fa
Feedback
قلم سرخ

قلم سرخ

رفتن به کانال در Telegram

نمایش بیشتر
9 678
مشترکین
-624 ساعت
-37 روز
-4130 روز
آرشیو پست ها
فرق است بین کریم باقری که هیچگاه مدل موهایش تغییر نکرد با ادایی هایی که باید الگو باشند و نیستند.
فرق است بین کریم باقری که هیچگاه مدل موهایش تغییر نکرد با ادایی هایی که باید الگو باشند و نیستند.

سهرابیان به جرم انتقاد از گلری که ساپینتو آورده محاکمه می شود. به اسب ساپی نباید یابو گفت.

چمن افتضاح تختی رقیب اصلی امروز پرسپولیس پایتخت ورزشگاه ندارد؟

جشن ۸۰ سالگی استقلال به زمانی که شکست هشت گله داشته باشند موکول شد

استقلالی ها فریدونی را آوردن براشون متن انگیزشی و فلسفی استوری کنه. کلا تو فضای مجازی زندگی میکنن تو دنیای واقعی هفت تایی میشن

روند مسابقات استقلال: سه روز قبل از بازی. هواداران: رقیب را نابود می کنیم. روز قبل از بازی. بازیکنان:سه امتیاز مال ماست. روز بازی:شکست سنگین متخصص آسیا و آبروریزی فجیع. بعد از بازی: ۱.جبران می کنیم. ۲.دل خوش به استوری وحید صالحی.۳.منتظریم واعظی مجری سابق (!!! این هم شد سمت؟) استوری بزاره.

بزرگ‌ترین خطای استقلال در این فصل، کنار گذاشتن حسینی و سپردن قفس توری به آدان بود؛ انتخابی که پس از نمایش‌های فاجعه‌بار این دروازه‌بان، به نمادی از تصمیم‌گیری‌های پرریسک و بی‌پشتوانه بدل شد. حالا آبی‌ها ناچارند چشم‌انتظار فر عباسی بمانند تا شاید با تجربه کمتر اما انگیزه بیشتر، جای خالی سنگربانی مطمئن را پر کند؛ هرچند ترمیم زخم‌های ناشی از چنین تصمیم‌های اشتباه، همیشه سخت‌تر از پیشگیری آن‌هاست.

ماه عسل ساپینتو تمام شد؛ استقلالی که روزی بوژوویچ را با وعده‌های جنگ با آمریکا به تهران آورد، این فصل نیز امید را به ساپینتو سپرد تنها به این دلیل که او در روزهای جنگ با اسرائیل به ایران آمد و از تهدیدها نهراسید. اما فوتبال، بر خلاف میدان شعار، با منطق و تاکتیک زنده است؛ زمانی که مهاجم حریف چون پهپادی بر فراز مدافعانت می‌چرخد و هر لحظه تهدید به فرود می‌کند، به‌وضوح درمی‌یابی که زمین چمن، عرصه نبرد کلمات و احساسات نیست، بلکه میدان مهارت، برنامه و هوش ورزشی است.

گل هفتم الوصل تا حدود زیادی شبیه گل پنجم پرسپولیس در بازی معروف با آلیمای قزاقستان بود که رضا ترابیان به ثمر رساند. یادی هم کنیم از شماره ۲۱ دوست داشتنی آن روزهای سرخ ها در آن آتش بازی به یاد ماندنی.

استقلال با حضور رامین رضاییان در دفاع راست خوشبخت نخواهد شد. او مکرر در نیمه حریف است و پشت سر او خالی می شود. دفاع چهار نفره را سه نفره می کند و عرض دفاعی کش پیدا می‌کند و بین نفرات فاصله می افتد. بقیه باید جای او را پر کنند و فاجعه ای مثل دیشب رخ می دهد. سال قبل ، استقلال زمانی قدری آرامش یافت که رضاییان از دفاع دور شد.

جرقه اول را سهرابیان زد. نارضایتی داخلی های استقلال از پرداخت کلان به خارجی های بدون کارآیی.

حمله سهرابیان به دلالی ساپینتو؟ در حالی که منتقدان معتقدند در جذب آدان، این گلر بازنشسته، دلالی صورت گرفته و تیغ انتقادات سمت ساپینتو است آرمین سهرابیان در مصاحبه ای بعد از ورود به ایران گفت فحش می خوریم چون ۴ هفته است داریم تاوان بازیکن میلیون دلاری را می دهیم.

مدیران شوآفی بلای جان فوتبال مملکت از یک منظر خاص،در راس مدیریت دو باشگاه بزرگ پایتخت، تفاوت رویکردها به‌وضوح نمایان است. حدادی جوان در پرسپولیس با اتخاذ سیاستی مبتنی بر آینده‌نگری، سرمایه‌گذاری بر استعدادهای جوان و ایجاد ساختاری برای پرورش بازیکنان بومی را در دستور کار قرار داده است. اقدامات او در حمایت از نیروهای کم‌تجربه اما مستعد، نشانه‌ای از درک اهمیت سرمایه انسانی و ضرورت شکل‌گیری چرخه پایدار تولید بازیکن است؛ رویکردی که می‌تواند هزینه‌های بلندمدت باشگاه را کاهش داده و هویت فوتبالی آن را تقویت کند. در این بستر سازی های خوبی هم صورت گرفته که امیدوار کننده است و بر اساس شواهد موثق به زودی کارها استارت خواهد خورد. در سوی مقابل، تاجرنیا در استقلال با گرایش به استفاده از نام‌های پرهزینه و رو به پایان دوران ورزشی‌شان، چرخه‌ای وابسته به بودجه‌های کلان و تجارت بازیکن شکل داده که بیشتر از آن‌که سود فنی برای تیم داشته باشد، در خدمت مناسبات تبلیغاتی و معاملات غیرورزشی است. این دوگانگی، بار دیگر ضرورت محور قرار گرفتن مدیران جوان، کاردان و مأمور به‌نتیجه را در فوتبال و فراتر از آن، در تمامی عرصه‌های کشور به‌عنوان یک مطالبه ملی آشکار می‌سازد. فوتبال به اندیشه های نو نیاز دارد. ساختارهای پوسیده وابسته به دلال ها باید از بین برود. کمی دل تان برای پول های مملکت بسوزد.

دروازه جذب بازیکن خارجی را ببندید این رخداد ورزشی، که در قالب شکست سنگین باشگاه استقلال مقابل الوصل امارات و در سایه هزینه‌کرد قریب به بیست میلیون دلار برای بازیکنان خارجی رقم خورد، نه صرفاً یک ناکامی فنی، بلکه نشانه‌ای عیان از اختلال ساختاری در راهبردهای توسعه فوتبال کشور است. ورود بی‌رویه و فاقد ارزیابی کارشناسانه بازیکنان خارجی، غالباً تحت تأثیر فشارهای روانی و تبلیغاتی فضای مجازی و ذی‌نفعی شبکه‌های دلالی، منجر به مصرف منابع مالی محدود ملی در مسیری بی‌بازده گشته است. این سرمایه‌گذاری‌ها نه تنها به ارتقای کیفیت و بازدهی فنی منجر نشده‌اند، بلکه عملاً تداوم وابستگی به عناصر غیربومی و تضعیف نظام پرورش استعداد داخلی را موجب شده‌اند. تحقق منافع کوتاه‌مدت تبلیغاتی یا رضایت موقت افکار عمومی، به قیمت تضعیف بنیان‌های بلندمدت فوتبال کشور، یک سیاست غیرمسئولانه و مغایر با اصول توسعه پایدار ورزشی است. فرقی هم ندارد. پرسپولیس هم با جذب برخی نفرات، پولش را دور ریخته است. در چنین وضعیتی، اتخاذ سیاست انسداد موقت دروازه ورود بازیکنان خارجی، ولو به بهای عدم حضور سه‌ساله در رقابت‌های آسیایی، می‌تواند به مثابه یک شوک اصلاحی برای بازگشت به مسیر پرورش و شکوفایی استعدادهای وطنی عمل نماید. تجربه تیم‌های پایه و لیگ‌های بومی نشان داده که نیروهای جوان، هرچند در آغاز مسیر دچار کم‌تجربگی هستند، اما با میدان یافتن مستمر می‌توانند ظرف مدت کوتاه به کیفیتی قابل اتکا برسند و از فجایع فنی نظیر شکست‌های پرگل پیشگیری کنند. به‌کارگیری این سیاست، ضمن مسدود کردن جریان خروج ارز و کاهش نقش واسطه‌گران، موجب بازگشت سرمایه به بدنه فوتبال پایه، گسترش عدالت ورزشی، و نهایتاً استحکام زیرساخت انسانی فوتبال ملی خواهد شد. وقتی بلد نیستیم خرید کنیم همان بهتر که نخریم. چه قرمز و چه آبی.

مقصر باخت استقلال جواد الله وردی بود

ای اف سی اعلام کرد از بازی های بعد، استقلال با حذف دو ستاره خود، بامنفی ۵ ستاره به زمین می آید

بعد از هفت تایی شدن استقلال مقابل استقلال ، تاجرنیا از تلاش های خود جهت تغییر نام تیم های استقلال کابل و ملاثانی خبر داد. او گفت تا وقتی ما می بازیم هیچ تیمی حق ندارد نامش استقلال باشد

کانال ۱۳ اسرائیل از مذاکرات پنهانی تاجرنیا با نتانیاهو به منظور فراهم آوردن شرایط جهت تعطیلی فوتبال در خاورمیانه خبر داد.😂

آه عیسی.....😂

حالا بازیکنان ما عرضه داشته باشند برای اثبات برتری خود نسبت به پولکی های استقلال جانانه بجنگند