ رئيس‌جمهوری آمریکا، در شبکه تروث نوشته: «همه به خوبی می‌دانند که ایران برای تضمین «صداقت هسته‌ای» در سال‌های آینده، با بازرسی‌های گسترده تسلیحاتی موافقت خواهد کرد.» 👈 این پست ترامپ در کنار خبری که معاون او و نیز وزیر خزانه‌داری دولت او درباره بازگشت بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران منتشر کردند، اهمیت ماجرا را دوچندان می‌کند و بر دامنه بلوا بر سر این خبر در ایران می‌‌افزاید.

🔴 اعلامیه وزارت خزانه‌داری آمریکا صادر شد: صادرات نفت ایران تا ۶۰ روز از تحریم معاف است- نفت‌ ایران پس‌از هشت‌سال به بازارها برمی‌گردد ▪️اوفک، دفتر دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا، در بیانیه‌ای، اعلام کرد برای فروش نفت خام و محصولات پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی ایران تا ۲۱ آگوست(۳۰ امرداد) مجوزی صادر کرده و این صادرات در این ۶۰ روز از تحریم‌های آمریکا معاف است. ▫️بر اساس این اعلان، «واردات نفت خام و محصولات پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی ایران به آمریکا نیز در چارچوب این مجوز مجاز است.» 👈 یعنی نفت ایران به طور رسمی برای اولین بار از سال ۲۰۱۸ به بازارهای جهانی بازمی‌گردد. 👈 این معافیت ۶۰روزه، بخشی‌از تفاهم‌نامه‌ی جمهوری اسلامی و آمریکا است.

✋ جی‌دی ونس درباره آن‌چه دیروز در سوئيس توافق شده، چه گفت؟ 👈 معاون ترامپ خبری جنجالی درباره بازرسان آژانس داد ▪️جی‌دی ونس، معاون رئيس‌جمهوری آمریکا، که هنوز در ژنو است، در نطقی درباره نتیجه مذاکره‌های دیروز در سوئيس می‌گوید «مذاکره‌های فنی آغاز شده و ادامه دارد و «جمهوری اسلامی، با دعوت از بازرسان آژانس توافق کرده»- خبر مهمی که کمی دیگر در تهران جنجال به‌پا خواهد کرد. مهم‌ترین نکته‌های حرف‌های او این‌ها است؛ 1️⃣ ماجرای هسته‌ای: «ایرانی‌ها با دعوت از بازرسان بین‌المللی به کشورشان موافقت کردند؛ این گامی بسیار مهم است.«» او گفته از همین امروز در سوئيس گفت‌وگوها با بازرسان آژانس آغاز شده ودرباره زمان آغاز کار بازرسان هسته‌ای در ایران افزوده: «احتمالاً همین هفته، شاید از امروز.» 2️⃣ تنگه هرمز : «ما می‌خواستیم سازوکاری برای باز نگه داشتن تنگه هرمز ایجاد کنیم و اکنون این تنگه باز است.» 3️⃣ درباره روش آزادشدن پول‌های زبان‌بسته ایران: «فرآیندی ایجاد کنیم که ما را مطمئن کند این پول‌ها به کمک به ایرانی‌ها و به کالاهای ضروری می‌رسد، نه به تأمین مالی تروریسم. ▫️ونس در این‌باره تاکید کرده که برخی اطلاعات غلط درباره شیوه آزادکردن پول‌های ایران در رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی دیده می‌شود و افزوده: «اگر هریک از دارایی‌های مسدودشده ایران آزاد شود، ما روی آن حق تأیید و نظارت داریم، قطری‌ها هم حق تأیید دارند.» ▫️ونس آش را شورتر کرده و افزوده: «آنچه به آن دست یافتیم، یک توافق کلاسیکِ به سبک ترامپ است؛ دارایی‌های بلوکه شده ایران هر زمان آزاد شود عملاً صرف خرید سویا، ذرت و گندم آمریکایی؛ ثروتمندتر‌کردن کشاورزان آمریکایی و تأمین غذای مردم ایران خواهد شد.» 👈ونس به صدور اعلامیه معافیت تحریم‌های نفتی ایران از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا هم که مقام‌های ایرانی می‌گویند، باید صادر شود، اشاره‌ای نکرده است. 4️⃣ اندوه لبنان: «چمهوری اسلامی باید حزب‌الله لبنان را مهار کند و اسراییل هم به جنوب لبنان چشمی ندارد اما حق دارد از منافع و امنیتش دفاع کند. ▫️ونس افزوده : «سازوکار هماهنگی لازم برقرار شد تا اگر حزب‌الله به اسرائیل شلیک کرد یا اسرائیل واکنش نشان داد، بتوانیم با یکدیگر در ارتباط باشیم و راهی برای متوقف کردن درگیری‌ها پیدا کنیم. هرچند به‌قول ترامپ، گاهی آتش‌بس به‌معنای درگیری کم‌تر است. 👈 از پایان اشغال جنوب لبنان یا بیرون رفتن نیروهای اسراییلی از خاک لبنان حرفی زده نشده است. 5️⃣ درباره قهرکردن هیات ایرانی در جلسه دیروز هم گفته: «ایرانی‌ها نمی‌توانند حرف‌های بیخود بزنند، و بعد توقع داشته باشند ترامپ پاسخ آن‌ها را ندهد. خبر ترک‌کردن جلسه از سوی ایرانی‌ها هم در شبکه‌های اجتماعی بود و آن‌ها در سوئيس پشت میز مذاکره مشغول بودند.»

رسانه های اسرائیلی عکس قبل و بعد از بمباران بیت رهبری رو منتشر کردن و نوشتن مطمئنا که کسی زنده از اینجا بیرون نیومده
رسانه های اسرائیلی عکس قبل و بعد از بمباران بیت رهبری رو منتشر کردن و نوشتن مطمئنا که کسی زنده از اینجا بیرون نیومده

🔴ابوالفضل بازرگان، تحلیگر حکومتی: در 2 روز 2 دروغ به مردم گفتید؛ اول گفتید در واکنش حملات به لبنان تنگه رو میبندیم و نبستید؛
🔴ابوالفضل بازرگان، تحلیگر حکومتی: در 2 روز 2 دروغ به مردم گفتید؛ اول گفتید در واکنش حملات به لبنان تنگه رو میبندیم و نبستید؛ و امروز گفتید در واکنش به توهین‌ها و تهدیدات ترامپ، مذاکرات رو متوقف میکنیم و نکردید و در اتاق در حال مذاکره مستقیم با ونس بودید!

🔴 ونس، معاون ترامپ : به جای پول، قراره به ایرانی‌ها سویا ، ذرت و گندم آمریکایی بدیم! اگه یه روزی بخوايم پول‌های بلوکه شده ایران رو آزاد کنیم، اجازه نمی‌دیم که دوباره از اون‌ها تو راه تروریسم استفاده کنن. داماد‌ِ ترامپ با قطری‌ها به یه راه حل رسیدن که به جای پول، بهشون غلات آمریکایی بدیم تا هم کشاورزهای ما پولدار بشن هم به نفع مردم ایران باشه.

🔻فارس: احتمال صعود تیم ملی مشخص شد براساس محاسبه احتمال صعود تیم‌های سوم گروه‌ها در جام جهانی، تیم ملی ایران درصورت تساوی با
🔻فارس: احتمال صعود تیم ملی مشخص شد براساس محاسبه احتمال صعود تیم‌های سوم گروه‌ها در جام جهانی، تیم ملی ایران درصورت تساوی با هر نتیجه‌ای در بازی با مصر با احتمال ۹۹.۱ درصد صعود خواهد کرد. همچنین برخلاف تصور، ایران حتی درصورت شکست برابر مصر نیز همچنان شانس کمی برای صعود دارد؛ با فرض شکست با اختلاف یک گل، شانس صعود به مرحله بعد ۱۶ درصد خواهد بود. 🪴 #اقلیم رسانه خبری فرزندان #سه_سار 🍃🌺 @Eglimesehsar 🌼🍃

🔴 جی‌دی ونس، معاون ترامپ: ایرانی‌ها تهدید کردن که جلسه رو ترک میکنن، یا حداقل در شبکه‌های اجتماعی تهدیدهایی مبنی بر ترک جلسه وجود داشت، اما اونا جلسه رو ترک نکردن.

🔴فوری جی‌دی ونس: معامله نهایی، خانه است. ما فونداسیون رو بنا نهادیم. ما خانه رو نساختیم، اما فونداسیون موفقی بنا کردیم.
اگر پول‌های بلوکه شده ایران رو هم بخوایم آزاد کنیم شرایط رو جوری فراهم میکنیم که کشاورزان و تولید کننده‌های داخلی آمریکا سود کنند و مواد خریداری شده به دست مردم ایران برسه نه تروریست‌ها!
به ایرانی‌ها گفتم که وقتی شما حرف‌های بیخود میزنید انتظار نداشته باشید که رئیس‌جمهور آمریکا پاسخی نده.
به آمریکا برمیگردم، اما تیم‌های فنی به کار خود در سوئیس ادامه خواهند داد
پایه‌های لازم برای دستیابی به یک توافق نهایی با ایران رو بنا کردیم
ایرانی‌ها موافقت کردن که بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی رو دوباره به کشورشون دعوت کنن.

🟡شعور سیاسی 👈بخوانیم و دیگران هم بفرستیم 📣 سخنان مصطفی چمران در سال ۱۳۶۰ درباره مبارزه با آمریکا 👈۴۵سال از جان باختن #چمران، فرمانده جنگ‌های نامنظم، نماینده مجلس و وزیر دفاع دولت بازرگان گذشت ▪️ «بعضی ادعای انقلابی‌گری دارند، فکر می‌کنند پیروزی انقلاب ایران وابسته به آن‌هاست، در‌حالی‌که می‌توان دید ایشان بیش از هر دشمنی لطمه به انقلاب زده‌اند. ▫️انقلاب ایران را به لب پرتگاه سقوط کشانده‌اند؛ همه مردم را از انقلاب زده کرده‌اند؛ هرج و مرج و بی‌نظمی در نظر آنان انقلاب معنی می‌دهد؛ تصور می‌کنند با بی برنامگی و شعارهای تند و احساسات کور و کارهای غیرمنطقی می‌توانند انقلاب را به پیروزی برسانند. ▪️با اعمال آن‌ها چگونه آمریکا توانسته ایران و انقلاب را بدنام کند، ایران را در دنیا تنها کند، در محاصره اقتصادی بفشارد، اختلافات داخلی را دامن بزند، نارضایتی مردم را روزافزون کند و ... ▪️تا زنده‌ایم با جنایات آمریکا مبارزه خواهیم کرد، ولی نه از روی دیوانگی، نه با شعارهای تو خالی، نه با هرج و مرج؛ زیرا می دانیم وقتی قادریم باآامریکا مبارزه کنیم که مثل آمریکا از علم و تکنولوژی و تخصص برخوردار باشیم. ▪️ما می‌گوییم برای تقوی معیار بگذارید که قابل قبول همگان باشد. ولی تقوی چیست؟ آیا ریش گذاشتن است؟ آیا ادعاهای گزاف بافتن است؟ کسانی ادعای تقوی می‌کنند که در نظر من بی‌تقواترین آدم‌ها هستند. ▫️اسم اسلام و انقلاب را ضایع می‌کنند، دروغ، تهمت، شارلاتانی، زد وبند و حقه‌بازی، لجن‌مال‌کردن مردم بی‌گناه، شایعه‌دروغ‌ساختن و مخالفان را با قلدری و زرنگی از میدان به در بردن؟! این‌ها متقی نیستند. ▪️دل‌مان می‌سوزد، می‌خواهیم فریاد بزنیم، اعتراض کنیم، ولی می دانیم که تف سر بالاست. گریه می‌کنیم، خواهش می‌کنیم، می‌خواهیم راه نشان دهیم، فورا فحش و تهمت شروع می شود. ▫️ما را لیبرال نوکر آمریکا، غرب‌زده، متخصص بی تقوا و غیره می‌خوانند. این‌ها هم برای ما مهم نیست، ولی فورا قلب خود را می‌بندند و به نصایح ما توجه نمی‌کنند و آن هدف غایی ما که نجات انقلاب است، عاید نمی‌شود. » (منبع: کتاب «حماسه عشق و عرفان»(دست‌نوشته‌های مصطفی چمران با گردآوری برادرش مهدی چمران)، صفحه۸۵). 🪴 #اقلیم رسانه خبری فرزندان #سه_سار 🍃🌺 @Eglimesehsar 🌼🍃

️وزیر دفاع آلمان: ترامپ مقصر بسته شدن تنگه هرمز است 🔴وزیر دفاع آلمان اعلام کرد که رئیس جمهور آمریکا مسئول بسته شدن تنگه هرمز و باز شدن این تنگه در راستای منافع اروپا است.

🟡واکنش شهباز نخست‌وزیر پاکستان، پس از آنکه هیئت ایران به او اطلاع داد که در پی تهدید ترامپ در حال ترک مذاکرات هستند.

ترول فوتبال : بیرانوند به وعده ش عمل کرد و‌ دروازه رو‌ مثل تنگه بست. 🪴 #اقلیم رسانه خبری فرزندان #سه_سار 🍃🌺 @Eglimesehsar
ترول فوتبال : بیرانوند به وعده ش عمل کرد و‌ دروازه رو‌ مثل تنگه بست. 🪴 #اقلیم رسانه خبری فرزندان #سه_سار 🍃🌺 @Eglimesehsar 🌼🍃

🔴 فوری از عراقچی : محدودیت صادرات نفت و پتروشیمی لغو و بخشی از دارایی مسدود‌شده ایران آزاد شد

نوستالژی آقای کریم جمشیدی زنده یاد جمشید ساکت اقای یارمحمد غلامعلیزاده سال ۱۳۴۶ مدرسه ابومسلم سه سار 🪴 #اقلیم رسانه خبری فرز
نوستالژی آقای کریم جمشیدی زنده یاد جمشید ساکت اقای یارمحمد غلامعلیزاده سال ۱۳۴۶ مدرسه ابومسلم سه سار 🪴 #اقلیم رسانه خبری فرزندان #سه_سار 🍃🌺 @Eglimesehsar 🌼🍃

*معلم اهل لنگرود که آموزاند وبرخاک سه سار آرمید* پائیز سال ۱۳۴۶ جوانی باریک اندام. بشاش خوش مشرب وشوخ طبع برای آموختن نوجوانان سه ساری پای براین دیار نهاد . سه سار ما که از سال ۱۳۲۴ دارای مدرسه دولتی بود معلمان زیادی را بخود دیده که یادتمامی آنها را گرامی میداریم. زنده یادان مجیدیان. رحمتی خواه. کریم ماشینچی. غلامحسین فیضی زاده. رمضانی. وآنانی که درقیدحیات هستند چون روح الله اندید. یوسف دلیرصفت. یارمحمدغلامعلی زاده..عبدالکریم جمشیدی. امایک نفر غریبه وتازه وارد بود که درکوتاه ترین زمان با اهالی مانوس ودل درگروه مردم این دیار بداد ومسرور وشادمان از حضور درمیان مردم باصفای سه سارکه همه با فرهنگ. مهربان. مهمان نواز بودند مرحوم مغفورخلدآشیان جمشید ساکت. زاده شرق گیلان ( لنگرود) مدیر مدرسه ابومسلم سه سار علیرغم محدودیت های فراوان درروزگاری که تحصیل نمودن و آموختن بسیار سخت بود توانست درادامه راه اسلاف خود به تعلیم وتربیت فرزندان سه سار همت بگمارد و الحمدلله اکثریت آن دانش آموختگان به مدارج عالی تحصیلی و مقامات عالیه اداری ومناصب دولتی نائل شدند. او باخاطرات خوش در سه سار زیست نمود. وهرگز احساس غربت نداشت. دوستانی چون مرحوم سیدجلال بادوام. حاج علی امیری. حاج خانعلی حاجت زاده .مشهدی جمشیدجمشیدی. حاج قربان رحمت زاده. مشهدی حاجعلی حاجت زاده. مشهدی گلعلی اسکندرزاده. وکدخداحدالله آزرمی و دیگرانی همیشه حشرونشرداشتند. تکیه کلام او این بود سه ساروطن من است. با این نیت پس از بازنشستگی و مهاحرت از روستا به لنگرود ومتعاقب به رشت هرگز سه ساری را فراموش نکردودررفت وآمدبود درمراسم یاد بود سال ۱۳۹۱ که بمناسبت تقدیر وتجلیل از تمامی معلمان دهه ۱۳۴۰ در دبیرستان سه سار منعقد شد ایشان هم دعوت و برای همه آن محصلین دوره خودکه حالیه درمصادراموربودند با زبان بسیارشیوا ی معلمی ایراد سخن نمود واشک شوق ریخت.او سرانجام در مورخ ۱۴۰۵/۳/۲۹ دارفانی را وداع گفت و بنا بوصیت خود پس از فوت خانواده مکرمه اش این معلم عزیز را در آرامستان سه سار به خاک سپردند وی ثابت نمود که برای عاشق شدن باید هزینه نمود و با قرار گرفتن درجوار یادنامان ودوستان دوران طلایی آموزگاری خودروح بلند ش آرام گرفت. به حسب وظیفه برخود لازم میدانم تا از تلاشها ومجاهدت های بی شائبه این معلم بزرگ واخلاق مدار کمال تقدیروتشکر را داشته وبه روح پرفتوح استاد ساکت عزیز وتمامی معلمان از دنیا رفته درود می فرستم وبرای همه آنها غفران و رحمت الهی رامسئلت نمایم. جبار حاجت زاده سه ساری 🪴 #اقلیم رسانه خبری فرزندان #سه_سار 🍃🌺 @Eglimesehsar 🌼🍃

👈پیام ها و پرسش های شما مخاطبان روز جمعه در آرامگاه مسجد امام خمینی(ره) سه‌سار، پیکر مرحوم «جمشید ساکت»، معلمی غیربومی اما آشنا و ماندگار در خاطره مردم منطقه، به خاک سپرده شد. پس از انتشار این خبر، بسیاری از مخاطبان «اقلیم سه‌سار» با ارسال پیام، علت خاکسپاری ایشان در سه‌سار را جویا شدند. بر این اساس به بانک اطلاعاتی و قلم استاد جبار حاجت زاده مراجعه کردیم که در پست بعدی به اشتراک میزاریم

🔺صبح می‌خندد و باغ از نفس گرم بهار می‌گشاید، مژه و میشکند مستی خواب امروز : دوشنبه ۱ تیر ۱۴۰۶ 🌙 ۷ محرم ۱۴۴۶ 📅 ۲۳ ژوئن  ۲۰۲۶ صبح بخیر ☔🌨 لذت ببریم از اولین صبح تابستانی همراه با باران و خنکای هوا 🪴 #اقلیم رسانه خبری فرزندان #سه_سار 🍃🌺 @Eglimesehsar 🌼🍃

ياد تو نمی‌بود چه مي‌کرد دل ما؟! #فیض_کاشانی ● به سرعت ببخشید، به آرامی ببوسید، صادقانه عشق بورزید، به راحتی بخندید و هرگز از چیزی که لبخند به لب‌های شما نشانده احساس پشیمانی نکنید. ● مهم‌ترین چیز در زندگی آن است که از زندگی خود لذت ببرید، شاد باشید، و این همه آن چیزی است که اهمیت دارد. ● زندگی من چیزی بسیار فراتر از یک افسانه بوده است، من هم لحظات بسیار دشواری داشته‌ام امّا از هر مشکلی که عبور کردم در نهایت جایزه آن را هم گرفته‌ام. ● معتقدم هر روز باید حداقل یک لحظه فوق‌ العاده داشته باشی. #آدری_هپبورن #زندگی_جان

🌮🍔🍟🍕🌭🌮🌯🥓🍔🍟🍕🌭🌮🌯 👈آگهی جذب نیروی کار 🍔 فست‌فود پامچال 📍 گوراب زرمیخ، جنب مخابرات فست‌فود پامچال جهت تکمیل کادر
🌮🍔🍟🍕🌭🌮🌯🥓🍔🍟🍕🌭🌮🌯 👈آگهی جذب نیروی کار 🍔 فست‌فود پامچال 📍 گوراب زرمیخ، جنب مخابرات فست‌فود پامچال جهت تکمیل کادر خود و ارائه خدمات بهتر به همشهریان، از یک نفر نیروی کار (ترجیحاً خانم) دعوت به همکاری می‌نماید. 📞 جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس بگیرید: 09027965772 با تشکر فست‌فود پامچال