fa
Feedback
3imar سیمار

3imar سیمار

رفتن به کانال در Telegram

...

نمایش بیشتر
547
مشترکین
اطلاعاتی وجود ندارد24 ساعت
+27 روز
-230 روز
آرشیو پست ها

‌‌... سریال مقدس‌سازی #محمدحسین_روانبخش چرا هر کسی اجازه داشته باشد که وارد سریال «مقدس‌سازی» شود و محسن رضایی نه؟! بعد از یک سال، اگر قرار است سید ابراهیم رئیسی «مجتهد برق» شود، محسن رضایی هم می‌تواند از کراماتِ اتفاقی بگوید که همزمان با طوفان عظیم مشهد اتفاق افتاده و ۸ نفره بوده است! حالا اینهایی که راه افتاده‌اند و می‌گویند کدام طوفان عظیم مشهد؟! اصلا متوجه نیستند که آن طوفان را هم برای هر کسی مکشوف نبوده و عارفان خاص دیده‌اند و فلسفه‌اش را فهمیده‌اند. تازه محسن رضایی خیلی چیزها را هم رو نکرده است: آن اتفاقِ سقوط هلی‌کوپتر ،در سال ۱۴۰۳ افتاده است. اگر اعداد این سال را با هم جمع کنید، چند می‌شود؟ ۳+۰+۴+۱= ۸ عارفان دانند! خود «هلی‌کوپتر» چند حرف دارد؟ ۸ حرف! الله‌اکبر! آنهایی که به هلی‌کوپتر می‌گویند چرخبال نمی‌خواهند زوایای عرفانی فلسفه‌ی شهادت این عزیزان معلوم شود! آن اتفاق در ۳۰ اردیبهشت اتفاق افتاده. اردیبهشت ماه دوم سال است. اگر ۳۰ را به ۲ اضافه کنیم، بعد تقسیم بر ۴ کنیم، چند می‌شود؟.‌‌.. وای کمر عرفان رگ به رگ شد با این همه کرامت! محسن رضایی: این که شهدای خدمت به عدد هشت رسیده و لحظاتی قبل از شهادت طوفان عظیمی در آسمان مشهد پیدا شد، معلوم است که این شهادت خیلی معنا دارد‏ پ.ن: ابو‌نواس شاعر بلند آوازه‌ی عرب را گفتند: در نظر تو، میان ابوبکر و عمر و عثمان و علی، کدامین برترین‌اند؟ گفت: از همه‌ی ایشان برتر، احمدبن صهیب است. گفتند: وای بر تو احمدبن صهیب دیگر کیست؟ گفت: مردی است که سالی سه‌هزار درهم به من مقرری می‌دهد. @simar50 #پراگماتیسم #باورها

... هر چه کنی کِشت، همان بِدرَوی #ح_درویشی به نظر شما حال بد این روزهای ما، با ۴۶ سال نفرت پراکنی و حزن و اندوه ارتباط دارد؟ در هلند که بزرگ‌ترین صادرکننده‌ی گل جهان است، دانشمندان تستی را انجام دادند: بچه‌های مهد کودکی را به مزارع گل‌ها بردند، و به آنها گفتند كه در مسیرهایی که بین ردیف‌های گل وجود داشت بازی کنند يا راه بروند يا حتی بدوند ولی مواظب باشند كه به گل‌ها صدمه نزنند. نتيجه‌ی اين آزمون بسيار جالب بود؛ آنها ملاحظه می‌كنند جاهایی که بچه‌ها در آن بازی کردند، گل‌ها با نشاط‌تر و شاداب‌تر شدند و زودتر هم رشد کردند! دانشمندان نتیجه‌ی تحقیقاتشان را به دولت هلند اعلام کردند. دولت هلند بخشنامه‌ای به مهد کودک‌ها داد که هر مهد کودک موظف شد هفته‌ای یک روز، مهد را تعطيل کرده و بچه‌ها را به مراکز پرورش گل  برده و اجازه بدهند تا در آنجا به بازی مشغول شوند. اين كار باعث شد كه محصول گل‌ها به طرز چشمگيری افزايش پيدا كند و كودكان نيز دارای نشاطی مضاعف شدند. نشاط و شادابی نه فقط انسان‌ها بلکه به تمام موجودات زنده انرژی مثبت می‌دهد و عشق به زيستن را افزايش می‌بخشد، و برعكس... محزون بودن، دنبال غم و غصه رفتن باعث پایين آمدن كيفيت زندگی شده و در نتيجه احساس منفی به زندگی افزايش می‌يابد. شدیداً بدان ایمان دارم. به هر آنچه فکر کنیم بدان مبتلا می شویم.  نیستی و نابودی را برای دیگران طلب کنیم به همان گرفتار می‌آییم. چنانچه زبان را به دشنام و‌نفرین بگشاییم و دعا که ابزار قربت است و نعمت ، به بدی بیالاییم و برای نابودی دیگران، خدا را واسطه قرار دهیم خب پر آشکار است هر آنچه برای دیگران طلب کنیم بدان گرفتار خواهیم شد. «اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوی ما آيد نداها را صدا فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندی بگيرد دامنت پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسی تهمت مَنِه، بر خويش گرد» قطعا آنچه برای دیگران خواسته‌ایم خوب یا بد، امروز دامن خود ما را گرفته است. حاکمیت، زندگی را پیکار و جنگ تعریف کرد اما زندگی پیکار نیست، بازی است. به قول فلورانس اسکاول شین که می‌گوید : زندگی بازی است، بازی‌ای که بدون آگاهی از قانون معنویت نمی‌توان در آن پیروز شد. خداوند در عهد عتیق و عهدجدید با وضوحی شگفت انگیز قواعد این بازی را بیان می‌کند خداوند می‌فرماید:« زندگی ، بازیِ بزرگِ دادن و ستاندن است.» دنیا جاده یک طرفه نیست. برای آبادانی شهرها و روستاها ، محیط زیست زاگرس و البرز ، کویر و دریاچه پریشان و ارومیه، برای بارش‌های قدیم، برای شادابی و نشاط، برای زندگی در زندگی، باید راهبردها تغییر یابد. نفرین و طلبِ مرگ بر این و آن، جز پاشیدن گرد مرگ و غم و اندوه بر آسمان کشور حاصلی نداشته است. این موضوع از دیرباز در ادبیات عرفانی و اجتماعی ما جاری و ساری بوده است اما آدمیان شیرخام خورده‌ی متکبرِ خود‌حق‌پندار، نه گوشی برای شنیدن داشتند و نه چشمی برای دیدن؛ بنابراین ۴۶ سال بر طبل فرسوده کوبیدند تا امروز صدای غمبار جامعه را با صدایی بلند‌تر بشنویم. @simar50

غنی سازی یدالله کریمی پور کلیدی ترین گزاره این کانال طی ۷ سال گذشته، این عبارت آلفرد تایر ماهان بوده است: هر گاه استراتژی اشتباه باشد، همه فداکاری ها برای دسترسی به اهداف، راه به جایی نخواهد برد. برآن بوده ام که بنیادی‌ترین مشکل انقلاب و جمهوری اسلامی پیش و بیش از آن که فسادسیستماتیک، ناکارآمدی مدیران و حتی ساختار حقوقی و اجرایی باشد، اهداف و به ویژه استراتژی نادرست حکومت بوده است. در واقع نادرستی استراتژی ملی و یا اصولا نبود استراتژی روشن، خمیرمایه همه لغزش ها، انحرافات، ناکامی ها و شکست های حکومت از ۵۷ تا امروز بوده است. مصداق های چنین خلائی را می توان‌ در دهها رخداد و تمام برهه های زمانی حاکمیت جمهوری‌ اسلامی دید. تازه ترین و امروزی ترین آن سازو کار غنی سازی اورانیوم است. خب هدف از غنی سازی چه بوده است؟ تولید انرژی هسته ای برای نیروگاه های برقی؟ دسترسی به جنگ‌ افزار هسته ای در جهت بازدارندگی دفاعی؟ هزینه های کلان در این باره کدامیک را به سرانجام‌ رسانده است؟! آشکار است که جمهوری اسلامی نتوانسته در اعداد ۹ کشور باشگاه دارای جنگ افزار هسته ای در آید. شگفت آن که چنین‌ هدفی از سوی رهبری نه تنها تکذیب شده، که بر حرمت آن تاکیدات مکرر به عمل آمده است. خب لابد سرمايه گذاری نجومی برای‌‌ غنی سازی به منظور تولید میله های سوختی نیروگاه های هسته ای ما بوده است. کدام‌ نیروگاه؟! مگر جز نیروگاه بندرگاه بوشهر جای دیگری هم‌ هست؟! رآکتور تحقیقاتی تهران که از دهه ها پیش از انقلاب به منظور اهداف پزشکی تکوین یافته است.  اراک و اصفهان هم که برای تولید برق نبوده است. مدیریت کلان‌ نیروگاه بوشهر هم‌ که در اختیار روسیه بودا و میله هایش صرفا از همان جا تامین می شود. بنابراین تا امروز حتی یک گرم از سوخت داخلی برای تولید برق استفاده نشده است. نمی دانم استراتژی هسته ای حکومت از آغاز چه بوده؟ چه اهدافی پشت آن نهفته است. مقصد کجا است؟! ولی همین قدر روشن است که تا کنون‌برونداد عملی همه این جارو جنجال ها جز هیچ، چیزی نبوده است.

... غم نان و مذهب وقتی ﺟﺎﻣﻌﻪﺍﯼ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺩﺭﮔﯿﺮ ﻏﻢ ﻧﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ، ﺍﻋﺘﻘﺎﺩ ﺑﻪ ﻣﺎﻭﺭﺍﺀﺍﻟﻄﺒﯿﻌﻪ ﻭ ﺩﺳﺘﯽ ﮐﻪ ﺍﺯ ﻏﯿﺐ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺁﻣﺪ ﻭ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﺭﺍ ﮔﻠﺴﺘﺎﻥ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﮐﺮﺩ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﻣﯽﺷﻮﺩ! ﺑﺮﺗﺮﺍﻧﺪ ﺭﺍﺳﻞ ﺩﺭ ﺟﺎﯾﯽ ﻣﯽﮔﻮﯾﯿﺪ: ﺗﻀﻤﯿﻦ ﻣﯽﺩﻫﻢ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻣﺮﺩﻡ ﺟﻬﺎﻥ ﺷﺎﺩ ﺑﻮﺩﻩ ﻭ ﺍﺯ ﻟﺤﺎﻅ ﻣﺎﺩﯼ ﻭ ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﺩﺭ ﺭﻓﺎﻩ ﺑﺎﺷﻨﺪ، ﻣﺬﻫﺐ ﺍﺯ ﺟﻬﺎﻥ ﺭﺧﺖ ﺑﺮ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺑﺴﺖ. ﻣﺼﺪﺍﻕ ﺍﯾﻦ ﺍﺩﻋﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﮐﺮﺍﺕ ﺩﺭ ﺳﻄﺢ جوامع امروزی ﻣﯽﺗﻮﺍﻥ ﺩﯾﺪ... ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﻣﺜﺎﻝ ﺷﻤﺎ ﺑﻪ ﻧﺪﺭﺕ ﺷﻌﺎﺭﻫﺎﯼ ﻣﺬﻫﺒﯽ ﺭﺍ ﺑﺮ ﺭﻭﯼ ﻣﺎﺷﯿﻦﻫﺎﯼ ﻟﻮﮐﺲِ ﻣﺘﻌﻠﻖ ﺑﻪ ﺍﻗﺸﺎﺭ ﻓﺮﺍﺩﺳﺖ ﻭ ﻣﺮﻓﻪ ﻣﯽﺑﯿﻨﯿﺪ، ﺍﻣﺎ ﺩﺭ ﻋﻮﺽ ﺗﺎ ﺩﻟﺘﺎﻥ ﺑﺨﻮﺍﻫﺪ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺩﺳﺖ ﺷﻌﺎﺭﻫﺎ ﻭ ﻣﻀﺎﻣﯿﻦ ﻭ ﺟﻤﻼﺕِ ﻣﺬﻫﺒﯽ ﺩﯾﻨﯽ ﺑﺮ ﺭﻭﯼ ﺍﺗﻮﻣﺒﯿﻞﻫﺎﯼ ﺍﻗﺸﺎﺭ ﻓﺮﻭﺩﺳﺖ ﻭ ﻧﯿﺎﺯﻣﻨﺪ ﺩﯾﺪﻩ ﻣﯽﺷﻮﺩ. ﺯﻣﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺍﻗﺸﺎﺭ ﻓﺮﻭﺩﺳﺖ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺗﻔﺎﻭﺕ ﻭ ﻓﺎﺻﻠﻪ ﻃﺒﻘﺎﺗﯽ ﻓﺎﺣﺶ ﻣﯿﺎﻥ ﺧﻮﺩ ﻭ ﺛﺮﻭﺗﻤﻨﺪﺍﻥ ﺭﺍ ﻣﯽﺑﯿﻨﻨﺪ، ﻧﺎﺍﻣﯿﺪ ﺍﺯ ﺩﺍﺷﺘﻦ ﯾﮏ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﻣﺎﺩﯼ ﻣﻄﻠﻮﺏ، ﭼﺸﻢ ﺑﻪ ﺁﺳﻤﺎﻥﻫﺎ ﻣﯽﺩﻭﺯﻧﺪ ﻭ ﺭﻓﺎﻩ ﺧﻮﯾﺶ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺩﻧﯿﺎﯾﯽ ﺩﯾﮕﺮ ﺟﺴﺘﺠﻮ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ! @simar50

photo content

منو نگاه کن حامد همایون @simar50 #آهنگ

من چرا عاشقم حسن شماعی‌زاده @simar50 #یادها_و_خاطره‌ها

ای دلبر من ۱۹۰ سوسن @simar50 #یادها_و_خاطره‌ها