es
Feedback
جمع مدیران نامدار ایران

جمع مدیران نامدار ایران

Ir al canal en Telegram

با بزرگترین جمع مدیران خصوصی و نامدار ایرانی در داخل و خارج از کشور همراه شوید حامد پاک طینت @Hamedpaktinat

Mostrar más

📈 Análisis del canal de Telegram جمع مدیران نامدار ایران

El canal جمع مدیران نامدار ایران (@excellentmanagers) en el segmento lingüístico de Farsi es un actor destacado. Actualmente la comunidad reúne a 27 626 suscriptores, ocupando la posición 2 304 en la categoría Negocios y el puesto 12 281 en la región Irán.

📊 Métricas de audiencia y dinámica

Desde su creación el невідомо, el proyecto ha mostrado un crecimiento acelerado, reuniendo a 27 626 suscriptores.

Según los últimos datos del 24 junio, 2026, el canal mantiene una actividad estable. En los últimos 30 días la variación de miembros fue de -179, y en las últimas 24 horas de 0, conservando un alto alcance.

  • Estado de verificación: No verificado
  • Tasa de interacción (ER): El promedio de interacción de la audiencia es 16.50%. Durante las primeras 24 horas tras publicar, el contenido suele obtener 10.09% de reacciones respecto al total de suscriptores.
  • Alcance de las publicaciones: Cada publicación recibe en promedio 0 visualizaciones. En el primer día suele acumular 2 788 visualizaciones.
  • Reacciones e interacción: La audiencia responde de forma activa: el promedio de reacciones por publicación es 0.
  • Intereses temáticos: El contenido se centra en temas clave como مدیر, جا, آقا, وقت, کس.

📝 Descripción y política de contenido

El autor describe el recurso como un espacio para expresar opiniones subjetivas:
با بزرگترین جمع مدیران خصوصی و نامدار ایرانی در داخل و خارج از کشور همراه شوید حامد پاک طینت @Hamedpaktinat

Gracias a la alta frecuencia de actualizaciones (últimos datos recibidos el 25 junio, 2026), el canal mantiene la vigencia y un amplio alcance. La analítica demuestra que la audiencia interactúa activamente con el contenido, lo que lo convierte en un punto de referencia dentro de la categoría Negocios.

27 626
Suscriptores
Sin datos24 horas
-357 días
-17930 días
Archivo de publicaciones
هوادارانم را پولدارتر می‌کنم دشمنانم (مردم) را فقیرتر فرانسیسکو فرانکو که تا همین پنجاه سال پیش دیکتاتور اسپانیا بود سبک خاصی در حکمرانی داشت که حایز اعتناست.از وقتی به قدرت رسید همه قراردادهای پروژه‌های عمرانی و ساختمانی را به دوستان و نوچگان و طرفداران و حامیانش داد و دقت زیادی به خرج داد که دشمنان بالقوه و بالفعلش هیچ سهمی از این خوان نعمت نبرند.او ایده جامعه دو طبقه را با پولدار کردن حامیانش(درصد اندکی از مردم) و فقیر کردن دشمنانش (اکثریت مردم) فعلیت بخشید.اعتقاد داشت که دشمن اگر فقیر و مفلوک شود همه انرژی اعتراضی ‌اش هم خنثی خواهد شد .به این ترتیب دیری نگذشت که طبقه متوسط اسپانیایی به شهروندان درجه دو تبدیل شدند و آلونک نشینی در حاشیه شهرهای بزرگ رونق یافت.در این سکونتگاه‌های غیرانسانی گرسنگی،خودکشی، اعتیاد و انواع خلافکاری ها بیداد می‌کرد اما دولت کناری ایستاده بود و صرفا تماشا می‌کرد.همزمان فرانکو تا توانست به حامیان و نوچگانش امتیازات مالی داد و آن ها را چاق و چله کرد.به آن هایی که در حفظ قدرت کمکش می‌کردند مناصب نان و آب‌دار می‌داد و اگر منصب و شغل به اندازه کافی نبود،پول و خانه و زمین می‌داد.همیشه شکم‌هایشان را سیر نگه می‌داشت تا مبادا به صف دشمنان بپیوندند.می‌دانست که با سیر و راضی نگه‌داشتن آنها می‌تواند وفاداری‌شان به رژیم را بخرد.البته حواسش بود به چه کسی بدهد و به هر کس چقدر.اگر احساس می‌کرد کسی به اندازه کافی خورده و جیبش را زیادی پر کرده به نرمی او‌ را کنار می‌زد چون احتمالا نوبت فرد دیگری رسیده بود که از آخور رژیمش سهم خود را بگیرد و بخورد.در واقع یکی از اصلی‌ترین وظایف ژنرال فرانکو تصمیم گیری درباره این موضوع بود که چه کسانی باید پولدار شوند و چه کسانی نباید.این محور نظام نوچه‌پروری اش بود.این نظامی بود که در یک کشور فاقد احزاب سیاسی بیشترین کارایی را برای هر دیکتاتوری دارد. البته کارکرد مطلوب این سیستم نیازمند پول و امکانات زیادی است که باید دست دیکتاتور باشد تا با توزیع آن بین کارگزاران و نوچگانش بتواند همواره آن ها را در خدمت خویش داشته باشد.برقراری نظام نوچه‌پروری به فرانکو اجازه داد که نظامی از محافل و شبکه‌های شخصی را جایگزین احزاب سیاسی کند؛شبکه‌ها و محافلی که نهایتا سر آن‌ها به شخص خود دیکتاتور ختم می‌شد.او موفق شد مجموعه‌ای از سیاستمداران پوشالی بی‌اصل و نسب و کارگزاران حقیر فرومایه را پرورش دهد که تنها چیزی که برایشان اهمیت داشت حفظ منصب و باقی ماندن بر سر سفره گسترده رانت‌ها و امتیازات انحصاری بود.این نظام نوچه‌پروری فواید دیگری هم برای فرانکو داشت که بماند برای بعد. با مدیران نامدار ایران همراه شوید telegram.me/excellentmanagers و اینجا در اینستاگرام 📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o

⭕️ خاطره عالیخانی  از زمانی که با  یک یخچال ارج ساخت ایران می شد مقام عالی رتبه شوروی را خرید! ❄️ اين روزها كه بسیاری از ما به عنوان کاربران شبكه‌هاي اجتماعي و فضای مجازی به جوك‌سازي و تحقير توليدات صنعتي ساخت ايران مشغول هستیم، بد نيست كه بدانيم روزگاري داراي برند شناخته‌اي در توليد صنايع خانگي در كل قاره آسيا و خاورميانه بوديم؛ بطوريكه مي شد يخچال ارج را به معاون نخست وزير شوروي رشوه داد! ❄️ علینقی عالیخانی وزیر اقتصاد ایران در سال‌های (۱۳۴۸-۱۳۴۱) در کتاب خاطراتش می گوید: «در آخرین سفری که به شوروی داشتم به آقای اوویکو نایب نخست وزیر شوروی که قائم مقام نخست وزیر وقت شوروی بود یک یخچال ایرانی ارج هدیه دادم. فوق العاده خوشحال شد و به من تأکید کرد که راننده خودش می آید و یخچال را میبرد و حتی گفت مبادا یخچال را به دفترش بفرستم.» ❄️  كارخانه‌ای با نام «ارج» كه در سال 1316 توسط خليل ارجمند استاد دانشكده فني دانشگاه تهران تاسيس شد، به مدد پشتكار فوق‌العاده او و بهره‌گيري از علوم و فنون روز و نيز شناخت نيازها و بازارهاي داخلي و منطقه‌اي به پيشرفت و شهرت باورنكردني در توليد یخچال، بخاری، ماشین لباس‌شویی و کولر رسيد. این کارخانه هم به خاک سیاه نشست! با مدیران نامدار ایران همراه شوید telegram.me/excellentmanagers و اینجا در اینستاگرام 📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o

🔰قانون قدرت ♈️انتشار دو سند امکان بررسی دقیقتری را در موضوع کاظم صدیقی فراهم کرده است. یکی آگهی ثبت مؤسسۀ پیروان اندیشه های قائم و دیگری سند انتقال زمین از حوزۀ علمیۀ امام خمینی به مؤسسۀ پیروان اندیشۀ قائم.                 🔰۱-مؤسسۀ پیروان اندیشه های قائم، این مؤسسه به عنوان یک مؤسسۀ غیرتجاری ثبت شده است. طبق مادۀ ۵۸۴ قانون تجارت این نوع مؤسسه ها "برای مقاصد غیرتجاری از قبیل امور علمی یا ادبی یا امور خیریه و امثال آن تشکیل می‌شود اعم از اینکه موسسین و تشکیل‌دهندگان قصد انتفاع داشته یا نداشته باشند." 🔰 ۲-هیچ کار علمی یا ادبی یا فرهنگی یا خیریه ای در موضوع فعالیت مؤسسۀ پیروان اندیشه های قائم دیده نمی شود و تماماً تجاری است. مثلاً "نمایندگی از شرکتهای داخلی و خارجی، شرکت در مناقصه ها و مزایده ها، تولید مواد پیشرفتۀ ساختمانی و .... . ادارۀ ثبت شرکتها قاعدتاً نباید این مؤسسه را با این موضوع فعالیت به صورت "غیرتجاری" ثبت می کرد. 🔰 ۳-در این سند هیچ نامی از حوزۀ علمیۀ امام خمینی نیامده است که مثلاً گفته شود درآمدهای این مؤسسه متعلق به این حوزه خواهد بود. 🔰۴-بطور خاص مؤسسۀ پیروان اندیشه های قائم ماهیتاً یک تشکیلات کاملاً تجاری خصوصی است که به غلط عنوان غیرتجاری برایش گذاشته اند.    🔰 ۵-صاحبان سهام این مؤسسه شامل کاظم صدیقی، دو پسر او، عادل محسنی (مدیر حوزۀ علمیه) و جواد عزیزی است. جواد عزیزی در دوران شهرداری قالیباف از مدیران شهرداری بود. مالکان این مؤسسه این اشخاص اند نه حوزۀ علمیۀ امام خمینی. 🔰۶-ادعای کاظم صدیقی این بوده است که این مؤسسه برای فعالیتهای پیش حوزوی حوزۀ علمیۀ امام خمینی تأسیس شده است اما در موضوع فعالیت این مؤسسه هیچ کار آموزشی ذکر نشده است. 🔰۷-اگر آنطور که گفته شد می خواستند یک مرکز آموزش پیش حوزوی راه بیاندازند، هیچ نیازی به انتقال مالکیت نبود و در همان اراضی متعلق به مدرسۀ علمیه می توانستند این کار را بکنند.    🔰۸-مؤسسه در تاریخ ۱۴۰۲/۸/۱۴ به ثبت رسیده است.فقط ۳۵ روز بعد از ثبت مؤسسه ۴۲۰۰ متر مربع از زمین متعلق به حوزۀ علمیه ای که تحت تولیت آقای صدیقی است، در تاریخ ۱۴۰۲/۹/۱۹ به مؤسسه واگذار می شود. این مؤسسۀ تازه تأسیس چه نیازی به چنین زمین بزرگی داشته است؟ در حالی که هنوز هیچ کاری را شروع نکرده و نشانی دفتر آن هم طبق آگهی ثبتی همان مدرسۀ علمیه است. 🔰۹-شواهد حاکی از آن است که خریدار زمین یعنی مؤسسۀ خانوادگی آقای صدیقی، قیمت زمین را به مدرسه پرداخت نکرده است. اگر آنها واقعا قیمت زمین را به مدرسه داده بودند ایرادی پیش نمی آمد و آن را اعلام می کردند. 🔰۱۰-به این ترتیب زمینی که قبلاً برای کار آموزشی دینی عام المنفعه به مدرسه واگذار شده بود، برای کار تجاری به یک شرکت خصوصی با مالکیت شخص کاظم صدیقی و دو پسرش و سه نفر دیگر واگذار شده است. 🔰۱۱-در سند واگذاری زمین فروشنده مدرسۀ علمیۀ امام خمینی به مؤسسۀ پیروان اندیشه های قائم که منتشر شده است، اثر انگشت آقای کاظم  صدیقی وجود دارد. امضا نیست که جعل شده باشد. طبق مفاد سند ایشان شخصاً در دفترخانه حاضر شده است و نامی از کسی به عنوان وکیل او در سند وجود ندارد. بنابراین آقای صدیقی در ۱۴۰۲/۹/۱۹ می دانسته که مؤسسه ای به نام پیروان اندیشه های قائم با سهامداری خود و دو پسرش وجود دارد و ادعای عدم آگاهی اصلاً مردود است. 🔰۱۲-در فاصلۀ ۳۵ روز یک مؤسسۀ خصوصی به ثبت می رسد و زمینی بسیار ارزشمند به نام آن مؤسسه منتقل می شود. اگر فرض را بر عدم آگاهی آقای صدیقی از این فرآیند ناسالم بگذاریم به این معناست که دو پسر، یک فردی که خودش او را امین خطاب کرده و مدیر مدرسۀ علمیۀ امام خمینی( به نام عادل محسنی) و حتی عروس صدیقی، که گفته شده است وکیل دادگستری است، همگی دست به دست هم داده اند که او را از حقیقت دور کنند و زیر نام کاظم صدیقی کار خودشان را انجام دهند. احتمالی که بسیار بعید است.   🔰 ۱۳-گذشته از حقوق و قانون، آیا از زمینی که برای مدرسۀ علمیه واگذار شده است، شرعا جایز است قطعه ای به یک مؤسسۀ خصوصی واگذار شود که سهامدارنش اشخاص حقیقی اند و کارشان تجارت خواهد بود؟ 🔰 ۱۴- سکوت و عدم پیگیری قضایی دستگاههای رسمی و نظارتی در برابر این ماجرا ، همانند سکوتی که در مورد درخواست ویزای مهاجرت فرزند محمدباقر قالیباف اختیار کردند، باز هم نشان می دهد برای گروهی در هرم قدرت هر کاری مباح است ولو خلاف شرع و قانون و عرف باشد. آنها قانون خاص خود را دارند : قانون قدرت. قانونی که سرچشمۀ هر فسادی است و از آن به سختی نگهبانی می شود.   با مدیران نامدار ایران همراه شوید telegram.me/excellentmanagers و اینجا در اینستاگرام 📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o

آقای کاظم صدیقی! جاعل نامحترم چنان دورتان زده که هنوز نمی دانید چگونه رفع و رجوعش کنید/در جریان باشید که مردم ایران، باهوش هستند ♈️سوال اینجاست که گیریم خود آقای صدیقی متوجه ماجرا نشد. دو پسرش هم نفهمیدند که موسسه به نام شان شده است؟ سهامداران دیگر و از جمله مدیر مدرسه هم متوجه نشدند؟ و حتی بعد از این که موسسه ثبت شد، آقای صدیقی به عنوان تولیت حوزه، از کسی که او را مامور ثبت کرده بود نخواست که اوراق موسسه را یک بار هم که شده به او یا به مدیر مدرسه نشان دهد؟ ♈️عجیب است که خود آقای صدیقی که هم به عنوان تولیت حوزه، "انتقال دهنده" بوده و هم به عنوان صاحب حق امضای موسسه، "انتقال گیرنده" (همانند یکی بودن فروشنده و خریدار) مدعی است یک بار هم اساسنامه را ندیده و صرفا با اعتماد به یک فرد، بیت المالی را که گفته می شود ارزشش حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان داشته جابجا کرده و بعد متوجه شده که ۷۵ درصد آن را با امضای شخص خودش به اسم خودش و پسرانش زده است! ♈️حتی با پذیرش هر دو بیانیه حوزه و ادعاهای آقای صدیقی، باید تصریح کنیم فردی با این درجه از خوش باوری و خامی که نمی داند دور و برش چه می گذرد، شایستگی امانت داری مردم از جمله تولیت بر مدرسه ای با چند هزار میلیارد تومان ارزش مالی را ندارد و باید در احترام به افکار عمومی، از همه مناصبی که دارد استعفا کند و خود را برای بررسی دقیق تر پرونده، در اختیار دستگاه قضایی قرار دهد (چون جرم انتقال مال غیر به ویزه بیت المال با بازگرداندن آن منتفی نمی شود) نه این که در تلویزیون فرار به جلو کند و منتقدانش را متهم کند که می خواهند به اعتقادات مردم ضربه بزنند و این ها را در حالی گفت که خودش می دانست، شخصاً سند انتقال باغ را امضا کرده است و اگر آسیبی به اعتقادات مردم وارد می آید از رهگذر عملکرد سوء کسانی است که مدعی دین هستند ولی باغ بیت المال را به نام خود می زنند و بعد می گویند نمی دانستیم! ♈️ما نیز همه مرتبطین این پرونده را به رعایت تقوی و اصول اخلاقی دعوت می کنیم و عرض می کنیم که عجالتاً یا شما گرفتار جنگ ترکیبی آن جاعل نامحترم شده اید که چنان دورتان زده که هنوز نمی دانید چگونه رفع و رجوعش کنید یا خودتان دارید با افکار عمومی از این ترکیب بازی ها می کنید! ولی در جریان باشید که مردم ایران، باهوش هستند و خوب و دقیق، سره را از ناسره تشخیص می دهند. با مدیران نامدار ایران همراه شوید telegram.me/excellentmanagers و اینجا در اینستاگرام 📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o

📌كارآفرين به اشراف بر مهارت صادرات و ارزآورى نياز مبرم دارد. براى مشاهده لايوهاى نوروزي و آموزشهاى رايگان صادرات و ارزآورى، ما را در اينستاگرام از طريق لينك زير دنبال نماييد: www.instagram.com/mohammadamin.hajkazemian سال نو مبارك 🌺 محمدامين حاج كاظميان پويش ملى صادرات بياموزيم كه صادرات را بياموزيم دبيرخانه 02125942 داخلى ١١٥ واتساپ مكتوب 09101112867

#تبلیغات

♦️ افشاگری یک پرونده مالی جدید از خانواده کاظم صدیقی ✍️یاشار سلطانی 🔻در پی انتشار گزارش «زمین‌خواری ۱۰۰۰ میلیاردی آیت الله صدیقی و پسران» اسناد جدیدی از خانواده امام جمعه موقت تهران و رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر به دستم رسیده که نشان می‌دهد فعالیت‌های مرتبط با حوزه‌ی علمیه امام خمینی در ازگل به ریاست آقای صدیقی با حساب‌های شخصی ایشان و پسرشان ارتباط مستقیمی دارد. 🔻در گزارش «زمین‌خواری ۱۰۰۰ میلیاردی آیت الله صدیقی و پسران» با اسناد و مدارکی نشان دادم که ۴۲۰۰ متر از زمین‌های حوزه‌ی علمیه امام خمینی در ازگل به ارزش تقریبی ۱۰۰۰ میلیارد تومان به مالکیت شرکتی تازه تاسیس در آمده که توسط کاظم صدیقی، دو پسر و عروسش تاسیس شده است. صدیقی امروز ضمن تایید این مطلب ادعا کرده که از نحوه ثبت شرکت خصوصی و انتقال این زمین اظهار بی اطلاعی کرد. 🔻اکنون اسناد تازه نشان می‌دهد که درآمدهای حاصل از یکی از دارایی‌های ارزشمند حوزه‌ علمیه امام خمینی تهران به جای واریز به حساب این حوزه علمیه یا مرکز خدمات حوزه علمیه؛ به حساب موسسه‌ای واریز می‌شود که همه کاره‌ی آن «کاظم صدیقی» و پسرش «محمد مهدی صدیقی» است. 🔻سوژه‌ی این گزارش وضعیت مالکیت درآمدهای «هتل جهان» در مشهد است. هتلی است که سال ۱۳۹۳ از سوی خیرین به حوزه علمیه امام خمینی تهران در ازگل به مدیریت کاظم صدیقی واگذار شد تا از درآمدهای آن برای حوزه‌ی علمیه و هزینه‌های آموزشی و دینی این حوزه استفاده شود. اما بر اساس اسنادی که در اختیارم قرار گرفته درآمد این حوزه در سال جاری به حساب موسسه‌ای به مدیریت کاظم صدیقی واریز می‌شود. 🔻سه ماه پیش حوزه‌ی علمیه امام خمینی تهران طی قراردادی با بانک ملت، بهره‌برداری از هتل ۶۵ واحدی «جهان» را به مدت ۳ سال به این بانک واگذار شده و اجاره ماهیانه یک میلیارد تومانی برای این هتل سه ستاره واقع در خیابان امام رضا ۱۰ مشهد در نظر گرفته شده است. 🔻از آنجایی که تمام صد در صد سهام این هتل به مدرسه علمیه امام خمینی تهران انتقال یافته است طبیعتا هر گونه قرارداد هم باید با این مدرسه منعقد شده و درآمدهای حاصل از این محل هم به حساب حوزه‌ی علمیه امام خمینی تهران واریز شود. 🔻اما نکته‌ی عجیب در این میان واریز اجاره این هتل به حسابی غیر از حساب حوزه‌ی علمیه است. با مدیران نامدار ایران همراه شوید telegram.me/excellentmanagers و اینجا در اینستاگرام 📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o

«کلپتوکراسی» چیست؟ «کلپتوکراسی» نوعی از حکومت است که بر پایهٔ غارت اموال عمومی و تاراج منابع ملی بنا شده است. این نوع حکومت بیشتر در کشورهای توسعه‌نیافتهٔ دارای رژیم‌های دیکتاتوری، سرزمین‌هایی که مردمش از سطح آگاهی اندکی برخوردارند و به حقوق خود واقف نیستند و از بلوغ سیاسی و فرهنگی فاصله دارند و همچنین اقتصاد آن‌ها دولتی است دیده می‌شود. هم‌سنگ فارسی مناسب و رسا برای این مفهوم، «دزد سالاری» یا «یغما سالاری» است. از مشکلات و آسیب‌های کلپتوکراسی یکی این است که در آن فساد از سطوح مدیریتی کلان به سطوح خُرد گسترش می‌یابد و در جامعه شایع می‌شود و هرکس که به منابعی دسترسی داشته باشد، بسته به میزان نفوذ، توان و جایگاه خود دست یغما و چپاول بدان می‌یازد، پدیده‌ای که خود-تباهی جوامع و سقوط اخلاقیات در آن را به دنبال خواهد داشت. دیگر اینکه چون مبالغی که توسط سردمداران و صاحبان پست و قدرت به تاراج می‌رود همه از منابع عمومی است که بایستی خرج پیشرفت و توسعه می‌شده‌اند، بنابراین سطح و کیفیت زندگی و میزان برخورداری مردم به شدت رو به کاهش می‌نهد و رفاه و امنیت اجتماعی افول می‌کند. علاوه‌بر این به علت دست داشتن صاحبان اصلی قدرت در فسادها، اجازهٔ شفافیت در اقتصاد داده نمی‌شود تا آنان به‌راحتی به سودجویی‌های خود بپردازند و نتیجه این است که اقتصاد در این کشورها انحصاری، مریض، فاسد، غیرشفاف و ناایمن است. مشکل دیگر این است که به علت نبود سیستم بوروکراسی درست و مراجع بررسی‌کننده در این موارد و عدم وجود عدالت، اغلب کسانی که بر مشاغل دولتی می‌نشینند در هر جایگاهی که باشند بر گردهٔ مردم سوار شده و بر آنان ظلم می‌کنند و درعین حال وظایف خود را انجام نمی‌دهند. برآیند همهٔ موارد یادشده این است که در این جوامع فساد، دزدی، رشوه‌خواری و رانت‌بازی رواج می‌یابد و نیز طبقه‌ای ناراضی به‌وجود می‌آید که همان عامهٔ مردمند. این طبقه براین باورند که حقوقشان ضایع شده و عده‌ای در کشور حقشان را می‌خورند و به ایشان ظلم می‌کنند. بنابراین، این گروه هم در هر جا که بتوانند دست به تلافی زده و با تخریب کردن، دزدی، درست کار نکردن، کوتاهی در انجام وظایف، کم‌فروشی و احتکار  خشم خود را فرومی‌نشانند و با این توجیه که «حق ماست، همه می‌خورند چرا ما نخوریم» خود و دیگران را قانع می‌کنند. اینگونه است که اقتصاد یک کشور به سراشیب سقوط و تباهی می‌غلتد و دچار رکود می‌شود. بدین‌ترتیب فساد اقتصادی و سیاسی در این جوامع تبدیل به فرهنگ غالب شده و جزئی جدانشدنی از زندگی روزمرهٔ مردم می‌شود و فرهنگ و اخلاقیات از آن رخت می‌بندد. بزرگ‌ترین مشکل در سایهٔ این قبیل نظام‌های حکومتی، اما «سقوط اخلاقیات و انسانیت» است. با مدیران نامدار ایران همراه شوید telegram.me/excellentmanagers و اینجا در اینستاگرام 📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o

عکس رضاشاه با اولین گروه محصلین اعزامی از ایران به اروپا سخنرانی رضاشاه هنگام عزیمت اولین سری از دانشجویان به فرنگ. و توصیه ا
عکس رضاشاه  با اولین گروه محصلین اعزامی از ایران به اروپا سخنرانی رضاشاه هنگام عزیمت اولین سری از دانشجویان به فرنگ. و توصیه ای هایی که به دانشجویان کرد: به غرب بروید علم و صنعت آن ها را بیاموزید متخصص شوید و به کشور خود برگردید و به کشورتان خدمت کنید. درحالیکه چشمانش اشک آلود بود گفت : همه منتظر بازگشت شمایند! شاید آنوقت من نباشم، اما وطن هست! اما وقتی که برگشتند اکثرا یا توده ای و کمونیست شده بودند یا وظیفه خود در قبال خدمت به مملکت را به فراموشی سپردند و یا مخالف سیاستهای رضا شاه از آب درآمدند...! در عکس مهدی بازرگان - یدالله سحابی کریم سنجابی هم حضور دارند با مدیران نامدار ایران همراه شوید @excellentmanagers و اینجا در اینستاگرام 📌Paktinat.Hamed

📝📝خلاصه مقاله ‘چگونه حکومت مافیایی را می‌توان شکست داد؟’ ✍️محمد طبیبیان ♈️در اکناف جهان حکومت ها را مردان قهاری بدست گرفته اند که تمام تلاششان بیرون کشیدن هرچه بیشتر ثروت از جوامعی است که بر آن حاکم شده اند. ♈️در روسیه، ونزوئلا، میانمار، آنگولا. نظام های انتخاباتی ضعیف منتج به سیستم های اَبَر فاسد شده اند. نیرو های آزادی خواه هم هنوز راهی برای مقابله با این نظام‌ها نیافته اند. ♈️شیوه‌های موفق راحت شدن از شر رژیم‌های جنایت پیشه بسیار مورد نیاز است اما به زحمت هم یافت می‌شود. یک مورد از این حکومت‌ها و چالش در مقابل آن در گواتمالا قابل تشخیص است و به نظر می‌رسد که نیروهای دموکراسی در حال پیروزی هستند. ♈️گواتمالا یک نمونه عالی از کشوری است که نویسنده ونزوئلایی، موسا نائیم، آن را ‘حکومت مافیایی’ می‌نامد. کشوری که بوسیله یک سندیکای جنایتکاری اداره می‌شود که هدفی جز پر کردن کیسه خود ندارد. مجموعه ای که مردم گواتمالا آنان را ‘اتحادیه فساد’ (pacto de corruptos) می‌خوانند. ♈️یک شبکه در هم تنیده از شرکت‌ها و سازمان‌ها که تمام امور را در انحصار خود گرفته اند، نه فقط امور حکومت بلکه دادگاه‌ها، تشکیلات انتخاباتی و دستگاه های نظارتی را نیز در اختیار دارند. ♈️مقاله ای که چند فراز از آن در بالا ترجمه شد شرح تاریخچه و مسیر ایجاد این سیستم در گواتمالا است و شرح چگونگی مقابله با آن توسط مردم در دهه اخیر. ♈️ گواتمالا تا دهه ۱۹۹۰ در‌گیر جنگ داخلی پر کشتاری بود چیزی در حد ۶۰۰ هزار نفر تلفات. عمدتا قتل بومیان توسط ارتش سفید پوستان اقلیت. پس از آن نظامیان به خودشان بخشش عمومی دادند و حکومت را در دست گرفته و شیوه غارت غیر نظامی را آغاز کردند. نه تنها صنایع و تجارت و بخش مالی و توزیع دارو و قاچاق را در دست گرفتند بلکه از هیچ فرقه و شیوه ای که چند دلار کاسبی کنند هم فرو گذار نکردند. این مقاله همچنین شرح مبسوطی از تلاش‌های نیروهای اجتماعی و مردمی در مقابله با این شرایط را ارائه می‌کند. ♈️مقاله نتیجه می‌گیرد که نیروهای دموکراتیک لازم است در طیف وسیعی که تشکیل می‌دهند بر اساس اصول فکری دقیقی متحد و هماهنگ شوند و از تفرقه پرهیز کنند تا بتوانند به تدریج توفیق کسب نمایند. با مدیران نامدار ایران همراه شوید telegram.me/excellentmanagers و اینجا در اینستاگرام 📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o

🔴 چه کنیم که در یادها ماندگار شویم ✍️ رابرت گرین 👈 انسان‌ها به سه گروه تقسیم می‌شوند: گروه اول رویاپردازان و سخنگویان، که پروژه‌هایشان را با هیاهو، شور و شوقی وصف‌ناپذیر آغاز می‌کنند؛ اما این انفجار انرژی و شور و هیجان به سرعت فروکش می‌کند، زیرا در دنیای واقعی، برای پایان دادن به هر پروژه، تلاشی سخت و بی‌وقفه لازم است. این افراد موجوداتی احساساتی هستند که اغلب در لحظه‌ حال زندگی می‌کنند و به راحتی با ورود چیزهای جدید، علاقه‌ی خود را از دست می‌دهند. پروژه‌های ناتمام بسیاری در زندگی‌شان وجود دارد و حتی برخی از آنان به اندیشیدن و پروردن افکار پوچ‌شان عادت دارند. گروه دوم افرادی هستند که هر کاری را انجام می‌دهند به نتیجه می‌رسانند، یا به این دلیل که آنها مجبورند یا به این خاطر که توانایی انجامش را دارند، اما هنگام رسیدن به خط پایان، انرژی و قدرتی کمتر از لحظه‌ شروع دارند و از آنجا که مجبور به اتمام راه هستند، اغلب شتابزده و بی‌برنامه پروژه را به انتها می‌رسانند و معمولا احساس نارضایتی می‌کنند. در واقع هر پروژه را بدون درک دقیق از چگونگی پایان آن شروع می‌کنند و هنگام پیشرفت و مواجهه با رخدادهای غیرقابل انتظار برنامه‌ای خاص ندارند. و گروه سوم شامل افرادی می‌شود که قوانین اولیه قدرت و استراتژی را درک می‌کنند. پایان در هر زمینه‌ای مانند یک پروژه، یک مبارزه‌ی انتخاباتی یا یک گفتگو، اهمیت فوق العاده‌ای برای مردم دارد. این اتفاق در ذهن ثبت می‌شود. یک جنگ می‌تواند با هیاهوی بسیار شروع شود و پیروزی‌های بسیاری را به ارمغان بیاورد؛ اما اینکه چگونه به پایان می‌رسد، در یادها می‌ماند و کسی به شروع پرهیاهو اهمیتی نمی‌دهد و تنها شاید این هیاهو برای لحظه‌ای ذهنشان را درگیر کند. افراد گروه سوم از اهمیت به پایان رساندن آگاه هستند. آنها با تفکر منطقی، طرحی روشن ارائه می‌کنند. آنها نه تنها برای پایان دادن به پروژه‌ خود در آینده برنامه ریزی می‌کنند، بلکه به تمام نتایج و عواقب اجرای آن برنامه هم می‌اندیشند. این افراد کسانی هستند که «هنر به پایان رساندن» را می‌دانند. با مدیران نامدار ایران همراه شوید telegram.me/excellentmanagers و اینجا در اینستاگرام 📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o

📌 مهاجرت خانم صادقی به عمان ✍️فرشته مزینانی ♈️سالها پیش سفری داشتیم به عمان. سفری زمینی از طریق امارات. دو سه روزی مهمان آقای سفیر بودیم در خانه اش در شهر مسقط. سفری تفریحی به شهری با ساختمانهایی کوتاه و سفید که خاطره خوشی برایمان به یادگار گذاشت. ♈️عمان کشور کوچکی است در حاشیه جنوبی دریای عمان. هم مرز با امارات و ایران. کشوری فوق العاده آرام و تمیز که حتی انداختن آب دهان در آن جریمه دارد! برای مردم ما که عراق عرب و شهرهای پر از زباله اش را دیده ایم، عمان و کشورهای حوزه خلیج فارس نمونه کشورهای عرب مسلمانی است که به اصل "النظافه من الایمان" پیامبرشان پایبندند. البته شاید دلیل آن وجود حکومتهایی است که علاوه بر اجرای شریعت اسلام، از تجربه کشورهای پیشرفته در اداره امور دنیویشان بهره کامل را برده اند. ♈️چیزی که در طبیعت گرم عمان برایم جالب بود، پرواز طوطیان سبز و زیبا بر روی درختان بلند بود، آرام و بی سر و‌صدا، همچون پرواز گنجشکان بر روی درختهای ایران، منتها شلوغ و پر سر و صدا! همچنین آرامش مردمش و مسجد زیبای سلطان قابوس و بزرگترین فرش زیبای دستباف ایرانی اش. محله های تفریحی و مالهای بزرگ و تمام امکانات یک شهر مدرن و البته اسلامی! ♈️عمان به خاطر یک تجربه تاریخی، رابطه بسیار خوبی با ایران دارد. در رژیم پهلوی وقتی شورشیان چپ ظفار برای عمان ایجاد مشکل کردند، سلطان قابوس از شاه ایران کمک خواست و شاه برای حفظ منافع ملی ایران در جلوگیری از تسلط چپهای مائوئیست بر شاهراه حیاتی صدور نفت (تنگه هرمز) و همچنین کمک به کشور دوست و همسایه اش عمان به آنجا نیرو فرستاد و باعث پیروزی دولت بر شورشیان شد. سلطان عمان برای حقشناسی از اقدام دوستانه ایران، از همان موقع و حتی بعد از رفتن پهلوی رفتار دوستانه اش با ایران را ادامه داد و نقش میانجیگرایانه اش را در منطقه و بخصوص در اختلافات ایران با همسایگان و بیگانگان، از عراق و امارات گرفته تا امریکا حفظ کرده است. عمان از کشورهایی است که با وجود سلطنتی بودن، سیاستی مردم محور داشته و با تمام کشورها رابطه ای دوستانه دارد. ♈️شیعیان در این کشور با مهمان نوازی مشفقانه عمانیان در امن و امان زندگی می کنند. به نظرم کشور عمان برای مهاجرت ایرانیان با توجه به نزدیکی مسیر و اشتراکات فرهنگی، یکی از بهترین کشورهاست.در سالهای اخیر و اشتیاق روزافزون ایرانیان به فرار از وطن، آغوش عمان هم برای پذیرش ایرانیان بیش از پیش گشوده شده و تاکنون صدها نفر از پزشکان و پرستاران و دیگر نخبگان و کارآفرینان به این کشور رفته اند. ♈️من به خانم صادقی مادر ۱۰ فرزند تبریک می گویم که عمان را برای زندگی انتخاب کرده اند. زمانی که ایشان در اطاعت از فرمان رهبر برای تکثیر نسل، این بار گران را به دوش کشیدند و انصافا کار سخت به دنیا آوردن و بزرگ کردن ۱۰ فرزند را به انجام رساندند، شاید فکرش را هم نمیکردند امروز ایران به نقطه ای برسد که حتی متدینین برای ماندن در آن نیاز به استخاره داشته باشند، چه برسد به تصمیم تربیت و نگهداری و آینده نگری برای فرزندانشان! شاید آن روز به وعده رسیدن به قله ها خوشبین بودند و حالا شاهد ایجاد دره هایی هستند که هر روز عمیق تر می شود. شاید! ♈️بله خانم صادقی! شما کار درستی کردید. ایران امروز دیگر برای برخی جای ماندن نیست. ایران وطن است پاره تن است اما شوربختانه باید گفت با ادامه این مسیر تنگ نظرانه حکمرانی، آینده ای ندارد. بهشت هم باشی ولی آینده ات مبهم باشد جهنم است. ♈️فکرش را بکنید! کودکان دلبند شما با چه امیدی درس بخوانند قد بکشند  به ثمر برسند برای چه؟ کدام آینده؟ کدام وطن؟ آیا اطمینان دارند حتی در صورت رفتن به صراط ترسیمی آقایان، در میانه راه با کمترین انحراف از این مسیر ولایتمدارانه و متعبدانه، انگ انحراف نخورند و از همه امتیازاتشان محروم نشوند؟ اصلا بهتر نیست فرزندان شما در محیطی آرام و دور از تنشهای هر روزه و فضای مسموم چندقطبی و جنگ قدرت تشنگان خدمت بزرگ شوند تا شخصیتی متعادل و سالم و امیدوار به آینده پیدا کنند؟ شما شانس این را داشتید مکان مهاجرتتان را از بین چند کشور انتخاب کنید، اما بسیاری از جوانان امروز و آینده حتی شانس این انتخاب را ندارند و در صورت عدم تغییر ریل حکمرانی در وطن، اجبارا مجبور به مهاجرتی می شوند که شاید از چاله در آمدن و به چاه افتادن باشد شما از این بهشت رویاییتان رفتید تا در بهشت دیگران راحتتر زندگی کنید، اما بسیاری انتخاب می کنند بمانندو مزایایشان قطع شود از کار اخراج شوند در زیر بار سنگین زندگی له شوند به محبس بروند اما بمانند و دوباره وطن را پس بگیرند و از نو بسازند. ایران این روزها را زیاد دیده است. هرچند این بار از همیشه سختتر است! با مدیران نامدار ایران همراه شوید telegram.me/excellentmanagers و اینجا در اینستاگرام 📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o

"سی ویژگی سیاست مدار" ۱-اول تحصیلات خود را تکمیل کرده باشد و بعد کار اجرایی قبول کند و نه بالعکس. ۲- تا آنجا که مقدور باشد، از روی متن سخنرانی کند. ۳- کانون انرژی خود را در مدیریت در بخش های فکری، تولیدی و فن آوری کشور متمرکز کند. ۴- به طور دائمی، همه را متوجه "آینده" و "تحقق افق ها" نماید. ۵- عصبانیت او با محاسبه قبلی باشد. ۶- ظرفیت صبر و خویشتن داری تا سه سال برای پاسخ به مخالفان خود را داشته باشد. ۷- جلسات را در راس ثانیه آغاز کند. ۸- ارتباط خود را با تمامی اقشار جامعه به صورت مستمر و سازمان یافته حفظ کند. ۹- از کوچک ترین تا استراتژیک ترین اقدامات در روابط خارجی را صرفا برای افزایش قدرت کشور بداند. ۱۰- وقتی اشتباه کرد، عذرخواهی کند. ۱۱- همه را متوجه "کشور"، "مصالح کشور" و "قدرت کشور" کند. ۱۲- قبل از رسیدن به قدرت، حداقل به چهل کشور سفر کرده باشد. ۱۳- یک روز درمیان، دو ساعت ورزش کند. ۱۴- با دست خط خود، یادداشت های تقدیرآمیز برای افرادی که برای کشور زحمت می کشند ارسال، کند. ۱۵- به طور واقعی و با رفتارهای تقویت کننده، به "اصل مقدس رقابت" معتقد باشد. ۱۶- به یک زبان روز خارجی مسلط باشد. ۱۷- پدر و مادر اصیلی داشته باشد. ۱۸- برنامه ریزی و مدیریت او، با واقعیت ها و مقدورات سنخیت داشته باشد. ۱۹- حداقل دو کار مهم و دو چرخش بزرگ فکری که به نفع زندگی مردم باشد، از خود به جا گذارد. ۲۰- در بحبوحه جدی ترین مذاکرات، نخی که از دگمه پیراهن طرف مقابل آویزان است را گوشزد کند: به جزئیات توجه کند. ۲۱- زیرمجموعه او از هوش ذهنی، هوش عاطفی و هوش اجتماعی برخوردار باشد. ۲۲- در هر شرایطی و با هر کسی، مودب باشد. ۲۳- از اسلحه "سکوت" نهایت بهره برداری را کند. ۲۴- در سخنرانی و اقناع مخاطبان، تا می تواند از آمار و ارقام استفاده کند. ۲۵- توجه به زیبایی ها اعم از طبیعت، رنگ های شاد، لبخند، محبت، جزئی از زندگی روزانه او باشد. ۲۶- اخلاق و مدنیت او قبل از مواضع سیاسی اش نمود داشته باشد. ۲۷- قبل از آنکه به قدرت برسد، در حد معمول، خوب زندگی کرده باشد. ۲۸- حداقل ۲۰۰ بیوگرافی خوانده باشد. ۲۹- از یک نظام فکری منسجمی برخوردار باشد ولی با داده های جدید، آمادگی تعدیل و اصلاح فکر خود را پیدا کند. ۳۰- مسئولیت قدرت را بپذیرد و پاسخگویی به مردم را، جدی، حقوقی و مقدس بشمارد. محمود سریع القلم با مدیران نامدار ایران همراه شوید telegram.me/excellentmanagers و اینجا در اینستاگرام 📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o

💡 توصیه های وارن بافت ، بزرگترین کارافرین دنیا وارن بافت، طی یک مصاحبه جذابی که با کانال معروف CNBC داشت ،عقاید خود را درباره ثروت و لذت فاش کرد. در زیر می توانید توصیه های دلنشین و نکاتی از زندگی او را بخوانید و کمی برای موفقیت و داشتن زندگی سعادتمند ترمزدستی زندگی خود را بکشید: ▪️ او اولین سهام خود را در ۱۱ سالگی خرید و هنوز هم عقیده دارد که خیلی دیر شروع کرده است. ▪️ دارایی ها در آن زمان بسیار ارزان بود ،پس فرزندان خود را به سرمایه گذاری تشویق کرد. ▪️ او اولین زمین کشاورزی خود را در ۱۴ سالگی خریداری کرد؛ آن هم با جمع کردن درآمدهای ناشی از فروش روزنامه. ▪️ هر کسی می تواند با پس انداز پول های خود به امکانات زیادی برسد. فرزندان خود را به شروع یک تجارت تشویق کنید. ▪️ او هنوز در خانه ۳ اتاق خوابه ای که ۵۰ سال پیش خریداری کرده بود زندگی می کند. او میگوید هرچه میخواهد در این خانه وجود دارد. نکته جالب این است که خانه او هیچ حصار و دیواری ندارد. ▪️ هیچ گاه بیش از آن چیزی که احتیاج دارید خرید نکنید. ▪️ او همواره اتومبیل خود را می راند و هیچ راننده و محافظی ندارد. ▪️ شما همان هستید که هستید نه آنچه که دارید. ▪️ او هیچ گاه با هواپیمای شخصی خود مسافرت نمی کند، درصورتی که او خود مالک بزرگ ترین شرکت تولیدکننده جت خصوصی است. ▪️ همواره به این فکر کنید که چگونه می توانید با اقتصادی اندیشیدن از زندگی لذت ببرید. ▪️ شرکت او به نام Berkshire Hathaway (برکشایر هاتوی) ۶۳ شرکت تابعه دارد. او همواره به مدیران خود ۲ قانون را یادآور می شود: «همواره مراقب پول سهامداران باشید»، «قانون اول را فراموش نکنید» ▪️ اهداف را تعیین کنید و مطمئن شوید که افراد شما روی آنها متمرکز هستند. ▪️ او هیچ گاه با جامعه شلوغ ارتباط برقرار نمی کرد. تنها تفریح او یک پاپ کورن و تماشای تلویزیون بود. ▪️ سعی نکنید که با اموال خود به دیگران فخر بفروشید ،تنها از چیزهایی که دارید خودتان لذت ببرید. ▪️ وارن بافت هیچ گاه یک موبایل یا حتی یک کامپیوتر نداشته است. ▪️ بیل گیتس ،ثروتمندترین مرد روی زمین ۵ سال پیش او را ملاقات کرد. او تصور می کرد که هیچ نقطه مشترکی از لحاظ عقیده ای با او ندارد ،بنابراین برای نیم ساعت برنامه ریزی کرده بود در صورتی که ملاقات آنها ۱۰ ساعت طول کشید و پس از آن از طرفداران وارن بافت شد! ✅🔴 توصیه او به افراد جوان: 🔸 شادترین مردم کسانی نیستند که لزوما بهترین چیزها را داشته باشند، بلکه افرادی هستند که قدر امکاناتی را که دارند می دانند. 🔸 از وام های بانکی دوری کنید و روی خودتان سرمایه گذاری کنید و همواره به یاد داشته باشید که: «پول انسان ها را خلق نمیکند ،بلکه انسان ها هستند که پول را خلق میکنند» ،«زندگی را به سادگی خودتان زندگی کنید». 🔸 بر اساس حرف های دیگران عمل نکنید، فقط به آنها گوش کنید ولی هر چه را که احساس خوبی به آن دارید ، انجام بدهید. 🔸 به دنبال پوشیدن یا داشتن برندها نباشید ،بلکه آنچه را که در آن احساس راحتی میکنید خریداری کنید. 🔸 پول خود را روی چیزهای غیرضروری خرج نکنید، بلکه روی چیزهایی سرمایه گذاری کنیدکه واقعا به آنها احتیاج دارید. 🔸 در نهایت اینکه این زندگی شماست ،پس چرا این فرصت را در اختیار دیگران قرار میدهید تا روی زندگی شما حاکم باشند؟ 🔸 در خاتمه این نکته که: شادترین مردم کسانی نیستند که لزوما بهترین چیزها را داشته باشند، بلکه افرادی هستند که قدر امکاناتی را که دارند میدانند. با مدیران نامدار ایران همراه شوید telegram.me/excellentmanagers و اینجا در اینستاگرام 📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o

🔴پایانِ کارزارِ انتخاباتیِ نیکی هیلی، و شنیده‌شدنِ صدای پای ترامپ؛ و تاثیر آن بر سیاست و اقتصاد ایران در سال پیشِ رو  اون روزی که نخست‌وزیر فقید ژاپن برای وساطت به تهران آمد، دلار ۱۲ هزارتومان و سکه ۴ میلیون تومان و پراید نیز ۴۰ میلیون تومان بود. اما چه شد که در موقعیت کنونی ایستاده‌ایم؟ زمانی که نئوکان‌ها بر سیاست ایالات متحده مستولی شدند و با خروج ترامپ از برجام، اقتصاد ایران به‌ناگهان دچار تکانه‌های بی‌بازگشت شد، ظاهراً جواد ظریف در دیداری که با جان کری در اروپا داشته، همتای آمریکایی از ظریف خواسته تا از مقامات سیاسی در تهران بخواهد، تا اطلاع ثانوی هرگونه مذاکره را با ریپابلیکن‌ها متوقف کرده، تا دولت ترامپ از این اعتبار محروم بماند تا موعد انتخابات و پیروزی دمکرات‌ها از راه برسد، آنگاه یحتمل بنابه پنداشت حسن روحانی، رییس جمهوریِ بعدیِ ایالات متحده (جوبایدن) با چند فرمان اجرایی تحریم‌ها را لغو می‌کرد و به برجام بازمی‌گشت! تا لبخند شعف به اردوگاه تهران بازگرد!! اما در همان هنگام پیش از انتخابات ریاست جمهوریِ گذشته آمریکا(سپتامبر ۲۰۲۰) به حاکمیت انذار دادم که دل به دولت بایدن خوش نکند و ملت را در حالت خوف و رجای نه‌جنگ و نه‌مذاکره نگاه ندارد و به مذاکره با دولت ترامپ بشتابد، چرا که هر روز که تحریم‌ها ادامه می‌یافت، کشتیِ اقتصاد ورشکسته ایران بیشتر در گِل فرو می‌نشست. ترامپ در آن روزگار، هنوز چندان مغضوب مقامات تهران نبود، و دستش رو ماشه‌ی ترور سردار سلیمانی نرفته بود، انهدام پهپاد فوق پیشرفته خود بر فراز خلیج فارس را نادیده گرفته بود و نسبت به حملات ماهرانه ایران به تاسیسات نفتی آرامکو در عربستان بی‌مبالاتی نشان داده بود، و از همه مهمتر جان بولتون را که تو گویی بی‌تابانه می‌خواست ترامپ را به جنگ با ایران هُل دهد، برکنار کرده بود و حتا در بزنگاهی حاضر شده بود بر خلاف پروتکل‌های سیاسی، با ظریف در پاریس دیدار کند؛ جواد ظریفی که شوربختانه در حکم یک کبوتر نامه‌بَر بود و کارمند توییت‌زَنِ دستگاه بوروکراسی! حاکمیت اما هیچ وقعی نمی‌نهاد و تصمیم گرفته بود تا ۳ سال آخر دوره ترامپ را بی‌علاقه به مذاکره پیش ببرد، نشان به آن نشانی که وقتی نخست‌وزیر فقید شینزو آبه، نامه آشتی‌جویانه ترامپ را در نشیمنگاهش چپاند، قیمت دلار در حدود ۱۱هزار تومان بود و هنوز فاجعه عمیق نشده بود. اما تو گویی لِویاتانِ جوینده‌ی منافع اقتصادی که نقابِ انقلابیگری به چهره زده بود خواسته خود را به نظام تصمیم‌گیری تحمیل کرد؛ چرا که پای هزاران میلیارد سود در میان بود و بدون اِعمال تحریم‌ها، فراچنگ آوردنِ چنان ثروت‌های نجومی ناممکن بود. حتا گفته می‌شود، بسیاری از تصمیم‌گیران و صاحبان سرمایه و نمایندگان مجلس از اواخر سال ۹۶، خود را برای وضعیت پسا تحریم آماده کرده بودند و با توجه به انباشت سرمایه، به خرید مِلک و دلار و طلا اقدام کرده، و کاملاً آماده گذار به شرایط جدید بودند. تندباد تحریم‌ها که شروع به وزیدن کرد، آن‌که زیرِ فشارِ این بلای هولناک له شد؛ ملت بینوایی بود که در تعیین دکترین و پازلِ پشت صحنه، هیچ نقشی نداشت اما نخستین و در تیررس‌ترین قربانی آن بود و البته دیواری هماره کوتاه داشت. از هم‌اکنون باید به‌فکر اواخر سال ۲۰۲۴ میلادی بود. با توجه به کسریِ ۴۰درصدی بودجه و احتمال بازگشت جمهوریخواهان به قدرت و سیاست «مشت آهنین» در قبال ایران که در صحبت‌های کاندیداهای جمهوریخواه از نیکی هیلی تا دیگران دیده شد، که همچون طوفان‌های موسمی آمریکا تند و مهیب بودند و به نظر می‌آید باید شاهد بازتکرارِ داستان «تام و جری» در مناسبات ایران و آمریکا باشیم و بیان این پرسش که از زبان مردم کوچه و بازار شنیده خواهد شد که: پس این تحریم‌ها کِی تمام خواهد شد! با مدیران نامدار ایران همراه شوید telegram.me/excellentmanagers و اینجا در اینستاگرام 📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o

⭕️۳۰٪ تخفیف عیدانه نرم‌افزارهای حسابداری صدگان⭕️ 🗓از تاریخ ۱۵ تا ۲۵ اسفند ماه 🔗 دریافت دموی رایگان: 🌐 http://sadgan.com/de
⭕️۳۰٪ تخفیف عیدانه نرم‌افزارهای حسابداری صدگان⭕️ 🗓از تاریخ ۱۵ تا ۲۵ اسفند ماه 🔗 دریافت دموی رایگان: 🌐 http://sadgan.com/demo ☎️مشاوره: 02191004820

#تبلیغات

این مرد رهبر و رئیس جمهور یک و نیم میلیارد انسان در هند است ‌. 🔰 من از خار سر دیوار دانستم که ناکس، کس نمی‌گردد از این بالا نشینی

ما ناقص العقلیم! شما چطور؟ ✍️مجتبی لشکربلوکی ♈️چند روز پیش داشتم روزنوشته های زینب در ژاپن رو می خوندم. نوشته ای از ایشان توجهم رو جلب کرد. زینب به همراه خانواده اش هم در ژاپن درس می خواند و هم کار می کند. اما نوشته ایشان را اول با هم بخوانیم: ♈️دیروز استادمون چیز جالبی گفت برای شما هم حتماً جالبه. می گفت توی برخی کشورهای اروپایی برنامه مرخصی با حقوق برای زایمان برای آقایان وجود داره. مثلاً توی نروژ آقایون شش ماه مرخصی با حقوق برای زایمان همسرشون دارن. یکی از مطالعاتی که انجام شده، این بود که ببینند تأثیر این طرح روی علاقه به افزایش تعداد فرزندان چه میزان است؟ ♈️تصور کنید مرد شش ماه کنار زن و بچه می خوره و می خوابه حقوقش هم سر وقت واریز میشه چی از این بهتر؟! اومدن تو کشورهای مختلف اروپایی قبل و بعد از این شش ماه از مردها سوال کردن نظرشون چیه و آیا دلشون میخواد تعداد بچه هاشون بیشتر بشه یا نه؟ ♈️نتایج غافلگیرکننده بود! همه‌شون اول خیلی خوشحال بودن و می گفتند ذوق زده‌ اند که بالاخره بعد از مدتها کار و نداشتن فرصت برای خانواده، میتوانند پیش زن و بچه‌شون باشند و باهم وقت بگذرونند و اصلا دلشون میخواهد هرسال بچه دار بشند که نصف سال بمونند خونه!! اما بعد از شش ماه، همه مردها عصبی و پریشان و پکر، که ما اصلاً غلط کردیم زن گرفتیم که اصلاً بچه دار بشیم! ما رو چه به بچه:)) معلوم شد طوری  پدرشون درآمده و به خاطر بچه تو سر و کله هم زدن و دنیای واقعی آن قدر با خیالات و تصورات فانتزیشون فرق داشته که کلا از بدنیا اومدن همون یکی هم پشیمونن! این به کنار؛ نه تنها تمایل به فرزندآوری از طریق این طرح‌ها، حداقل در این افراد تحت تحقیق، اصلا افزایش پیدا نکرده، که حتی تمایل به طلاق و جدایی بعد از استفاده این طرح رو هم بیشتر کرده:)) ♈️استادمون گفت خیلی طرح ها هست که روی کاغذ خیلی درخشان و عالی و موفقند اما واقعیت همیشه ما رو غافلگیر میکنه. الان هم ممکنه خیلی از شماها فکر کنید خونه و درآمد و امکانات میتواند باعث افزایش جمعیت بشه درصورتی که ممکنه اصلأ افراد با داشتن اونها دلشون نخواد بچه دار بشند. حکومت فقط وظیفه داره با مدیریت، شرایط رو فراهم کنه، و اختیار انتخاب رو به خود مردم بسپره. (رفرنس: زینب در ژاپن) 🔰تحلیل و تجویز راهبردی: ♈️ما دو گونه کشورداری یا حکمرانی (در سطح کشور) و مدیریت (در سطح سازمان و گروه) داریم: حکمرانی مبتنی بر شواهد که چنین مختصاتی دارد: ➕ حقیقت لزوما شفاف نیست. ➕ هیچ کدام از ما عقل کل نیست. ➕ سیاست ما، تصمیم ما، دستور ما مقدس نیست. بلکه می تواند در معرض خطا و اشتباه باشد ➕ در طول زمان از چهار مرحله می گذریم: کاوش (بررسی، جستجو، مطالعه)، آزمایش (ایده مان را به صورت محدود تست می کنیم)، پایش (نتایج آزمایش را بررسی می کنیم) و اگر مثبت بود گسترش و البته باز هم پایش! ♈️در آن سوی طیف مدیریت یا حکمرانی دیگری داریم به نام حکمرانی مبتنی بر شهود و چنین مختصاتی دارد: ➕ ما می‌دانیم راه درست چیست. نیازی به تحقیق، بررسی و مشورت نیست. ➕ تصمیم ما درست است و برحق. ➕اجرا می‌کنیم، اگه نشد دوباره بیشتر تلاش می‌کنیم و با عددسازی و پوشاندن حقیقت سعی می کنیم که زمان بخریم (تکنیک فریب و خرید زمان). اگه نشد توجیه می‌کنیم! یا اشکال از تیم قبلی است و یا دشمنان نمی‌گذارند (تکنیک حواله به دیگری) یا به وعده آینده را می دهيم (تکنیک فرار به جلو). هر کاری می‌کنیم جز پذیرش اشتباه و شکست. ♈️و اینگونه است که سازمان ها و کشورهای شواهدمحور با تواضع، شکست را می پذیرند، خودشان را با قوانین هستی (سنت های الهی) تطبیق می دهند و به پیش می روند. و سازمان ها و کشورهای شهود محور هم با اعتماد به سقف کاذب بدون توجه به واقعیت ها، اطلاعات و تحلیل به قهقرا می روند. کشورداری شواهدمحور در برابر کشورداری شهودمحور! مساله این است! ♈️یکی از بهترین آموزه هایی که در طول دوران کار حرفه‌ای‌ام آموخته ام این است: یکی از مدیران ارشد کشور در جلسات هم اندیشی زمانی که می خواست طرحی را ارایه کند و از دیگران نظر بگیرد این را می گفت: این به عقل ناقص ما رسیده، به عقل ناقص شما چه می رسد! :) هر چند بیانش طنزآمیز بود اما پشت این جمله حکمتی عمیق برای همه مدیران و حاکمان نهفته است. با مدیران نامدار ایران همراه شوید telegram.me/excellentmanagers و اینجا در اینستاگرام 📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o

شمارش معکوس برای بهره‌برداری رسمی از میدان نفتی سپهر و جفیر به پایان رسید 🔻میدان سپهر و جفیر، عمیق‌ترین و پرچالش‌ترین میدان نفتی ایران، با تولید روزانه ۵۰ هزار بشکه نفت، توسط گروه انرژی پاسارگاد توسعه یافت تا اثبات شود می‌توان با مدیریت، دانش و سرمایه بخش خصوصی ایرانی، غیرممکن‌ها را ممکن ساخت. 📱گروه‌ انرژی پاسارگاد را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید: 👈تلگرام: 🆔https://t.me/PEDCgruop 👈اینستاگرام‌: 🆔https://instagram.com/pedcgroup 👈لینکدین: 🆔https://www.linkedin.com/company/pasargad-energy-development-company/