کداکسپلور | CodeExplore
Ir al canal en Telegram
با کد اکسپلور یاد بگیر، لذت ببر و بروز باش ⚡️😉 👨🏻💻 ارتباط با ما : @CodeExploreSup گروه : @CodeExplore_Gap تبلیغات در کد اکسپلور : @CodeExploreAds
Mostrar más8 320
Suscriptores
-324 horas
+487 días
+24230 días
Archivo de publicaciones
اگه دنبال محتوای باحال و آموزنده برنامهنویسی هستی، چنل MatinHs رو از دست نده! بیصبرانه منتظرتیم! 😎🔥
"برای کسی که تلاش میکند، هیچ چیز غیر ممکن نیست...!"
- الکساندر د گریت
#motivational
☕️ @CodeExplore
سلام رفیق 🔥
دوست داری بدونی چجوری یه گیتهاب توپ و خفن داشته باشی؟ 👨💻
پ.ن: من خودم گیت هاب خفنی ندارم، ولی فک میکنم با این چنتا روش بتونین یکارایی کنید 🥹
خب بزن بریم ببینیم چیکارا میشه کرد:
1️⃣ پروفایلت رو خوشگل کن 😍
اول از همه، یه عکس باحال بذار. نه از اونایی که تو تولدت گرفتی (یا با رلت😛)، یه چیز حرفهایتر (پروف منم ول کنید❗️). بعدش یه بیو بنویس که بگه تو کی هستی، چی هستی ، دنبال چی هستی و چه کارایی بلدی.
آهان تا یادم نرفته بگم، یادت نره ایمیلت رو هم بذاری که بتونن پیدات کنن. جز ایمیل میتونی راه های ارتباطی دیگه ایی هم بزاری 😁
2️⃣ یه README باحال بساز ✅
یه ریپو بساز که اسمش دقیقاً مثل اسم کاربریته. توش یه فایل README.md بذار. این میشه صفحهی اصلی پروفایلت.(برای اونی نوشتم که هنوز گیت هاب نداره ❌)
توش هر چی دلت میخواد بنویس، از خودت بگو، از کارایی که کردی، از چیزایی که یاد گرفتی، از چیزایی که میخوای یاد بگیری. همچنین میتونی از مواردی که این زیر گذاشتم استفاده کنید برای خوشگل کردن readme تون:
🌐 https://github.com/Ileriayo/markdown-badges
🌐 https://dev.to/envoy_/150-badges-for-github-pnk
🌐 https://github.com/anuraghazra/github-readme-stats
3️⃣ پروژههای خفنت رو نشون بده ❣
اون پروژههایی که روشون خیلی زحمت کشیدی رو پین کن بالای صفحهت. براشون یه توضیح درست و حسابی بنویس که همه بفهمن چی به چیه.
یه نفس عمیق بکش و برو هرروز کدتو بزن و یه چیزی آپلود کن. لازم نیست خیلی بزرگ باشه، همین که داری کار میکنی کافیه. اگه میتونی تو پروژههای اوپن سورس هم یه دستی ببر، خیلی باحاله.🤝
4️⃣ از اکشنهای گیتهاب استفاده کن 🐺
با GitHub Actions میتونی کارای باحال بکنی. مثلاً آمار فعالیتت رو نشون بدی یا README پروفایلت رو خودکار آپدیت کنی.
مثلا میتونی بهش بگی هر ماه بره از توی سایتت آخرین پستات رو بیاره و توی صفحت بزاره، خیلی باحاله دیگهههه 🎤
5️⃣ ریپوهات رو مرتب کن
ریپوهات رو دستهبندی کن. براشون تگ بذار. یه توضیح درست و حسابی بنویس که همه بفهمن هر کدوم چیه و چیکار میکنه و به چه دردی میخوره 🥤
6️⃣ مهارتهات رو به رخ بکش 😏
از پروژه های باحالی استفاده کن که نشون بده چه زبونایی بلدی. یه سری کد نمونه و مثال هم بذار که همه ببینن چقدر واردی 🍇
7️⃣ با بقیه رفیق شو 💝
برو دنبال آدمای خفن. تو بحثهاشون شرکت کن. نظر بده. کمک کن. اینجوری هم یاد میگیری، هم دیده میشی.
خفن نیستم، اما خوشحال میشم باهم کانکشن بسازیم 👨💻
🌐 Https://Github.com/amirroox
8️⃣ همه چی رو عمومی کن
مطمئن شو پروژههای مهمت public هستن. از کلمههای کلیدی خوب استفاده کن که وقتی کسی سرچ میکنه، تو رو پیدا کنه. تو دنیای برنامه نویسی پابلیک و اپن سورس بودن خیلی مهمه 🗽
🩷 خلاصه اینکه، گیتهاب فقط یه جا برای نگه داشتن کد نیست. یه جور رزومهی آنلاینه. پس روش وقت بذار و باهاش حال کن. هر روز یه کم بهترش کن و بگرد شاید چیزای خوبی پیدا کردی برای قشنگ تر کردنش.
یادت باشه، مهم نیست چقدر تازهکاری یا حرفهای. همین که داری تلاش میکنی و یاد میگیری، خودش کلی ارزش داره دوست خوبم 💙
این زیرم میتونید گیتهابتونو بزارید ، تا هم یه کانکشنی باهم داشته باشیم ، هم اگه یه چیز باحال دارید ازش استفاده کنیم 👽
#پست_پیشنهادی
#github #beautiful #readme
☕️ @CodeExplore
🔥چند تا سایت فان و باحال اوردم که اوقات فراغتتون هم کد بزنین
◀️CodeFights: اینجا میتونی با دوستات مسابقه برنامهنویسی بدی و حالشو ببری.
◀️Codingame: بازیهای برنامهنویسی جذاب که مهارتهاتو به چالش میکشن و کلی کیف میکنی.
◀️CSS Diner: یه بازی ساده و سرگرمکننده برای یاد گرفتن انتخابگرهای CSS.
◀️Flexbox Froggy: بازی آموزشی برای یاد گرفتن CSS Flexbox با قورباغههای بامزه!
◀️CodeCombat: یه بازی استراتژی که باید با نوشتن کد، شخصیتهای بازی رو هدایت کنی.
◀️Screeps: بازی MMO که باید با جاوااسکریپت واحدهات رو کنترل کنی و با بقیه رقابت کنی.
◀️Elevator Saga: بازی که باید با نوشتن کد، سیستم آسانسور رو مدیریت کنی.
◀️Robocode: بازیای که باید تانکهای رباتیک رو برنامهنویسی کنی و توی جنگ رباتها شرکت کنی.
◀️Human Resource Machine: یه بازی پازلی که توش باید مثل یه کارمند شرکت با برنامهنویسی کارای مختلف رو انجام بدی.
✅این سایتا کلی باحال و سرگرمکنندهان و میتونن هم مهارتهات رو تقویت کنن و هم اوقات فراغتت رو پر کنن.
#site
☕️ @CodeExplore
خروجی کد پایتون زیر کدوم گزینه هست؟
def tricky_function(a, b=[]):
b.append(a)
return b
list1 = tricky_function(1)
list2 = tricky_function(2, [])
list3 = tricky_function(3)
print(list1)
print(list2)
print(list3)
#python #challenge
☕️ @CodeExplore😉دوست دارم بدون اینکه اسمش رو مستقیم ببری ، بگی که کدوم زبون برنامه نویسی رو دوست داری؟
زبانی که من دوست دارم همونیه که کوچیک شده جاوا هست 😂
#language #programming
☕️ @CodeExplore
😍دنبال ساخت یک رزومه قوی و عالی هستی ؟
👈تو سایت زیر که یک پلتفرم آنلاین هست به شما کمک میکنه تا رزومه های قوی درست کنید و خیلی امکانات در اختیار شما قرار میده. این سایت از هوش مصنوعی استفاده میکنه و شما رو راهنمایی میکنه و پیشنهاداتش سعی میکنه که رزومه ی خفنی بسازید.
🌐 https://www.mycvcreator.com/
دوستان ما قبلاً راجب رزومه نوشتن ، رزومه درست کردن خیلی پست های قشنگی گذاشتیم و شما می تونین فقط با سرچ کلمه "رزومه" به پست های مربوطه دسترسی داشته باشید.
#resume
☕️ @CodeExplore
👑میدونین GrammY چیه؟
GrammY یه فریمورک برای JavaScript و Typescript هستش که برای ساخت ربات های تلگرامی به کار میره و به گونهای طراحی شده که که استفاده از آن ساده، انعطاف پذیر و قابل فهم گسترش باشد، به طوری که حتی توسعه دهنده ها بتونن ربات هایی ایجاد کنن که با افزایش ترافیک مقابله کنن
💥حتی از پلتفرم های مختلفی مثل Node.js هم پشتیبانی میکنه
اینم سایتش:
🌐https://grammy.dev
اینم بگم توی گروه یکی از بچه ها اشاره کرده بود🩷
#site #grammy #bot
☕️ @CodeExplore
💰عشقای من، براتون لیست پردرآمد ترین حوزه ها و زبان های برنامه نویسی رو اوردم کیف کنین
🟢مهندسی نرم افزار: یکی از پرتقاضا ترین و پردرآمد ترین شغل ها توی صنعت فناوریه که درآمد سالانش به صورت میانگین توی آمریکا حدود 147,524 دلار میباشد.
🔵DevOps: این مهندسای DevOps مسئول توسعه و اجرای فرایند های ایجاد و انتشار نرم افزار هستن، درآمد باتجربه هاشون حدود 200,000 دلار در سال میرسه، حداقل درامدش هم حدود 100 هزار دلاره
🔴زبان Java: زبان Java به دلیل اینکه استفاده زیادی داره و تو حوزه های مختلفی استفاده میشه درآمدش بین 80,000 تا 150,000 دلار در سال متغیره
🟡شبکه و امنیت: اسمش معلومه دیگه، این عزیزامون مسئول حفاظت از شبکه های کامپیوتری در برابر دسترسی غیر مجاز و حملات هستن، درآمدشون بین 90,000 تا 130,000 دلار در ساله و تقاضا برای این شغل هم درحال افزایشه
🟠معمار های فضای ابری: این گلای تو خونه، سیستم های مبتنی بر ابر رو طراحی و نگهداری میکنن، درامدشون هم بالاس، بین 80,000 تا 140,000 دلار در سال میگیرن
🔵توسعه دهنده های وب: دیگه همتون اینارو بلدین که سمت وب و فرانت میان با html css js و... وبسایت میسازن و درآمد جهانیش یه صورت سالانه 80,000 دلار هستش
🟢معمار نرم افزار: این افراد مسئول طراحی و توسعه استاندارد های فنی برای نرم افزار هستن و درامدشون سالانه بیش از 135,000 دلار
💎برنامه نویسی خوبه درکل
#programming
☕️ @CodeExplore
خروجی کد ++C زیر کدوم گزینه هست؟
#include <iostream>
using namespace std;
void mysteryFunction(int &a, int b) {
a = a * b;
b = a + b;
}
int main() {
int x = 2, y = 3;
mysteryFunction(x, y);
cout << "x = " << x << ", y = " << y << endl;
return 0;
}
#cpp #challenge
☕️ @CodeExplore✨You Don't Know JS کتابی هست که آقای "Kyle Simpson" نوشتنش و تو یک جایی داشت درباره ریجکت شدنش تو یک مصاحبه با یک شرکت معروف و خفن صحبت میکرد و میگفتش که اون شرکت با دلیل اینکه «فکر نمیکنیم به اندازه کافی جاوااسکریپت بلد باشی» ردش کردن.
🙂در کل این توضیحات رو دادم که برسیم به سایتی که میخوام بهتون معرفی کنم. تو سایت زیر می تونین از ریجکت شدن افراد برنامه نویس تو مصاحبه های شغلی رو ببینید:
🌐 https://rejected.us
#developer #interview
☕️ @CodeExplore
معرفی زبان VBScript 👀
☄️زبان VBScript یا همون Visual Basic Scripting Edition یه زبان برنامهنویسی ساده و جمع و جوره که توسط مایکروسافت ساخته شده. این زبان شبیه به ویژوال بیسیکه، اما برای اسکریپتنویسی تو صفحات وب و اتوماسیون کارهای ساده تو ویندوز استفاده میشه.
❓فرض کنین میخواین توی صفحه وب خودتون یه سری کارای ساده مثل اعتبارسنجی فرمها یا نمایش پیامهای هشدار انجام بدید، VBScript به دردتون میخوره. البته امروزه بیشتر از JavaScript برای این کارها استفاده میشه، ولی VBScript هنوز هم تو محیطهای ویندوزی کاربرد داره.
🆒یکی دیگه از کاربردهای VBScript، اتوماسیون کارهای تکراری تو ویندوزه. مثلا میتونین یه اسکریپت بنویسی که هر روز صبح کامپیوترتون رو روشن کنه، یه سری برنامهها رو باز کنه و یه سری فایلها رو مرتب کنه.
✔️در کل، VBScript یه زبان ساده و قابل فهمه که برای کارهای کوچیک و اتوماسیون تو محیط ویندوز خیلی به کار میاد. اگه تازهکارید و میخواید با یه زبان برنامهنویسی ساده شروع کنید یا دنبال یه ابزار برای انجام کارهای تکراری تو ویندوز میگردید، VBScript گزینه خوبیه.
#vbs
☕️ @CodeExplore
من همیشه آدمهای تنبل رو برای کار های سخت انتخاب میکنم. چون اونا راحت ترین راه برای انجامش رو پیدا میکنن.
" بیل گیتس "
#motivational
☕️ @CodeExplore
👑دوستان عزیزم امروز میریم سراغ یه مقایسه دیگه بین زبان های Rust و Ruby
قراره که یه برنامه ساده رو که برای محاسبه مجموع اعداد هست با این دوتا زبان پیاده سازی کنیم
⭐️با استفاده از زبان Rust این برنامه به این صورت در میاد:
use std::io;
fn main() {
let mut input = String::new();
println!("Enter numbers separated by spaces:");
io::stdin()
.read_line(&mut input)
.expect("Failed to read line");
let numbers: Vec<i32> = input
.trim()
.split_whitespace()
.map(|s| s.parse().expect("Please enter a number"))
.collect();
let sum: i32 = numbers.iter().sum();
println!("The sum of the numbers is: {}", sum);
}
💎خب حالا اگه ما دقیقا بخایم همین برنامه رو با همین خروجی با استفاده از زبان Ruby بزنیم میشه این:
puts "Enter numbers separated by spaces:"
input = gets.chomp
numbers = input.split.map(&:to_i)
sum = numbers.reduce(:+)
puts "The sum of the numbers is: #{sum}"
بریم سراغ مقایسه این برنامه هامون، خروجی ها دقیقا یکی هست و فقط توی قدرت و توسعه زبان ها متفاوت بودن
◀️برنامه اول با استفاده از Rust توسعه داده شده، این زبان کاربرد بالا داره و مشکلات معمولی مدیریت حافظه داخلش نیست و تاکیدش بر ایمنی و جلوگیری از خطاهای زمان اجرای حافظه هستش
مزایاش اینه که کارایی نزدیک به زبان های سطح پایین مثل C و ++C داره و مدیریت حافظش ایمنه و از نشت حافظه و خطاهای دسترسی جلوگیری میکنه
◀️اما معایبش چیه؟
سینتکس پیچیده داره
زمان توسعش هم بیشتره
◀️حالا برنامه دوم که با Ruby توسعه داده شده، اول اینکه بگم این زبان سطح بالاس و با سینتکس بسیار ساده و خوانا مناسب برای توسعه سریع برنامه های وب و اسکریپت های ساده هستش
زمان توسعه کمتری داره
انعطاف پذیری بالا و مناسب برای پروتوتایپینگ سریع
کامیونیتیش هم بزرگه
معایبش میشه سرعت پایین تر نسبت به زبان های سطح پایین تر مثلا همین Ruby
مصرف حافظه بیشتر
و اینکه برای برنامه هایی که نیازمند بهینه سازی شدید هستن هم زیاد مناسب نیست
⭕️حالا شما داخل کامنت ها بگین که دیگه کدوم زبان هارو توی پست های بعدی تو مراحل مشابه مقایسه کنیم؟
#ruby #rust #comparison
☕️ @CodeExplore
¡Ya disponible! Investigación de Telegram 2025 — los principales insights del año 
