es
Feedback
| Rad Dev (JS) |

| Rad Dev (JS) |

Ir al canal en Telegram

#JS 👑 سعیدی‌را‌د هستم، اینجا تجربم و چیزایی که یاد می‌گیرم رو به اشتراک می‌ذارم. ارتباط: @AminKhoy78 مخلصم 👨‍💻🖤

Mostrar más
2 114
Suscriptores
+424 horas
+307 días
+49830 días
Archivo de publicaciones
امیدوارم اینترنت بزودی به حالت قبل برگرده تا بتونیم مجددا یاد بگیریم، پیشرفت کنیم، خودمون رو ارتقا بدیم و در نهایت مهاجرت کنیم 🖤

یه هفته چقدر می‌تونه طولانی باشه 🖤

روز دوم | کوئیز 2 به این مدل آرایه‌ها اصطلاحا Sparse Array گفته میشه. یعنی آرایه‌ای که length داره اما هیچ آیتمی نداره (آیتم‌
روز دوم | کوئیز 2 به این مدل آرایه‌ها اصطلاحا Sparse Array گفته میشه. یعنی آرایه‌ای که length داره اما هیچ آیتمی نداره (آیتم‌هاش empty هستن). کد کوئیز معادل این کده:
new Array(3)
این آرایه 3 آیتم empty داره. یعنی 3 جای خالی. حتی undefined هم نه. تو این مدل آرایه‌ها، length برابره با تعداد کاماها:
[ , , , ,].length // 4
[ , , , , ,].length // 5
وقتی گفته میشه آیتم‌ها empty هستن و حتی undefined نیستن، یعنی این:
0 in [ , , ] // false
0 in [undefined, undefined] // true
رفتار یه Sparse Array تو loop اینجوریه:
const arr = [, , , ,];

arr.forEach(x => console.log(x)) // هیچی

for (let i = 0; i < arr.length; i++) {
  console.log(arr[i])
}
// undefined undefined undefined undefined
در راستای این موضوع یه کانسپت دیگه هست به اسم Trailing Comma که اگه دوست داشتین از این لینک می‌تونین مطالعه کنین‌. @Mern_stack_01

وقتی اسم درآمد دلاری میاد فکرمون میره سمت سایت های فریلنسری. این چیزِ بدی نیست، اما برای ما ایرانیا یسری دردسرا داره. یسری راه‌کارها هست براش اما همونا هم راهکار 100 درصدی نیستن. بهترین راه واسه رسیدن به درآمد دلاری لینکدینه. از شبکه‌سازی تا رسیدن به ارتباط با کارفرمای خارجی و گرفتن پروژه. @Mern_stack_01

مدیر سایت کارزار از قطعی اینترنت در چند ساعت آینده خبر دادن. این دو چنل رو به عنوان کانفیگ های یدکی داشته باشید تا بتونید وصل
مدیر سایت کارزار از قطعی اینترنت در چند ساعت آینده خبر دادن. این دو چنل رو به عنوان کانفیگ های یدکی داشته باشید تا بتونید وصل بمونید: 1. @TunnelReza 2. @TweetyCP برای عزیزان‌تون ارسال کنید تا بتونن وصل بمونن. @Mern_stack_01

روز اول | کوئیز 1 جاوا اسکریپت وقتی به یک عملگر ریاضی مثل + می‌رسه و می‌بینه عملوندها (طرفین) Number نیستن، سعی می‌کنه طرفین
روز اول | کوئیز 1 جاوا اسکریپت وقتی به یک عملگر ریاضی مثل + می‌رسه و می‌بینه عملوندها (طرفین) Number نیستن، سعی می‌کنه طرفین رو به Number تبدیل کنه. یعنی سعی می‌کنه true و false رو به عدد تبدیل کنه:
Number(true) // 1
Number(false) // 0
نکته: تو جاوا اسکریپت به این موضوع اصطلاحا Type Coercion گفته میشه. چند مثال مشابه:
true + true        // 2
false + false     // 0
true - false      // 1
true * 10         // 10
false / 1         // 0
پس در نتیجه:
true + false // 1
@Mern_stack_01

به مدت 25 روز، هر روز یه سوالش رو بررسی کنیم تو کانال؟ 🤔 آره 👍 نه ❤️ #موقت @Mern_stack_01

تو خریدای آنلاین پیشنهاد میشه ایمیل‌تون رو هم تو صفحه پرداخت وارد کنید تا رسید پرداخت براتون ایمیل شه. برای یسری پیگیری‌ها و کلا برای مستندات لازم میشه. @Mern_stack_01

شما چند شدین؟ 👨‍💻❤️ #موقت
شما چند شدین؟ 👨‍💻❤️ #موقت

اگه فکر می‌کنی جاوا اسکریپت بلدی، بیا تو این سایت و خودتو به چالش بکش. 25 تا سوال چالشی جاوا اسکریپت داره که به صورت چهارگزین
اگه فکر می‌کنی جاوا اسکریپت بلدی، بیا تو این سایت و خودتو به چالش بکش. 25 تا سوال چالشی جاوا اسکریپت داره که به صورت چهارگزینه‌ای بهشون جواب میدی. آخرش میگه چندتا رو درست جواب دادی. هر سوال رو هم خودش تشریح می‌کنه تا اگه اشتباه زدی، یاد بگیریش: 🔗 Jsisweird.com @Mern_stack_01

یکی بهم گفت نتونستم از برنامه‌نویسی فرانت‌اند پول دربیارم. برم وردپرس یاد بگیرم؟ نکته‌ مهم اینه که اگه وردپرس یا هر چیز دیگه‌ای بلد باشیم قرار نیست از در و دیوار برامون پروژه بریزه. اگه از فرانت‌اند / بک‌اند نتونستیم پول دربیاریم، از وردپرس هم قطعا نمی‌تونیم. چون اینا صرفا ابزارن. مشکل از یه جای دیگه‌ست. باید بگردیم دلیل اصلی این که چرا نتونستیم پول دربیاریم رو پیدا کنیم. @Mern_stack_01

- روز اول کارآموزی شرکت رو 5 سال جلو انداختم! + چطوری؟ - اصلا دست به کدا نزدم. @Mern_stack_01

یکی از راه های این که از Ai جوابای بهتری بگیرین اینه که ابتدای پرامپت بهش هویت بدین. مثلا: - تو یه برنامه نویس جاوا اسکریپت هستی و ... - تو یه دانشجوی رشته x هستی و ... - تو صاحب یه بیزنس با این مشخصات هستی و ... @Mern_stack_01

اگه هنوزم از nodemon استفاده می‌‌کنی، احتمالا نمی‌دونی که از ورژن 18.11 نود می‌تونی از فلگ watch استفاده کنی و دیگه نیازی به
اگه هنوزم از nodemon استفاده می‌‌کنی، احتمالا نمی‌دونی که از ورژن 18.11 نود می‌تونی از فلگ watch استفاده کنی و دیگه نیازی به nodemon نداری. @Mern_stack_01

تو این ریپو واسه هر حوزه و زبان برنامه نویسی کلی تمرین و پروژه معرفی شده. هم موقع یادگیری واسه درک عمیق مطالب میشه ازشون استف
تو این ریپو واسه هر حوزه و زبان برنامه نویسی کلی تمرین و پروژه معرفی شده. هم موقع یادگیری واسه درک عمیق مطالب میشه ازشون استفاده کرد، هم میشه ازشون کلی ایده گرفت: 🔗 https://github.com/practical-tutorials/project-based-learning @Mern_stack_01

تو این سایت کلی فرصت شغلی ریموت در زمینه جاوا اسکریپت از سراسر دنیا وجود داره. اگه رزومه و مهارت خوبی دارین کم کم می‌تونین در
تو این سایت کلی فرصت شغلی ریموت در زمینه جاوا اسکریپت از سراسر دنیا وجود داره. اگه رزومه و مهارت خوبی دارین کم کم می‌تونین درآمد دلاری رو باهاش تجربه کنین: 🔗 https://javascript.jobs/remote @Mern_stack_01

اگه فلکس‌باکس رو تازه یاد گرفتین، این سایت واسه شماست. بازی 24 مرحله داره و تو هر مرحله باید با پروپرتی های فلکس، هر قورباغه
اگه فلکس‌باکس رو تازه یاد گرفتین، این سایت واسه شماست. بازی 24 مرحله داره و تو هر مرحله باید با پروپرتی های فلکس، هر قورباغه رو به مکان همرنگ خودش برسونین: 🔗 Flexboxfroggy.com/#fa @Mern_stack_01

تو کامیونیتی فارسی یه اکستنشن مرورگر ساختن به اسم فونت‌آرا. با فونت‌آرا می‌تونی سایتا رو با هر فونت فارسی که دوست داری ببینی.
تو کامیونیتی فارسی یه اکستنشن مرورگر ساختن به اسم فونت‌آرا. با فونت‌آرا می‌تونی سایتا رو با هر فونت فارسی که دوست داری ببینی. همچنین مشکل سایت‌هایی مثل Github, Goodreads, Medium و Slack رو که پشتیبانی مناسبی از زبان‌های راست به چپ ندارن نخواهید داشت: 🔗 https://mimalef70.github.io/fontara/ @Mern_stack_01

حالت Zen در VsCode با فعال کردن حالت Zen، تمام قسمت‌ها و نوارهای اضافی VsCode حذف میشن تا بتونین تمرکز بیشتری روی کدها داشته
حالت Zen در VsCode با فعال کردن حالت Zen، تمام قسمت‌ها و نوارهای اضافی VsCode حذف میشن تا بتونین تمرکز بیشتری روی کدها داشته باشین. برای فعال کردن حالت Zen به مسیر زیر مراجعه کنین:
View > Appearance > Zen Mode
@Mern_stack_01

می‌دونستین تلگرام به این بزرگی فقط 30تا کارمند داره؟ می‌دونستین اصلا دفتر حضوری ندارن و همشون ریموت کار می‌کنن؟ یعنی قشنگ ثابت کردن که کیفیت مهم‌تر از کمیته و با نیروی متخصص خیلی کارا میشه کرد. @Mern_stack_01