YUV.AI - בינה מלאכותית בעברית
Ir al canal en Telegram
YUV.AI - בינה מלאכותית בעברית 👉 https://yuv.ai 👈
Mostrar más2 427
Suscriptores
+124 horas
+27 días
+5730 días
Archivo de publicaciones
היום השתתפתי לראשונה בהקאתון. הקבוצה בנתה אחלה מוצר - והפסדנו בגמר, אבל למדתי הרבה על חשיבות התהליך, הדרך ועבודת הצוות.
היה כיף לגלות שעלינו לגמר,
היה פחות כיף להפסיד,
אבל עדיין תודה על השקעה אדירה ועל קבוצה מגניבה שחיברה יחד את כל הקצוות.
הרעיון היה להפוך את הבוט הקיים לסוכן AI עם מאגר ידע ושימוש ב-RAG ובסוכנים החדשים של D-ID כדי ליצור חוויה אחרת לחלוטין ברמת משתמש וברמת מוצר.
עבר, יאללה לאתגרים הבאים! 🦩
יכולת חדשה ב- play.ht: הקמת סוכני AI טלפוניים, כולל עם קולות משוכפלים, כולל מאגר ידע, בקלי קלות!!!!
בניתי את מורגן פרימן, וזה נשמע מטורף לגמרי! לא נתמך בעברית עדיין אבל משגע!
מצרף את הכתבה המלאה שלי על הטמעת AI בארגונים, פורסם במגזין החדשות של אלתא תעשייה אווירית.
שוב תודה למלי ואביה על הזכות!
Mali Marton Aviya Shakif
אני בונה *לעצמי* אתר חדש ובוחן כלי AI ללא קוד. האם קיימת חיה כזו? הנה המסקנות לאחר כמה לילות לבנים ומחקר חופר:
כל מי שאומר שיש קסם שבונה אתר בלחיצת כפתור - או שלא מבין מה זה אתר או שמנסה לעוות את המציאות.
אתר הוא כמו בית. כל בית הוא שונה. החל מריצוף דרך עיצוב וכלה בכיווני אוויר ואור שמש. אין דבר כזה אתר שנוצר בלחיצת כפתור שיכול להתאים לכל אחד. זה מורכב מדי ולכן אין דבר כזה לבנות אתר שלם מאפס באמצעות בינה מלאכותית ב-100 אחוז.
מה כן יש? כלים שעוזרים לחסוך זמן בתהליך. בואו נדבר עליהם, וחשוב לי לציין שאת הכלים גיליתי במסגרת המסע שיצאתי אליו לפתח לעצמי אתר שיהיה גם תיק עבודות וגם בלוג וגם קורסים שלי וגם תכנים חינמיים כמו סרטוני הדרכה ופודקאסטים. ממש חבילה שלמה.
ההנחה שלי היא שהמסע שלי לפתור לעצמי את הבעיה יעזור לעוד בדרך. אז בואו נדבר כלים:
מידג׳רני - נחמד ברעיון, לא נחמד בביצוע. לא עוזר. לא מועיל. לא מקדם בכלום בעיני. כנ״ל לגבי שאר פלטפורמות יצירת התמונות. זה נחמד כתמונות למאמרים ופוסטים או אולי למוצרים אבל לא כתבנית לאתר.
גלילאו - נחמד אבל לא מספיק. מייצר מעין קונספט מעוצב לפי פרומפט. הוא לא מספק באמת חיבור למערכות בניית אתרים, ולכן הוא יורד מהרשימה כי זה שיש לו יכולת ליצור תמונה יפה של אתר עם קצת קשקושים זה נחמד אבל לא מספיק לי. אני לא מעצב ולא מתכנן להיות מעצב.
כלי מגניב שנקרא RelumeAI שמקבל פרומפט ומייצר קובץ מפת אתר. תרשים של האתר. ממלא אותו בתוכן. אפשר לערוך לשנות לשחק להוסיף. לאחר מכן מפת האתר הופכת לקבצי שלד לאתר שנקראים Wireframe, והיתרון הגדול הוא שאפשר לייצר אותם לכלי עיצוב מתקדם כמו פיגמה או ישירות למערכת בניית האתרים הפנטסטית Webflow.
בונה האתרים של Wix - הוא ממש נחמד ויודע לבנות עמודי נחיתה בסיסיים בצורה נחמדה וקלה. העיצוב בסיסי ועדיין ידרוש עריכה ידנית אבל הרעיון מגניב מאוד לאתרים בסיסיים ביותר.
הסטודיו החדש של Wix - מאפשר לקחת יכולות AI לכתיבת תוכן או עמודים פשוטים ומוסיף המון אופציות לבניית אתרים בצורה נגישה יחסית. בכלל, הופתעתי מאוד מ Wix, הם מאפשרים לתרגם אתרים לכל שפה בקלות, להתחבר למערכות דיוור, לעקוב אחר אנליטיקות, ליצור עיצובים מתקדמים ותלת מימדיים ובאמת שזה שווה את עקומת הלמידה לטווח הארוך.
בונה האתרים של ycode - חביב ובסיסי ותו לא.
וורדפרס וכלים כמו 10web או uiwizard - ירדו אצלי מהר מאוד מהפרק לאור אי החיבה שלי לוורדפרס. בעיני זו פלטפורמה איטית ומזעזעת להחריד שאני לא סובל לעבוד איתה.
המסקנות שלי:
- אין כלי אחד שמסוגל לבצע הכל
- אתר זה מוצר מורכב מדי מכדי לצפות שAI יבנה אותו בקלות
- לדפים קלילים Wix AI פשוט מושלם
- לדפים יותר מורכבים גם Wix Studio מושלם
- למי שרוצה להתעקש על חיבור ל Relume AI המדהים, וגם חשוב לו להיות במעקב אחרי הקוד (כמוני), פלטפורמה כמו Webflow כמעט בטוח המנצחת. היא מנגישה את הגישה לקוד בצורה כל כך ידידותית בממשק ולא חייבים לעבוד איתו, בונה האתרים עצמו מאוד ידידותי, ויש להם סדרת הרצאות ביוטיוב שבה הם ממש מסדרים את כל התהליך, ומעל לכל החיבור הפנטסטי לרלום שמקל על החיים של כל מי שלא מעצב
החסרונות:
ממה שראיתי, Relume לא מייצר תוכן ישירות בעברית, המחיר גם לא זול, או חינם אבל עם מינימום יכולות או 32 דולר לחודש
העלות של Wix לחודש היא 50₪ שזה לא יקר מדי אבל גם לא זול
העלות של Webflow גם לא הכי זולה, 14 דולר לחודש
עדכנו מה דעתכם ומה אתם יודעים שאולי אני מפספס?
מקווה שקיבלתם ערך.
*יובל אבידני*
לפי דיווחים, יש לגרוק של מאסק גרסא חדשה (2.0) שמתקרבת מאוד לקלוד 3 אופוס החדש ו GPT-4. מסקרן מאוד!
*יובל אבידני*
דברים שאני עושה ברכבת: כותב לכם רשימת כלי AI פרקטיים וחינמיים שאני משתמש בהם בפועל למשימות יומיומיות, בכל התחומים. מציע לכם לשמור, לשתף, לצלם מסך, להגיב עם עוד המלצות משלכם!
יש מצב שאצור טבלה מסודרת ואשתף בהמשך, מי שרוצה שאקח אותו / אותה בחשבון כשיהיה מוכן - פשוט תגיבו שאתם רוצים. יאללה בלאגן!
הבהרה: אין לי שיתוף פעולה ממומן עם אף כלי, זה הכל כלים שניסיתי ואהבתי מאוד.
יום טוב למי שטוב לו (ובע״ה גם למי שלא 😬)
*יובל אבידני*
כמעט 700 אלף חשיפות לפוסטים שלי בלינקדין בשנה האחרונה - מטורף! תודה לכם! ובואו לעקוב אם אתם לא שם עדיין https://www.linkedin.com/in/%F0%9F%8E%97%EF%B8%8Fyuval-avidani-87081474/
מודל תמלול, Speech to Text חדש של Aseembly AI עלה לאוויר. שמו Universal-1, הוא אומן על 12.5 מיליון(!!) שעות ומצליח לתמלל אנגלית בצורה מושלמת גם אם יש רעשי רקע כמו בדוגמא הזו.
בקרוב יוסיפו שפות נוספות, אפשר לחבר אותו ב-API לאפליקציות, עברית לא על הפרק אבל למי שצריך אנגלית ושפות זרות זה פשוט שלמות. לא סתם אני חופר עליו חודשים. הוא גם עוקף בפער אדיר את כולם כולל את Whisper של OpenAI, גם במודל הגדול שלה.
קבלו את ההדגמה שצירפתי כאן, זה פסיכי!
*יובל אבידני*
מודל שפה יחסית עלום וצנוע, של חברת Cohere, שוחרר בשקט לאוויר העולם ללא יחסי ציבור מתקדמים מדי. אתמול, יוסי בהר וגם אברהם יצחק מאיר הסבו את תשומת ליבי. כשאנשים חכמים אומרים אני מקשיב.
התחלתי לחקור, ראיתי שיש מודל שנקרא Command R, שאמור להיות ממש טוב ב-RAG, שזה אומר לספק תשובות איכותיות ממקורות מידע. השוס הוא שהוא עובד ממש מעולה בעברית, חלק לגמרי, בלי גליצ'ים. משגע.
החלטתי להתקיל עם משהו שאף מודל לא מבצע כמו שצריך - לקבל סוגיה כלשהי מהגמרא כולל קישור. אז ביקשתי חיזוק ממסכת שבת, קיבלתי תשובה רהוטה להפליא. מניסיון העבר, יש הזיות וחירטוטים אז אתגרתי וביקשתי מקור. והנה זה פלא - אני מקבל מקור לעמוד הגמרא המקורי שבאמת שם מופיע המעשה עצמו!
הערה: המודל יכול לספק תשובות ממסמכים שמעלים אליו או מהאינטרנט. כשטענתי מסמך לא קיבלתי תשובה טובה, כשפתחתי לאינטרנט זה עבד טוב. אז אני עוד אבדוק את עניין המסמכים אבל גם באינטרנט זה וואו.
קשה להסביר את רמת הפליאה שלי, כי זה משהו שבאמת כולם נכשלו בו באופן גורף. והנה זה פלא, קורם עור וגידים לנגד עיני. בעברית רהוטה, עם מקורות. בואו נקח את זה לעולמות נוספים, גם יהדות אך גם משפטים, ראיית חשבון, חתימה על חוזים - עבודה שכירות וכדומה, יש כאן מודל שכרגע פתוח לשימוש באתר בצורה חינמית, יש לו API מה שאומר שאני הולך לשחק איתו ביג טיים! תודה על ההמלצה יוסי ואביץ היקרים!
*יובל אבידני*
שבוע טוב עם כלי חדש ומעניין לבניית אתרים במהירות באמצעות AI, ללא קוד, ולשם שינוי לא רק גאדג'ט!
הסוד של הכלי הזה, הוא שהוא משתמש ב-AI בשלב הראשון כדי להבין מאיתנו מה אנחנו רוצים לבנות, איזה אתר, ואז הוא מייצר מפת אתר (Sitemap), שזה בעצם תרשים של העמודים שהאתר יכיל, כותרת עליונה, כותרת תחתונה, סרגל ניווט ועוד. לאחר מכן, הוא מזין תוכן אוטומטית לכל עמוד בנפרד, שכמובן אפשר לתקן ולעדכן.
לאחר מכן, הוא בעצם הופך את מפת האתר הוא מייצר מסגרת לאתר, מה שנקרא Wireframe, שזה בעצם רכיבים שמהם האתר יורכב, לא רק איזה דפים, אלא ממש עיצוב ראשוני של איך האתר ייראה, היכן ימוקמו תמונות, היכן ימוקם מידע, איך יראה כל אחד מהעמודים שנוצרו במפת האתר.
לבסוף, הכלי מאפשר לנו לייצא את הכל לכלי עיצוב נוסף כמו Figma או לכלי בניית אתרים כמו Webflow ואז משם להוסיף את הנגיעה האחרונה של העיצוב - תמונות, צבעים וכדומה.
בימים אלה, בהם אני מחפש פתרונות מעשיים של AI לבניית אתר משודרג לעצמי, אני בוחן המון דברים. הרוב כרגע גאדג'ט, זה נראה כמו כלי שבאמת יכול להיות שימושי. אעדכן בתוצאות אבל זה נראה מעולה וממליץ בחום להתנסות! לכלי קוראים Relume והוא זמין בקישור מטה. עדכנו מה חשבתם!
כל הישועות ושבוע טוב!
*יובל אבידני*
🦩 אנתרופיק בהכרזה: החל מהיום, קלוד 3 יכול להפעיל כלים באמצעות API (כמו לקבוע פגישה אוטומטית בין מספר עובדים!)
בדומה לקריאה לפעולות, Function Calling, שהוצגה בעבר הרחוק על ידי OpenAI, גם קלוד 3 שכזכור מנצח את GPT-4 מסוגל לבצע פעולות על ידי הבנה של השיחה והפעלת יכולות בהתאם.
מה זה מאפשר?
🦩 להתחבר למאגרי ידע ולגרום לקלוד להשיב על בסיס מאגר ידע
🦩 להתחבר לפעולות של ספקים חיצוניים כמו זאפייר שמאפשרת שימוש באלפי אפליקציות
🦩 הפעלת ״מנהל״ שמסוגל לחלק משימה ל״תת סוכנים״, למשל: יצירת תת סוכנים, כל סוכן מתחבר ללוח שנה של עובד, והמנהל, ה״מנצח״ על התזמורת, מגדיר משימה לקבוע פגישה בזמן שבו כולם פנויים!
לפי אנתרופיק, כל אחד מהמודלים של קלוד 3 מסוגלים לפעול בדיוק של מעל 90 אחוז בהפעלת כלים.
כל המידע פה:
https://docs.anthropic.com/claude/docs/tool-use
*יובל אבידני*
מודל שפה חדש בשם DBRX - קוד מקור פתוח, של חברת DataBricks האדירה, מנצח במתמטיקה, תכנות והבנת שפה את המודלים המובילים כמו לאמה 2 של פייסבוק (עם 70 מיליארד הפרמטרים שלו), או את גרוק 1 ומיקסטרל.
אני אנסה אותו שבוע הבא ויהיה מאוד מעניין לשתף בתוצאות!
*יובל אבידני*
קיבלתי מבול של שאלות על הפרסום שלי - על הצטרפות לצוות ה-Red Team של OpenAI האדירה: מה זו התכנית הזו, מה המשמעות, מה רוצים ממך, מה תעשה שם, למה תקבל גישה, האם GPT-5 מוכן? איך הגעת לזה?
אז כדי להסביר הכי טוב - אין יותר טוב ממראה עיניים, תסתכלו על הטופס, מדובר בתפקיד שמוגדר ע״י OpenAI כמאמן AI. ובלעז: AI Trainer. צילמתי את מה שחשוב:
🚀 לקחת חלק בעבודה עם המודלים של OpenAI שנמצאים בחזית הטכנולוגיה, והיכרות ולמידה לעומק עם בינה מלאכותית שלומדת באמצעות פידבק מגורם אנושי (״למידת חיזוקים״, Reinforcement Learning).
🚀 לעזור ל OpenAI להתקדם לעבר בינה מלאכותית כללית, AGI, בצורה בטוחה - קרי: לשחק עם המודלים שלה, לנסות לשאול דברים פוגעניים, לעקוף את מנגנוני ההגנה, ולתקן את המודל אם הוא מפספס או טועה
🚀 יש מחויבות מסוימת לאימון המודלים שלהם מבחינת שעות שצריך לתת, זה יכול להיות גם באיזי, בערבים, בקצב רגוע
🚀 אחרי השתתפות ב-2 פרויקטים לפחות, מקבלים גישה בלעדית לפורום הסגור של אנשי המקצוע, שבו גם חוקרים של OpenAI הופכים לחלק מצוות סיעור המוחות
🚀 עבודה על פרויקטים מגוונים, זה יכול להיות GPT-5 וזה יכול להיות גם SORA, או דברים אחרים.
מזה למדים שלפני שמודל חדש עולה לאוויר, צוות שלם וגדול בוחן את המודל מכל מיני זוויות. כאן, כנראה המודל החדש מוכן, אבל בגלל שהוא כל כך גדול הם צריכים עוד ידיים עובדות ממגוון תחומים, ולכן למרות שההרשמה הייתה לפני חצי שנה, רק עכשיו פנו, חצי שנה אחרי. וגם לאחר הגשת המועמדות הזו בוחנים לעומק מי יתקבל ומי לא, ולאיזה צוות.
לפי החוזה, לא הכל יהיה מותר או אפשר לשתף. אבל חלק בהחלט כן כך שמשעמם לא יהיה פה! ומקווה שבעזרת השם עוד נביא הרבה כבוד ישראלי לתחום!
אהבתם? היה מעניין? החלטתם לשתף? תנו פרגון. למשל, אני מפרגן גם ל Hadas Frank מארה״ב שגם היא קיבלה הזמנה כך שיכול להיות שנזכה לייצוג שווה, ישראלי, במקום הנחשק בעולם!
לטוויטר שלי:
https://twitter.com/@yuvalav
לכל הקהילות שלי:
https://linktree.com/hackit.co.il
כל הישועות!
יובל אבידני
וואו! מתרגש לשתף ש-OpenAI הגדולה פנתה אלי להצטרף לקחת חלק בפיתוח המודלים שלה!
לפני כמה חודשים, Daniel Trabelsi הגאון, פרסם בקהילה שלי ש OpenAI פרסמו קול קורא למומחי AI והאקינג לעזור במחקר, לתקוף את המודלים שלהם ולשתף איתם פעולה מבפנים. מה שנקרא Red Team.
נשמע מעניין. נרשמתי. חלפו החודשים - וממש לפני רגעים ספורים קרה הבלתי יאומן, OpenAI הגדולה פנתה אלי והם רוצים אותי, האחרון שבעם, לשיתוף פעולה על אף מספר המקומות המאוד מוגבל של התכנית. זה כל כך מרגש להיות ישראלי גאה שלוקח חלק באימפריה העצומה של OpenAI!!!
צפו לעדכונים מרתקים!
¡Ya disponible! Investigación de Telegram 2025 — los principales insights del año 
