9 678
مشترکین
-624 ساعت
-37 روز
-4130 روز
آرشیو پست ها
9 676
حق با حسین کعبی است
استقلال تهران سهمی از بودجه مسئولیت اجتماعی نفت ندارد
با توجه به مفاد «نظامنامه مسئولیت اجتماعی صنعت نفت» که در چارچوب اختیارات وزارت نفت و شرکتهای تابعه آن تصویب و ابلاغ گردیده و تصویر آن در پست قبل آمده ، منابع اختصاصیافته تحت عنوان «بودجه مسئولیت اجتماعی» اساساً ماهیتی جبرانی و توسعهای داشته و هدف آن جبران خسارات ناشی از فعالیتهای اکتشاف، استخراج و بهرهبرداری از منابع هیدروکربوری در محدودههای جغرافیایی متأثر از این فعالیتها است. در این نظامنامه به صراحت قید گردیده که محدودههای اولویتدار برای مصرف این اعتبارات، استانهای تولیدکننده و میزبان تأسیسات نفت و گاز ـ از جمله خوزستان و بوشهر ـ میباشند و صرف این منابع در پروژهها یا نهادهایی خارج از این حوزههای جغرافیایی، نه تنها مغایر با فلسفه وجودی بودجه مزبور، بلکه فاقد وجاهت حقوقی در زمره «عمل به مسئولیت اجتماعی» تلقی میگردد.
از حیث حقوق عمومی، استناد برخی مدیران استقلال تهران از جمله فریدونی به تعلق «نفت به همه ملت ایران» برای توجیه تخصیص بودجه مسئولیت اجتماعی نفت به باشگاههای حرفهای خارج از استانهای ذینفع، فاقد پشتوانه قانونی است؛ زیرا اولاً درآمد حاصل از نفت، در شمول اصل ۵۳ قانون اساسی، باید به خزانه کل واریز و بر اساس قانون بودجه کل کشور هزینه گردد و خرج آن در ورزش حرفهای ممنوع است. ثانیاً آنچه در قالب «مسئولیت اجتماعی» هزینه میشود، در واقع استثناء محدودی است که تخصیص آن، تابع نصوص خاص نظامنامه بوده و صرفاً برای طرحها و پروژههای مرتبط با ارتقاء رفاه و توسعه پایدار همان مناطق آسیبدیده مجاز است. لذا تخصیص این منابع به باشگاه استقلال تهران، بهویژه با توجه به ماهیت انتفاعی و حرفهای آن، از منظر قواعد آمره بودجهای و مصوبات داخلی وزارت نفت، تخلفی مشهود و محل ایراد جدی است.آنچه حسین کعبی گفته که با پول خوزستانی ها بازیکن گرانقیمت خریده اند کاملا صحیح است.اینجا بحث پول نفت نیست بحث بودجه مسئولیت اجتماعی نفت است. پول نفت را مگر می توان در ورزش حرفه ای هزینه کرد؟
حق بوشهر و خوزستان در جیب جنپو و آدان و دیگر می رود و نتیجه اش می شود شکستی که قابل توجیه نیست.
9 676
کعبی گفته با پول خوزستانی ها بازیکن گرنقیمت خریدند. فریدونی عضو هیئت مدیره استقلال گفته پول شرکت های نفتی و پتروشیمی مستقر در خوزستان فقط متعلق به خوزستانی ها نیست. این تحلیل را بخوانید👇
9 676
مخالفت فیفا با ثبت قرارداد آلوز با سپاهان نشان دهنده آن است که فیفا هم معتقد است این بازیکن تا پایان پنجره نقل و انتقالات ، بازیکن تراکتور بوده و الان بازیکن آزاد محسوب نمی شود که بتواند به سپاهان بپیوندد. پس گلر خارجی تراکتور هم غیر قانونی است زیرا آلوز تا روز آخر نقل و انتقالات بازیکن تراکتور بوده است.
9 676
دستور موقت cas ممکن است به ضرر گلر تراکتور باشد.زیرا اگر رای نهایی مبنی بر محرومیت او باشد احتمال دارد در زمانی صادر شود که این بازیکن از جام جهانی محروم شود. اعمال محرومیت در برهه فعلی باعث می شد جامجهانی را از دست ندهد. اکنون کادر فنی تیم ملی نمی تواند حساب صد در صدی روی این گلر باز کند چون احتمال محرومیت او وجود دارد
9 676
بکش زیرش در استقلال ویترینی ساپینتو
عملکرد استقلال ، علیرغم فهرست پرزرقوبرقی که با هزینههای کلان و جذب چند نام برجستهی خارجی شکل گرفت، در عرصهی فنی نشانی از تناسب میان سرمایهگذاری و بازدهی ندارد. شکست یکبرصفر مقابل استقلال خوزستان (تیم ارزان قیمت لیگ) در هفتهی سوم، نهتنها خلأهای ساختاری و نارساییهای تاکتیکی تیم را عیان کرد، بلکه نشان داد که صرف استفاده از مهرههای گرانقیمت بدون پیوند در چیدمان و برنامهی بازی، صرفاً به کالبدی پرافاده و ویترینی اما بیروح منجر میشود. نظام دفاعی تیم که بهسان «پنیر سوییسی» مملو از رخنه است، ضعف بنیادی در همبستگی خطوط و پوشش فضاها را برملا کرده و خط دروازه نیز با حضور سنگربان پا به سن گذاشته و بازنشسته ای که واکنشش به شلیکها، بیش از آنکه دفاع مؤثر باشد، به تسلیم خاموش شباهت دارد، حس امنیت دفاعی را زائل ساخته است.
در خط میانی، فقدان یک هافبک طراحِ مسلط به مدیریت جریان بازی و توزیع جسورانهی توپ، استقلال را از خلق موقعیتهای متنوع محروم ساخته است؛ حال آنکه قالب تهاجمی فعلی بر سانتر از جناحین استوار است، آن هم بدون برخورداری از مهاجمی با توانایی کمّی و کیفی در نبردهای هوایی. این نقیصه، ترکیب را متکی به حربهای تکبعدی و پیشبینیپذیر کرده و فرصت بهرهگیری از عرض زمین را به مزیتی بر بادرفته مبدل ساخته است. بازیکنان خارجی نیز، با وجود رزومههای درخشان در دوران اوج، در پایان مسیر حرفهای خود به نظر میرسند و انگیزهای ورای منافع مالی برای نمایش کیفیت برتر نشان نمیدهند؛ امری که به شکل خزنده، تعادل روانی و انگیزشی درون تیم را تهدید کرده و بذر نارضایتی نزد بازیکنان داخلی میپراکند. اداهای رامین رضاییان هم که تکراری بود و به کارت قرمز منجر شد تا نشان دهد آبی ها بزرگتر هم ندارند.
نمود عینی بیانگیزگی را میتوان در بازی امشبِ «جنپو» مشاهده کرد؛ بازیکنی که نه میل دویدن از خود بروز داد و نه تلاشی برای اثبات شایستگی، تا آشکار شود چرا باشگاه «استاندارد لیژ» او را مازاد اعلام کرد. با چنین پروفایلی از رفتار و ساختار، استقلال در صورت استمرار الگوی کنونی، در برابر حریفان سازمانیافته با دشواریهای فزاینده مواجه خواهد شد و هرچه فصل پیش رود، شکاف میان انتظارات تحمیلشده از بازار نقلوانتقالات و واقعیتهای سبزِ زمین، عمیقتر و مخربتر خواهد شد.
9 676
استقلال طراحی حمله خاصی نداره
فقط سانتر و سانتر و سانتر
هاشمی نسب و حنیف برن خط حمله اوکی میشه
9 676
آدان کلا روی شوت و البته شوت های سمت چپ دروازه مطمئن نیست
دفاع استقلال هم تعطیله
یعتی فاز هجومی بارسا را کامل هم بگیرن، دفاع ندارن
اکنون در دسترس! پژوهش تلگرام ۲۰۲۵ — مهمترین بینشهای سال 
