fa
Feedback
𝓕𝓸𝓻 𝓝𝓮𝓷𝓸...

𝓕𝓸𝓻 𝓝𝓮𝓷𝓸...

رفتن به کانال در Telegram

‏﴿ قُلْ هُوَ رَبِّي لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ عَلَيْهِ تَوَكَّلْتُ ‏﴾

نمایش بیشتر
کشور مشخص نشده استدسته بندی مشخص نشده است
358
مشترکین
-524 ساعت
-277 روز
-3030 روز
آرشیو پست ها
:الراحة النفسية هي أغلۍ حاجة ممڪن تشتريها لنفسك بيع قصادها ڪل شيء لإن راحتك النفسية هي المحفز الأساسي عشان تڪمل بيه راحتك الفردية❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️🌿""_

مين اللِ هداڪ = ربنـا🩵 طب قوله يـارب خليني مڪمل! خلي همّڪ فـي الدنيـاا هو إصـلاح نفسڪ وترويضهـاا لـ طاعـهِ الله عزوجل, فقد أفلح من قـااد بـ نفسه إلي الله ولو ڪانت ڪاارهه *قال رسول الله ﷺ:* "المجـااهدُ من جـاهدَ نفسَهُ في طاعهِ اللَّه" د: محمد الغليظ🩵"

‏مفيش على بالي دلوقتي إلا جملة د. أحمد عبدالمنعم: "في حاجات حلَّها الصبر وملهاش حل تاني غير إنك تصبر" الله يهوِّن 💘.

‏أن يجمع الله بيننا وبين أمانينا ‏مهما أشتدت استحالتها ‏ويجمع بيننا ‏وبين سكينة قلوبنا ‏ويعمر أيامنا بالرضاء والأمان ‏ويجعلنا من عُمق سعادتنا ‏خفافاً أينما مررنا امين ♥️.

صباحُ الخيرِ، ثُمّ إنه : "حين يريدُ اللهُ يأتيكَ بالمستحيلِ خاضعاً يقتربُ ذاك البعيد الذي يئستَ منه تهونُ الشدة.. تتيسرُ الصعابُ تتفتحُ الأبوابُ المغلقة يبتعدُ شكٌّ ويدنو يقينٌ يضيءُ مصباحٌ ظننته لن ينيرَ يمهدُ لكَ طريقاً ما فكرتَ يوماً أن تخطوه حين يريدُ اللهُ فلا شيء مستحيل♥️".

‏﴿وَلِتَطْمَئِنَّ قُلُوبُكُم﴾.💗💗💗. "" "

‏والله نحن لا نريد من الدنيا غير سلامة القلب وأن نكون في المكان الذي نحبه مع أشخاصٍ نحبهم. نريد السلام وألا نؤذي ولا نؤذى. اللهم ارزقنا السماحة والذكر الطيب وسلامة الصدر بعيدًا عن الدنيا وما فيها💘.

ويُحڪى أنَّ هُناك بيوتًا في الجَنةِ تُبنى بالذڪرِ ، فاذڪرُوا الله دائمًا 🩵 > "". • سُبحَان اللّٰـه 🩵 >. " • الحَمدُ لِلّٰـهِ 🩵 >. " • لا إله إِلَّا اللّٰـه 🩵 >. " • اللّٰـه أكبر 🩵 >. "

‏أعتقد مفيش أجمل من إن الإنسان يرافق شخص بيشبهه في أفكاره ومبادئه ، ‏ساعتها بس الواحد بيحس نفسه خفيف وكأن كل شيء حواليه بيدعوه إنه يطمن ! ‏نعيم لا يُمل منه ! "‏ الله يؤنس وحشتنا بمن يُشبه أرواحنا " 💓 >>> .

لأنه ليس للإنسان إلا ما سعي ها أنا يارب أحاول ، فبارك المسعي بالقبول و اختم لي بالوصول و اجعلني من الشاڪرين من قبل و من بعد ، ثم الهمني بنعمتك لأحدث ")).💗💗💗💗

ديمـاا ببص للسمـاا وڪأنهـاا رحمـةة من ربنـاا ، رغـم ڪـل حـااجـةة وحشـةة بتحصل على الارض بـس اللِـ هو بـص لـِ فـوق ڪد فـِ اى وقـت هتلااقي السمـاا جميلـةة ڪلهـاا رحمـةة و ڪأنهـاا بتحضن الارض رغـم ڪـل عيوبهـاا🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍.📌'""""

”إنّ الصلاةَ على النبيِّ مُحمّدٍ تُرضي القلوبَ وتُذهبُ الأحزان.“ ‌‏اللهُمَّ صَلِّي وسَلِّم وبَارك على نَبِيِّنَا مُحمَّد"❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤🥰↻. ““

لازم تبقى عارف ڪُويس إن ربنا مَبيخذلش عباده، ومَبيتجاهلش دعواتك اللي بتدعيها فِـ ڪُل ثانية، القصة بإختصار إن ڪُل شيء وليه وقت يعلمه الله وحده، ڪُل دعوة وليها لحظة هَتتحقق فيها، ڪُل أمنية وڪُل حلم مؤجل ليهم أوان وهَتشوفهم بِعينك وهَتبڪي من شِدة الفرح وڪثرة الحمد والشُڪر لِربنا، مَتستعجلش ڪُله بأوانه 🥰💗💗💗💗💗💗'.

---" تصالح مع فكرةة إن في حاجات لازم تضيع منك ، علشان تلاقي حاجات تانيةة أحسن وأنضف مستنياك 🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎""".

مشوفتش اللطف وأخف من الناس اللِ دايماً مبتسمه و مهونه عَ ڪل اللِى حوليها حتي وهي في عِز ضغوطاتها الناس اللِى بتعرف تطمن ومتجرحش حد قدامها تعرف تَحتوي، تعرف تقول ڪلام حلو وحِنين ناس تخرجج من المود و وجودها بيڪون خفيف متشبعش منهم ولا من ڪلامهم حقيقي الناس دى وجودها نعمه في حَياتنا، ربنا يدمهم يا ربّ ❤:)).

•واهـجُـࢪ ڪُلَّ مَـا يـُؤذيـڪَ ولا تـلتـفـت ˓ ْ ْ🦋

"‏- حبيت أفڪرك بـ جُمله حلوه جداً بتقول "يـَ عِبادي ؛ إنڪم تُخطئون بالليل والنهار ، وأنا أغفر الذنوب جميعاً ، فاستغفروني أغفر لڪم" إحنا مُش معصومين من الخطأ ، لڪن الخطأ الأڪبر إننا منرجعش لـ ربنا ونستغفره!* *فـ أستغفر الله عدد الحرڪات والسكون أستغفر الله عدد ماڪان وما سيڪون" 💕💕💕💕💕💕🌷𐚁‌  .

وفجاه : بيظهرلك حد بيطبطب عليك ويعوضك كل الى شوفته في حياتك ويقولك انه جمبك ويحاول بكل الطرق أنه يسعدك ويفرح قلبك حتى لو كان صاحب او اخ مش حبيب بس بيصلح حاجات كتير فى حياتك هوا ملوش ذنب فيها وبيحبك بجد الشخص دا لازم نحافظ عليه مهما كان لانك محتاج طبطبته بجد نحب نشكر الشخص دا على وجوده فى حياتنا ونحمد ربنا عليه لأنه عوض لايام وحشه شوفناها وملناش ذنب فيها بجد❤️‍🩹.

ابكيتُ شخصا احبني ، واحببت شخصا ابكاني❤️‍🩹

"‏ليتني أستطيع أن أنظر إليك دون أن أتذكر جرحًا قديمًا أو خيبة".