es
Feedback
💌 دلنوت

💌 دلنوت

Ir al canal en Telegram

دل‌نوت (Delnote) اشعار و نوشته‌های زیبا و ماندگار منتشر می‌کند. در انتشار زیبایی‌های دنیا با معرفی ما به دوستان‌تان سهیم باشید https://t.me/delnote

Mostrar más
941
Suscriptores
Sin datos24 horas
+87 días
+2330 días
Archivo de publicaciones
می‌خواهند ما افسرده باشیم و آدم افسرده از دنیا چیزی نمی‌خواهد. از همه دل کنده و بی‌آرزوست. طلبی ندارد، مطلبی هم ندارد و متوقف شده؛ حتی شاید توقفِ زندگی‌‌اش را حس نکند. حتی این را که دیگر حس نمی‌کند، حس نکند. به قول کامو، تمام تلاش آن‌ها ناامید کردن آدم از "بودن" است. همین‌که "باشی"، خوب است. علیه همه‌ی نیروهایی که فعالانه، تو را به نبودن و بُریدن و رفتن سوق می‌دهند. #معین_دهاز @delnote

و چون سوزنی در خیالت فرو می‌روم، به دکمه‌های لباست دست می‌کشم و زندگی را بیدار می‌کنم، می‌بوسمت، آنقدر که دهانم را با دهان تو اشتباه بگیرند. #غلامرضا_بروسان @delnote

همه‌ی زخم‌ها شفا می‌يابند بگو آمين! همه‌ی آرزوهای خوشِ آدمی برآورده می‌شوند بگو آمين! و تو پس از برخاستن، برخواهی خاست، تو بايد خاسته بيايی که دوستت می‌دارند، که دريا را به ديدارِ تو می‌آورند، چند صباحی ديگر به آن روز بزرگ نمانده است! فردا، پس‌فردا، همين الآنِ آينه حتی! دعا کن عزيزِ خوبِ خودم ما به آرزوی آدمی ... دعا می‌گوييم تو بگو آمين، بگو ياری برسد، ياوری برسد! #سیدعلی_صالحی نثار نام کوچک تو @delnote

دیگر "وطن"را با "ت" بنویسید تن‌های زیادی در آغوشش جان داده‌اند. @delnote

♥️ با مادرم تلفنی صحبت کردم. مادرم زنِ محکم و مقاومی‌ست. زندگیِ دشوار و پرفراز و نشیبی را، محترمانه پشت سر گذاشته است. می‌گفت: «این فاجعه، بزرگ‌ترین فاجعه‌ی زندگی من است. بزرگ‌تر از همیشه است. بزرگ‌تر از همه‌ی ماست. در تمامِ شبانه‌روز بغضی در گلوی‌ام هست که دست از سرم برنمی‌دارد.» بغضی در گلوی‌مان هست که هست. جایی نمی‌رود. دست از گلوی‌مان برنمی‌دارد. گاهی می‌ترکد. و دوباره بزرگ می‌شود. بزرگ‌تر از همیشه. بزرگ‌تر از همه‌ی ما. #ابراهیم_سلطانی @delnote

🎵”ندانم کجایی” #وصال_علوی @delnote

در دوره‌هایی از رنج گسترده و درد جمعی، بعضی سکوت‌ها و رفتارها از سوی اطرافیان می‌توانند حس تنهایی، بی‌پناهی یا دیده‌نشدن را در ما فعال کنند. در چنین شرایطی، این حق ماست که تصمیم بگیریم چه کسانی می‌توانند به زندگی نزدیک ما راه داشته باشند و چه کسانی نه. همه می‌توانند بخشی از جامعه باشند، اما لازم نیست همه بخشی از دایره‌ی صمیمی زندگی ما بمانند. این انتخاب، حذف نیست. مرز است. نه از سر خشم، نه برای تنبیه دیگران، بلکه چون مرز، یکی از سالم‌ترین ابزارهای روان برای بقاست! #دلنوشته @delnote

♥️ دوستم بدار مثل ستاره‌ای که شبش را دوست دارد مثل قطار که ریل‌هایش را پرچم و بادها و آزادی که زندانی خود را دوست دارد. من قدیس گناهکارانم و کتاب مقدسم طرز راه رفتن توست و پیراهنی که به تن می‌کنی و دری که پشت سرت می‌بندی. سربازخانه‌ای شلوغ از صدای سلاح‌هایم که در باران زنگ می‌زنند عطاری قدیمی کوچکی که در انتظار تو‌ بوی میخک و بِه می‌دهد عکس گلی یخ‌زده در پارک، وقت صبح. آزادم کن‌ دوستم بدار ببار بر سرنوشت سیاه من و بشوی دودهُ صبر را که تمامی راه‌هایم را بسته است.   #شمس_لنگرودی کتاب درون شدم از دری که نیست @delnote

🎵”آتش” #حبیب @delnote

♥️ شوروی که سقوط کرد، هم موشک داشت و هم بمب‌هسته‌ای و ماهواره، هم بزرگترین ارتش دنیا را داشت و هم مخوف‌ترین سازمان امنیتی جهان را، اما مردم را همراه نداشت! "بزرگترین مرحله سقوط یک حکومت، سقوط آن‌ در ذهن و دل‌های مردمان است، مابقی چیزی غیر از بروکراسی نیست قاطع‌ترین دستور از لوله تفنگ بیرون می‌آید که به آنی‌ترین و کامل‌ترین اطاعت می‌انجامد. چیزی که هیچگاه از این لوله در نمی‌آید قدرت است. هرجا قدرت از دست برود؛ حکومت با خشونت عریان به میدان می‌آید. خشونت که پیروز می‌شود یعنی حکومت با قدرتش خداحافظی کرده است.   در میدان جنگ؛ تیرها که به هدف می‌خورند پیروزی قطعی؛ اما در میدان شهر؛ تیرها که به بدن بخورند؛ شکست حتمی هست..." #هانا_آرنت @delnote

هیچ قدرتی توان شکست اندیشه‌ای را ندارد که زمان آزادی‌اش فرا رسیده است. #ویکتور_هوگو @delnote

کدام بازوی خوب، کدام ساعتِ خوش، باز پس آرَد به من این دیار را که از او خواب‌های من می‌آید و کوچک‌ترین حرکاتِ من؟ #آرتور_رمبو ترجمه: بیژن الهی @delnote

«پستچی که کشته شد یکایک نامه‌ها را به مقصد رسانیده بود تنها یک نامه باقی ماند تنها یک نامه به مقصد نرسید نامه‌ای که پستچی برا
«پستچی که کشته شد یکایک نامه‌ها را به مقصد رسانیده بود تنها یک نامه باقی ماند تنها یک نامه به مقصد نرسید نامه‌ای که پستچی برای عشق خود نوشته بود.» #شیرکو_بیکس @delnote

خوش باش که ظالم نَبَرد راه به منزل #حافظ @delnote

🎵”Time” #Hans_Zimmer @delnote

زمانه‌ی سیاه سپری می‌شود، روشنایی بر آستانه ایستاده است، باران می‌نشیند، آسمان صاف خواهد شد، آرامش خواهد رسید و شوربختی‌ها پایان می‌گیرد... اما تا این‌همه در رسد، چه رنج‌ها که بر ما نخواهد رفت! وجدان بیدار #اشتفان_تسوایگ @delnote

♥️ انسان‌ها هرگز جنایت را با این چنین کمال و شادمانی انجام نمی‌دهند، مگر زمانی که آن را از روی اعتقاد مذهبی انجام دهند. ​ اندیشه‌ها #بلز_پاسکال @delnote