هُنْا تَلْتَقي الأَروَاحُ✨'
Ir al canal en Telegram
نورت عالمنا🖤🎼 يُكتب هُنا ما لا تستطيع البوح بهِ🖤 لينك القناه https://t.me/joinchat/HJnEe4VoLy1mNTU8
Mostrar más1 476
Suscriptores
Sin datos24 horas
-27 días
-2430 días
Archivo de publicaciones
https://910126905.sarhne.com
اذا قدرتوا تتخطوا مرحله ما بعد الولاده واكتأبها
واي حد يقدر ينصحني بشىء ميترددش.
"أدعو الله أن أكون طيبة ،
فتصبح أعمالي طيبة ،
وكلامي طيب
وأكون ذات لمسات طيبة
وأن أحمل في قلبي مشاعر طيبة للناس أجمعين؛
فأترك في النهاية أثر طيب ، فيتقبلني ويتقبل مني الله لأنه طيب لا يقبل إلا طيبا."
عاوزة أتكلم في المساحة دي عن أمر مر عليَّ.. وأظن البنات محتاج لفت إنتباه بسيط.
حوار إن واحدة مخطوبة أو متزوجة وتيجي واحدة واخدها العشم تقولها: عاملة إيه مع الواد خطيبك؟ أو الواد جوزك، أو أي لفظ فيه قلة ذوق وتقليل من الطرف التاني.
- مش محتاجة أقول إن ده محصلش معايا، لعدم إسقاط الأمر عليَّ -
بس شوفته.. فحابة أوضح لكم إن دي قلة ذوق وقلة أدب أحيانًا
والعشم له حدود، حدوده؟ بكل بساطة الأدب.
ورفع الكلفة أو التعدي أو التقليل من إنسان مليش علاقة به أكيد مش من الأدب ده ومينفعش يا بنات تسمحوا بده، ودي من الحاجات إلي المفروض تقفوا عندها وتاخدوا موقف..
وبالمناسبة كمان، الكلفة في الحديث عنه مينفعش تتشال.
حطوا حدود ومساحات مع الناس.. متكسفوش.
قليل الأدب بياخد علىٰ دماغه، وإلي معندوش ذوق بنعلمه الذوق مش بنتحمل قلة ذوقه.
كُل الحكاوي اللي جوّايا ما بعرفش أحكيها كاملة ودايمًا بخفي جُزء مُعيّن، المُشكلة إن الجُزء اللي بخفيه دا هو الجُزء اللي تاعبني واللي المفروض أحكيه بس في حاجة جوّايا بتمنعني أحكي، زي ما يكون الكلام اللي كاتم على أنفاسي حالف ما يخرُج من جوّايا، لكن فعلًا بتمنى ييجي يوم وأقدر أحكي .. حاسس إنّي محتاج دا جدًا وأتمنى لما ييجي اليوم دا ألاقي الشخص اللي يقدر يفهم كلامي وما يقساش عليا.
هتبقى كويس أول ما تتقبل فكرة إنك طبيعي تترفض، وطبيعي تتساب، وطبيعي يتخطاك الشخص اللي انت متخطتهوش، وطبيعي كمان يلاقي حد غيرك ويحب بعدك، وطبيعي اللي بتحبه أكتر من روحك يبطل يحبك أو يطلع مبيحبكش من أصله.
أول ما هتتقبل وتبطل تعيط وتندب وتخبط في الأرض زي الأطفال هتعرف تتخطى وتعيش.
وعلى قد ما هتتوجع جداً علشان بس تعرف تتقبل، على قد ما هتحس بعدها إنك أخيراً اتحررت.
الصبر والتسليم لقدر ربنا وقبوله هو عبادة عظيمة اوي.
ربنا يجازي كل قلب فيه حسرة ومع ذلك راضي.
«يكفي المرء
أن يرى
نفسه مميزًا
ولو في عينِ
شخصٍ واحد!»
الله يديم حنيتك يا حبيبي.💖🫂
لم يكن لدي رغبة أن يعرف أحد شيئاً عما عانيته - من ناحية ، أملك رغبة في الاعتراف ، البوح ، و من ناحية أخرى أشعر بأنني أتعرى ، وهذا ما لم أرغب به.
الذكرى السنويه الأولى لوفاه اغلى انسان على قلبي مهما اتكلم عن اي وجع مفيش كلام يكفي موت اقرب الناس ليك
وازاي السنه عدت من غير وجوده بجد
الله يرحمك يا احمد
الله يرحمك يا حبيبي ويغفرلك
اللهم اغفر لاخي وحبيبي وارحمه وعافه واعف عنه.
عاوزة أتكلم في المساحة دي عن أمر مر عليَّ.. وأظن البنات محتاج لفت إنتباه بسيط.
حوار إن واحدة مخطوبة أو متزوجة وتيجي واحدة واخدها العشم تقولها: عاملة إيه مع الواد خطيبك؟ أو الواد جوزك، أو أي لفظ فيه قلة ذوق وتقليل من الطرف التاني.
- مش محتاجة أقول إن ده محصلش معايا، لعدم إسقاط الأمر عليَّ -
بس شوفته.. فحابة أوضح لكم إن دي قلة ذوق وقلة أدب أحيانًا
والعشم له حدود، حدوده؟ بكل بساطة الأدب.
ورفع الكلفة أو التعدي أو التقليل من إنسان مليش علاقة به أكيد مش من الأدب ده ومينفعش يا بنات تسمحوا بده، ودي من الحاجات إلي المفروض تقفوا عندها وتاخدوا موقف..
وبالمناسبة كمان، الكلفة في الحديث عنه مينفعش تتشال.
حطوا حدود ومساحات مع الناس.. متكسفوش.
قليل الأدب بياخد علىٰ دماغه، وإلي معندوش ذوق بنعلمه الذوق مش بنتحمل قلة ذوقه.
اليوم الذكرى السادسه عشر لوفاه والدي رحمه الله
اللهم اغفر له و ارحمه وعافيه واعف عنه.
اذكروا والدي وأخي فـ دعائكم
¡Ya disponible! Investigación de Telegram 2025 — los principales insights del año 
