fa
Feedback
💌 دلنوت

💌 دلنوت

رفتن به کانال در Telegram

دل‌نوت (Delnote) اشعار و نوشته‌های زیبا و ماندگار منتشر می‌کند. در انتشار زیبایی‌های دنیا با معرفی ما به دوستان‌تان سهیم باشید https://t.me/delnote

نمایش بیشتر
940
مشترکین
اطلاعاتی وجود ندارد24 ساعت
+87 روز
+2330 روز
آرشیو پست ها
باید پناه ببریم به پنجره‌ها. باید ایمان بیاوریم به این‌که روزی باز می‌شوند. باید باور کنیم که پشت پنجره، آسمانی هست؛ و آسمان، تنها جایی‌ست که برای باورِ بهار، دلیل نمی‌خواهد. پشت این پنجره پرواز است. و این پنجره بزرگ‌ترین سهم ماست از دنیا. دنیا یک پنجره‌ی باز، یک پرواز، آن بالابالاها به ما بدهکار است، رفیق. پنجره، پرواز، آزادی، سهم من و تو باشد امسال. #حسین_وحدانی @delnote

🎵”ای ایران” #شادمهر_عقیلی #بیکلام @delnote

♥️ تیر بلا به جان شما نیز می‌رسد نوبت به امتحان شما نیز می‌رسد یک آشیان از آتش‌تان در امان نماند آتش به آشیان شما نیز می‌رسد آن داغ‌ها که روی دل ما گذاشتید دودش به دودمان شما نیز می‌رسد سرنیزه‌ای که سینه‌ی ما را شکافته تا مغز استخوان شما نیز می‌رسد ای راویان قصه‌ی ضحاک ماردوش پایان داستان شما نیز می‌رسد #شروین_سلیمانی @delnote

♥️ از خودتان و از هم‌دیگر به هر نحوی که می‌دانید و می‌توانید مراقبت کنید؛ امیدوارم همگی در امان و سلامت باشید. پاینده باد ایران @delnote

🎵”Bru” #Iday #Instrumental @delnote

داشتم فکر می‌کردم چقدر آدم‌های امن خوبند. آدم‌هایی که رازدارند. آن‌هایی که می‌توانی کنارشان خودت باشی و تمام روحت را عریان کنی. از همه‌چیز بی‌واهمه حرف بزنی، بدون هراسی از قضاوت‌شدن. آدم‌هایی که نه با لب‌ها که با چشم‌ها و روح‌شان لبخند می‌زنند. بدون این‌که زیاد بدانند، اعتماد می‌کنند و شاید خودشان هم هرگز ندانند در کدام روز سختت به تو رسیده‌اند و چطور خورشید شده‌اند وسط همه تاریکی‌های دلت. چقدر خورشیدها خوبند، چقدر بی‌منت و چقدر خوش‌بو و چقدر بوسیدنی و چقدر خواستنی‌اند. مهربانی‌هایی که انگار نهرهای بهشتند روی آتش تنهایی. درد و دریغ که کمند. بسیار کم! #حمید_سلیمی @delnote

مرا ببوس روزهای سختی در پيش است بگذار تو را كمی پس‌انداز كنم #رضا_كاظمی @delnote

داغِ تو ماندگار است، چندان كه يادگار است از خون هزار لاله بر بيرقِ بهاران يادت اگر چه خاموش، كی می‌شود فراموش؟ نامت كتيبه‌‌ای
داغِ تو ماندگار است، چندان كه يادگار است از خون هزار لاله بر بيرقِ بهاران يادت اگر چه خاموش، كی می‌شود فراموش؟ نامت كتيبه‌‌ای شد بر سنگِ روزگاران سهلش مگیر چونين اين سيب‌های خونين هر يك سری بريده است بر دارِ شاخساران باران فرو نشسته است اما هنوز در باغ خون چكه‌چكه ريزد از پنجه‌ی چناران #حسین_منزوی @delnote

🎵”بهار” #مرجان_وحدت @delnote

«بهار تویی ای یار اگر که بخواهی و برخیزی و در آستانۀ نور و طراوت با دستی سبزه و آینه دست دیگر بر زخم‌هایِ کهنۀ این خاک نهی و بگویی: «حیات نو حقِ توست ای خاک سوگوار عزیز». #موسی_اکرمی @delnote

♥️ انقدر همه‌چیز ناپایداره که اگر الان حال کسی رو بپرسی، هر جوابی بده، معلوم نیست ده دقیقه بعد هم هنوز اون حال رو داره یا نه. اميدوارم حالتون بد نباشه. این "بد" بودن حال می‌تونه یه‌جور وفاداری به واقعیت باشه‌. زیاد دست خود آدم نیست، چرا حالمون بده؟ سوال درست اینه که چرا بد نباشه؟ اما بد بودن حال صرفا یه حالت روانی نیست و می‌تونه یک موضع اخلاقی هم باشه: وقتی حالم بده، حس می‌کنم به دردهای خودم و دردهای دیگران دارم احترام می‌ذارم. آدم می‌تونه با کسی قهر کنه چون دلخوره و گاهی می‌تونه با جهان هم قهر کنه، چون از هستی دلخوره. بد بودن حال این روزهای مردم چیزی فراتر از یک تلخکامی شخصیه. مسئله‌ای وجودیه. #معین_دهاز @delnote

#علیرضا_قربانی و سحر بروجردی هزار و یک شب مرا که حال پریشان موج موی توام مرا که گمشده‌ ای در زمان به سوی توام مرا که پنجره‌ی باز روبروی توام مرا که هر شبِ دلگیر غصه گوی توام مرا که بغض فرو خورده‌ی گلوی توام مرا که زخم پر و بال آرزوی توام @delnote

تکه‌تکه شدیم، نشکستیم سنگ‌اندازان ندانستند از آینه‌ی شکسته شده، از یک ماه، هزار ماه از یک خورشید، هزار خورشید و از یک ستاره،
تکه‌تکه شدیم، نشکستیم سنگ‌اندازان ندانستند از آینه‌ی شکسته شده، از یک ماه، هزار ماه از یک خورشید، هزار خورشید و از یک ستاره، هزار ستاره پدید می‌آید. تکه‌تکه شدیم چون آینه افزون می‌شویم، افزون‌تر می‌کنیم روشنایی را. #عمران_صلاحی @delnote

هر آنکس که بُد پیشِ درگاهِ تو بِنِفرید بر جانِ بدخواهِ تو که هرگز به گیتی، کسی آن نکرد ز شاهان و گُردان و مردانِ مرد که بر ان
هر آنکس که بُد پیشِ درگاهِ تو بِنِفرید بر جانِ بدخواهِ تو که هرگز به گیتی، کسی آن نکرد ز شاهان و گُردان و مردانِ مرد که بر انجمن‌بر زنی را کَشان سپارد بزرگی به مردم‌کُشان کیخسرو خطاب به افراسیاب از #شاهنامه‌_فردوسی @delnote

«ایران من» خواننده: #همایون_شجریان آهنگ: #سهراب_پورناظری شعر: پوریا سوری همخوان: دلنیا آرام آوازخوانی در شبم سرچشمه‌ی خورشیدْ تو یار و دیار و عشقْ تو سرچشمه‌ی امیدْ تو ای صبحِ فروردینِ من ای تکیه‌گاهِ آخرین ای کهنه سرباز زمین جانِ جهان ایران‌زمین ای در رگانم خونْ وطن ای پرچمت ما را کفن دور از تو بادا اهرمن ایرانِ من ایرانِ من ای داغدیده بازگو بلخ و سمرقندت چه شد صدها جفا ای مادرم دیدی و مهرت کم نشد از خون سربازان تو گلگون شده رویت وطن ای سرو سبزِ بی‌خزان ای مهر تو در جان و تن ای مادرم ایران‌زمین آغازْ تو، پایانْ تویی بر دشت من، باران تویی در چشم من، تابان تویی ایران من ایران من آن مهر جاویدان تویی ای در رگانم خون وطن ای پرچمت ما را کفن دور از تو بادا اهرمن ایران من ایران من در ظلمت جانکاه شب مرغ سحرخوان منی در حصر هم آزاده‌ای تنها تو ایران منی اینجا صدای روشنت در آسمان پیچیده است گویی لبانت را خدا روز ازل بوسیده است ای مرغِ حق در سینه‌ات با شورِ خود بیداد کن آوازخوان شب شکن بار دگر فریاد کن «ظلم ظالم جور صیاد آشیانم داده بر باد ای خدا ای فلک ای طبیعت شام تاریک ما را سحر کن» @delnote

آدمیزاد می‌تواند بلند بخندد، لاک‌های زیبا بزند، هزاران برنامه برای آینده‌اش بنویسد، لباس‌های زیبا بخرد، از روزهای بهتر سخن بگ
آدمیزاد می‌تواند بلند بخندد، لاک‌های زیبا بزند، هزاران برنامه برای آینده‌اش بنویسد، لباس‌های زیبا بخرد، از روزهای بهتر سخن بگوید و با همه‌ی اینها دلش خون باشد. #دلنوشته @delnote

آدمیزاد می‌تواند بلند بخندد، لاک‌های زیبا بزند، هزاران برنامه برای آینده‌اش بنویسد، لباس‌های زیبا بخرد، از روزهای بهتر سخن بگ
آدمیزاد می‌تواند بلند بخندد، لاک‌های زیبا بزند، هزاران برنامه برای آینده‌اش بنویسد، لباس‌های زیبا بخرد، از روزهای بهتر سخن بگوید و با همه‌ی اینها دلش خون باشد. #دلنوشته @delnote

♥️ رسالت بازمانده به یاد آوردن است؛ او نمی‌تواند به یاد نیاورد. #جورجو_آگامبن باقی‌مانده‌های آشویتس @delnote