𝑻𝒉𝒆 𝑹𝒂𝒏𝒅𝒐𝒎 𝑺𝒊𝒅𝒆🩶
رفتن به کانال در Telegram
عندي مشاعر وبدفنها.
نمایش بیشترکشور مشخص نشده استدسته بندی مشخص نشده است
296
مشترکین
-324 ساعت
-97 روز
-4730 روز
آرشیو پست ها
لو اتخدعت في حد بلاش تجلد نفسك وتلومها
انت متربي صح، متربي إن اللي بيحلف مبيكدبش، اللي بيوعد بيوفي اللي بيقولك أنا بحبك فـ هو بيحبك، زي ما بتتمنى الخير للناس طبيعي الناس تتمنى ليك الخير، انت متربي صح .
متعلمتش الكدب، الغش، الخداع، النفاق، الحقد، الغل من الناس، ازاي تدبر وتكيد لـ غيرك، أو توعد ومتوفيش، يمكن كان لازم تتعلم ازاي تكون حريص في التعامل مع الناس لكن مهما كانت النصايح فـ العلام الحقيقي من التجارب والمواقف، ف متجلدش ذاتك أو تقسو عليها انت اتربيت صح في زمن شح فيه التربية حقيقي .
عندي صفة وحشة اوي فيا وهي إني ممكن امتص زعلي من حد وافوت مرة واتنين وعشرة وأتكسف أعاتب..
وبعد فترة فاجأة طاقتي تخلص وأقرر أبعد مرة واحدة في لحظتها!
من غير ما اعاتب وأبرر ولا أقول أسباب وإن قد ايه اللي قدامي جه عليا او جرحني أو أيا يكن..
ساعتها بتتقلب الأدوار والطرف التاني بيكون مصدوم اوي وفاكر إني ظلمته وبكون الشخص السيئ في روايته وقد ايه أنا في نظره بياعة!
بس لو هو خد شوية كده بينه وبين نفسه يفكر بصدق هيعرف ويفهم أنا ليه بعدت.
يا ترى الحياه شكلها إيه من غير الإحساس بالذنب بتاع اخر كل يوم الي ضيعته وان مهما اعمل برضو مش هوصل للي نفسي فيه ولا هنجح في أي حاجه لإن فيه ناس حواليك بتتعب وبتوصل وانت قاعد مستنى اللحظه الي شغفك هيرجع فيها تاني....
طول عمري عندي هوس إني مزعلش حد ، ومخيبش ظن حد فيا ، حتى لو لسه عارفني، في الآخر إكتشفت إن اكتر حد زعلته وخيبت ظنه فيا هو نفسي..
يارب مَن لِي غيركَ أنتَ الرّحيمُ بعبدكَ فإرْحم عُبَيداً واقفاً قد ذاب مِن فَرط البكاءِ فيكَ الرّجاء لا يَخيب أنتَ الحليمُ والقريب❣️
اکنون در دسترس! پژوهش تلگرام ۲۰۲۵ — مهمترین بینشهای سال 
