کانال روستای بوانلو
رفتن به کانال در Telegram
بهشت شمال شرق خراسان شمالی ارتباط با مدیران کانال @Payamirib @erdelan44
نمایش بیشتر2 086
مشترکین
اطلاعاتی وجود ندارد24 ساعت
اطلاعاتی وجود ندارد7 روز
-430 روز
آرشیو پست ها
2 086
هوالباقی
به اطلاع اهالی محترم روستای بوانلو والاشلو میرساند مراسم سومین روز درگذشت مرحومه (ماه سلطان قوی اندام )فردا سه شنبه بیست و نهم شهریور از ساعت 12 تا 14 در مسجد روستای الاشلو برگزار میگردد.
روحش شاد و یادش گرامی .
از طرف خانواده های قوی اندام و نادری
@buvanloo🖤🖤
2 086
هوالباقی
به اطلاع میرساند مراسم خاکسپاری مرحومه ((ماه سلطان قوی اندام )) ساعت۳بعداظهر امروز ۲۸شهریورازمیدان جعفرقلی به طرف روستای الاشلو برگزار خواهد شد.
خانواده قوی اندام و نادری الاشلو
@buvanloo
2 086
▪️اِنالِله و اِنا اِلیهِ راجِعون ▪️
⚫️🌑 در کمال تاسف و ناباوری خبردار شدیم که سرکار خانم
" ماه سلطان ( ماه پری )قوی اندام دختر مرحوم پیاله قوی اندام
به سوی معبودش پر کشید. 🌑🌑
برای بازماندگان صبر و برای آن مرحومه علو درجات از خداوند متعال مسئلت داریم.
”روحش شاد و یادش گرامی باد ”
⚫️🌑🌑👈 مکان و زمان دقیق مراسم تشییع پیکر مرحومه قوی اندام متعاقبا اعلام خواهد شد.
@buvanloo🖤🖤🖤🖤
2 086
قسمت اول
خاطرات از ما بهتران
✅سالهاست بطورفصلی در کنار همسایگانی زندگی می کنم که
وقتی پای به محدوده شهرک و منازلشان می گذارم به سادگی از کنارشان عبور نمی کنم...
وقتی چشمانم به اسم یا عکسی که بر سنگ مزاری نقش بسته است می افتد ناخودآگاه گویا چشمانمان در هم گره می خورد...
به یاد گذشته ها و خاطرات و حرفهایشان می افتم و احساس می کنم اگر این خاطره را ننویسم در حقشان جفا کرده ام...
✅آری خانه هایی که نه به خیابان و نه به کوچه و نه به بن بستی ختم می شوند، نه بازماندگان درختی کاشته اند،نه مسئولین و شوراها و دهیارهایی که آمده اند و رفته اند این منطقه که به آرامستان و خانه های ابدی من و شماها می شناسیمش دست همتی کشیده اند!
حداقل برای آرامش قلبی وقتی در روزهای پنج شنبه و شب های جمعه دلتنگشان می شویم بدون اجازه پا روی سنگ مزار و عکسی که بر آن نقش بسته میگذاریم و میگذریم...
از میان خارو خاشاکهایی که می توان به جایش گلهای رنگارنگ کاشت عبور می کنیم
بدون اجازه پا روی خانه و کاشانه ابدیشان می گذاریم تا بتوانیم فاتحه ای نثار عزیزانمان کنیم...
بگذریم که مشکلات زیاد و اراده و همتمان برای عمران و آبادانی کم!!!
صبح سه شنبه است و فاتحه ای نثار جمع کرده و ناگهان چشمم به مزار مرحوم شاهپور پیرمرد می افتد...
✅و خاطره ای که سالها پیش با زبان شیرنش اینچنین نقل کرد:
من ورضا محمدزاده(آقا رضا) از دوستان دوران سربازی بودیم، پس از اینکه دوران آموزشی را در ارتش به اتمام رساندیم.زمزم زمزمه های بازدید فرماندهان ارشد نظامی از پادگان به گوش میرسید .روزی همه سربازان وظیفه با لباسهای مرتب و پوتین های واکس زده به خط شده بودیم تا تیمسار که فرمانده کل بود همراه چند تن از سرهنگهای ارتش بازدیدی داشته باشند...
سرتیپ همراه با چند سرهنگ که با فاصله چند متر از تیمسار بودن برای سان دیدن از سربازان
وارد پادگان شد، سکوت همه جا را فرا گرفته بود
همه به خط شده بودیم و نفسها در سینه ها حبس شده بود
همه احترام نظامی گذاشتیم،فرمانده که همه سربازان را که از شهرستانها و استانهای سراسر کشور چون شاخ شمشاد قد کشیده بودند را نگاه می کرد...
از میان آن همه سرباز وظیفه ناگهان به سرباز وظیفه ای اشاره کرد!
فرمانده: سرباز
سرباز:بله قربان
جلو بیا
سرباز که قد والا و بالا بلندی داشت پاهایش را چنان بالا می برد که به روی سر می رسید
به نزدیک فرمانده که رسید چنان پاها را بر هم چسپاند که فرمانده از این حرکت و احترام نظامی مات و مبهوت ماند و خوشش آمد...
فرمانده :سربازخودت را معرفی کن
سرباز: رضا محمدزاده قربان
فرمانده:بچه کجائی سرباز :
سرباز:بچه قوچانم قربان
فرمانده رو به سرهنگ همراه گفت: سرهنگ
سرهنگ:بله قربان
فرمانده:بنویس این سرباز را بفرست دژبانی
حیف این نیست این سرباز را در این رسته نگه داشته اید!
سرهنگ:اطاعت امر قربان
سرباز: قربان امری داشتم اجازه می فرمائید؟
فرمانده :بگو سرباز
سرباز:اجازه هست دستور فرمائید پسر عمویم را هم با خودم ببرم
فرمانده با تعجب:پسرعمویت کیست؟
✅مرحوم شاهپور پیرمرد با همان بیان شیرنش می گفت من هم که جوان رشیدی بودم اما( نه ناتی آقه)از صف بیرون آمدم و احترام نظامی گذاشتم و گفتم:
پسر عموش منم قربان
جناب فرمانده قیافه مرا برانداز کرد و گفت: اشکالی ندارد
پسرعمویت را هم با خودت ببر .یک پاکت لاک و مهر شده بدستمان دادند از محتوای نامه اصلا اطلاع نداشتیم .وقتی به پادگان مرکزی گرگان رسیدیم نامه را تقدیم فرمانده کردیم .بنده را برای باشگاه افسران معرفی کرده بودند جایی که خانواده های افسران با تیپ های آنکاد کرده می آمدند و می رفتندو من هم بر کارها نظارت می کردم
میزهایی که روی آن انواع غذاها و میوه ها و نوشیدنی ها چیده بودند و افسران همراه خانواده ها ، زنان و دختران و پسران جوان می امدند و..(نانه مه وه ناو روند تا عو).اقارضا را برای دژبانی مرکز معرفی کرده بودند.
دو سه روزی از آقا رضا خبر نداشتم!
✅یک روز ظهر دیدم یک جیب نظامی که راننده ای پشت فرمانش نشسته کنارم ترمز کشید، دیدم جوانی است خوش تیپ که لباس شیک دژبانی به تن کرده و ( ژه وان کِندِره نَه رنگ وَه رنگ ژی وَه سر پیل دا درنگاز کِرِنَه، پِه پِه!
مِن دی کو وا آقَه!!!)
کار رضا محمدزاده این بود که با جیب داخل شهر تهران گشت بزند و هر جا دید که سربازی لباسش مناسب نیست یا کلا نظامی بر سر ندارد تذکر دهد...
پایان قسمت اول
✅روح مرحوم شاهپور پیرمرد شاد و سایه آقا رضا محمدزاده سرباز وظیفه و بادیگارد شهید سمهبد قرنی بر سر فرزندان مستدام و همیشه سلامت و تندرست باشند.
با پوزش اگر فرصتی و عمری باشد بیان این خاطرات در آینده چون فصل کار است و خستگی تمرکزی برای نوشتن باقی نمی گذارد.
✍️علی محمدزاده
@buvanloo👏👏💐💐💐
2 086
جناب مهندس یاسین محمدزاده پذیرش جنابعالی در رشته دکترای هوش مصنوعی دانشگاه نیشابور را به جنابعالی خانواده محترم تبریک می گوییم .
با آرزوی موفقیت و شادکامی .
@buvanloo💐💐💐
2 086
بسمه تعالی
اطلاعیه
هیئت قمربنی هاشم خانلق به سرپرستی حاج احیاء پیرمرد جهت پیاده روی به سمت حرم آقا امام رضا(ع) در تاریخ 1401/6/27
از راه های زیر میتوانید با ایشان تماس بگیرید و هماهنگی های لازم را انجام دهید.👇👇
همراه 0915 189 3753
09356386189
آدرس خانلق _ خیابان شهید مراتی _کوچه شهیدمراتی ۱ _ پلاک ۵
لطفا به دوستان و آشنایان خود اطلاع رسانی کنید.
🆔 @buvanloo🌹
2 086
⚫️(( انا لله و انا الیه راجعون )) ⚫️
در کمال تاسف و تاثر خبردار شدیم
جناب آقای " صمد راستگو اوغاز "(داماد آقای هاشم خان پاسبان) دار فانی را وداع گفتند
این مصیبت دردناک را از طریق این رسانه خدمت خانواده ها محترم پاسبان بوانلو و راستگو اوغاز و دیگر بستگان و آشنایان تسلیت عرض می نماییم.
مغفرت و آمرزش الهی برای مرحوم و
صبر و شکیبایی برای بستگان وی از درگاه
خداوند متعال مسئلت می نماییم
🏴روحش شاد و یادش گرامی باد🏴
@buvanloo
2 086
نیز
گولێ قاقە ڤا چۆلا بێبناڤ ئە
چۆلەک سار ئە چۆلەک بی دێ باڤ ئە
گل شقایق این بیابان هیچ سرسبزی ندارد
بیابانی سرد و بی رحم «بی پدر مادر» است
زمەلوولک ژە تەرناوان ڤەناون
قڕسوورک ژە سەر چیان ڕاناون
قندیل های یخ زده از ناودون ها باز نمی شوند
برف از قله کوەها بر نمی خیزد
تەڤنێ ڕەشێ زڤستانێ لە دار ئە
گولێ قاقە ڤا سالا بیبهار ئه
فرش سیاە «قالی» زمستان بر دار است
گل شقایق این سال بهاری ندارد
کێ گۆتیە چەلە چوو وو بهار ئە
کێ گۆتیە کووچەباخ تژ نار ئە
چە کسی گفتە است چلّە زمستان رفتە بهار است
چە کسی گفتە است کوچە باغ ها پر از انار است
کێ گۆتیە پچیا لە سینگێ چیان
چیڤەچیڤێ سەرچان وو دەنگێ کەوان
چە کسی گفتە است پیچیدە در کوهستان چهچه گنجشک ها و صدای کبک ها
کێ گۆتیە بەرووژ تژی دوومان ئە
سینگێ کێمەر گولەنگێ هەلزان ئە
چه کسی گفته دامنه آفتاب گیر مه فرا گرفته است
و سینه کوهستان پر از قارچ وحشی است
ئەز ژە چی تێم دەرەو ئە لۆ دەرەو
ژە کەسێ نابێم دەرەو ئە لۆ دەرەو
من از کوهستان میام دروغه آهای دروغ است
حرف کسی را باور نخواهم کرد دروغه آهای دروغ است
ژە من ببێن چەلە ڕەش ئە چاخوون ئە
دوومان ننێ چیا تژی توتوون ئە
از من بشنوید چلّه سیاه سرد است
این را که می بینید مه نیست دود است که کوهستان فرا گرفته
قژقژووک ئە کورەدوومان ئە لێلۆ
تەزە ڕویێ خواشێ چیان ئە لێلۆ
آهای برف و بوران کولاک است
آهای هنوز اینها روز خوش کوهستان است
سینگێ کێمەر هشک وویە بوویە هەوان
وە خەوێ دا ژی نابێ دەنگێ کەوان
سینه کوه و کمر همچون پوستی خشک خشکیده است
در خواب هم آواز کبک ها را نمی شنود
هووڤەهووڤێ برووسکێ وو بەرف وو بێ
فراندیە قارخێنە مەرخان لە چێ
زوزه گردباد رعدبرق و برف و باد
شکسته کمر ارس ها در کوهستان
هووفەهووفە چەپەشەمالێنە سار
سەرچە وو لاچین کرنە دل وەدار
زوزه بادهای مخالف سرد
گنجشک ها و شاهین ها را دل نگران کرده است
تەرقەتەرقی توولیێ لە سەر کێمەر
تۆرخە وو قومری کرنە دەر وە دەر
صدای بهم خوردن تگرگ بر فراز کوهستان
گردنبد پرندە قمری را آواره دربه در کرده است
ئانخ وو ئسپنگ وو مەرە جەمرین
سێفتالک وو ئازمە قەرە جەمرین
آویشن گیاهان از سرما یخ زدە اند
سیفتالک جوانه های نو هم از سرما یخ زدند
سیفتالک 👈 ریشە گیاهی برای آتش استفاده میشود
کەفکەفووک وو ئۆرزەلگ ڤەخەمرین
گورنووگ وو نووسک وو ئاخوو جەمرین
بوته های کَفکَفوک و اسپند خشکیدند
خارهای چسبنده و بوته های سمی نیز از سرما یخ زده اند
کەفکەفووک 👈 کیاهی صحرای برای شستن سر استفاده می کنند
گولباخی وو گولپتک وو گولچیرەم
کەلمەکولووت ووون ناتا جلەی کێلەم
گل های محمدی و گل های عروس و گل های نرگس
ریشه کن شده اند مانند بوته های کوهی
گینی وو قەسنی کەتنە فەکێ ئێر
قیاخ وە بن بەرفێ دا مایە هێسیر
بوته های گون و کاسنی در دهان آتش افتادند
علف های سر سبز در زیر برف گرفتار اسیر شده اند
گون 👈 گیاهی برای شستن لباس استفاده می کنند
کوفکارک وە هەردێ دا ما وەرنەکەت
زل بێگیان ووو قەرمی ژە پێ کەت
قارچ ها در زمین ماندند و بیرون نیامدند
گل ماهورها بی جان شدەاند و یخ زدند و از پا افتادند
پەڵک ژە سەرمان پشری بوو ڕژی
هەفشان بوو تۆپال لە فەکێ بەرف وو بی
بوته ترنگوت از سرما ریز ریز شد و از بین رفت
بوتە های هَفشان در دهان برف و باد خشک و نابود شد
پەڵک 👈 ترنگوت «درخت»
هەفشان 👈 شعبغاز
شیلان بوو توومەک تیکانێ ڕەق وو ڕووت
سووسک ژە سەرمان ڕەش ووو بوو زەخنەووت.
شیلان همچون بوتە خاری لخت شد
و شیرین بیان از سرما سیاە و تلخ شد.
💨❄️🌫🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷💨❄️🌫
2 086
🍃ثبت افتخاری دیگر توسط فرزندان بوانلو در سطح کشور:
📍کسب مقام برتر ، در گروه سنی بزرگسالان، توسط خانم مریم ضیغمی فرزند جناب آقای احمد ضیغمی
📍و کسب مقام برتر در گروه سنی نوجوانان توسط امیرطاها قادری فرزند جناب آقای قادرقادری،
در همایش ملی خیامخوانی.
این موفقیت را به این دو عزیز و خانوادههای محترمشان صمیمانه تبریک عرض میکنیم، به امید موفقیتهای روزافزون برای تکتک فرزندان بوانلو.
@buvanloo💐🌺🌸
2 086
سرکار خانم زهرا محمدزاده بوانلو(فرزند آقا رضا)
با کمال احترام کسب افتخار کارمند نمونه بیمارستان امام خمینی(ره) در هفته دولت را که نشان از سعی و تلاش و پشتکار شما بخاطر روزهای سخت کرونایی در سنگر بهداشت و سلامت می باشد را به شما و خانواده محترمتان صمیمانه تبریک عرض نموده و از طرف اعضای کانال و فرزندان بوانلو آرزوی سلامتی و موفقیت روز افزون شما را از درگاه ایزد منان خواستاریم.
@buvanloo💐💐💐💐💐
2 086
سرکارخانم عارفه حسین زاده فرزند سالار حسین زاده قبولی شما را درازمون( کارشناسی ارشد )با کسب رتبه ۲۷۰ کشوری در دانشگاه فردوسی مشهد در رشته ژنتیک را تبریک عرض می نماییم
اکنون در دسترس! پژوهش تلگرام ۲۰۲۵ — مهمترین بینشهای سال 
