🎙صوتيات دكتر أحمد سيّاد رحمه الله🎙
Ir al canal en Telegram
Mostrar más
1 060
Suscriptores
-224 horas
Sin datos7 días
+1830 días
Archivo de publicaciones
اگر میخواهی از هیچ عملی پشیمان نشوی،آن عمل را تنها برای رضای الله انجام بده.
«حَسْبُنَا اللهُ وَنِعْمَ الوَكِيلُ»
https://t.me/DrAhmadSayad
🎥کلیپ تصویری شماره(2643)
موضوع:حکم پوشیدن لباس بدن نما
🎥 الشیخ صالح الفوزان حفظهالله
📱در اينستاگرام پيج ما را دنبال كنيد
@abo_abdol_halim
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
🔷[با ما همراه باشید]
🎙صوتيات دكتر أحمد سيّاد رحمه الله🎙
https://t.me/DrAhmadSayad
شعبه (١)
https://chat.whatsapp.com/GjY4xnZRVJQ7OT6lvVhW6i
شعبه (٢)
https://chat.whatsapp.com/KyQ9JXtm0A32jLBSlbcTmq
🎥کلیپ تصویری شماره(2642)
موضوع:سپری در برابر چالش های روزانه
🎥 الشیخ عبدالرزاق البدر حفظهالله
📱در اينستاگرام پيج ما را دنبال كنيد
@abo_abdol_halim
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
🔷[با ما همراه باشید]
🎙صوتيات دكتر أحمد سيّاد رحمه الله🎙
https://t.me/DrAhmadSayad
شعبه (١)
https://chat.whatsapp.com/GjY4xnZRVJQ7OT6lvVhW6i
شعبه (٢)
https://chat.whatsapp.com/KyQ9JXtm0A32jLBSlbcTmq
«پاکترین و آشکارترینِ موجودات، نورانیترین،شریفترین و بلندمرتبهترین آنها چه از نظر ذات و چه از نظر قدر و جایگاه و گستردهترینشان، عرشِ الله رحمان جلّ جلاله است. و به همین سبب، شایستهی استوای او بر آن است.
و هر چه به عرش نزدیکتر باشد، نورانیتر، پاکتر و شریفتر از آن چیزی است که از آن دورتر باشد. از همین رو بهشتِ فردوس بالاترین، شریفترین، نورانیترین و برترینِ باغهای بهشت است؛ زیرا به عرش نزدیک است و سقفِ آن عرش رحمان است.
و هر چه از آن دورتر باشد، تاریکتر و تنگتر است. و به همین دلیل، اسفلِ سافلین بدترین، تنگترین و دورترین مکان از هر خیر و نیکی است.»
📚ابن قیم، الفوائد، ص ۲۷
https://t.me/DrAhmadSayad
🎥کلیپ تصویری شماره(2641)
موضوع:پرونده های دادگاه های دنیا دوباره در روز قیامت بررسی می شوند
🎥 الشیخ عبدالرزاق البدر حفظهالله
📱در اينستاگرام پيج ما را دنبال كنيد
@abo_abdol_halim
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
🔷[با ما همراه باشید]
🎙صوتيات دكتر أحمد سيّاد رحمه الله🎙
https://t.me/DrAhmadSayad
شعبه (١)
https://chat.whatsapp.com/GjY4xnZRVJQ7OT6lvVhW6i
شعبه (٢)
https://chat.whatsapp.com/KyQ9JXtm0A32jLBSlbcTmq
✍ امام ابنقیم رحمهالله فرمودند:
زیاد خندیدن نشانهی سبُکی روح و کمبود عقل است؛ برخلاف تبسّم که از خوشخلقی و کمال درک و فهم انسان است.
و اما اینکه در برخی از کتابهای پیشینیان، پیامبر صلیاللهعلیهوسلم با وصف «بسیار خندانِ جنگاور» (الضحوک القتال) معرفی شده است؛
مقصود این است که خوشرویی و تبسّم او هرگز مانع انجام دادن جنگ و جهاد نمیشد وقتی که آن کار، محبوبِ خدا و حق او بود.
و نیز خندیدن و خوشخلقیاش مانع تبسّم در جای مناسب نمیگشت؛ بلکه در هر موقعیتی آنچه شایسته همان موقعیت بود انجام میداد.
پس ترک خندیدن به طور کامل نشانهی تکبّر، خودبزرگبینی و بدخلقی است،
و زیاد خندیدن نشانهی سبُکی و بیثباتی.
و اعتدال و میانهروی بین این دو حالت، نکوهیده نیست.
📚 هداية الحيارى، ۲/۳۶۳.
https://t.me/DrAhmadSayad
🎥کلیپ تصویری شماره(2640)
موضوع:پرورش نسلِ نو با محبت به سنت پیامبر ﷺ
🎥 الشیخ سلیمان الرحیلی حفظهالله
📱در اينستاگرام پيج ما را دنبال كنيد
@abo_abdol_halim
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
🔷[با ما همراه باشید]
🎙صوتيات دكتر أحمد سيّاد رحمه الله🎙
https://t.me/DrAhmadSayad
شعبه (١)
https://chat.whatsapp.com/GjY4xnZRVJQ7OT6lvVhW6i
شعبه (٢)
https://chat.whatsapp.com/KyQ9JXtm0A32jLBSlbcTmq
📌شیخ الاسلام ابن تیمیه رحمهالله میگوید:
«وضو گرفتن هنگام تحریک شدن شهوت، همانند وضو گرفتن هنگام غضب است.
و این کار مستحب میباشد؛ زیرا در کتابهای سنّت از پیامبر ﷺ نقل شده است که فرمودند:
«همانا غضب از شیطان است، و شیطان از آتش است، و آتش جز با آب خاموش نمیشود؛ پس هرگاه یکی از شما غضب کرد، وضو بگیرد.»
به همین صورت، شهوتِ شدید و غالب نیز از شیطان و از آتش است، و وضو آن را خاموش میسازد. بنابراین همانگونه که وضو حرارتِ خشم را فرو مینشاند، وضو گرفتن برای فرو نشاندن شهوت نیز مستحب است.»
📚الفتاوى، ج ۲۵، ص ۲۳۸.
https://t.me/DrAhmadSayad
🎥کلیپ تصویری شماره(2639)
موضوع:چگونه مال جاودانه می شود؟
🎥 الشیخ سلیمان الرحیلی حفظهالله
📱در اينستاگرام پيج ما را دنبال كنيد
@abo_abdol_halim
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
🔷[با ما همراه باشید]
🎙صوتيات دكتر أحمد سيّاد رحمه الله🎙
https://t.me/DrAhmadSayad
شعبه (١)
https://chat.whatsapp.com/GjY4xnZRVJQ7OT6lvVhW6i
شعبه (٢)
https://chat.whatsapp.com/KyQ9JXtm0A32jLBSlbcTmq
🎥کلیپ تصویری شماره(2638)
موضوع:واقعیت دعوت جماعت تبلیغ
🎥 الشیخ صالح السحیمی حفظهالله
📱در اينستاگرام پيج ما را دنبال كنيد
@abo_abdol_halim
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
🔷[با ما همراه باشید]
🎙صوتيات دكتر أحمد سيّاد رحمه الله🎙
https://t.me/DrAhmadSayad
شعبه (١)
https://chat.whatsapp.com/GjY4xnZRVJQ7OT6lvVhW6i
شعبه (٢)
https://chat.whatsapp.com/KyQ9JXtm0A32jLBSlbcTmq
📌شیخ ابن عثیمین رحمهالله می گوید:
هر چه ایمان در دل انسان قویتر باشد، گناه در نظر او بزرگتر و سنگینتر جلوه میکند.
و هر چه ایمان ضعیفتر شود، گناه در قلب او سبکتر میگردد و آن را کاری ساده و کماهمیت میبیند؛ در نتیجه در انجام واجبات سستی میکند و بیتوجه میشود، زیرا ایمانش ضعیف است.
📚شرح ریاض الصالحین (جلد ۱، ص ۴۹۶)
https://t.me/DrAhmadSayad
پس گناهکار را میبینی که:
در رسیدگی به مصالح و خیرهای نفسِ خود کوتاهی کرده و آنها را تباه ساخته است؛
الله قلبش را از یاد خود غافل نموده؛
از هوای نفسش پیروی کرده و کارهایش دچار پراکندگی و بینظمی شده است.
مصالح دنیوی و آخرت از دستش رها شده و نابود گردیده؛
و در رسیدن به سعادت ابدی خود کوتاهی کرده و آن را رها ساخته،
و آن را با پستترین و کمارزشترین لذتها معاوضه کرده؛
لذتهایی که چیزی نیست جز:
ابرِ گذرای تابستان یا خیالی لحظهای؛
چنانکه گفتهاند: «خوابهایی چون رؤیای شب و سایهای که زود ناپدید میشود.»
و انسان خردمند هرگز با چنین چیزهایی فریب نمیخورد.
و بزرگترین عقوبتها این است که:
انسان خودش را فراموش کند،
و از توجه به خویش و اصلاح نفس غفلت ورزد،
و بهره و نصیب خود از الله را تباه سازد،
و آن را به زیان، خواری، و ناچیزترین قیمت بفروشد؛
پس آن کسی را که هیچ کس از او بی نیاز نیست و هیچ چیز جای او را نمیگیرد، ضایع کند،
و به جای او کسی را برگزیند که بینیازی از او کامل است یا جایگزینی برای او ممکن.
زیرا از هر چیزی، اگر آن را از دست بدهی برای او جایگزینی هست،
ولی از الله اگر دور بمانی و او را از دست بدهی، هیچ چیزی جای او را نمی گیرد.»
ابن القیم رحمهالله
📚 الداء والدواء، ۱/۱۷۳
https://t.me/DrAhmadSayad
🎥کلیپ تصویری شماره(2636)
موضوع:اسباب آمرزش در حدیث قدسی
🎥 الشیخ عبدالرزاق البدر حفظهالله
📱در اينستاگرام پيج ما را دنبال كنيد
@abo_abdol_halim
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
🔷[با ما همراه باشید]
🎙صوتيات دكتر أحمد سيّاد رحمه الله🎙
https://t.me/DrAhmadSayad
شعبه (١)
https://chat.whatsapp.com/GjY4xnZRVJQ7OT6lvVhW6i
شعبه (٢)
https://chat.whatsapp.com/KyQ9JXtm0A32jLBSlbcTmq
✍علامه ابن عثیمین رحمهالله می فرماید:
«از فواید داستانِ خواب ماندن پیامبر ﷺ از نمازِ فجر و انتقال ایشان به محلّی دیگر برای خواندن نماز این است که: اگر کسی در جایی از نماز فجر خواب بمانَد، شایسته است که نماز را در جای دیگری بخواند؛ زیرا شیطان در مکان اوّل حاضر بوده است.
مثلاً اگر کسی خواب بماند تا خورشید طلوع کند، در این صورت میگوییم: بهتر است نماز را در اتاق یا محلّ دیگری ادا کند.»
📚[التعليق على صحيح البخاري، ۲/۲۴۴]
https://t.me/DrAhmadSayad
📌بشیر ابراهیمی رحمه الله می گوید:
اگر زن نسبت به احکام دینی جاهل باشد شوهرش را خسته می کند،و فرزندانش را فاسد می کند و امت را هلاک می کند.
📚آثار الإبراهیمی
📌امام ابن عثیمین رحمه الله می گوید:
شایسته است برای انسان که هنگام آمدن مهمان لباس زیبا بپوشد چون این سنت رسول الله ﷺ هست او وقتی که مهمان داشت خود را آماده و زیبا می کرد
📚فتح ذی الجلال الإکرام (۲/۴۹۴)
اگر هوای نفس بر تو غالب شد، از صاحب قلب کمک بگیر؛ او تو را در تحمل بارهای زندگی یاری خواهد کرد.
📚 ابن قیم بدائع الفوائد اب (۳/۲۳۱)
https://t.me/DrAhmadSayad
✍مبارک بن سعید، برادر سُفیان، نامهای به سُفیان نوشت و در آن از ضعف بینایی خود شکایت کرد.
سُفیان در پاسخ نوشت:
«نامهات به دستم رسید و شکایتهایت از الله بسیار است!پس مرگ را به یاد آور، تا تحمل ضعف بیناییات برایت آسان شود.»
📚 تقدیمه الجرح و التعدیل
https://t.me/DrAhmadSayad
«بنده همیشه در مسیر طاعت تلاش میکند، با آن اُنس میگیرد، آن را دوست میدارد و بر دیگر امور ترجیح میدهد؛ تا آنکه الله متعال از روی رحمت خود، فرشتگانی را بر او می گمارد که او را به سوی طاعت سوق میدهند، به آن تشویقش میکنند، و حتی از بستر و محل نشستناش به سوی طاعت برمیانگیزند.
و همچنان بنده به گناه خو میگیرد، آن را دوست میدارد و بر دیگر کارها مقدم میدارد؛ تا آنکه الله شیاطینی را بر او میگمارد که او را به سوی گناه میکشانند و به آن تحریکش میکنند.
پس آنکه جانب طاعت را تقویت کرد، سپاه طاعت برای او نیرومند شدند و بزرگترین یاران او گشتند؛ و آنکه جانب گناه را تقویت نمود، سپاه معصیت را علیه خود نیرومند ساخت و آنان یارانی شدند که به زیان او عمل میکنند.»
📚 ابنالقیم، الداء والدواء، ص ۱۴۰–۱۴۱.
https://t.me/DrAhmadSayad
✍امام ابنقیم رحمهالله میفرماید:
«صحابهٔ پیامبر رضیالله عنهم، بسیار درود فرستادن بر پیامبر ﷺ را در روز جمعه مستحب میدانستند.
ابن مسعود گفت: ای زید بن وهب! مبادا روز جمعه را بگذرانی مگر اینکه هزار بار بر پیامبر ﷺ درود بفرستی.»
📚 جلاء الأفهام، ص 40
https://t.me/DrAhmadSayad
¡Ya disponible! Investigación de Telegram 2025 — los principales insights del año 
