fa
Feedback
3imar سیمار

3imar سیمار

رفتن به کانال در Telegram

...

نمایش بیشتر
546
مشترکین
+224 ساعت
+27 روز
-230 روز
آرشیو پست ها
Puzzle Band - Maghrooro Ashegh 2.mp37.44 MB

Danoosh - In Manam.mp37.21 MB

Alireza Roozegar - Man Fada.mp35.86 MB

Mohsen Ebrahimzadeh - Doostam.mp37.52 MB

25 Band - Cheshmo Abroot.mp37.13 MB

... وطن‌پرست #امید‌_فراغت روزنامه‌نگار آیا کسی که اینترنت را به روی مردم می‌بندد، وطن‌پرست است؟ آیا افرادی که باعث خشکسالی ، بی‌برقی، بی‌گازی و بی‌آبی در ایران شده‌اند، وطن‌پرست هستند؟ آیا کسانی که باعث فقر، بیکاری، گرانی، شرمنده‌کردن‌ پدران‌ و‌ مادران نزد فرزندان، پایین آوردن سرانه کتاب‌خوانی، رشوه دادن و گرفتن ، فساد ،اختلاس، رانت‌بازی و ...شده‌اند، وطن‌پرست هستند؟ آیا جریان‌های سیاسی اعم از اصلاح‌طلب، اصول‌گرا، چپ و جمهوری‌خواهانی که شریک بحران و ناترازی‌های امروز ایران هستند، وطن‌‌پرست هستند؟ آیا افرادی که تاریخ را تحریف کردند تا جامعه نسبت به حکمرانان گذشته ایران، بدبین شوند، وطن‌پرست هستند؟ آیا وزیر و وکیلی که پشت تریبون رسانه‌های بین‌المللی مصاحبه کرده و گفتند: مردم ایران خودشان انتخاب کرده‌اند، این‌گونه زندگی کنند، وطن‌پرست هستند؟ آیا آنانی که جامعه ایران را به خودی و غیرخودی تبدیل کردند، وطن‌پرست هستند؟ آیا افرادی که باعث مهاجرت میلیون‌ها ایرانی به خارج از کشور هستند، وطن‌‌پرست هستند؟ آیا اشخاصی که تاریخ، فرهنگ و تمدن‌ایرانی در ایران را سرکوب کردند، وطن‌پرست هستند؟ آیا آنانی که پوشش‌اجباری را به جامعه تحمیل کردند، وطن‌پرست هستند؟ آیا آنانی که آزادی‌بیان، آزادی‌عقیده و انواع و اقسام آزادی‌ها را از ایرانیان گرفتند، وطن‌پرست هستند؟ آیا افرادی که تحریم برای‌شان نان و آب داشت، وطن‌پرست هستند؟ آیا آنانی که اعتراض و اعتراضاتی که حق طبیعی هر جامعه‌ای هست را به خشن‌ترین حالت سرکوب کردند، وطن‌پرست هستند؟ مگر نسل ما چیزی جزء یک زندگی‌معمولی مانند دیگر جوامع توسعه‌یافته می‌خواستند؟ آیا آنانی که باعث و بانی برآورده‌ نشدن حداقل آرزوها برای دختران و پسران ایران شده‌اند، وطن‌پرست هستند؟ آیا آنانی که با پرداخت پول‌های سنگین به فوتبالیست‌ها ، هنرمندان و ...با این نیت که با ابزار آنان، جامعه را مهار کرده و به تعبیری مشغولیات ذهنی درست کنند، وطن‌پرست هستند؟ بروید تراز زندگی فوتبالیست‌ها و هنرمندان اروپایی و آمریکایی با کارگران، کارمندان و مردم عادی‌شان را نگاه کنید تا ببینید بین مردم عادی و به اصطلاح دولبریتی‌های ایران امروز، چه شکاف عمیق اقتصادی ایجاد شده است! لطفا برخی‌ها گزاره وطن‌پرستی را به لجن نکشند. چرا که وطن‌پرستی در تمام شئون چند وجهی زندگی شهروندان ایران معنی و مفهوم پیدا می‌کند. وطن‌پرست واقعی، مردم‌ معمولی ایران هستند که به دنبال زندگی‌ معمولی هستند. وطن‌پرست واقعی مردمی هستند که دوست ندارند به نام هر نوع ایدئولوژیکی، آسیبی به دیگر مردم دنیا بزنند. وطن‌پرستان واقعی کسانی هستند که اولویت نخست و آخرشان ایران و ایران‌گرایی است. حرف پایانی این‌که چه تفاوتی بین فرزندان امثال شمخانی ، ولایتی ،قالیباف ، حداد‌ عادل ، عارف ، ظریف و ... با فرزندان پدران و مادران معمولی ایران وجود دارد؟ @simar50

‌‌... آتش‌بس و بلاتکلیفی روانشناختی #محمود_مقدسی این آتش‌بس، نه فقط یک وضعیت نظامی و سیاسی که نوعی بلاتکلیفی روانشناختی و وجودی است. چیزهایی از دست رفته‌اند و چیزهایی بالقوه در خطر از دست رفتن‌اند. امید هم بلاتکلیف است. جایی هستیم که نمی‌توانیم همه امکانات روانمان را برای پذیرش از دست‌رفته‌ها به کار بگیریم و سوگواری کنیم چون‌‌ نمی‌دانیم آنچه هست، باقی می‌ماند یا نه و مجبوریم‌ همزمان حواس‌جمع و مراقب آن‌ها هم باشیم.‌ همینطور هم نمی‌توانیم از امید به بهبود آینده برای هضم آنچه رخ‌داده، کمک بگیریم. خلاصه اینکه نمی‌دانیم باید تسکین پیدا کنیم یا باید آماده فاجعه بعدی باشیم. درگیرِ فقدانی مبهم، بلاتکلیفی‌ای کشدار و رنجی بی‌معنا هستیم. نتیجه‌اش برای خیلی از ما می‌شود فرسودگی روانی. به گونه‌ای که حتی ممکن است بخواهیم ویرانی اتفاق بیفتد امّا ما را از این بلاتکلیفی دردناک رها کند. آن‌وقت شاید سوگواریمان آغاز شد و حتی با درد آرام‌ گرفتیم. نتیجه این وضعیت برای بعضی از ما می‌شود نوعی کرختی هیجانی. انگار فتیله احساسات را پایین می‌کشیم تا حس نکنیم و بتوانیم این تعلیق را تاب بیاوریم. بعضی‌هایمان به قاطعیت‌های بی‌دلیل می‌چسبیم: "قطعاً دوباره جنگ میشه" یا "تموم شد. دیگه دلیلی برای جنگ نیست"، "همه چیز به طرز عجیبی خوب میشه". بعضی‌هایمان درگیر خشم‌های جابجاشده می‌شویم و خشمِ ناشی از این بلاتکلیفی و ناامنی را بر سر خودمان یا اطرافیانمان خالی می‌کنیم. بعضی‌هایمان مدام تصمیمات کوچک و بزرگ می‌گیریم تا شاید خودمان را مصون کنیم امّا گاهی مضطرب‌تر می‌شویم. و بعضی‌هایمان هم بی‌اندازه کم‌طاقت می‌شویم؛ روانمان در پس‌زمینه با این وضعیت درگیر است و دیگر رمقی برایش نمی‌ماند و با هر چیزی لب‌ریز می‌شود. خلاصه اینکه جای پیچیده‌ای ایستاده‌ایم‌ و باید با هم راه‌های زندگی در این شرایط را یاد بگیریم. بالاخره که می‌گذرد. @simar50 #آتش_به_اختیار

Majid Razavi - Kojaei Begoo.mp37.37 MB

Siavash Shams - Kenaratam.mp36.74 MB

... استاد از دست دادن فرصت‌ها! #حبیب_رمضانخانی یکی از ویژگی‌های برجسته نظام فعلی، فرصت‌سوزی از پی تعلل و عدم درک واقعیات است که نمود آن را می‌توان در مسیری که منتهی به شرایط امروز شد، دید! مثلا زمانی که ایران برای توافق برجام پشت میز مذاکره نشست، اهرم‌های چانه‌زنی ایران، از پشتوانه رای روحانی و غنی‌سازی تا جبهه مقاومت و توان موشکی و پهپادی را پشت خود داشت. ولی در ادامه و در مدت کمتر از ده سال، با سیاست « نه مذاکره، نه جنگ» آن داشته‌ها و اهرم‌های چانه‌زنی، یک به یک تضعیف شد و از دست رفت: پشتوانه مردمی، زیر سایه تحریم، ناکارآمدی و خاصه اعتراضات سه گانه، تضعیف شد. جبهه مقاومت در هم شکست و کشورهای همسو از زیر نفوذ ایران بیرون رفت و نهایت با تهاجم اخیر توان هسته‌ای ایران تخریب و قدرت موشکی ایران تضعیف شد! نتیجه اینکه، زمانی با این داشته‌ها توان چانه‌زنی و امتیاز گیری داشتیم، ولی تعلل کرده، عرصه را به میدان واگذار و دیپلماسی را تعطیل و نهایت امروز به جایی رسیدیم که تنها داشته ما برای چانه‌زنی در مذاکره، شده ۴۰۰ کیلوگرم اورانیوم غنی شده ۶۰ درصدی که قابل تامل، سرنوشت همان هم مشخص نیست! قابل تاملتر اما، حاکمیت بعد از این فرصت‌سوزی‌ها و از دست رفتن داشته‌های عملی و ملموس، رسیده به شرایطی که متوسل به دین و مذهب و هزینه کرد از آن شده‌ که نمونه آن را در صدور فتواهای اخیر مراجع می‌توان دید! @simar50

... ۴۶ سال در یک نگاه... @simar50 #حقوق_شهروندی #تبعیض #فساد_سیستماتیک #آپارتاید_دینی #ویرایش_اندیشه

.... اُمت اسلامی #غلامرضا_مصدق از جنگ اخير ايران و اسرائيل بايد ده ها درس بزرگ آموخت، كه به وقتش بايد در مورد تك تك آنها مفصلاً گفتگو كرد، البته اگر بنا به درس گرفتن باشد. يكي از اين درسها، گفتگو در موردِ غيبت، سكوت، نفاق و بعضاً همراهي به اصطلاح اُمت اسلامي با اسرائیل و آمریکا در این جنگ بود. از بدو انقلاب تا به امروز ج ا تمرکزی شدید بر امت سازی و همراه کردن امت اسلامی برای مقابله با غرب، آمریکا و اسرائیل داشته( صرفنظر از درست یا غلط بودن هدفِ این مقابله) اما در اين مدت طولاني ٤٧ ساله، نه تنها هیچ دستی از سوی امت اسلامی به سوی ج ا دراز نشد، بماند كه در مقابل جنگها، تحريمها و فشارها عليه ایران، اُمت اسلامی یا در بهترین حالت سکوت کرد و یا به اشكال مختلف در کنار جبهه مقابل قرار داشته و دارد. همراهی چند گروه شبه نظامی در کشورهای اسلامی با ايران را كه با كمك گسترده مالي و تسليحاتي ج ا شكل گرفتند هیچگاه نبايد به حساب همراهی امت اسلامی با ایران گذاشت. اردن در اين جنگ بعنوان يكي از اعضاي امت اسلامي در خط اول رهگيري موشكها و پهپادهاي ايران  قرار داشت. آسمان عراق و سوريه، ديگر اعضاي امت اسلامي همچون اتوباني ده بانده در اختيار هواپيماها و پهپادهاي اسرائيل بود. براي پاسخ به حملات آمريكا، بايد به خاك قطر، ديگر عضو امت اسلامي حمله كرد، كه ميزبانِ بزرگترين پايگاه نظامي آمريكا در منطقه است. در پي حمله ايران به پايگاه نظامي آمريكا در قطر، چند كشور عضو امت اسلامي بشدت اين حمله را محكوم كردند. دولت خودگردان فلسطين كه همه سختي ها و دردسرهاي فعلي ايران بخاطر حمايت از آنهاست، حمله اسراييل به ايران را محكوم نكرد اما حمله ايران به پايگاه آمريكا در قطر را جانانه محكوم كرد. پاكستان تنها عضو دارنده بمب اتمي امت اسلامي، در پي خبر اعلام حمايت آن كشور از ايران توسط يك مقام نظامي ايراني، بلافاصله تكذيبيه صادر کرد. دريغ از صدور يك اعلاميه آبكي سازمان كنفرانس كشورهاي اسلامي در محكوميت تجاوز اسراييل به ايران. دولت اسلامگراي تركيه ديگر عضو امت اسلامي صرفاً با يك محكوميت لفظي اسرائيل، حتماً طبق معمول ششدانگ حواسش به بهره برداري اقتصادي از وضعيت جنگي ايران بوده. وزير خارجه آمريكا افشا كرد، كشورهايي كه به ظاهر به ما اعتراض مي كنند، در خفا از ما بابت حمله به ايران تشكر مي كنند، بی تردید عمده این کشورهاي رياكار و منافق اعضای امت اسلامی هستند و بماند كه بيان تام و تمام اين قصه پُر غصه مثنوي هفتاد من كاغذ مي شود. در یک کلام، چه خوشمان بيايد و چه نيايد، امت عیسوی در قول و عمل محکم پشت امت يهودی قرار داشته و دارد، شايد بخشي از امت اسلامي در حد حرف همراه ايران باشد، اما در دل و عمل همراه امت يهودی و عیسوی است. ممکن است عده ای در نقد این نوشته، مدعی شوند که درست است دولتهای اسلامی با ما همراه نیستند اما ملتهای مسلمان قلبشان با ماست، خب، فرضاً که چنین باشد، این همراهی قلبی مسلمانان جهان در عمل تا بحال چه کمکی به ما کرده است؟ جواب، هیچ اندر هیچ. آيا با گرفتن اين درس بزرگ از جنگ اخير، پروژه متوهمانه تمركز بر امت اسلامي موهم به كناري گذاشته شده و منافع ملي در مرکز توجه نظام حکمرانی ما قرار می گیرد و شعار "هميشه اول ايران بزرگ " در اين سرزمين طنين انداز خواهد شد، يا در همچنان بر همان پاشنه سابق خواهد چرخيد؟ الله اعلم.

3imar سیمار - آمار و تحلیل کانال تلگرام @simar50