fa
Feedback
ݺ،حلا

ݺ،حلا

رفتن به کانال در Telegram

جالسوا الله كثيراً، وجالسوا الناس قليلا .

نمایش بیشتر
کشور مشخص نشده استدسته بندی مشخص نشده است
372
مشترکین
-324 ساعت
-337 روز
-4230 روز
آرشیو پست ها
- تَوجِيه ونوجَهلك . - اسَاسِي : @MUUIIV

Repost from .
subscribe : @W_ll_U 💚.

- تُوجِيه وڪذا 🤔.

- 𖥻 𝔇Ꭵ𝐫َ𝖾ᥴ𝗍Ꭵᥒ𝗀 : ⋞ @B_lI_E #⤾ 。˚ .

Repost from .
الخاطر أسّا يلقي دٌواء لجروحه وأسّاع يبرمن الايْام ويرضنّي .

Repost from N/a
وضوحيٰ وصراحتيٰ مَش قلة ذوق ، هذيٰ طريقتيٰ معَ الناس مَن البداية للنهاية ! .

Repost from بــرُودِ .
- اللهُم صلِّ وسـٰلم علىٰ سيدُنا مُحمَد 3>> . - ᷂إشتِراڪ اسَاسِـ ي | 🌼 :

تَوجِيه ونَوجِه مِنكّ 🀄. آسَاسِي : @seraj_almbso🎸.

https://t.me/OIY82 اشتراك ثاابت وتوجيه : @OIY81

يَعلَمون أنَّها وَردةٌ، لِذلك سيُواصِلون مُلاحَقَتَها دائمًا، لكنَّهم سيَعجِزون عن جَعلِها تَذبُلُ في كُلِّ مرَّةٍ؛ فتِلك هي طَبيعةُ الحَشَراتِ.

Repost from N/a
في الحادي عشر من يونيو، ارتفعت رايات الحرية فوق سماء ليبيا، يومٌ انكسرت فيه قيود الغربة، وغادر فيه آخر جندي أجنبي أرض الوطن. ذلك اليوم لم يكن مجرد تاريخ، بل كان صرخة شعبٍ آمن أن الأرض لا تُباع،وأن الكرامة لا تُستعار، وأن دماء الشهداء هي التي ترسم حدود السيادة. يا ليبيا، يا وطنًا ينهض من رماد الاستعمار، يا نخلةً شامخةً في وجه الرياح، يا صوتًا يهتف في الساحات: "تحيا ليبيا حرة مستقلة". عيد الجلاء ليس ذكرى عابرة، بل هو وعدٌ متجدد، أن تبقى ليبيا أرضًا للكرامة، وسماءً للحرية، وأن يظل شعبها صامدًا، يكتب تاريخه بمداد العزة والفخر.

Repost from N/a
photo content

Repost from N/a
ح تمر عليك مواقف زي القهوه طعمتها مره بس حتخليك تصحصح .

بجد من أكتر الحاجات اللي تضايق فعلاً إنك تعمل حاجة عشان خاطر حد وتراعي زعله ومشاعره، وتتنازل عن حاجات أنت عايزها بس عشان هو يكون مرتاح، وفي الآخر لما ييجي الكلام يقولك: "أنا مقولتلكش تعمل كده". هو فعلًا مقالكش، بس كان المفروض يقدّر إنك عملتها من نفسك، من حبك ليه وخوفك على زعله.حاجة تزعل إنك تبذل مجهود عشان تحافظ على حد، وتيجي في الآخر تحس إن كل اللي عملته مالوش قيمة أو كأنه كان حاجة عادية. التقدير مش إن حد يطلب منك الحاجة، التقدير إن يشوف اللي بتعمله عشانه حتى لو مقالش كلمة. لأن في فرق كبير بين إنك تكون مجبور تعمل حاجة، وبين إنك تعملها بإرادتك عشان خاطر شخص غالي عليك. والحقيقة إن اللي بيقدّر وجودك هيقدّر كل حاجة صغيرة بتعملها، أما اللي متعود على عطاك فغالبًا هيشوف كل اللي بتقدمه واجب عليه مش أكتر. للأسف أوقات كتير الزعل بيكون مش عشان الحاجة نفسها، لكن عشان عدم التقدير...

- استثمار النفوس ومحاولة استيعابها على حساب نفسك , مفهوم غلط , عمره مايصنع منك شخص محبوب , القبول من ربك عمره ماكان بالتنازل ولا بالتصنع ولا حتى بالمظاهر , فيه فرق يا ناس بين الشخص المرن عشان يوصل لنتيجة , وبين الشخص الضعيف العايش ع الاراء , كلمة تجيبه , وعشرة توديه .

اشـتراكك وتوجيـةة t.me/als_290

Repost from خِيبَة .
- إشتِراك : @IX_0o7 .