fa
Feedback
𝓨𝙤𝙪𝙧𝙨𝙤𝙪𝓵 ”

𝓨𝙤𝙪𝙧𝙨𝙤𝙪𝓵 ”

رفتن به کانال در Telegram

when you're sad, find Him. ”

نمایش بیشتر
2 650
مشترکین
اطلاعاتی وجود ندارد24 ساعت
اطلاعاتی وجود ندارد7 روز
اطلاعاتی وجود ندارد30 روز
آرشیو پست ها
TIPS PELAJAR STRAIGHT A+ 1⃣ First , dekatkan diri dengan Tuhan. Jaga ibadah. Solat 5 waktu sehari semalam. Sebelum Subuh, lakukan solat sunat tahajud, hajat, taubat. 2⃣ Baca al-Quran, surah al-Sajdah setiap pagi. Selepas itu, anda revise buku-buku latihan dan baca buku sebelum kelas bermula. 3⃣ Dalam pukul 10 pagi, kalau tak busy, rajinkan diri tunai solat sunat Dhuha. Kalau dekat sekolah boleh buat pada waktu rehat. Cuba fokus dalam kelas. Tanya cikgu kalau tak faham. 4⃣ Apabila menjelang petang, rajinkan diri untuk beriadah seperti main bola ke, joging ke supaya otak anda cergas dan pantas. 5⃣ Selepas solat Maghrib, rajinkan diri melakukan solat sunat isthikarah dan hajat serta membaca Alquran dan surah Al Waqiah. 6⃣ Selesai solat Isyak, ulangkaji sikit dalam 1 jam. Baca² , buat kerja rumah dan rehat sekejap. Sambung balik ulang kaji. 7⃣ Dalam pukul 12am, rajinkan diri ambil wuduk untuk tunaikan solat sunat taubat dan membaca surah al-Mulk. Selepas itu, and boleh tidur. Jangan lupa baca doa tidur. 8⃣ Selain itu juga, pemakanan perlu dijaga. Amalkan memakan anggur kering(kismis), kurma, madu dan makanan sunnah yang lain untuk menguatkan daya ingatan. 9⃣ Tambahan pula, jaga adab dan ikatan dengan guru, kawan, ibu bapa dan Tuhan. Kerana keberkatan itu penting. 🔟Seterusnya, menjelang hari peperiksaan, rajinkan diri minta senior soalan past year, soalan tutorial. Sebab selalunya soalan akan recyle. 1⃣1⃣ Cuba buat nota ringkas yang memudahkan cara anda untuk belajar. Kalau Math, senaraikan segala formula ikut topik. 1⃣2⃣ Setelah anda berusaha, bertawakallah kepada Allah, Doalah banyak-banyak supaya pemeriksa tanda kertas kita dengan tenang dan diberi kejayaan yg terbaik. 1⃣3⃣Secara konklusinya, ingat akronim ni DUIT. D - Doa U - Usaha I - Ikhtiar T - Tawakkal. GOOD LUCK✨ @scarletwhisper🐾

sebab itu tidak salah untuk melawat masa silam, tapi jangan tinggal di sana. jangan sesekali membongkar parut-parut yang lama, biarkan ia. tinggalkan kenangan itu disana. cuma ambil sahaja sebagai pengajaran untui menghadapi kehidupan yang mendatang.

Redha bukan bermakna tiada tangisan tetapi adalah penerimaan tanpa persoalan terhadap apa yang telah ditentukan oleh Allah apabila kita redha atas sesuatu yang mengecewakan hati kita, maka percayalah Allah akan mengantikan kecewaan itu dengan sesuatu yang tak dijangka jadi, kenapa takut untuk lepaskan segalanya sayang?

It's not a choice... But, It's our responsibility as a Muslim... Walau kurg ilmu sekalipun... Ini yg paling basic... So it should be we know about this right? @shaalqudsy @hatiMilikAllah

everybody has great stories everybody has mistakes everybody has a lot of problems but very few people listen to you one day when you break through what you are going through people listen to you and say “wow, you are great!” actually i’m not that great i’ve been through so many things what i learned is, don’t give up keep going and trust the process you would never know your opportunity to your happiness is bigger than your pain ✨

⚜ 🇵​🇵​🇪​ LEGENDARY SLOT ⚜ ~ Pakatan Pentagon Empire ~ List Isnin ⚜CHANNEL PUBLIC⚜ ⚡️ KOLEKSI: Petua, Resepi, GIF, Video, Lawak 💠 @GayaSihatCantik 💠 @GifLawak 💠 @BercakapDenganJin 💠 @gila2movie 💠 @ResepiDuniaMasakan ⚡️ BUSINESS / KERJA KOSONG 💠 @CantikSihatStor 💠 @SemuanyaMurah 💠 @KerjaKosongSatuMalaysia 💠 @NamingCloset 💠 @begmurahfesyenterkini_freepos ⚡️ DIARI, LUAHAN, CORETAN. 💠 @DearHati 💠 @CintaLuka 💠 @LantakAhh 💠 telegram.me/terushijrahofficial 💠 @HatimilikAllah ⚡️ QUOTES DAN DAKWAH 💠 @QuoteTalks 💠 @OhMyQuotes 💠 @kitabdoa 💠 @tarbiahkartun 💠 @KataNasihatAgamaDanSyair 📌 NOTA : Stay list 24jam ‼️ BERMINAT JOIN? Hubungi kami di @PPEpromoter_bot ⚜TERIMA KASIH⚜

Teach yourself to be stronger. Teach yourself to hold your tears. Teach yourself how to say no when you don't want that thing. Teach yourself to be proud of your own achievement. Teach yourself to be pretty inside out. Teach yourself to be happy when nothing is alright. Teach yourself to be YOU.

Kita sanggup membeli produk kecantikan untuk kelihatan cantik pada pandangan manusia tetapi lupa untuk mencantikkan hati agar dipandang Allah. @hatimilikAllah

Manusia... Ahha..*(tersenyum sinis aku,) bila mengenangkan, Perihal manusia... Tapi itulah... Aku ini pun manusia, Bila aku pelik dengan manusia lain, Pasti ada orang juga Yang pelik dengan aku 😌 Aku rasa begitu... Kosong... Rasa yang tidak diungkap Kerana, Menjadi kebiasaan sudah Apabila melihat gelagat manusia Yang suka meninggalkan Apabila mereka tidak lagi Inginkan kita... ☺️ Aku bukan senyum kerana Suka suka, Aku senyum kerana Aku juga tidak sangka Aku masih mampu bertahan Hingga kini Hingga tahap ini, Tanpa Tuhan, Aku pasti manusia tiada apa Oleh itu, Aku akan teruskan hidup Untuk mencari redha Allah Dan bukan mencari Apa yang aku ingin Kerana bila kita bersama Allah, Tiada apa lagi Kita risau Kita ingin Kita perlu.. Kerana "Cukuplah Allah bagiku," @hujanrintik_

Apabila kita dicaci diam sabar adalah yang terbaik kerana malaikat akan berlumba-lumba mencatat pahala kesabaran kita. @hatimilikAllah

Taubat itu ubat tapi ramai tak buat sebab rasa diri macam malaikat. @hatimilikAllah