Light Workers🔆
Ir al canal en Telegram
چو ذَرِه باش، پویان سویِ خورشید؛ که تا چون خاک، زیرِ پا نمانی چو اِستاره به بالا، شبروی کن که تا زآن ماه بیهمتا نمانی صفحه اینستاگرام https://www.instagram.com/lightworkers.ir @lightworkers
Mostrar más379
Suscriptores
+224 horas
+37 días
+730 días
Archivo de publicaciones
دانلود دو تراک از آلبوم « روزتا »
آهنگساز : Vangelis
آلبوم : Rosetta
ژانر : Ambient
@lightworkers
تلخ است که صبح شود
و تو در قید شستن دست و روی خود نباشی
و در قید نگریستن به آفتاب هم
تلخ است که شامگاه در رسد و ستاره ای تو را نشناسد
تلخ است که شب شود بی آن که مصرع شعری داشته باشی
تلخ است که بخواهند
بمیری پیش از آن که فرصت کنی آوازت را بخوانی
تلخ است که زندگی این همه زیبا باشد
و تو مجبور باشی بمیری
چرا که دوست می داری آزادی و صلح را
#یانیس_ریتسوس
@lightworkers
#بریده_کتاب
🔰 پنج طرحوارۀ شایع در همسران انتقادگر :
🌀 نقص/ شرم :
🔘 هیجانهای اصلی: شرمساری و ترس
🔘 نگرش: من آدم حقیر، بیارزش و اضافی هستم که لیاقت هیچگونه احترامی ندارم.
چنانچه همسرم به شخصیت اصلی من پی ببرد، مرا دوست نخواهد داشت.
🔘 رفتار نسبت به همسر: انتقادگری، برتریطلبی، کمالگرایی (یا ترکیبی از این رفتارها).
🌀 استحقاق :
🔘 هیجان اصلی: خشم
🔘 نگرش: از دیگران یک سر و گردن بالاترم و دیگران باید با من بهگونهای خاص رفتار کنند.
🔘 رفتار نسبت به همسر: کنترلگری، خودخواهی و دستانداختن همسر.
🌀 بیاعتمادی / بدرفتاری :
🔘 هیجان اصلی: ترس و اضطراب
🔘 نگرش: نباید به مردم اعتماد کنم.
🔘 رفتار نسبت به همسر: بدرفتاری با همسر برای کنترلگری و حمایت از خود در برابر صدمات احتمالی.
🌀 رهاشدگی :
🔘 هیجانهای اصلی: اضطراب، غمگینی، افسردگی و خشم
🔘 نگرش: میترسم افراد مهم زندگیام ترکم کنند، پیشبینیناپذیر رفتار کنند یا مریض شوند و بمیرند.
🔘 رفتار نسبت به همسر: وابستگی شدید، حسادت و تملکگرایی، انتقادگری زیاد، کنارهگیری، بیاعتنایی ظاهری و کنترلگری.
🌀 محرومیت هیجانی :
🔘 هیجانهای اصلی: تنهایی، ترشرویی، ناامیدی و افسردگی
🔘 نگرش: دیگران نمیتوانند نیازهای مرا برآورده کنند. همسرم باید تمام نیازهای مرا برآورده کند.
🔘 رفتار نسبت به همسر: خشم و پرتوقعی.
خلع سلاح همسرانتقادگر
#میشل_اسکین
@lightworkers
اکنون کجایی ای خود دیگر من؟
آیا در این سکوت شب بیداری؟
بگذار نسیم پاک
تپش و مهربانی جاودانه ی قلبم را به تو برساند
کجایی ای ستاره زیبای من؟
تیرگی زندگی مرا در آغوش کشیده
و اندوه بر من چیره گشته است
لبخندی در فضا بزن؛ که خواهد رسید و مرا جانی دوباره خواهد داد
از انفاس خود عطری در فضا بپراکن که حمایتم خواهد کرد
کجایی ای محبوب من؟
آه ؛ چه بزرگ است عشق
و چه بی مقدارم من
#جبران_خلیل_جبران
@lightworkers
آخ چو مجنون در بیابان خانه دارم
وا دلارام
ز طفلی روی در ویرانه دارم
جان محبوب
نمی آید قرارم تا نسوزم
وا دلارام
همانا طینت پروانه دارم
جان محبوب
خردمندان چرا دیوانه ام من؟
وا دلارام
نخوردم می چرا مستانه ام من؟
جان محبوب
آخ به هر جا شمع رخساری بر افروخت
وا دلارام
برای سوختن پروانه ام من
جان محبوب
آخ بیا جانا بیا جانانه ی من
وا دلارام
بیا شمع و بیا پروانه ی من
جان محبوب
آخ بیا که من جمال تو ببینم
وا دالارم
نوازنده و خواننده #جمشید_پور_عطایی
@lightworkers
ای خدا از عاشقان خشنود باد
عاشقان را عاقبت محمود باد
عاشقان را از جمالت عید باد
جانشان در آتشت چون عود باد
دست کردی دلبرا در خون ما
جان ما زین دست خون آلود باد
هر که گوید که خلاصش ده ز عشق
آن دعا از آسمان مردود باد
مه کم آید مدتی در راه عشق
آن کمی عشق جمله سود باد
دیگران از مرگ مهلت خواستند
عاشقان گویند نی نی زود باد
آسمان از دود عاشق ساختهست
آفرین بر صاحب این دود باد
#حضرت_مولانا
@lightworkers
گرچه معشوقی لباس عاشقی پوشيده ای
آنگه از خود جلوه ای بر خود تمنا کرده ای
موکب حسنت نگنجد در زمين و آسمان
در درون سينه حيرانم که چون جا کرده ای
#جامی
@lightworkers
#بریده_کتاب
خدا عشق است، عشقی که هنگام نفوذ به درون ما - نرم میکند، ناب میکند، تازه میکند، بازسازی میکند
درون آدمی را باز میسازد.
نیروی اراده انسان را دگرگون نمیکند
زمان، انسان را دگرگون نمیکند
اما عشق دگرگون میکند،
پس بگذارید عشق وارد شود
در بنیان تمامی مخلوقات
عشق همچون عطیه برتر حاضر است
زیرا هنگامی که هرچیزِ دیگری به پایان میرسد - عشق میماند.
عطیه برتر
#پائولو_کوئیلو
@lightworkers
عمر بر اومید فردا میرود
غافلانه سوی غوغا میرود
روزگار خویش را امروز دان
بنگرش تا در چه سودا میرود
گه به کیسه گه به کاسه عمر رفت
هر نفس از کیسه ما میرود
مرگ یک یک میبرد وز هیبتش
عاقلان را رنگ و سیما میرود
مرگ در ره ایستاده منتظر
خواجه بر عزم تماشا میرود
مرگ از خاطر به ما نزدیکتر
خاطر غافل کجاها میرود
تن مپرور زانک قربانیست تن
دل بپرور دل به بالا میرود
چرب و شیرین کم ده این مردار را
زانک تن پرورد رسوا میرود
چرب و شیرین ده ز حکمت روح را
تا قوی گردد که آن جا میرود
حکمتت از شه صلاح الدین رسد
آنک چون خورشید یکتا میرود
#حضرت_مولانا
@lightworkers
بر مستی من حد سزاوار زدند
با شک و یقین تهمت بسیار زدند
حلاج شدم ولی به کفرم سوگند
دلتنگ تو بودم که مرا دار زدند
#علی_شاملو
@lightworkers
#بریده_کتاب
پیش از جستجوی عشق، بیندیش: من چطور عاشقی میتوانم باشم؟
عشقِ انسان، انعکاس شخصیت اوست.
اگر تو پرخاشگر باشی و نیز عصبانی، عشق را هم همچون جنگ تجربه میکنی.
آدم سادهدل، عشقش هم پاک و ساده است.
در این دنیا انسان بیش از همه کسانی را که دوستشان دارد آزار میدهد، عمیقترین زخمها در خانواده باز میشود، زخم هم که بهبود یابد، از حکایتش خون جاری میشود.
اسکندر
#الیف_شافاک
@lightworkers
آینه را مشکن
لیکن باور نیز مکن
خودِ تو تصویر تو نیست
بیتصویرش اما
هیچ خودی قابل درک هم نیست
آدمی از ابتدای مسیر که خود را میشناسد با دیگریست. کودک اولین بارقههای درکِ خویشتن را با شناسایی خود در ارتباطِ با مادر تجربه میکند. انسان را نمیشود مانند حیوانات فقط با ساختار ژنوماش شناخت، انسان تاریخ دارد. کدام عصرِ فرهنگی، کدام نظامِ سیاسی، کدام مناسباتِ اقتصادی و چگونه ابزارهایی او را احاطه کردهاند و در اختیارش هستند؟ همهی اینها درهم تنیده میشوند تا آنچه در او ذاتیست متبلور شود -و شاید هم نشود.
آری، دیگری همانطور که سارتر میگوید جهنم است. او میتواند سد و مانعی جدی در برابر خودبیانگری من شود. با اینحال دیگری بهشت هم هست، زیرا اساسا بدونِ تعامل و بدونِ دیالوگ منی آشکار نمیشود. اینگونه نیست که فردِ انسانی کاملا در برابر جمعیت منفعل باشد و صرفا از آن تاثیر بپذیرد. در واقع اگر نیک بنگریم جمعیت خود چیزی جز روابطِ افراد نیست. هر فردی در عینِ ناچیزی خود سهمی را در شکل دادن به تمامیتِ جامعه ایفا میکند. با این حال اگر اسیر عقده همنوایی باشی نمیتوانی سهم خود را بازی کنی و طوطیوار آنچه به تو عرضه میشود را بازتولید میکنی.
در سفر زندگی که همان مسیر بدلشدن به خودِ حقیقیست، میآموزیم که گاهی بیتوجه به نظر دیگران باشیم و تنها پیش برویم. گاهی آموزهها و باورهای قالبِ بر زمان و مکانمان را به چالش بکشیم و نقد کنیم. و گاهی در نظرِ ایشان چندان تامل کنیم تا تاریکیها و روشنیهای خویش را درک کنیم. دیگری آینه است اما نه لزوما آینهای تمامنما، آینه میتواند مقعر باشد و تو را فربهتر از آنچه هستی رُخ بنماید، دیگری ممکن است محدب باشد و تو را دورتر از آنجا که هستی مکان بنماید، یکی معوج است و در تو آشوب برمیانگیزد و دیگری غبارآلود است و افسوس بر دل مینشاند.
دیگران بیشتر از آنکه از تو به تو بگویند، حتی وقتی اصرار دارند که در حالِ چنین کاری هستند، در واقع صرفا از خودشان به تو میگویند. از حالشان که شاید خراب است و تو را بابتاش خراب میکنند و از حالشان که شاید خوب است و تو را بهجایاش خوب میپندارند. با همهی اینها بدونِ این انعکاسهای درهم و برهم نمیتوان خبری از خود گرفت. خویشتن کُنشِ رابطه است. در انزوایِ مطلق هیچ از آدمی شناخته و شکوفا نمیشود، چون آدمی در تعاملِ با آدمی آدم میشود، که بشود!
پس آینه را مشکن
خود را هم مشکن
راست شو
میدانم سخت است
اما به آینه بنگر
راستی ارزشاش را دارد.
#وحید_شاهرضا
@lightworkers
به نام تو امروز آواز دادم
سحر را
به نام تو خواندم
درخت و پل و باد و نیلوفر صبحدم را
تو را باغ نامیدم و
صبح در کوچه بالید
#شفیعی_کدکنی
@lightworkers
و گفت:همهی دریاها از آنِ تو،
یک کوزه آب از آنِ من!
همه کوهها از آن تو،
یک صخره از آن من!
همه جنگلها از آن تو،
یک گلدان از آن من!
راضی نمیشوی اگر،
جهانو هرچه در اوست از آن تو،
تنها یک ستاره از آن من!
روا مدار که بمیرم و ندانم به کدام آئینم...
#حسین_پناهی
@lightworkers
¡Ya disponible! Investigación de Telegram 2025 — los principales insights del año 
