احسان نرگسی
رفتن به کانال در Telegram
2 066
مشترکین
+324 ساعت
+187 روز
+8030 روز
آرشیو پست ها
2 067
یا امام رضا
حاجت که زیاد است ولی چند صباحی ست
داغ سفر کرب و بلا بر دلمان است..
🌺از بارگاه ملکوتی امام رضا دعاگوی همه دوستان هستم🌺
@ehsannargesi
2 067
از دست خزان، خاطر گل آزرده ست
از موج چقدر صخره سیلی خورده ست
از رودِ کنارِ شهرِ ما ، ماهی را
هر وقت که از آب بگیری مرده ست
#احسان_نرگسی_رضاپور
🆔 @ehsannargesi
2 067
شاعر #همدانی برای شهید حججی سرود
🌹«بال شهادت»🌹
🔹ای از تبار لالههای ارغوانی
در خاطر ما تا همیشه جاودانی
🔹از خاک تا افلاک راهی نیست، وقتی
در دل بکاری بذر عشق آسمانی
🔹بال شهادت داشتی بر شانههایت
شد قسمتت این فیض آن هم در جوانی!
🔹گمنام ماندی آخرش ای عشق، حالا
زهرا فقط از خانهات دارد نشانی
🔹وقتی که رفتی مادرت می گفت: محسن!
بعد از تو دنیا نیست جای زندگانی
fna.ir/a0c7ib
🔹سرخط اخبار #استان_همدان جنجالی | درلحظه👇
💯 t.me/joinchat/E1poFEGAWQinckLwKganuw
2 067
یا اباعبدالله
در بند تو بودن آخر آزادی ست
عشقم به تو یک مسئله ی بنیادی ست!
از اول خلقتم غلامت هستم
من معتقدم که عشق مادر زادی ست
#احسان_نرگسی_رضاپور
#شب_زیارتی
#شب_جمعه
@ehsannargesi
2 067
نسل ما از چیرگی بر امتحانش عاجز است
از به دست آوردن یک لقمه نانش عاجز است
ادعای حفظ جان کشورش را کرده است
پادشاهی که خودش از حفظ جانش عاجز است
یک نگاهش زیر و رو کرده ست دنیای مرا
کرده کاری که قلم ها از بیانش عاجز است
لاجرم بایست طرح دوستی با عقل ریخت
عشق که از دادن نام و نشانش عاجز است
دوستانش اندک اندک دشمنانش می شوند
حیف، او از دشمنی با دوستانش عاجز است
پیر مرد از واعظان نامی شهر است و باز
از نصیحت کردن تنها جوانش عاجز است
#احسان_نرگسی_رضاپور
🆔 @ehsannargesi
2 067
پیرمرد از واعظان نامی شهر است،باز
از نصیحت کردن تنها جوانش عاجز است
#احسان_نرگسی_رضاپور
🆔 @ehsannargesi
2 067
از رب خطاب کردن او توبه کرده ام
بند است توبه ی من عاشق به مو فقط
حیدر همان که پشت به دشمن نمی کند
شمشیر می کشد علی از روبه رو فقط
#احسان_نرگسی_رضاپور
#۳۳_روز_تا_غدیر
@ehsannargesi
2 067
ای دل! دلی را در جهان غمگین نباید کرد
در مرگ دشمن کوچه را آذین نباید کرد
دینداری بد،بدتر از بی دینی محض است
ای شیخ! مردم را به دین بدبین نباید کرد
آه پدر فرزند را بیچاره خواهد کرد
اولاد بازیگوش را نفرین نباید کرد
پیر مغان فرمود:با دستور هر شیخی
سجاده ی خود را به می رنگین نباید کرد
از اولش هم ما به درد هم نمی خوردیم
ای عشق! بس کن بیش از این تلقین نباید کرد
#احسان_نرگسی_رضاپور
@ehsannargesi
2 067
ای دل! دلی را در جهان غمگین نباید کرد
در مرگ دشمن کوچه را آذین نباید کرد
#احسان_نرگسی_رضاپور
@ehsannargesi
2 067
در پای سفره می نشانی سائلان را
حقا که حقت بوده تاج پادشاهی
هر کس به پابوس تو آمد عاشقت شد
من نیز عاشق می شوم خواهی نخواهی
آنقدر مستم کرده ای،هنگام برگشت
راه هتل را باز رفتم اشتباهی!!
#احسان_نرگسی
2 067
با زبانش مار را از لانه بیرون می کشد
از دل هر داستان افسانه بیرون می کشد
می نشیند روی ایوان ،با نگاه نافذش
از میان پیله ها پروانه بیرون می کشد
#احسان_نرگسی_رضاپور
@ehsannargesi
2 067
یا امیر المومنین
خیره به نگاه آسمان ها می شد
یک عمر توان ناتوان ها می شد
از مردم کوفه زخم می خورد اما
هم بازی کودکان آن ها می شد
#احسان_نرگسی_رضاپور
#شعر_علوی
#یا_امیر_المومنین
@ehsannargesi
2 067
وقتش شده راه را عوض باید کرد
یا طرز نگاه را عوض باید کرد
از ماه تو زیباتری و _یک روزی
جای تو و ماه را عوض باید کرد
#احسان_نرگسی_رضاپور
@ehsannargesi
2 067
سلطان خراسان نه..که سلطان جهان است
ثابت شده فیضش همه جا در جریان است
ما را به غلامی خودش شاه پذیرفت
با ما به از این بود که با خلق جهان است
#احسان_نرگسی_رضاپور
#امام_رضا
@ehsannargesi
2 067
سلطان خراسان نه..که سلطان جهان است
ثابت شده فیضش همه جا در جریان است
در بسط بهایی شب شعری شده بر پا
احساس غزل خوانی ما در غلیان است
هر کس که نرفته ست به پابوسی سلطان
"اشک غمش از هر مژه چون سیل "روان است
عمری ست که نان رضوی نان شب ماست
هر کس به طریقی پی یک لقمه ی نان است
نزدیک تر است از رگ گردن به گدایش
"چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است"
امروز رضا گفت که فردای قیامت
هر کس که شده زائر ما،از خودمان است
رنگین شده سجاده ی ما با می نابش
ما جام به دستیم و رضا پیر مغان است
ما را به غلامی خودش شاه پذیرفت
با ما به از این بود که با خلق جهان است
یک خادم خوش رو وسط شعر به من گفت
برخیر پسر جان! که دگر وقت اذان است
#احسان_نرگسی_رضاپور
#امام_رضا
@ehsannargesi
اکنون در دسترس! پژوهش تلگرام ۲۰۲۵ — مهمترین بینشهای سال 
