es
Feedback
ماذا بعد! 🖤

ماذا بعد! 🖤

Ir al canal en Telegram

ما بنتعوضش.. ولا لينا بديل ما بنتكررش.. ووصالنا جميل 🧚‍♀️💙

Mostrar más
639
Suscriptores
Sin datos24 horas
-27 días
-730 días
Archivo de publicaciones
ربنا يجبر بخاطرك ويراضيكي ويرضى عنك،اللي عشان ف ربنا عمره ما هيتخذل🥹💗.
ربنا يجبر بخاطرك ويراضيكي ويرضى عنك،اللي عشان ف ربنا عمره ما هيتخذل🥹💗.

رأيتهم قَد جُبرو وأنا يا الله رُد لقلبۍ عَافيتُه وأصلح ما أفسدهُ خَلقڪ ف أنتَ أحن واللطَف 💗")

بسمِ الله نبدأ عامًا جديدًا، مُتوكلين عَلَىٰ الله، آملين ألّا نتعثّر.")💗

مالي أراك حزيناً ؟ أحُرمتَ من الجنّة أم وُعدتَ بالنار ؟ هوِّن عليك فما هي إلا دنيا. رب الخير لا يأتي إلا بالخير صلاة الفجر والدعاء لإخواتنا ف غزه 🤍.

‏قد إيه محزن لما الإنسان يحس بحاجات وميعرفش يحكيها لحد فيضطر يسكت ويكمل حياته كده ويتظاهر إنه عادى يعني.

أَهَذا الذي بِالأَمسِ كَان مَنزلاً يَأوينِي !')

إن غايتك الوحيدة التى يجب أن تسعىٰ إليها، هى دخولك الجنة. [فَمَن زُحْزِحَ عَنِ النَّارِ وَأُدْخِلَ الْجَنَّةَ فَقَدْ فَازَ]

الخوف أيضًا مُرعب يمكنه أن يجعل الإنسان يتخلى عمّا يخاف خسارته، فقط لكي تهدأ مخاوفه.

‏أصمُت وتتحدث حواسي كل ما بيّ مُتعب.

لا تقف .. امضِ لأي اتّجاه ابحث عن مخرجٍ للحياة هذا العالم يموت فيه كلّ الذين يتركون خطواتهم نائمة على الرّصيف! وأولئك الباحثون عن مكانٍ للجلوس .🤍

لم أكن أفتش فيك عن طمأنينة كنتُ فقط أرجو قلقًا أقل !

‏هذه حاجتي أتيتُكَ طِفلاً يَلُح بها، أطرق على بابك ولا أمِل حتى تَطرِقُ على قلبي سعادةً بتحقيقها.

أمانينا كثيره.. وأنت الله رب المستحيلات بعزتك وقدرتك اجعلها تكون !🦋.

عساها تأتي كما تخيّلت وتُقدّر كما دعوت. عسى أن يأتيك ما تريده بشكلٍ يليق بصبرك وعسى أن يهبك الله أعظم مما حَلِمت به. يا رب وفق كل اللي ف الثانويه العامه والأزهريه💗.

‏هتكتشف مع الوقت انك لازم تكتفي بنفسك فی كل حاجه، وإن فكرة الاحتياج لحد دي لازم تلغيها من حياتك خالص.

Rule اللي ربنا أنقذك منه، مترجعلوش تاني بإرادتك.

مش لازم تقوليله إنك مسامحاه ،عشان مينفعش تتكلمي تاني معاه ولا تدي فرصه لحاجه زي دي تاني ،لو مثلاً تقولي له ع صراحه لو عنده ما
مش لازم تقوليله إنك مسامحاه ،عشان مينفعش تتكلمي تاني معاه ولا تدي فرصه لحاجه زي دي تاني ،لو مثلاً تقولي له ع صراحه لو عنده ماشي ،يعني من بعيد لبعيد تتطمنيه انك سمحتيه مش اكتر ،لكن غير كدا متقوليش ولا تكلميه.

‏تراهُ تظنه بخير ! وهو يبكي كل ليلة على ما فعلتهُ الدنيا به وبِقلبه.

يووووه بقى ،مش عاوزين نسمع صباح حد ولا صوت حد م اللي لسه بيمتحنوا دول🙊.

أتمنى أن أنال حظي كله في مُجالسة الطيّبِ الليّنِ الذي يَخاف أن يُصيبني أرق الخدوش.