es
Feedback
Multaqa-😍 الملتقى 💖

Multaqa-😍 الملتقى 💖

Ir al canal en Telegram

كُلُّ نورٍ تتركه في داخل أحدهم ‏يُضيؤكَ أنتَ" 🌚💖 رابط القناة https://t.me/Multaqa22a

Mostrar más
4 203
Suscriptores
-224 horas
-187 días
-7630 días
Archivo de publicaciones
يا ربّ ماما حبيبتي تشوف الخير كله طول ما هي عايشة.. وكل اللي جاي من حياتها سعادة وهنا ودلال وراحة ومتشفش شقاء ولا تعب ولا ألم أبدًا يا ربّ يا ربّ طيّب لها الدُّنيا مثلما طيّبت لي حياتي ودللتني يا ربّ يا ربّ مشفش فيها لحظة ألم ويجعل كل أوقاتها طيبة💗

يبدوا أن أحدهم سيحتل دُعائي طيلة رمضان .

أليسَ الحلال أجمل يا فتى! تذهب لخطبةِ فتاةٍ على سنة الله ورسوله ﷺ ومعك أهم الشخصيات في العائلة، أبوك، أمك، أخوك.. إلخ. تدخلُ إلى بيتٍ غريبٍ فتُستقبل استقبال الرجال وتدخل من الباب معززًا مكرمًا، تدخل وتجلس في صدر البيت وفي أحسن مجلسٍ، فيُقدَّم لك أشهى وأغلى المأكولات والمشروبات والكل يتحدث معك بوقارٍ واحترام.. ثم تأتي لحظة مقابلة الفتاة؛ الكل يسمح لك برؤية البنت (الرؤية الشرعية) تراها وتكلّمها أمام الكل، أبوها، وأمها، وإخوتها.. هل تعلم لماذا؟! لأنك الصهر وحامي العرض والظهر.. الصهر الذي يرفع الرأس وليس الفتى الطائش الذي يتسلَّى في الخفاء! الكل يفرحون بك ويشجعونك.. يشجعونك لأنك رجل، وقصدت الحلال وأرْضَيْتَ الله ثم شهد لك الجميع بذلك. أليسَ الحلال أجمل يا فتى!💛

والله يـٰ باشا احنا كـ مُنتقبات بندخل الساندوتش تحت النقاب بنبقي مش عارفين احنا بناكل الساندوتش ولا الورق ولا النقاب نفسـه .

سيفاجُئكِ الله بعوضٍ قريب ، أبشري ❤️.

عارفين ايه اللي مبهر بجد في الجواز (( بغض نظر عن قصة الحبيبين الاسطورين اللي قصتهم مسخت و بوخت )) -المبهر بجد انك تدخل محل ملابس حريمي تلاقي راجل ماسك بيبي و بيلف ورا مراته و مش مكشر ولا صوته جايب اخر المول بيسبلها .. لا مبتسم و بيقولها ادخلى قيسي يا حبيبتي مستنيكي -الحلو في الجواز ان لما هيا بتصحى ٥٠٠ مره تغير للبيبي و ترضع و تنيم يصحى هو في مرة منهم ((مرة واحدة بس )) يقولها نامي يا حبيبتي ده دوري -المبهر في الجواز انها تلاقيك بتساعدها في البيت والله عادي هتفضل لسه راجل (( النبي دايماً كان في خدمة اهله )) -تسمعلها وانت مركز وتحترمها قدام اهلك .. بيفرق اوي مع الست ازاي بتعاملها قدام الناس مش قلة رجولة منك انك تقدرها قدام اهلك ولا انت كده هتبقى ماشي ورا مراتك .. بالعكس دي قمة الرجولة (( النبي كان بيقول لا تؤذوني في عائشة )) -الفكرة مش انك عملت اللي متعملش و قررت تتجوز لا عادي حتى الحشرات بتتجوز .. الفكرة انت فعلاً تستاهل ان واحدة تسيب بيتها و اهلها اللي كرموها و احترموها و تدخل بيتك ولا لأ ♥️ " مفاهيم زوجية " ♥️

أجمل ما في أيام الامتحانات: ▫️فهمت دي؟ ▫️ابعتلك ريكورد؟ ▫️استني انا النت عندي حلو هعمل سيرش وابعتلك. ▫️ممكن تفهمني الجزء دا؟ ▫️المحاضرة دي لقيتها وانا بقلّب. ▫️ماتقلقوش إن شاء الله خير. ▫️هتعدي زي ما كله عدى. ▫️تصدقوا؟ وهنجيب تقدير كمان ▫️نمت امتى؟ ▫️اصحيك امتى؟ ▫️بقيت أحسن دلوقتي؟ ▫️بص مش لازم تبص ع دي انا هشرحهالك. ▫️خد امتحان السنه الي فاتت بص فيه يمكن يجي منه. ▫️طمني عملت ايه كان سهل. ▫️لما تروح متنساش ابعتلي حجات الماده الي بعدها.

بكرم الله مرّت، و بكرم الله ستمُرّ.

https://whatsapp.com/channel/0029VanehCDEwEk1VcXsNL1o قناتنا على الواتساب يا شباب

بلاش تتجوز لو مش ناوي تصرف على البيت كله (مش إنت النص و هي النص ، أصله مش بيت طلبه ) لو مش ناوي تسمع حكايات مراتك ( من حقها إنها تلاقي حد تفضض معاه ، ( و صدقني لما تفضفض معاك أحسن ما تفضفض مع أمها أو صاحبتها ، أو اختها ) .. لو مش ناوي تستحمل شوية نكد وزن (الستات بتحب الرغي و الزن لأنها بتشوف الحاجات بتفاصيل أكتر بكتير منك) .. لو فاكر إن البنات طول الوقت حلوة (لا هيجي وقت عليها تتخن ، توحش ، و يطلع لها شنب وتكتئب.. و...و..و ، و دورك هنا إنك تحتويها وتفهمها إنك بتحبها في كل حالاتها )❤️.

لم أخبره بعد لكني احب لحظاته العشوائية حين يتحدث بحماس عن أشياء يحبها لم أخبره أيضاً اني لا أمل حديثه بإمكاني أن انصت له اليوم، وغدأ وإلي الأبد.

أنت كويس .

كل شخص وله طبع.. بس عاوز أقولك لو لقيت طبع السهولة في شخص.. إوعى تفرط فيه!. الإنسان السهل.. مفيش أنضف منه. - سهل يسامحك ويعذرك لو قصرت. - سهل تطلب منه حاجة. - مفيش أسهل من النقاش معاه. - سهل تاخد رأيه لأنه مش هيحبطك. - عاوز تكلمه هتوصله بسهوله. النار متاكلش السهل، البسيط، اللي مصالحته قريبة، وعتابه خفيف.. زي النسمة.. تلاقيه قاعد تشد كرسي وتجري تقعد جنبه.. الإجتماعي بعقل وحدودي بإحترام، اللي خصامه صمت، وفرحته من فرحة اللي حواليه. خليك بسيط.. سهل.. متخوفش حد منك بجمودية عينك وكلامك، ومتبنيش حواجز نفسية بينك وبين اللي حواليك.. الناس في الغياب أنواع.. فيهم اللي لو غاب نستريح منه، وفيهم اللي لو غاب منرتاحش إلا بحضوره. من كان نصيبه ف الدنيا لين قلبه ف قد فاز❤️

لا عزيز يُنسى ولو مرّ على وفاته ألف سنة .. اللهم في آخر أيام من هذا العام؛ ارحم موتانا العالقين بقلوبنا رحمةً تُؤنس بها وحشتهم وترفع بها درجاتهم يارب.

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته صباح الخير يا شباب النهارده أول يوم من شهر رجب ثاني الأشهر الحُرم اللي ربنا عظَّمها؛ فضاعف فيها أجر الطاعات، وكمان ضاعف فيها وِزر السيئات. ودي فرصة عظيمة لينا نراجع نفسنا، ونبدأ صفحة جديدة مع ربنا. وافتكروا إن الأولى إننا نستغل الأيام المباركة دي في الطاعات: زي الصلاة، والصيام، والأعمال الخيرية. ومتكونوش عون للشيطان على أنفسكم، وابدأوا بالنية الصالحة، والتوبة الصادقة. قال الله تعالى: {إِنَّ عِدَّةَ الشُّهُورِ عِنْدَ اللَّهِ اثْنَا عَشَرَ شَهْرًا فِي كِتَابِ اللَّهِ يَوْمَ خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ مِنْهَا أَرْبَعَةٌ حُرُمٌ ذَلِكَ الدِّينُ الْقَيِّمُ فَلَا تَظْلِمُوا فِيهِنَّ أَنْفُسَكُمْ}. اللهم بارك لنا في رجب وشعبان وبلغنا رمضان 🤲🏻

اتمني إني ألاقي شخص عمره مايخليني أسأل عن قيمة نفسي، إني ألاقي حد يجري ورا سعادتي زي سعادته بظبط، أتمنى إني ألاقي شخص يدعمني فكل حاجه أنا مهتمة بيها، أتمنى إني ألاقي شخص أعرف أضحك معاه وأقعد معاه في صمت وأتشارك أعمق أسراري معاه، أتمنى إني ألاقي شخص يكون حبيبي، شريكي وصديق ليا، أتمنى ألاقي شخص يعاملني بمساواة ويتعلم ويكبر وهوا جنبي، أتمنى إني ألاقي شخص يقدر كل تفاصيلي الصغيرة، أتمنى إني ألاقي شخص يحترم قلبي، عيلتي وقيمتي، أتمنى إني ألاقي شخص يفكرني دايمًا إني أستحق إني آخد كل الحب، أتمنى إني ألاقي حد يفهمني، يسندني، يحميني، حد ميسبنيش أبدًا ويمشي.🥺💙

تشاء يا عبدي و أشاء، فإذا رضيت بما أشاء ‏أعطيتك ما تشاء، فالحمدلله دائمًا وأبدًا ..♥️

‏لا سامحهم الله ولا عفى عنهم، أولئك الذين مروا وضرّوا.

ان شاء الله فرحة تدق بابك تِنزع الحزن اللِ فيك، ربّك حبيبك مش ناسيك........🤎🦋"! •• "فاللَّهـُــمَّ قَلبِـــى ومَــا فِــى قَلبـِـى 🤎🖇."

ابشري! أنا عارف أن الفترة دي صعبة أوي وطولت معاكي بس هتعدي والله زي اللي عدت قبلها، إنتي عارفه إنه فيه فرح وعوض وخير كتير مستنيكي علشان ينسيكي كل التعب دا، اصبري شوية كمان علشان اللي جاي أحلي مليون مرة من اللي فات، إنتي اتحملتي كتير أوي وربنا عالم بكل دا ومحضرلك جبر عظيم لقلبك، فاطمئني وسلميها لله.. ابشري💗.