fa
Feedback
🌸 دخترونه حرم امام رضا علیه‌السلام🌸

🌸 دخترونه حرم امام رضا علیه‌السلام🌸

رفتن به کانال در Telegram

🎀 خوش اومدین به #دخترونه‌ ترین کانال رسمی امام رضایی ارتباط با ادمین 💌 @dokhtar_razavi_admin 🌸🍃🌸🍃 🌸🍃🌸 🌸🍃 🌸 معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی 🕊 🌱 کپی آزاد آدرس‌های دیگر👇 https://www.haram8.ir/dokhtar_razavi/

نمایش بیشتر
3 773
مشترکین
اطلاعاتی وجود ندارد24 ساعت
+67 روز
-1830 روز
آرشیو پست ها
میگن هر وقت دلت گرفت، رو به سمتِ حرم کُن و بلند بگو: السلام علیک یا انیس النفوس… امشب اومدم تا تمومِ دلتنگی‌هام رو همین‌جا بذ
میگن هر وقت دلت گرفت، رو به سمتِ حرم کُن و بلند بگو: السلام علیک یا انیس النفوس… امشب اومدم تا تمومِ دلتنگی‌هام رو همین‌جا بذارم و برم؛🍂 جایی که تماشای گنبدت، سنگینیِ دنیا رو از روی شونه‌های آدم برمی‌داره.🌾 🧕 کانال #دخترونه حرم رضوی ┏━ 🕊  ━┓ @dokhtar_razavi ┗━ 🖤  ━┛

داغِ کربلا را از چشم‌های گریانی باید فهمید که سی‌سال آرام نگرفت…🍂 زین‌العابدین(ع)، تنها عزاداری نکرد؛ با اشک‌هایش، عاشورا را زنده نگه داشت… #در_خیمه_حسینیم #ریلز 🧕 کانال #دخترونه حرم رضوی ┏━ 🕊  ━┓ @dokhtar_razavi ┗━ 🖤  ━┛

📖 #جزء‌خوانی ⏱️ مهلت ثبت نام: ساعت ۸ صبح یکشنبه و مهلت خوندن جزء‌‌ها تا جمعه‌ شب هست. ❤️ جزء‌خوانی این هفته هدیه‌ست به امام
📖 #جزء‌خوانی ⏱️ مهلت ثبت نام: ساعت ۸ صبح یکشنبه و مهلت خوندن جزء‌‌ها تا جمعه‌ شب هست. ❤️ جزء‌خوانی این هفته هدیه‌ست به امام سجاد علیه السلام برای شرکت توی این طرح: 🌿👈 #یا_سجاد(ع) رو کامنت کن... 🛎 توجه: 🌻 هر هشتگ، برای یک جزء هست؛ پس اگه جزء بیشتری میخوای به همون تعداد در یک کامـنت، ««هشتگ تعیین‌شده»» رو بگذار 🌻 جزء انتخاب نکنیم؛ همه قرآن زیباست... 🌻 آیه‌های سجده‌دار رو میتونی به کسی دیگه بگی بخونه. 🌻 اگه نمیتونی یه جزء کامل بخونی از خانواده یا دوستاتون کمک بگیرید. 🦋 حتما فالوور کانال باشید. 🦋 جزء‌ها به مرور تقسیم میشه، صبور باشید. 🧕 کانال #دخترونه حرم رضوی ┏━ 🕊  ━┓ @dokhtar_razavi ┗━ 🖤  ━┛

کدام بانو در کربلا، به سرِ بریدهٔ پسرش مرحبا گفت؟ در روز عاشورا، یکی از یاران امام حسین(ع) به نام جُناده در نبرد دشمن به شهاد
کدام بانو در کربلا، به سرِ بریدهٔ پسرش مرحبا گفت؟ در روز عاشورا، یکی از یاران امام حسین(ع) به نام جُناده در نبرد دشمن به شهادت رسید. بعد از شهادت جناده، پسر نوجوانش عمرو که حدود ۹ یا ۱۱ سال داشت، از امام حسین(ع) اجازه گرفت تا به میدون بره. امام حسین(ع) وقتی اون رو دیدن فرمودند: پدر این نوجوان شهید شده؛ شاید مادرش راضی نباشه که پسرش به میدان بره.اما عمرو گفت: مادرم خودش به من گفته به میدون برم و لباس جنگ رو هم خودش برام آماده کرده است.این نوجوان به میدون رفت، رجز خوند و جنگید و سرانجام به شهادت رسید. دشمنان سنگدل سر اون رو جدا کردن، به سمت سپاه امام حسین(ع) انداختن.مادرش سر فرزندش رو برداشت، بوسید و گفت: چه نیکو جهاد کردی پسرم ای شادیِ قلبم ای نورِ چشمم. بعد سر پسرش رو به سمت دشمن پرتاب کرد و با همون سر یک نفر از سپاه یزید رو هلاک کرد. سپس چوب خیمه‌ای رو برداشت تا خودش هم به میدون بره؛ اما امام حسین(ع) برگردوندن و به خیمه‌ها فرستادن.نام این نوجوان شهید، عمرو بن جناده است؛ نام ایشان در زیارت ناحیه مقدسه نیز آمده. برداشتی از کتابِ #زنان_عاشورایی 🧕 کانال #دخترونه حرم رضوی ┏━ 🕊  ━┓ @dokhtar_razavi ┗━ 🖤  ━┛

#نذر_صلوات 🌻 بهترین هدیه، برای سلامتی و ظهور امام زمان‌مون(عج) صلواتی هست، از اعماق دلی که بوی عشق می‌دهد. 🌸اللّهُمَّ صَلِّ
#نذر_صلوات 🌻 بهترین هدیه، برای سلامتی و ظهور امام زمان‌مون(عج) صلواتی هست، از اعماق دلی که بوی عشق می‌دهد. 🌸اللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم❤️ 🍃هر تعداد صلواتی که تا جمعه هفته آینده می‌فرستید رو اعلام بفرمایید.🍃 🧕 کانال دخترونه حرم رضوی ┏━ 🕊  ━┓ @dokhtar_razavi ┗━ 🖤 ━┛

و جدایی این خواهر و برادر غم انگیزترین پایانِ قصه‌ی عاشقانه‌ی دنیاست...😔 حالا باید زینب(س) با همه‌ی دارایی و هست و نیستش برا
و جدایی این خواهر و برادر غم انگیزترین پایانِ قصه‌ی عاشقانه‌ی دنیاست...😔 حالا باید زینب(س) با همه‌ی دارایی و هست و نیستش برای همیشه در دنیا وداع کند... و دنیا چطور چنین صحنه‌ای را به خود دید و تاب آورد؟!💔 #در_خیمه_حسینیم #عکسنوشته 🧕 کانال #دخترونه حرم رضوی ┏━ 🕊  ━┓ @dokhtar_razavi ┗━ 🖤  ━┛

#به_وقت_حرم می‌گفت شام غریبان شمعی روشن می‌کنم تا شاید نورش بره و برسه به دست بچه‌های کربلا آخه شب شده و صحرا تاریکه✨ نکنه دل‌ بچه‌های امام حسین(ع) بترسه...💔 شام غریبان شده و ما بچه‌ هیئتی‌ها دور روضه‌ی امام حسین(ع) جمع می‌شیم تا بگیم هرگز از شما جدا نخواهیم شد... مراسم شام غریبان/ حرم رضوی #در_خیمه_حسینیم 🧕 کانال #دخترونه حرم رضوی ┏━ 🕊  ━┓ @dokhtar_razavi ┗━ 🖤  ━┛

زیرِ آفتابِ داغ ایستاده‌ام و در سایه‌ی چرخش بیرقِ اسمِ شما، به گرمایِ آن سرزمین و خشکیِ گلوی طفلِ شش ماهه فکر می‌کنم… به زمینِ داغی که پایِ برهنه‌ی کودک سه ساله بر آن قدم گذاشته… اینجا، در حریمِ امنِ صحن و سرایِ امام رضا(ع) ایستاده‌ام، اما تمامِ دلم در ظهرِ داغِ عاشورا می‌تپد…✨ #در_خیمه_حسینیم #ریلز 🧕 کانال #دخترونه حرم رضوی ┏━ 🕊  ━┓ @dokhtar_razavi ┗━ 🖤  ━┛

اگر مرگم فرا رسید و یکدیگر را ندیدیم فراموش نکن... که من، دیدار تو را بسیار آرزو کردم... حسین(ع) جان🥀 🥀عاشورای حسینی تسلیت باد🥀 #در_خیمه_حسینیم #ریلز 🧕 کانال #دخترونه حرم رضوی ┏━ 🕊  ━┓ @dokhtar_razavi ┗━ 🖤  ━┛

ما حسینی شدن و حسینی ماندن‌مان را مدیون مکتب امام خمینی(ره) و رهبر شهیدمان و انقلاب اسلامی‌ هستیم... شما به ما یاد دادین حسینی زیستن و حسینی شهید شدن چگونه است... و ما تا ابد افتخار می‌کنیم که حسینی شده‌ی دستان شما هستیم...🖤 #در_خیمه_حسینیم #ریلز 🧕 کانال #دخترونه حرم رضوی ┏━ 🕊  ━┓ @dokhtar_razavi ┗━ 🖤  ━┛

شب عاشوراست و برای مراسم خطبه خوانی دور هم در صحن و سرای امام رضا(ع) جمع شدیم... ای کاش شب عاشورایی هم بودیم و دور خیمه‌ی حضر
+5
شب عاشوراست و برای مراسم خطبه خوانی دور هم در صحن و سرای امام رضا(ع) جمع شدیم... ای کاش شب عاشورایی هم بودیم و دور خیمه‌ی حضرت زینب کبری(س) و خانم‌های حاضر در کربلا رو می‌گرفتیم، مبادا دل دختر بچه‌ای بلرزه...💔😭 #در_خیمه_حسینیم 🧕 کانال #دخترونه حرم رضوی ┏━ 🕊  ━┓ @dokhtar_razavi ┗━ 🖤  ━┛

مادری که شاهدِ نزدیکِ شهادت پسرش بود! از حمید‌بن‌مسلم نقل شده: زمانی که امام حسین(ع) در قتلگاه بودن، نوجوانی وحشت‌زده از خیمه
مادری که شاهدِ نزدیکِ شهادت پسرش بود! از حمید‌بن‌مسلم نقل شده: زمانی که امام حسین(ع) در قتلگاه بودن، نوجوانی وحشت‌زده از خیمه‌ها بیرون دوید و از آن اتفاق هولناک ترسیده بود به چپ و راست خیره می‌شد و در نتیجه این لرزشِ سر، گوشواره‌هایی که در گوش داشت هم لرزان بود. سواری سنگین‌دل در همین زمان دو مروارید در گوشش‌ رو دید و به او حمله کرد و با ضربه‌ای این نوجوان رو شهید کرد، در وقتِ شهادت محمد، شهربانو ایستاده بود و مدهوشانه به او نگاه میکرد، و توانی برای سخن گفتن و حرکت کردن نداشت. محمد‌بن‌ابی‌سعید، فرزندِ شهربانو بود که در پیش‌چشم‌های مادرش شهید شد. برداشتی از کتاب #زنان_عاشورایی #در_خیمه_حسینیم 🧕 کانال #دخترونه حرم رضوی ┏━ 🕊  ━┓ @dokhtar_razavi ┗━ 🖤  ━┛

🗓 استوری روز نهم محرم الهی که هیچ‌وقت، هیچ کسی چشم به راهِ عزیزی نباشد... بچه‌های امام حسین(ع) خیلی چشم به راهی کشیدند... عمو رفت و چشم‌های ترشان به راه ماند جانی در بدن داشتند او رفت و جان‌شان را با خود برد...✨ #در_خیمه_حسینیم #ریلز 🧕 کانال #دخترونه حرم رضوی ┏━ 🕊  ━┓ @dokhtar_razavi ┗━ 🖤  ━┛

💌 #طرح_زیارت_نیابتی #حتما_شرکت_کنین هر هفته روز زیارتی امام رضا(ع) به نیابت از دخترونه‌ای‌هایی که زیر این پست کامنت میذارن خ
💌 #طرح_زیارت_نیابتی #حتما_شرکت_کنین هر هفته روز زیارتی امام رضا(ع) به نیابت از دخترونه‌ای‌هایی که زیر این پست کامنت میذارن خادم‌های عزیزِ بخش فرهنگی زیارت ویژه انجام میدن و دعاگوی آرزوهای قشنگتون میشن... 🌱 🖤 #کامنت_کن اسمت یا «یا امام رضا» (ع) رو . . . و حتما این پست رو برای دوستانت بفرست و 🦋اونها رو هم به جمع دخترونه‌ای‌مون دعوت کن ... 🧕کانال دخترونه حرم رضوی ┏━ 🕊  ━┓ @dokhtar_razavi ┗━ 🖤 ━┛

تاسوعای امسال عجیب است اشک بر صورت دارم و نمی‌دانم برای علمدار کربلا باران شوم یا علمدارِ شهید ایرانی که زیر بیرق عباس(ع) بود...🍂 اشک چشمان امسالم، عطر دلتنگی دارد و قلبی که به شدت برای رهبرش تنگ شده... #در_خیمه_حسینیم #ریلز 🧕 کانال #دخترونه حرم رضوی ┏━ 🕊  ━┓ @dokhtar_razavi ┗━ 🖤  ━┛

«بعد از حسین(ع) دیگر هیچ‌زمان همسری برنمیگزینم.» فکر می‌کنین این جمله از چه کسی میتونه باشه؟ رباب(س) همسر امام حسین(ع) و دختر
«بعد از حسین(ع) دیگر هیچ‌زمان همسری برنمیگزینم.» فکر می‌کنین این جمله از چه کسی میتونه باشه؟ رباب(س) همسر امام حسین(ع) و دخترِ امری‌القیس کلبی بود. پدرشون قبل از مسلمون شدن مسیحی بودن و بعدها در زمان عمر‌بن‌خطاب اسلام آوردن. بعد از آن، امیرالمؤمنین علی(ع) ایشان رو برای فرزندشون امام حسین(ع) خواستگاری کردن.✨ وقتی امام حسین(ع) به سمت کربلا حرکت کردن، رباب(س) هم همراه کاروان بودن. ایشان از نزدیک تمام مصیبت‌هایی رو که بر اهل‌بیت(ع) گذشت دیدن و شاهدِ شهادت همسرشون حسین‌بن‌علی(ع) و فرزند شیرخوارشون، حضرت علی‌اصغر(ع) بودن. بعد از عاشورا نیز همراه دیگر زنان اهل بیت(ع) اسارت کوفه و شام را تحمل کردن تا سرانجام به مدینه برگشتن. نقل شده بعد از واقعه عاشورا، بعضی از بزرگان و اشراف از ایشان خواستگاری کردن؛ اما رباب(س) نپذیرفتن و فرمودن: «بعد از فرزند رسول خدا(ص)، هرگز همسری انتخاب نمی‌کنم.» این بانویِ عاشورایی پس از آن تا پایان عمرشون در مدینه برای امام حسین(ع) عزاداری می‌کردن و در سوگ ایشان شعر می‌سرودن. از امام صادق(ع) نقل شده که فرمودن: وقتی امام حسین(ع) به شهادت رسیدن، رباب(س) آن‌قدر گریه کردن که اشک چشم‌هاشون خشک شد. سرانجام حدود یک سال بعد از واقعه کربلا، این بانوی وفادار از شدت اندوه و داغِ شهادتِ امام حسین(ع) از دنیا رفتن و در مدینه به خاک سپرده شدن. برداشتی از کتاب #زنان_عاشورایی #در_خیمه_حسینیم 🧕 کانال #دخترونه حرم رضوی ┏━ 🕊  ━┓ @dokhtar_razavi ┗━ 🖤  ━┛

🗓 روز هشتم محرم 🏴 خوب شد که یادگارِ مادر در صحرای کربلا بود خوب شد که زینب(س) دستش را روی شانه‌ی حسین(ع) گذاشت خوب شد که او بود تا حسین(ع) را در غمِ کشنده‌ی علی اکبر(ع) تسلی دهد وگرنه خدا داند که این غم با قلب مهربان حسین(ع) چه‌ها می‌کرد...💔 #در_خیمه_حسینیم #ریلز 🧕کانال #دخترونه حرم رضوی ┏━ 🕊  ━┓ @dokhtar_razavi ┗━ 🖤  ━┛

حسین‌(ع) جان... گاهی این دل، اینقدر خسته میشه که هیچ‌جای دنیا آرومش نمی‌کنه جز کربلا... نه گله‌ای، نه شکایتی... فقط یه تمنّا: کاش الان، همین لحظه، بین‌الحرمین بودم؛ نه برای گفتن، فقط برای گریه کردن... برای گذاشتن تمام دلتنگی‌هام پای ضریح تو...🍀 دختری‌ام با یه دل ناتمام، پر از بغض، پر از آرزوی زیارت... و کربلا، همون جاییه که روحم هر شب خودش رو اون‌جا می‌بینه... #در_خیمه_حسینیم #ریلز 🧕 کانال #دخترونه حرم رضوی ┏━ 🕊  ━┓ @dokhtar_razavi ┗━ 🖤  ━┛

#دعای_مجیر 🪴 "سُبْحانَكَ يَا أَنِيسُ، تَعالَيْتَ يَا مُؤْنِسُ، أَجِرْنا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ" منزّهی تو اِی همدم، بلندم
#دعای_مجیر 🪴 "سُبْحانَكَ يَا أَنِيسُ، تَعالَيْتَ يَا مُؤْنِسُ، أَجِرْنا مِنَ النَّارِ يَا مُجِيرُ" منزّهی تو اِی همدم، بلندمرتبه هستی‌ اِی مونس، ما را از آتش، پناه ده اِی پناه‌ دهنده...✨ 🧕کانال #دخترونه حرم رضوی ┏━ 🕊  ━┓ @dokhtar_razavi ┗━ 🖤  ━┛

#چند_دقیقه_مطالعه 🌻 بر اساس نقل سلطان الواعظین شیرازی در کتاب "شب‌های پیشاور" یک زن محقق مسیحی تحقیقی کرد در این باره که در این عالم مظلوم‌ترین انسان‌ها چه کسانی هستند؟ بعد از سال‌ها تحقیق ماحصل آن را این چنین مکتوب کرد که در عالم سه نفر از همه مظلوم‌ترند. از نگاه این خانم مسیحی اولین مظلوم سقراط حکیم بود، چرا مظلوم‌تر است؟ برای اینکه ایشان حکیم و اهل فهم بود و با زهر مسمومش کردند و به قتل رساندند. ما این مبنا را نمی‌پذیریم و نقدی که به این مظلوم داریم این است که اگر مظلومیت به مسموم شدن با زهر جفاست، امام حسن مجتبی(ع) به مراتب از سقراط مظلوم‌ترند. این خانم مسیحی دومین مظلوم عالم را حضرت عیسی مسیح دانسته است؛ آن هم به این دلیل که ایشان را به صلیب کشیده و سپس به شهادت رساندند این تعبیر هم نقد دارد: وَ ما قَتَلُوهُ وَ ما صَلَبُوهُ وَلَكِنْ شُبِّهَ لَهُمْ (نه)او را کشتند و نه به دار کشیدند؛ بلکه امر بر آنها مشتبه شد و شخصی هم قیافه او را کشتند. آن حضرت را به قتل نرساندند (بَل رَّفَعَهُ اللهُ إِلَيْهِ) بلکه خدا او را زنده به سوی خود بالا برد. اما همین خانم مسیحی سومین مظلوم عالم را حسین بن علی(ع) معرفی کرده است. نکته مهم این تحقیق این است که این خانم محقق مسیحی میگوید: «پرونده دو مظلوم اول عالم یعنی سقراط حکیم و حضرت عیسی در دادگاه افکار عمومی بشریت در طول تاریخ مختومه اعلام شده است؛ اما عنصری در کربلا هست که تا این عنصر در کربلا وجود دارد نمیگذارد این پرونده مختومه شود و این عنصر طفل شیرخواره شش ماهه حسین بن علی(ع) است.» گزیده‌ای از سخنرانی: حجت الاسلام و المسلمین حلوائیان صحن جامع رضوی ۲۴ مهر ۱۳۹۴ 📖کتاب منبرهای کوتاه حسینی #در_خیمه_حسینیم 🧕 کانال #دخترونه حرم رضوی ┏━ 🕊  ━┓ @dokhtar_razavi ┗━ 🖤  ━┛