9 683
مشترکین
+624 ساعت
+67 روز
-3530 روز
آرشیو پست ها
9 682
ساپینتو برای تحت الشعاع قرار دادن باخت به گل گهر خبر رفتن رضاییان را رسانه ای کرد. باشگاه استقلال با توجه به پنجره بسته اجازه رفتن این بازیکن را نمی دهد.
9 682
به مطالب هفته قبل استقلالی ها و حماسه سرایی بعد از برد مقابل المحرق برگردید. امروز مقابل مدافعان قد بلند گل گهر فقط سانتر کردند. تارتار آنها را به گوشه ها برد و بعد هم آسانی را بست تا نشان دهد ساپینتو هیچ تدبیر فنی ندارد.
این استقلال با نازون ده نفره بود. یک تیم سر در گم که آمده بود ببازد.
9 682
دفاع آشفته و نبود برنامه در حمله. یک نیمه سردرگمی تیم ساپینتو.نازون دوندگی زیادی ندارد و پرس ایجاد نمی کند.گل گهر توپ را داده ، فضا را گرفته و چشم به ضد حمله دوخته بود
9 682
رامین رضاییان کم کم به بازیکنی تبدیل شده که برای سلامتی در کوچه و پارک ورزش میکنه و دهها میلیارد پول می گیره.
ساپینتو تورانیان را برگردونه احتمالا رضاییان را کامل محو کنه.
با خودت چه کردی پسر
9 682
مدیریت تفرقه افکن و مماشات ناظران
🖋️وحید دلپسند
سوال جدی این است چه کسی اهلیت این فرد را برای مالکیت باشگاه پرطرفدار تراکتور تایید کرده است؟!
فردی که سالهاست با نفرت پراکنی قومیتی، دمیدن بر تنور چالش های زبانی و هویتی بین اقوام ایرانی و تشدید و تعمیق عامدانه گسلهای فرهنگی، به سواستفاده از احساسات پاک هموطنان تورک زبان می پردازد تا آنها را علیه جامعه فوتبال بلکه کل جامعه منسجم و تاریخی ایران تحریک کند، تا چه حاصل کند؟ احتمالا پوششی برای جلوگیری از تمرکز نهادهای مسوول بر مسائل خاص!
افرادی ازین دست به بهانه فوتبال و با به اصطلاح خدمت به همشهریان خود و یا هر بهانه دهانپر کن دیگری، توانسته و می توانند تا مدتهای مدید، امپراطوری مالی برساخته از ابهامات و پرسش ها را از تیررس نظارت و محاسبات جدی مصون بدارند.
این خلاصه وضعیت فردی است که امروز مالک حقیقی یکی از چهار بلوک قدرت در فوتبال ایران است. نکته اینجاست که تا پیش ازین، همه اقدام های سایرینی که از قضا، کمتر از او نفوذ و ثروت نداشتند، برای دریافت مجوز مالکیت حقیقی. تیمهای سرخابی با در بسته نهادهای نظارتی برخورد می کرد و هنوز هم....!
اما در مورد این فرد خاص، معلوم نیست بر چه اساسی این مجوز صادر شده و چگونه است که اهلیت او تایید می شود؟! رفتارهای سالیان اخیر او نشان می دهد که آن حساسیت های اولیه غیرفوتبالی در مورد چنین افرادی برای مالکیت ورزشی چنین باشگاه هایی (بگوییم بنگاههای اقتصادی) اتفاقا حساسیت درستی بوده است. امروز دیگر بدیهی است که چگونه فرد هیجان زده ای که هیچ شایستگی در مدیریت ورزشی ندارد چگونه می تواند با در پیش گرفتن زبان و رفتارهای احساسی و سطحی و به آتش کشیدن احساسات هواداران پرشور یک تیم، خطر امنیتی و چالش قومیتی برای انسجام اجتماعی یک کشور در شرایط ایران امروز ایجاد کند.
آیا نهادهای های مسوول همچنان می خواهند چشم روی هم بگذارند؟!
ایا همچنان قصد دارند بر روی ناتوانی، سوءمدیریت و الودگی های روابط مدیران فدراسیونی که توان ساماندهی چنین فوتبال را ندارد، چشم پوشی کنند؟! همچنان بهانه بزرگ فیفا است؟! چگونه همپالکی های دیروز، در مجادلات خود، چشم به دوربین پخش زنده می دوزند و از خجالت هم در می آیند اما از دیوار صدا در می آید و از نهادها نه؟! نکند منتظرند تا سیل هوادار روانه خیابان شود ؟! این ها پرسش های جدی جامعه ایست که جمعه شب گذشته، با حیرت نظاره توفان کلمات فردی بود که عالم و آدم را متهم به بی عدالتی و حق کشی می کند ولی یک کلمه پاسخ نمی دهد چگونه مسابقه ای که قرار بود بدون تماشگر برگزار شود ناگهان با سهوقلم استینافیان ورق برگشت. پاسخ نمی دهد که چگونه پرونده بازیکن قانون شکن یکسال در بایگانی کمیته های چندگانه ای که همه آنها را به قانونی و بی عدالتی متهم می کند، خاک خوردند و در نهایت هم قانون و مقررات موضوعه خود حضرات، ریشخند شد!! اینها مشتنمونه خروار پرسش های بی شمار جامعه ایست که با فرافکنی پاسخ نمی گیرند.
9 682
مهندس شوالیه فراموشکار
✍عبدالصمد ابراهیمی
آقای علی فتحاللهزاده ،اظهارات اخیر شما درباره «مهندسی شدن فوتبال» و «اهدای جامها به یک تیم خاص» اگر از سوی هر فرد دیگری مطرح میشد، شاید قابل بحث بود؛ اما وقتی از زبان مدیری بیان میشود که خود سالها در متن همان ساختار حضور داشته، بیش از آنکه افشاگرانه باشد، یادآور فراموشی عامدانه تاریخ است. پیش از آنکه دیگران را متهم کنید، بد نیست بفرمایید فوتبال دقیقاً کجا مهندسی شد.
فوتبال آنجا مهندسی شد که فردی بدون حتی یک روز سابقه مدیریت در تیمهای محلات، صرفاً با اتکا به روابط خانوادگی، مدیرعامل یکی از بزرگترین باشگاههای کشور شد. آنجا مهندسی شد که در همان باشگاه، ناصر حجازی قربانی اتفاقاتی گردید و بازی معروف با سایپا رقم خورد. همانجا مهندسی شد که در روز پایانی لیگ برتر اول در انزلی، علیه مرحوم منصور پورحیدری کودتای داخلی شکل گرفت؛ نه از بیرون، بلکه از دل همان مجموعهای که شما در رأس آن بودید.
فوتبال آنجا مهندسی شد که نشان و لقب شوالیه خریداری شد. آنجا مهندسی شد که در یک دربی، بازیکنان یک تیم با مصرف جک تری دی در وقت اضافه چنان دویدند که گویی در مسابقات دو سرعت المپیک حضور دارند و هیچ نهاد نظارتی حتی سوال نپرسید. آنجا مهندسی شد که بعدها، به دروغ داستان دربی ۹ نفره ساخته شد و شما مدعی شدید فائقی گفته بازی را نبرید. حتی اگر فرض محال را بپذیریم، یک پرسش ساده باقی میماند: شما چرا به تیم خود خیانت کردید؟
البته برای برای رد همان ادعا و اثبات دروغ مهندسی شده تان، کافی است ترکیب استقلال را با سیستم 2-5-3 در آن بازی مرور کنیم: سیدهادی طباطبایی، رضا حسنزاده (محمد رضا مهدوی)، جواد زرینچه (کاپیتان)، سهراب بختیاریزاده، محمد نوازی (علیرضا اکبرپور)، ستارهمدانی، بهزاد داداشزاده، علی لطیفی (فرد ملکیان)، علیرضا واحدی نیکبخت، فرهاد مجیدی، احمد مومنزاده .
تیمی که در نیمه دوم با حضور همزمان مومنزاده، فرد ملکیان، فرهاد مجیدی، علیرضا اکبرپور و نیکبخت واحدی، با پنج مهره هجومی حمله میکرد. با این ترکیب، بازی را نبردید چون نخواستید یا نتوانستید؟ مماشات بود یا ناتوانی؟ تاریخ پاسخ را میداند.تیمی که قرار است نبرد 5 مهاجم بازی می دهد؟
مهندسی یعنی آنجایی که در آسیا مهدی فنونی زاده خاطرات تبانی با محمدان بنگلادش در هتل را تعریف کرد
شما مدیرعامل تیمی بودید که مرحوم داریوش مصطفوی صراحتاً از پیروزی با ساعت رولکس و هدیه به داور در مسابقات آسیایی سخن گفت. شما به باشگاهی منتسب هستید که مدیرانش از پرداخت دلار به ایرماتوف گفتهاند و ماجرای ذوبآهن و عیسی اندوی را رقم زدهاند. با این کارنامه، اشاره به جام مهندسیشده از سوی دیگران، بیشتر شبیه فرافکنی است تا نقد.
و اگر منظورتان از «تیم خاص» پرسپولیس است، همان تیمی که در همان سالهایی که جام میگرفت، در دربی استقلال شما را با چهار گل شکست داد، بهتر است واقعیتهای زمین را انکار نکنید.
اگر قرار است از مهندسی فوتبال حرف بزنیم، دقیقاً بفرمایید کدام مهندسی اجازه میدهد تراکتور در جام حذفی با همان داوری، پرسپولیس را شکست بدهد؟ مهندسی آنجا بود که توپ خطکشیشده، شاقولگذاریشده و میلیمتری باکیچ در لیگ، در آخرین لحظه رفت و چسبید به گوشه دروازه تراکتور؟ کدام مهندس، کدام طراحی و کدام سناریو است که در بازی جام حذفی، دروازهبان تراکتور به داور ضربه میزند اما اخراج نمی شود؟ اینها را نمی بینی جناب شوالیه اقتصاددان ضریب جینی نشناس؟
آقای دکتر فتحاللهزاده، نه جایگاه افشاگری دارید و نه موقعیت طلبکاری. بخشی از آنچه امروز نقد میکنید، محصول مستقیم مدیریت دیروز خودتان است. گاهی سکوت، آبرومندانهترین انتخاب است.سکوت کنید آقای رفوزه.
9 682
برای زنوزی و مصاحبه های مکررش
حرفه ای باش آقای مالک!
۱-زنوزی دم از حرفه ای بودن می زند و دنبال گل آلود کردن آب است.
اگر باشگاه شما واقعاً حرفهای است و دارای هیئتمدیره و مدیرعامل، این سؤال ساده بیپاسخ مانده است که چرا مالک باشگاه باید بهصورت شبانهروزی در نقش سخنگو، مدیر رسانه، تحلیلگر داوری و شاکی دائم ظاهر شود؟ در کدام الگوی حرفهای فوتبال جهان، مالک تا این حد تشنه مصاحبه و دیدهشدن است و عملاً همه ارکان باشگاه را به حاشیه میراند؟
۲-همین چند روز پیش در جام حذفی، تیم شما با داوری کاملاً بحثبرانگیز و بهضرر پرسپولیس پیروز شد؛ بنابراین، دستکم از موضع انصاف، شایسته نیست که امروز با همان سابقه نزدیک، پرچم ناداوری را بالا ببرید و نقش شاکی مطلق را بازی کنید.
۳-اگر واقعاً پرسپولیس با حمایت فدراسیون قهرمان میشود، سؤال بدیهی اهالی فوتبال این است که چرا دقیقاً همان بازیکنان این تیم را با هزینههای سنگین جذب کردید تا از مسیر قهرمانی بازنمانید؟ این تناقض، بیش از هر چیز، روایت «دخالت سیستماتیک» را بیاعتبار میکند.
۴-سال گذشته که فدراسیون مانعی برای قهرمانی شما ایجاد نکرد و دهها اتفاق داوری و اجرایی بهطور مستقیم یا غیرمستقیم به سود تراکتور رقم خورد، چرا آن زمان سخنی از دشمنی فدراسیون در میان نبود؟ چگونه همان نهاد، امروز ناگهان به مانع اصلی شما تبدیل شده است؟
۵-در جذب ستارهها، سال قبل با گشودن بیمحابای دستمزدها وارد رقابت شدید، اما با تورم افسارگسیخته، قراردادهای چندساله عملاً برای بازیکنان کاهش ارزش یافته و طبیعی است که انگیزهها افت کند. بازیکنی که با رؤیای پول آمده، با محاسبه سود و زیان از تب و تاب میافتد. این دقیقاً نتیجه نداشتن ساختار حرفهای است؛ باشگاهی که همه چیزش قائم به فرد است و مالک، هم تصمیمگیر است، هم مدیر، هم منتقد. چنین تیمی در بلندمدت موفق نمیشود.
۶-و نهایتاً، قومیتیکردن فضا نه راه نجات است و نه ابزار فشار. تراکتور به اندازه ظرفیت خود هوادار پرشور دارد، اما فاقد وجهه و پایگاه ملی است. در شهرهایی مثل شیراز، یزد یا بوشهر، تراکتور رقیب اجتماعی پرسپولیس و استقلال نیست و هرگز هم نخواهد شد. فوتبال با هیاهوی هویتی اداره نمیشود، با عقلانیت و ساختار پیش میرود.حرفه ای باش و سعی کن به جای نمایش بغض و تهدید فدراسیون، کار را اصولی دنبال کنی. تیمت پر از ایراد است. با این تیم نمی توانی موفق شوی.
9 682
خلاصه بیانیه زنوزی:
این چه رأیی است که در آن سهو قلم گنجانده نشده است؟کنار می کشیم.
پ.ن: بنده خدا سال قبل با هزار داستان قهرمان شده ، فکر کرده هر سال همینه.
9 682
مس را با یک گل بردیم و در کورس ماندیم اما نیم فصل به شدت به تغییرات در ترکیب بازیکنان نیاز داریم.
تیم با کمبود بازیکن مؤثر مواجه است. در خط حمله ، در دفاع های کناری ، هافبک و خلاصه که در همه خطوط منهای گلر بلید دنبال بازیکن باشیم.
9 682
استقلالی ها تصور می کنند مقابل المحرق روند خوبی داشتند.این اما صرفا یک تصور خام و اشتباه است.
مشکل اصلی این برداشت از «روند خوب» بیشتر روانی است تا فنی؛ استقلالیها چون بعد از یک دوره فشار و نتیجهنگرفتن بالاخره بردی کسب کردند، دچار خطای دید شدهاند و نتیجه را با کیفیت اشتباه گرفتهاند. برد مقابل المحرقی که هم از ابتدا عقب افتاد و هم در ادامه دهنفره شد، معیار معتبری برای ارزیابی پیشرفت نیست؛ حتی در همان شرایط هم استقلال از نظر ساختار میانی، کنترل ریتم و پوششهای انتقال منفی متزلزل بود و چند بار تا آستانه گل خوردن رفت. تیمی که مقابل حریف درجه دو یا حتی درجه سه آسیایی، آن هم دهنفره، در هافبک تحت فشار قرار میگیرد و برتری عددی را به سلطه فضایی تبدیل نمیکند، نشانهای از فوتبال پایدار و رو به رشد ندارد؛ بنابراین این برد بیشتر مُسکنِ موقتیِ فضای هواداری است و استقلال همچنان فوتبالی متوسط، کمعمق و وابسته به اتفاق ارائه میدهد، نه روندی قابل اتکا برای سطح بالاتر.این تیم با پنجره بسته اش مشکل دارد.
9 682
چقدر استقلال را حقیر کردند برای صرفا کری خواندن با پرسپولیس. بازوبند را به بازوی کسی بستند که بعد از برد و صعودشان، نام استقلال را از بایو صفحه اش حذف کرد.
خاک برایت خبر نیاورد منصورخان
9 682
آقای وحید خان هاشمیان
مشکل اصلی تو این بود که طرز رفتار با بازیکنان را بلد نبودی. حداقل ۵ بازیکن این را گفته اند.
مشکل بعدی این بود تیمت را ترسو می چیدی
پرسپولیس جای ترس نیست.
تیمت نتیجه نگرفت و باید می رفتی.
روزی محمد رویانیان که تازه مدیرعامل شده بود به علی پروین داشت توضیح می داد که دانشگاه راه می اندازیم، اسپانسر پیامکی داریم و ..... پروین گفت همه اینها خوبه ولی آخرش "توپ باید بره اون تو" وگرنه انگار هیچ کاری نکردی.
وقتی توپ تیمت نره اون تو ، بقیه حرفها قصه است اینجا.
9 682
ای اف سی اعلام کرد احتمال رویارویی استقلال در مرحله بعد با یک تیم از لیگ دو یا سه ایران وجود دارد.
نام تیم با انتخاب خود استقلال تعیین و اعلام می شود.
#متخصیصن#هفت#آسمان#آبی#آسیا
9 682
ساپینتو فهمید باید با بازیکن سالاری مبارزه کند وگرنه پایه های صندلی خودش دچار زلزله خواهد شد. حذف رضاییان و جلالی این پیام را به بقیه داد که کاپیتان تیم هم حق ندارد مقابل تصمیمات مربی بایستد.
استقلال امشب صعود نمی کرد رفتن ساپینتو قطعی بود. ماندن او با برد مقابل المحرق تمدید شد اما کیست که نداند استقلال در دفاع ، کم مشکل نداشت امشب. حریف تیم چغری نبود اما این استقلال با پنجره بسته و نیمکت غیر هم سطح با نفرات فیکس، کار سختی دارد.
9 682
می گفتند فدراسیون در پاسخ استعلام فیفا درباره منتظر محمد، وضعیت مصطفی محمد را اعلام کرده و پنجره بی دلیل بسته شده.
چی فکر می کنید درباره فیفا؟ استقلال فقط یک راه دارد. ثابت کند نام منتظر محمد را در فهرست تیم قرار داده بود و برای او کارت بازی صادر شده. در غیر این صورت ، بازیکن حق داشته فسخ کند و مسئولیت این فسخ متوجه باشگاه است.
در سوابق سازمان لیگ اسمی از منتظر محمد در فهرست استقلال نیست و ۵ بازیکن خارجی آن فصل استقلال انتخاب و ثبت نام شده بودند و جایی برای ای ثبت ، نام منتظر محمد نبود.
9 682
استقلال پنجره نیم فصل را از دست داد. اینکه آیا در رای نهایی که چند ماه دیگر صادر می شود پنجره تابستانی باز شود یا خیر معلوم نیست .
اکنون در دسترس! پژوهش تلگرام ۲۰۲۵ — مهمترین بینشهای سال 
