רפאל חיון - בטחון שדה
رفتن به کانال در Telegram
1 314
مشترکین
+524 ساعت
+787 روز
+18830 روز
آرشیو پست ها
ארה"ב - איראן | העדכון האחרון של הנשיא טראמפ מהחדר הסגלגל
נשיא ארה"ב טראמפ צייץ כדלהלן:
* אני נמצא בחדר הסגלגל בבית הלבן, שם קיימנו שיחה טובה מאוד עם:
* יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן
* נשיא איחוד האמירויות מוחמד בן זאיד
* אמיר קטר תמים בן חמד אאל ת’אני
* ראש ממשלת קטר מוחמד בן עבד א-רחמן אאל ת’אני
* שר החוץ הקטרי עלי אל-ת’וואדי
* רמטכ”ל פקיסטן סייד עאצם מוניר אחמד שאה
* נשיא טורקיה רג’פ טאיפ ארדואן
* נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי
* מלך ירדן עבדאללה השני
* ומלך בחריין חמד בן עיסא אאל ח’ליפה.
* השיחה עסקה באיראן ובכל הנושאים הקשורים להבנות להסכם שלום.
* חלק גדול מההסכם כבר גובש, והוא ממתין לסיום ואישור בין ארצות הברית, איראן ושאר המדינות המעורבות.
* בנוסף, קיימתי שיחה עם ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, שגם היא התנהלה בצורה טובה מאוד.
* הפרטים והסעיפים הסופיים של ההסכם עדיין נמצאים בדיונים ויוכרזו בקרוב.
* בנוסף לשאר מרכיבי ההסכם, מצר הורמוז ייפתח מחדש.
* תודה על תשומת הלב לנושא.
איראן - ארה״ב - ישראל | התפתחויות בשעות האחרונות:
נכון לשעה זו, מסתמנת התקדמות משמעותית מאוד במגעים בין איראן לארצות הברית, עד כדי כך שבכמה מהדיווחים הבינלאומיים כבר מדברים על “שלבי ניסוח אחרונים” של מסמך הבנות להפסקת המלחמה.
לפי דיווחים של רויטרס ואקסיוס, גורמים אמריקאים המעורבים במו״מ טוענים כי וושינגטון וטהראן “קרובות להסכם יותר מאי פעם מאז תחילת המלחמה”, כאשר מרבית הפערים שנותרו עוסקים בניסוחים, ערבויות ומנגנוני יישום ופיקוח.
במוקד המגעים עומד ניסיון לגבש מסמך הבנות שיכלול:
• עצירת ההסלמה הצבאית והמשך הפסקת האש בפועל
• פתיחה מחודשת והדרגתית של מצרי הורמוז לתנועת ספנות מלאה
• הקפאת חלק מהפעילות הגרעינית האיראנית תחת מנגנון פיקוח בינלאומי
• פתיחת חלון של כ־30 יום למו״מ רחב יותר סביב סוגיית הגרעין והטילים הבליסטיים
• הקלות מסוימות בסנקציות בתמורה להתחייבויות איראניות
• מנגנון תיווך ופיקוח אזורי בהובלת פקיסטן, עומאן, קטאר ומדינות מפרץ נוספות
על פי הדיווחים, פקיסטן הפכה בימים האחרונים לציר המרכזי במאמצי התיווך. הרמטכ״ל הפקיסטני, פילדמרשל עאסים מוניר, קיים בטהרן סדרת פגישות עם בכירי המשטר האיראני, בהם הנשיא מסעוד פזשכיאן, יו״ר הפרלמנט מוחמד באקר קאליבאף, שר החוץ עבאס עראקצ׳י ושר הפנים אסקנדר מומני.
סוכנות Mehr האיראנית דיווחה כי בצבא הפקיסטני הגדירו את הביקור “פורה מאוד” וטענו ל־“התקדמות מעודדת לקראת הבנה סופית”.
במקביל, נשיא ארצות הברית Donald Trump שוחח היום עם מנהיגי סעודיה, קטאר, איחוד האמירויות, מצרים, טורקיה ופקיסטן, צעד שמעיד עד כמה הבית הלבן רואה אפשרות ממשית לפריצת דרך מדינית כבר בימים הקרובים.
עם זאת, למרות האופטימיות היחסית, המסרים מכל הצדדים עדיין זהירים ותקיפים מאוד. טראמפ אמר הערב כי הסיכוי להסכם הוא “50/50”, והבהיר שבמידה ואיראן לא תקבל את התנאים הסופיים, האופציה הצבאית עדיין נמצאת על השולחן.
מהצד האיראני, יו״ר הפרלמנט מוחמד באקר קאליבאף הדגיש כי איראן “לא תתפשר על זכויותיה הלאומיות”, והזהיר שכל חידוש של תקיפות אמריקאיות או ישראליות ייענה בתגובה חריפה בהרבה. גם הנשיא פזשכיאן הבהיר כי ניסיון העבר מול ארצות הברית מחייב את טהראן לנהוג בזהירות רבה ובחוסר אמון עמוק כלפי וושינגטון.
הדרישות המרכזיות של ארצות הברית:
1. עצירה מלאה או הקפאה ארוכת טווח של העשרת האורניום באיראן
2. טיפול במלאי האורניום המועשר שכבר נמצא בידי איראן
3. פתיחה מלאה של מצרי הורמוז לשיט בינלאומי
4. איסור על גביית אגרות או שליטה איראנית מלאה במעבר במצר
5. מגבלות משמעותיות על תוכנית הטילים האיראנית
6. צמצום התמיכה האיראנית במיליציות וארגוני פרוקסי באזור
7. מנגנון פיקוח בינלאומי הדוק על יישום ההסכם
8. אפשרות לחזרה מהירה לסנקציות ואף לפעולה צבאית במקרה של הפרת ההסכם מצד איראן
הדרישות המרכזיות של איראן:
1. הסרה הדרגתית של הסנקציות האמריקאיות
2. שחרור כספים איראניים מוקפאים ברחבי העולם
3. הכרה בזכות האיראנית להעשרה “אזרחית” של אורניום
4. הפסקת הלחץ הצבאי והאיומים האמריקאיים
5. הסרת ההגבלות והלחץ הימי סביב איראן
6. מנגנון כלשהו של פיקוח או מעורבות איראנית במצרי הורמוז
7. התחייבות אמריקאית שלא לחדש תקיפות בזמן ניהול המו״מ
נקודות המחלוקת המרכזיות כרגע:
1. האם איראן תפסיק לחלוטין את העשרת האורניום
2. מה יעלה בגורל מלאי האורניום שכבר הועשר
3. מי ישלוט בפועל במעבר הימי במצרי הורמוז
4. היקף וקצב הסרת הסנקציות מעל איראן
5. משך הזמן שבו יישאר ההסכם בתוקף ומה יהיו תנאי ההארכה שלו
בישראל, לפי ההערכות במערכת הביטחון, קיימת חשדנות גבוהה כלפי ההסכם המתגבש. בירושלים חוששים כי ארצות הברית עשויה להסכים להפסקת אש ולהסדר חלקי, מבלי לפרק לחלוטין את תוכנית הגרעין ומערך הטילים הבליסטיים של איראן.
לכן, צה״ל וחיל האוויר ממשיכים להחזיק מוכנות גבוהה מאוד לחידוש תקיפות, במיוחד אם ייקבע שהאיראנים מנצלים את חלון הזמן של המו״מ לשיקום יכולות צבאיות או למשיכת זמן. במקביל, הכוחות האמריקאיים באזור והמפרצים הימיים סביב הורמוז עדיין בכוננות גבוהה, למרות ההתקדמות במגעים.
השורה התחתונה:
לראשונה מאז תחילת המלחמה, יש סימנים ממשיים לכך שכל הצדדים מנסים לרדת מהעץ ולמנוע הידרדרות למלחמה אזורית כוללת. אבל למרות ההתקדמות האמיתית במגעים, עדיין אין הסכם סופי, והפערים המרכזיים סביב הגרעין, האורניום המועשר, הסנקציות ומעמד מצרי הורמוז נותרו פתוחים.
מאחורי הקלעים נמשכת דיפלומטיה אינטנסיבית, אך בשטח הכוחות עדיין פרוסים, חיל האוויר בכוננות, וההבנות שעדיין לא נחתמו עלולות לקרוס בתוך שעות אם אחד הצדדים יחליט שהמחיר גבוה מדי.
בטחון שדה
איראן | רק תרגיל?:
תרגול מטוסי קרב ומערכות ההגנה החדשות במערב איראן יימשך עד יום שני הקרוב, עד אז השמיים יהיו סגורים.
המשלחת הפקיסטנית שכללה את שר הפנים של פקיסטן עזבה, כנ״ל המשלחת הקטארית.
אך בכל זאת באיראן נשארה משלחת של מפקד הצבא הפקיסטני שמחר בשעות בוקר / צהריים, אמור להפגש עם מפקד משמרות המהפכה באיראן.
אין ספק שיש מתיחות חזקה מאוד באוויר, אך נראה שעדיין אין החלטה סופית.
בטחון שדה
איראן - פקיסטן - קטאר | מתיחות גדולה באיראן - נציגי המדינות המתארחות, קיבלו הוראה לעזוב את איראן באופן מיידי:
לפי מספר דיווחים 2 המשלחות ששהו באיראן והיו אמורים להשאר בעוד מספר ימים, קיבלו הוראה לעזוב מיידית את שטח איראן.
לפי דיווחים אלו, נראה שבסופו של דבר האיראנים והאמריקאים לא הגיעו לעמק השווה.
המצב מתוח מאוד.
נמשיך לעקוב ולדווח כל הזמן.
בטחון שדה
לבנון - חזבאללה | נסיון לחקות את השבעה באוקטובר - תמונת מצב לא פשוטה:
ארגון הטרור חזבאללה, מרגיש שהמזל מאיר לו פנים, הבינו כבר שלא צריך לתקוף את הערים הגדולות, למרות שייתכן שלא יהיו כלל נפגעים בטיל לצורך העניין לתל-אביב, עדיין התגובה במקרה כזה, תיהיה לא-דאחייה במרכז ביירות - עיר הבירה של לבנון.
אבל, כל עוד זה בגבול בגבולות המדינה, כולם ניתנים להקרבה וממשיכים לספוג ולא פשוט בכלל. תקיפות מינוריות, מידתיות ומוגבלות מאוד, לצערינו הרב. הכוחות שלנו בשטח נלחמים עם ידיים קשורות מאחרי הגב, מה מותר ומה לא. המון ברקסים, גם שכבר החליטו לדוגמא לכבוש שטח, מגיעים הברקסים ונעצרים.
מסכלים כל הזמן, זה נכון, עושים פעולות מדהימות, אבל שום דבר מהם לא משפיע על מבנה ארגון הטרור חזבאללה, שממשיך לתכנן את צעדיו בקפידה רבה, כמובן שכל הזמן לומד ומשתדרג.
אני אזרח פשוט, אין לי מושג באמת למה כל האזרחים בגבולות המדינה, צפון - דרום, פריפריה, תמיד ניתנים להקרבה.
אין לי מושג, מי לוקח עליו את האחריות לביזיון הזה, והזילות הזו שנפגעים חיילים ואנחנו עם ברקסים הכי חזקים שיש. בתקיפות מוגבלות מאוד ותצהירים לציבור של דובר צה״ל של הישגים שלא שווים שום שיערה של חייל.
מי האשמים?
ראש הממשלה ?
שר הביטחון ?
הרמטכ״ל ?
אלוף צפון ?
ראש אמ״ן ?
ראש אמ״ץ ?
אני באמת שלא יודע להצביע, רק מה שאני כן יודע שזה ביזיון.
לא, אל תספרו לי או לציבור לרגע שיש זירות יותר חשובות, או כל דבר אחר.
יש פה חיי אדם!!!!
המדינה הזו צריכה להתעורר ועדיף לנו כמה שיותר מהר!
חזבאללה מתכנן לשחזר את השבעה באוקטובר, מנסה (בכל זאת, זו הייתה תוכנית שלו במקור)
גם שהוא רואה שקשה ולא אפשרי, הוא ממשיך לנסות, אפילו להצליח להכנס ליישוב 1 - 2 מבחינתו, הוא עשה את שלו.
ברוך ה׳ הנסיונות שלו סוכלו עד כה, אבל הוא ימשיך לנסות, כמו שאנחנו למדנו ויודעים, קו ההגנה לעולם ייפרץ.
אני רק יכול להתנחם בכך שה׳ איתנו וכל מי שיש לו יד בזה שנפגעים לנו חיילים או אזרחים, ה׳ יתברך יבוא חשבון איתו, העולם גלגל וגלגל חוזר בעולם!
שוב פונה לכל החברות הטכנולוגיה הגדולות בישראל ומפא״ת ( שגם להם לא חסר - הם קובעים את מי לקחת).
מדובר כאן בחיי אדם, זה לא משחק ילדים.
בבקשה מכם, תעשו כל מה שרק אפשר שההודעה הארוכה הזו תגיע לכמה שיותר אנשים!
זו החובה שלנו, המוסריות והערכים שלנו!
חיי אדם קודמים לכל דבר אחר.
בבקשה אל תעמדו מנגד!
רפאל חיון
מצורפת תמונה שלי, משיחה ללוחמים בגבול אחת הגזרות במדינה.
איראן | רוחות הרגעה למתיחות הלחימה באוויר:
משלחת מפקיסטן שכבר מספר ימים בטהרן, (אמורים לעזוב בהמשך היום - לילה) בנוסף לקטארים ששלחו משלחת לטהרן, והמון שיחות טלפוניות של איראן עם עשרות מדינות בעולם.
כולם מנסים למצוא פתרונות, ככה או ככה.
כל עוד יש משלחות ממדינות שביחסים טובים עם האמריקאים, תקיפה לא נראית באופק.
בינתיים במזרח התיכון, המתיחות נמשכת, כל יום שעובר במצרי הורמוז, העולם סופג הפסדים עצומים.
כפי שאני רואה, הלחץ על האמריקאים נמשך לשני הכיוונים..
נמשיך לעקוב ולעדכן.
בטחון שדה
דרום, רצועת עזה | פיצוצים במרחב:
ערב טוב וחג שמח,
בשעות הקרובות ובמהלך סוף השבוע צפויים להישמע רעשי פיצוצים, חלקם עצימים מאוד.
כחלק מפעילות הכרחית של כוחותינו במרחב שטח רצועת עזה.
המשך ערב טוב ושקט.
חג שמח ושבת שלום.
נמשיך לעדכן בכל חריג, כל הזמן.
*איראן עדכון מצב*
חברים וחברות, עוקבים ועוקבות, עם ישראל היקר! חג שבועות שמח - עם ישראל חי!
איראן | טורקיה | ספרד | אינדונזיה | ירדן | פקיסטן | ברזיל | קולומביה | לוב | בנגלדש | האיים המלדיביים | איטליה | צרפת | קנדה | בלגיה | הולנד - ספרד | אוסטרליה |
גינוי עולמי נרחב לעצירת המשט הפרובוקטיבי ע"י ישראל - ומינופו ע"י איראן
איראן ממנפת את מצג עצירת המשט ע"י ישראל, כדי ליצור דעת קהל בינלאומית נגד ישראל.
בהודעה מטעם איראן נמסר כי:
"החוק הבינלאומי ברור בעניין זה: אזרחים מורעבים, הפרת סיוע הומניטרי וענישה קולקטיבית הם פשעים".
*בטחון שדה*
איראן - ישראל -ארה"ב | גל הודעות ואזהרות
יו"ר הפרלמנט האיראני
ויו"ר מועצת השורא מוחמד באגר קליבאף, פנה באופן חריג בהודעת שמע מוקלטת לעם האיראני:
* הנ"ל התייחס בדריכות להתפתחויות הביטחוניות האחרונות מול ישראל, שידר אחדות איראנית והעביר מסר של מוכנות ברקע המתיחות הגוברת באיזור.
* בדבריו האשים קליבאף את ישראל בניסיונות להביא להסלמה נוספת ואמר: "התנועות הגלויות והסמויות של צה"ל בתקופה האחרונה מראות בבירור כי הוא מחפש לפתוח בסבב מלחמה חדש".
* מוג'תבא חמינאי יצא מהאוב והעביר אף הוא מסר לאיראן ולעולם באומרו כי אם תחזור התוקפנות נגד איראן, המלחמה האזורית שהובטחה תחרוג הפעם מעבר לגבולות האזור.
*בטחון שדה*
רוסיה - סין - ארה"ב - איראן - ישראל | ברית המעצמות של רוסיה וסין
על פי מקורות זרים:
* נשיא סין שי ג'ינפינג קורא לחיזוק והעלאת רמות האמון הפוליטי ההדדי בין מוסקבה לבייג'ין כאקט אסטרטגי בעל השלכות ארוכות טווח.
* כתוצאה ממדיניות זו, נפתחו אופקים חדשים בפיתוח היחסים בין רוסיה לסין והיקף חילופי הסחר בין רוסיה לסין עלה על 200 מיליארד דולר זו השנה השלישית ברציפות.
* לדבריו, לשתי המדינות שפה משותפת ויש לחזק את התמיכה ההדדית בנושאים המשפיעים על האינטרסים המרכזיים של שתיהן.
* בהקשר לכך, רוסיה וסין יגנו בנחישות על הסמכות והיוקרה של האו"ם ו"יתמודדו עם גילויי הגמוניה".
* בהמשך לכך, רוסיה וסין הוציאו הצהרה משותפת בה הודיעו: רוסיה וסין רואות בתקיפות הצבאיות של ארה"ב וישראל נגד איראן הפרה של החוק הבינלאומי וערעור היציבות.
*בטחון שדה*
איראן -ארה"ב - ישראל - איחוד האמירויות - רוסיה | עדכונים שוטפים
על פי מקורות זרים:
* במקביל להערכות מצב בארה"ב ובישראל, איחוד האמירויות העלתה כוננות והגבירה את תיאום הבטחון המבצעי.
* סגן שר החוץ הרוסי הודיע כי מוסקבה מוכנה לספק סיוע בשיחות בין ארה"ב לאיראן.
* הסנאט האמריקני מנסה להגביל את סמכויותיו של טראמפ במלחמה נגד איראן.
* איראן מנסה למנף את הפגיעה של ההתקפה האמריקנית על בי"ס במינאב (לטענת ארה"ב ביה"ס הנ"ל שימש כמפעל לטילים) כדי לעורר תגובה בינ"ל נגד ארה"ב.
* דו"ח של שירות המחקר של הקונגרס על אבדות אמריקאיות במהלך המלחמה באיראן עד כה קובע כי 4 מטוסי F-15E Strike Eagle הושמדו.
* בסה"כ 42 מטוסים אמריקאים אבדו או ניזוקו במהלך המלחמה עם איראן.
*בטחון שדה*
🚀 *ירי רקטות וטילים*
🕐 08:41:12
📍 מרגליות, קריית שמונה
⏱ היכנסו למרחב המוגן
דרום, רצועת עזה | פיצוצים במרחב:
שמיעת פיצוצים ביישובים הסמוכים לרצועת עזה, כתוצאה מפעילות תקינה והכרחית של כוחותינו.
המשך לילה טוב ורגוע.
בטחון שדה
איראן -ישראל -ארה"ב | איראן מנצלת את הזמן ומתחזקת
על פי מקורות זרים:
* איראן חקרה את דפוסי הטיסה של מטוסי קרב ומפציצים אמריקאים ונערכת בהתאם.
* לטענת דובר הצבא האיראני, מוחמד אקרמי ניה: " אם צה"ל יתקוף שוב את ארצנו, נפתח נגדו חזיתות חדשות בכלים ושיטות חדשות" .
* הנ"ל עולה בקנה אחד עם דיווחים שונים בנוגע לשדרוג משמעותי במערכות הזיהוי וההגנה האוויריות באיראן.
* ארה"ב הפציצה את הכניסות לאתרים, מה שהוביל לקבורת הטילים מבלי להשמיד אותם, ואיראן שלפה חלק גדול מהם.
* הבורסה של טהראן חידשה את פעילותה היום לאחר הפסקה של 80 יום, והמדד הכללי של הבורסה נסגר בעליות.
*בטחון שדה*
اکنون در دسترس! پژوهش تلگرام ۲۰۲۵ — مهمترین بینشهای سال 
