☫•كآفِه رَحيـــٓــمی•☫
Ir al canal en Telegram
«خداوندا! مرا پاكيزه بپذير...» •نویسـندهٔ متـنهایِ طولانـی| متنها کُپـی نیستند. •بدونِ صلوات کُپی نکنید| گرچه فوروارد بهتر است. • دورهمیِ کوچکِ غیرجدی: https://t.me/+7bGhUfdHZhw1ZTI0
Mostrar más4 790
Suscriptores
Sin datos24 horas
+567 días
+2930 días
Archivo de publicaciones
پاسخگو باشید!
بعد از یک دههٔ منتج به «تقریباً هیچ» و خسارت، آیا وقتش نرسیده این آقایانِ مدعی دربارهٔ رویکردِ اعتماد به غرب پاسخگو باشن؟ الان که رویاپردازیها دربارهٔ برجام به بار ننشسته و نتیجهٔ این بیماریِ لاعلاجِ عطشِ به غرب عیان شده، زمانِ پاسخگویی نسبت به یکدهه عوامفریبی نیست؟ یا اقایون همچنان قراره با دعوا دنبال گردنِ دیگهای شبیه به شعارهایِ روی موشک بگردن؟!
بجایِ انداختن تقصیر گردنِ بقیه و فرافکنیهایِ همیشگی علیهِ رقبایسیاسی [درحالیکه ادعایِ اتحاد دارید!] پاسخ بدید:
- چرا تحریمها بالمرّه رفع نشد؟
- چرا گفتید در برجام چیزی بنام مکانیسمماشه نیومده؟
- چرا امضای کری تضمین نشد؟
- چرا گفتید در برجام «تعلیقِ تحریم» نیومده و «لغو» صحیحه؟
- چرا از خطوطِ قرمز تعیینیِ رهبری عدول کردید؟
- چرا پذیرفتید دهسال از عمرِ کشور پایِ بدعهدیِ غرب بره؟
- چرا شرایطی رو پذیرفتید که در اون حقِ وتوی متحدینِ استراتژیکِ ما هم عملاً ملغیٰ شده بود؟
- چرا اطمینان دادید که امریکا نمیتونه برجام رو نقض کنه؟
- کجا بودید که فرانچکسوها دربارهٔ منافعِملی ما تصمیم گرفتن؟
- چرا باز به این مسیرِ هزینهزا اصرار دارید؟
و …
-
از این دست استدلالهای آبکی حتما زیاد شنیدید دور و برتون. واقعیت اینه که جریانِ غربگرایِ داخل کشور دقیقا با سواری گرفتن از همین تحلیلهای سطحی، برای خودش سبدِ رای جمع میکنه و خیلی جدی داره رویِ این موضوع حساب میکنه. چون آدمهایی هستن که بنایِ تحلیلیشون رو روی این استدلالهای عجیب میذارن. کمااینکه همین جریان سالها با تخطئه در دلاوریهای مدافعینِ حرم، حضور مستشاریِ ایران در سوریه رو پول هدر دادن تفسیر میکرد و همین رو به جامعه تزریق میکرد! اما دیدیم که سقوطِ سوریه برابر شد با حمله به دیوارِ دفاعی ایران…
طرف میگه مکانیسم ماشه برای اینه که ما اوایلِ انقلاب گفتیم مرگ بر امریکا! یعنی عملاً کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ در ایران که روزولت اذعان کرد امریکا با یک میلیون دلار تونست این کودتا رو عملیاتی کنه، حملهٔ امریکا به هواپیمای مسافربری در سال ۶۷ که ویلیام راجرز فرماندهٔ همین ناو جنگی آمریكایی هم در پایان خدمتِ خودش نشان شجاعت گرفت!همهجانبهٔ امریکا از رژیمِ بعث عراق برای حمله به خاکِ ایران، خروج یکطرفه امریکا از برجام، تجهیزِ نیروهای تکفیری به اذعانِ کلینتون، ترورِ سردار سلیمانی، حملهٔ نظامی وسطِ مذاکره به ایران و … رو کاملا نادیده گرفته و صرفاً یک شنیدهٔ بلاهتآمیز رو داره تکرار میکنه! از جنایات امریکا علیه ملتهایِ دیگهٔ جهان هم میگذریم، از کشتار مردم لیبی، عراق، سوریه، افغانستان، حملهٔ اتمی به هیروشیما، حمایت تمام و کمال از نسلکشی در غزه و …
یعنی نه تنها از تاریخِ استعماریِ امریکا علیه کشور ما بیخبره؛ بلکه احتمالاً تا حالا اسمِ برجام هم به گوشش نخورده، طبیعتاً باید مکانیسم ماشه رو به شعارِ مرگ بر امریکا ربط بده!
-
پیشبینیِ واکنش این جماعتِ عبرتنگیر، اصلاً کار سختی نیست. کافیه به سِیر رفتاریشون در مواقعی که احتمال میدن قراره نسبت به عملکردِ خودشون پاسخگو باشن؛ دقت کنید.
فرافکنی! تهمت! تخریب! جنجال! گشتن دنبالِ یه گردنگیرِ دیگه؛ مثلاً «روی موشک شعار نوشتید و نداشتید برجام اجرا بشه نامردای بد.»
جبلی -رئیس صداوسیما- شاید بیربطترین فرد به برجام و شرایطِ اعجابانگیز داخل برجامه؛ اما اگه استوری سلبریتیهای حامیِ این جریان رو ببینید، حتی یقهٔ جبلی رو هم گرفتن؛ همه، جز عواملی که در این موضوع دخالت مستقیم داشتن. چیز عجیبی نیست.
کنارِ نامِ تو،
تا صبح گریه خواهم کرد..
پُر است عکسِ تو
در گوشـهگوشهٔ دلِ ما...
-
بخونید.
حیف که منافعِ قبیلهای و جناحی و ترس از کدخدا؛ چشم این جماعتِ غربزدهٔ دشمننَشناس رو به رویِ واقعیت، بدیهیات، تجربه و غیرت نسبت به منافعِ ملی بسته!
«قبولِ مذاکـرهای که با تهدید همـراه است را هیچ ملتِ باشرفـی انجـام نمیهد، هـیچ سیاستمدارِ خردمندی هم آن را تصدیق نمیکند.» رهبرانقلاب.
حتماً صوتِ کاملِ سخنرانی امشب ۱۴۰۴/۷/۱ رهبر انقلاب رو بشنوید. حتماً. یک سخنرانیِ بسیار کامل، واضح، تاریخی، مستدل و منطقی که در آستانهٔ سخنرانی رئیسجمهور در سازمان ملل منتشر شد؛ درحالیکه عدهای از سیاسیونِ غربگرا بدون توجه به تجربههایِ تلخِ اعتماد به امریکا؛ باز هم سناریویِ تکراریِ مذاکره میچینن و این یعنی پوستِ موز زیرِ پای سیاست خارجهٔ دولت!
محورهای مهم سخنرانی:
• اشاره به توفیقاتِ متعدد علمی و ورزشی جوانان.
• گرامیداشتِ یاد شهید سیدحسننصرالله.
• تاثیر مهمِ اتحادِ ملی در شکستِ نقشهٔ دشمن.
• شمردنِ فواید غنیسازی -پیشرفت بومیِ علمیِ دانشمندانِ کشور - در عرصههای مختلف دارویی، کشاورزی، صنعت و …
• چراییِ بنبستِ محض بودن مذاکره با امریکا؛ با اشاره به تجــربهٔ فریب و بدعهدیِ غرب در برجام.
• بیانِ علاجِ پیشرفت؛ قوی شدن!
توضیحات و تبیینِ مفصل و مستندِ هرکدوم از این موارد رو در این صوت حتماً گوش بدید؛ ولیفقیه همچنان و بهتنهایی طلایهدارِ تبیین…
-
این هم بخشی از بیاناتِ رهبری در ۲۲ مرداد ۱۳۹۷. «که البته همهٔ خطوطِ قرمزی که معین کرده بودیم؛ رعایت نشد…» #واضحات.
در طول مدتِ سخنرانی امشب رهبر انقلاب؛ تموم اون سالهایی که پای پایاننامهام گذشت یادم میومد. موضوعش دربارهٔ آثارِ حقوقی خروج امریکا از برجام بود و البته خیلی هم بخاطرش اذیت شدم. یادمه سرِ بند ۳۷ برجام ۴۸ ساعت نخوابیدم و همش اینجوری بودم که مگه میشه؟ چطور ممکنه برای اثباتِ حُسننیت به غربیها که هرگز دنبالِ حسننیتِ ما نبودن؛ اون بلا رو سرِ لولههای رآکتور اراک بیارن و طرف به راحتی بزنه زیرش؟ چطور ممکنه که زیرِبار چنین شرایط عجیبی برن و تعهداتی رو انجام بدن که میتونه تعطیلیِ کامل هستهایمون رو که حاصل زحماتِ دانشمندان شهیدمونه رو به بار بیاره؛ اما از طرفِ غربی که همین بلا رو سر لیبی و … آورد هیچ تضمینی نگیرن؟ به منتقدینِ این شرایطِ ترکمانچایی هم بتازن و بگن به جهنم که میترسید و میلرزید؟ و واقعا با سردردی که قطع نمیشد، تمومش کردم.
سالها قبلش روزِ تصویب برجام نوشتم «اسبِ زین شده دادیم، افسارِ پاره گرفتیم» یه بندهخدایی اومد بهم گفت «چیه؟ خیلی ناراحتی که تحریمها رفته و دیگه هرگز برنمیگرده؟» خندیدم :)
همهٔ سخنرانیهای رهبری پر از نکتهست؛ اما امشب اون بخش از سخنرانی که گفتن «به مسئولینِ وقت گفتم بابا ۱۰سال یه عمره، چرا قبول میکنید؟ بنا شد قبول هم نکنند؛ اما قبول کردند به هرحال...» تلخ بود. یادِ اون سالها افتادم. فکر نمیکردم تفهیمِ بدیهیاتِ سیاست بینالملل، به این سیاسیونِ مدعی و فانتزیپسند بعد از اینهمه تجربهٔ شفاف، انقدر سخت باشه.
-
تجربهٔ ۱۰ ساله!
۱۰ سال معطلیِ کشور به سرابی بنامِ برجام... کاش اوناییکه خروجِ یکشبهٔ امریکا از برجام، ترورِ حاجقاسم، حملهٔنظامی به ایران و قتل هزاران ایرانی و تهدید به تسلیمِ ایران وسط مذاکرات رو دیدن و نفهمیدن، حالا که پاسخگو نیستن و به تکرارِ رویکردِ خسارتبارِ توهّمآلودشون اصرار میکنن؛ فقط همین یکبار میفهمیدن.
رهبر انقلاب:
در زمان مذاکراتِ برجام، مسئولان وقت وقتی گفتند که عادیشدن پروندهٔ هستهای ایران ۱۰ سال طول میکشد بنده گفتم ۱۰ سال یک عمر است و بنا شد قبول نکنند؛ اما بههرحال قبول کردند…
حالا ملاحظه کنید که ۱۰ سال گذشته و پرونده عادی نشده. طرف مقابل هم نه تحریم را برداشت و نه به قولهایش عمل نکرد و از برجام هم خارج شد!
- چند خط فهمِ واقعیاتِ بینالملل!
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
یهزمانی برای توجیهِ کلاه گشـادی که با سادهلوحیِ برجامیون بر سرِ منافع ملی رفت؛ میگفتند خط به خطِ برجام با موافقت و هماهنگیِ رهبری انجام شد! همونهایی که با معلوماتِ فانتزی ذهنِ محدودشون اطمینان میدادند امریکا نمیتونه از برجام خارج بشه و مدعی بودند چیزی بنامِ مکانیسمماشه در برجام نیامده! درحالیکه رهبری از روزِ اول گفته بود به عاقبتِ اعتماد شما به امریکا خوشبین نیستم…
سخنرانی امشب رهبری بسیار مهم، بسیار واضح، بسیار رسا، بسیار پرنکته، بسیار کلیدی، بسیار مطابق با واقعیت و تجربه، بسیار متناسب با منافعِ ملی، بسیار وطندوستانه، بسیار مقتدرانه، بسیار صبورانه بود!
امیدوارم عاملانِ وضع موجود [چماقِ مکانیسمِ ماشه، برجامِ یکطرفه، تعلیق بجایِ لغوِ تحریم، دخالتدهندگانِ فرانچسکو، دهسال معطلیِ کشور با برجام برخلافِ نظر رهبری، تهدیدات نظامی، فریبِ مذاکره، عطشِ مذاکرهای بینتیجه و بدفرجام، سرابِ توافقی محال، مذاکره کنیم تا نتایجِ سراسر منفیِ برجامی که با مذاکره بدست آوردیم رو بشوره ببره!] بفهمن که این عشقِ یکطرفهشون به امریکا دودش فقط تو چشمِ کشور و منافع ملی کشور میره! کمااینکه تا الان رفته و اینها عبرت نگرفتن.
و امیدوارم که علیرغمِ نکتههای بسیاااار منطقی و واضحِ رهبری، اگر طبق معمول روزنامهها و توییتهاشون مملوء از این شد که «وای ما داشتیم توافق میکردیم رهبری نذاشت!» متوجه بشید که چه کسی دلسوزِ واقعی کشوره، و چه کسانی دارن با وارونهنمایی؛ سراب رو بجایِ ناجی بهتون معرفی میکنن… سرابی که نتیجهای بجز تحریمِ بیشتر و تهدیدِ بیشتر نداشت!
واقعا «صبر» در برابرِ تزهایِ ناپختهای که بعضی سیاسیونِ فانتزیپسند ارائه میدن که نتیجهای بجز ذبحِ منافع ملی نداره؛ یکی از بارزترین و متمایزترین ویژگیهای رهبریست!
واقعا «صبر» در برابرِ تزهایِ ناپختهای که بعضی سیاسیونِ فانتزیپسند ارائه میدن که نتیجهای بجز ذبحِ منافع ملی نداره؛ یکی از بارزترین و متمایزترین ویژگیِ رهبریست!
رهبری درحال تبیینِ بدیهیات و اقتضائاتِ سیاست؛ به واضحترین و رساترین شکلِ ممکن …
رهبری -فرماندهٔ کل قوا- دربارهٔ جایگزینی بلافاصلهٔ فرماندهان نظامی در جنگ ۱۲روزه از فعلِ «جایگزین کردیم» استفاده نکرد و گفت «بلافاصله جایگزین شدند.»
درحالیکه به گواهِ همهٔ تحلیلگرها، همهٔ مطلعین و همهٔ شواهد، اونی که تونست کشور رو از شوک دربیاره و بلافاصله چنین رهبری هنرمندانهای رو به به لطفِ خدا به نمایش بذاره، شخصِ خود آیتالله خامنهای بود. حفظهالله.
ایراندوستترین…
-
اوضاعِ حماقت مکرر و بیانتهای غربگراها جوریه که فرهیختگان هم دچارِ ریز کُرک و پر شده!
-
این حرفای ترامپ دربارهٔ ایران در مجمع عمومی سازمان ملله. دقت کنید! بزرگترین حامیِ تروریسم در جهان، بزرگترین آغازگرِ جنگهای جهان، بزرگترین حامی نسلکشی، اولین مجرمِ اتمی جهان، اشغالگرترین و قلدترین و زورگوترین و فریبکارترین کشورِ جهان که عاملِ قتل هزاران ایرانی، یمنی، فلسطینی، عراقی، افغانستانی، سوری، ویتنامی و … ایران رو متهم به تهدیدِ همسایگانش میکنه، کجا؟ تو سازمانملل. اونوقت در ایران اصلاحطلبانِ غربگرا به دولت پیشنهاد میکنن که هرطور شده به ملاقاتِ ترامپ برو! مهم نیست به کشورت حمله کرده و برجام رو زیرِ پا گذاشته و از هیچ تهدیدی علیهت دریغ نکرده! حتی مهم نیست که قصد داشته جلسهٔ سران قوا رو منفجر کنه؛ مهم اینه که تو به دیدارش بری و حتی بصورتِ گذرا در یک قاب، در کنارش قرار بگیری و متبرّک بشی! حالا هر رفتاری هم باهات داشت، چه عیبی داره؟ بالاخره کدخداست دیگه…!
اصلیترین عاملِ به حاشیه رفتن دولت، وجود همچین مشاورین نابلد و متوهّم و دائم در اشتباهه، که «عبرت» در منظومهٔ فکریشون هیچ جایگاهی نداره و رضایتِ غرب هم تحتِ هرشرایطی از عزتِ ملی براشون مهمتره. اگر پای «ایران» وسط نبود؛ اتفاقاً دست به دستِ هم میدادیم تا پیشنهادِ این چالهکَنهای اطراف دولت عملی بشه و یکبار برای همیشه این غربگراها با نتیجهٔ عینی این رویکردِ احمقانه در سطح کلان مواجه بشن… گرچه اگر بنا به عبرتگرفتن بود، تاریخِ ایران و جهان پُره از موارد مشابه!
امیدوارم که این قاتل امریکایی هم پاسخ در خوری از طرفِ نمایندهٔ ایران در مجمع عمومی بگیره.
¡Ya disponible! Investigación de Telegram 2025 — los principales insights del año 
