ch
Feedback
کدهالیک | codehalic

کدهالیک | codehalic

前往频道在 Telegram

دوره های آموزشیمون رو از داخل سایت ببینید https://codehalic.ir

显示更多
3 463
订阅者
+624 小时
-27
+7530
帖子存档
🎉 دوره NestJS آپدیت شد! ۴ قسمت جدید به دوره اضافه شد که مباحث مهم امنیت، احراز هویت و مدیریت نقش‌ها رو به صورت عملی پوشش می‌
🎉 دوره NestJS آپدیت شد! ۴ قسمت جدید به دوره اضافه شد که مباحث مهم امنیت، احراز هویت و مدیریت نقش‌ها رو به صورت عملی پوشش می‌ده: 🚗 قسمت ۲۱: پیاده‌سازی گاردهای امنیتی رانندگان 🛠 قسمت ۲۲: راه‌اندازی اولیه ماژول ادمین 🔐 قسمت ۲۳: تکمیل احراز هویت ادمین‌ها 👮‍♂️ قسمت ۲۴: تکمیل گاردهای نقش‌های Admin و Driver همه‌ی قسمت‌ها رایگان هستن و می‌تونید همین الان ببینید. 🔗 لینک دوره: https://codehalic.ir/courses/nestjs-intermediate اگه دوره رو دنبال می‌کنی، این آپدیت‌ها رو از دست نده! 🚀 @codehalics

Bus Factor امروز قراره راجب یه کانسپت بامزه توی مهندسی نرم افزار صحبت کنم تصور کن یه روز صبح پاشدی دیدی دو تا از بچه‌های تیم
Bus Factor امروز قراره راجب یه کانسپت بامزه توی مهندسی نرم افزار صحبت کنم تصور کن یه روز صبح پاشدی دیدی دو تا از بچه‌های تیم زیر اتوبوس رفتن 😭 (خدا نکنه البته) حالا پروژه‌تون فلج شد یا نه؟ اگه فلج شد، یعنی Bus Factor تون ۲ یا کمتره! یعنی فقط همین چند نفر همه‌چیز رو بلدن و بقیه فقط دارن ادای برنامه‌نویس درمیارن هدف اینه که اگه حتی ۴-۵ نفر یهو غیبشون زد، پروژه فقط یه کم لنگ بزنه نه اینکه کلا بمیره! یعنی هیچ‌کس نباید «اون تنها کسی که این کد لعنتی رو می‌فهمه» باشه. چطوری درستش کنیم؟ کدریویو رو جدی بگیرید دو به دو برنامه‌نویسی کنید مستندات بنویسید (حتی دو خط تو نوتپد بهتر از هیچیه) هر کی یه تیکه کد رو بلده، مجبورش کنید به یکی دیگه یاد بده هر چند ماه یه بار جابه‌جا شید تو تسک‌ها اگه الان Bus Factor تیم‌تون ۱ هست، شما یه «قهرمان» نیستید، یه «بمب ساعتی» هستید 💣 بیاید کاری کنیم اگه یکی‌مون زیر اتوبوس رفت، بقیه فقط یه استوری بذارن «دلم براش تنگ شد» و پروژه هم راهشو ادامه بده ( دور از جون ) @codehalics

بنظرم جمله آخرش خیلی تاثیر گذار بود چون رشد واقعی از مسیر آگاهی می‌گذره، نه تبلیغ. تقریبا چیزیه که من تو کدهالیک بهش اعتقاد د
بنظرم جمله آخرش خیلی تاثیر گذار بود چون رشد واقعی از مسیر آگاهی می‌گذره، نه تبلیغ. تقریبا چیزیه که من تو کدهالیک بهش اعتقاد دارم ! @codehalics

واکنش کلادفلر هر دفعه که دان میشه : ای گیت وی بد 😂🙌 @codehalics
واکنش کلادفلر هر دفعه که دان میشه : ای گیت وی بد 😂🙌 @codehalics

آپدیت : درست شد الان @codehalics

خب مث که دقایقی پیش npm ام به لقا الله پیوست happy friday :))))))) @codehalics
خب مث که دقایقی پیش npm ام به لقا الله پیوست happy friday :))))))) @codehalics

https://codehalic.ir/blog/critical-security-vulnerability-in-react-server-components در بلاگ جدید کدهالیک باگ امنیتی جدید ری
https://codehalic.ir/blog/critical-security-vulnerability-in-react-server-components در بلاگ جدید کدهالیک باگ امنیتی جدید ری اکت رو مورد بررسی قرار دادیم و توضیحاتی راجبش دادم براتون @codehalics

https://react.dev/blog/2025/12/03/critical-security-vulnerability-in-react-server-components اینم برای کسایی که معتقدن برنامه نویس باید کد بدون باگ بزنه :))))) یه باگ امنیتی جدیدی از ری اکت متوجه شدن که باعث میشه مستقیما بتونن یه کدی رو روی سرور اجرا کنن ( به خاطر وجود ری اکت سرور‌ کامپوننت ها ) @codehalics

وضعیت امروزمون وقتی پابلیش رفتیم و 2 ساعت داون بودیم دقیقا یه همچین سناریویی بود :)))))))))))))))))))))))))) #فان @codehalics

باورنکردنیه! 🤩 در مدت کوتاهی تونستیم به یک جمع فوق‌العاده ۱۰۰۰ نفره از علاقه‌مندان و متخصصان دنیای کدنویسی تبدیل بشیم. از تک
باورنکردنیه! 🤩 در مدت کوتاهی تونستیم به یک جمع فوق‌العاده ۱۰۰۰ نفره از علاقه‌مندان و متخصصان دنیای کدنویسی تبدیل بشیم. از تک‌تک شما ۱۰۰۰ نفر که به کدهالیک اعتماد کردید و مسیر هیجان‌انگیز یادگیری برنامه‌نویسی رو با ما شروع کردید، از صمیم قلب سپاسگزاریم. ❤️ حضور و انرژی شما، بزرگ‌ترین انگیزه ما برای ارائه آموزش‌های بهتر و باکیفیت‌تره. این عدد فقط یک رکورد نیست؛ نشون‌دهنده ۱۰۰۰ هدف، ۱۰۰۰ رویا و ۱۰۰۰ آینده درخشان در دنیای تکنولوژیه که ما افتخار همراهی‌شون رو داریم. 🚀 این تازه اول ماجراست! قراره با هم کارهای بزرگی انجام بدیم. اگر تو هم هنوز به جمع ما نپیوستی، الان بهترین وقته که اولین قدم رو برای ساختن آینده‌ت برداری. به امید جشن ۱۰ هزار تایی شدن در کنار هم! ✨ codehalic.ir @codehalics

👋 رفقا یه کمک خفن می‌خوام ازتون داریم برای کدهالیک یه دوره‌ی حسابی و درست‌درمون درباره‌ی n8n آماده می‌کنیم و دنبال یه نفر هس
👋 رفقا یه کمک خفن می‌خوام ازتون داریم برای کدهالیک یه دوره‌ی حسابی و درست‌درمون درباره‌ی n8n آماده می‌کنیم و دنبال یه نفر هستیم که: هم تجربه‌ی عملی کار با n8n داشته باشه هم بلد باشه خوب درس بده و محتوا تولید کنه بتونه یه دوره‌ی منظم، پروژه‌محور و کاربردی ضبط کنه 🎥💻 اگه کسی رو می‌شناسین که تو این حوزه فعاله یا خودتونی که حالِ همکاری دارین 👀 🔹 لطفاً بهم معرفی‌ش کنین 🔹 یا آی‌دی/لینکش رو توی کامنت/پی‌وی برام بفرستین (@papastatopolus) مرسی که همیشه پشت کدهالیکین ❤️🚀 @codehalics

رفقا دمتون گرم بابت این استقبال گرمتون از این ایونت خیلی خوشحالم که قراره دومین ایونت تماما تکنیکال رو در کنار هم برگزار کنیم حتما اگ دوست داشتین شرکت کنین بخاطر محدودیت تعداد سالن حتما به روزا آخر ثبت نامتون موکول نکنید چیزی تا پایان فروش بلیط ها نمونده ❤️👍😊 کد تخفیف : codehalic https://evnd.co/xEceO @codehalics

بچه ها شرکت ما تو پوزیشن های پایین داره استخدام میکنه : 1- React Developer(FullTime)(Mid-Senior) 2-Devops(Mid-Senior) 3-QA (Test) (Mid-Senior) 4-Backend(.NET) (Mid-Senior) محدوده شرکت اقدسیه است تو حوزه فین تک فعالیت داریم پروژه بسیار بزرگیه با خود منم مستقیم کار میکنید (پوریام دی:) رزومه های پربار و جذابتون رو برای من بفرستید در پی وی ( حتما میدلول و سنیور باید باشید ) (دورکاری نداریم و فول تایم حضوریه کار) برای ایشون ایمیل کنید ( سختتون بود دایرکت برای من بفرستین https://t.me/papastatopolus) Jaberirazie@gmail.com @codehalics

🚀 آموزش تخصصی گولنگ (Go) | مقدماتی تا پیشرفته و پروژه‌محور (کاملا رایگان) کدهالیک با یک دوره رایگان و خفن دیگ برگشته و اینبا
🚀 آموزش تخصصی گولنگ (Go) | مقدماتی تا پیشرفته و پروژه‌محور (کاملا رایگان) کدهالیک با یک دوره رایگان و خفن دیگ برگشته و اینبار قراره که وارد دنیای گولنگ بشیم ! می‌خوای وارد دنیای سیستم‌های مقیاس‌پذیر و پرسرعت بشی؟ دوره جامع Go با تدریس نیما نکویی‌نیا الان در کدهالیک در دسترسه! ✅ یادگیری عمیق بک‌ند و معماری ✅ کاملاً رایگان ✅ مناسب برای ورود به بازار کار همین الان استارت بزن: 👇 https://codehalic.ir/courses/golang @codehalics

👋 سلام رفقا! نشستم و یه لیست ۲۰ تایی از سوالات مصاحبه جاوااسکریپت آماده کردم. 📝 دقیقاً همون چیزایی هستن که خودم تو جلسات مص
👋 سلام رفقا! نشستم و یه لیست ۲۰ تایی از سوالات مصاحبه جاوااسکریپت آماده کردم. 📝 دقیقاً همون چیزایی هستن که خودم تو جلسات مصاحبه از کارجوها می‌پرسم. سعی کردم توش نکاتی رو بیارم که هم چالشی باشن و هم نکات فنی باحالی داشته باشن. 🧐 اگه می‌خواید خودتون رو محک بزنید یا برای مصاحبه‌های بعدی آماده بشید، حتماً یه نگاه بهشون بندازید. 👇 https://codehalic.ir/blog/javascript-interview-part1 @codehalics

🚀 دومین ورکشاپ حضوری کدهالیک: دانش عمیق، تجربه‌ای عملی! 🚀 📣 با افتخار اعلام می‌کنیم دومین ورکشاپ حضوری کدهالیک با هدف ارتق
🚀 دومین ورکشاپ حضوری کدهالیک: دانش عمیق، تجربه‌ای عملی! 🚀 📣 با افتخار اعلام می‌کنیم دومین ورکشاپ حضوری کدهالیک با هدف ارتقای دانش تخصصی و ارائه مطالب کاربردی، در راه است! این رویداد فرصتی استثنایی برای یادگیری عمیق از متخصصان حوزه‌های کلیدی توسعه وب است. 🗓 زمان و مکان تاریخ: جمعه، ۲۱ آذر ساعت: ۱۴:۰۰ تا ۱۸:۰۰ مکان: کارخانه نوآوری - سوله هفت و هشت 💡 سرفصل‌ها و ارائه‌دهندگان : ۱. مدیریت آپدیت‌های Real-time بدون افت پرفرمنس ارائه‌دهنده: عرفان عباسی ۲. پشت پرده DOM در جاوا اسکریپت ارائه‌دهنده: سالار نیلی ۳. راهنمای کامل پیاده‌سازی وب‌ساکت‌ها با طعم Socket.io ارائه‌دهنده: پوریا باباعلی منتظر حضور پرشور شما هستیم! لینک ثبت نام: https://evnd.co/xEceO کدتخفیف 20 درصدی :
codehalic
🆔 @codehalics

قراره یه سری از دوره های سایت رو روی یوتیوب هم از این ب بعد داشته باشیم پس آقا یه حالی به یوتیوب بدید، ساب کنید خستگی‌مون در
قراره یه سری از دوره های سایت رو روی یوتیوب هم از این ب بعد داشته باشیم پس آقا یه حالی به یوتیوب بدید، ساب کنید خستگی‌مون در بره! مرسی که هستید، هوای کانال رو داشته باشید که قراره بترکونیم. ارادت ✋❤️ https://www.youtube.com/@codehalic @codehalics

بخش جدیدی به صفحه اصلی کدهالیک اضافه شد؛ قابی برای تقدیر از عزیزانی که در این مسیر به ما اعتماد کردند و با حمایت‌های ارزشمندش
بخش جدیدی به صفحه اصلی کدهالیک اضافه شد؛ قابی برای تقدیر از عزیزانی که در این مسیر به ما اعتماد کردند و با حمایت‌های ارزشمندشان، چراغ راه ما شدند. قدردان اعتماد و همراهی ارزشمند شما هستیم. مسیر رشد و توسعه، بدون داشتن همراهانی که به چشم‌انداز ما باور داشته باشند، دشوار است. تشکر ویژه از حامیان عزیزی که با حمایت‌های خود، نه تنها به تداوم این مسیر کمک کردند، بلکه انگیزه‌بخش ما برای ارائه محتوای باکیفیت‌تر شدند. نام شما در قلب این پروژه حک شده است. سپاس از اینکه بخشی از داستان رشد ما هستید. 🌱💙 #کدهالیک با تشکر از کافی بده و مهدی شمس عزیز برای محیا کردن زیرساخت دونیشن به کدهالیک https://www.coffeebede.com/ @codehalics

یک نکته‌ی ظریف اما مهم در React که خیلی‌ها بهش توجه نمی‌کنن: useEffect در کامپوننت‌های فرزند زودتر از والد اجرا می‌شود. چرا؟
یک نکته‌ی ظریف اما مهم در React که خیلی‌ها بهش توجه نمی‌کنن: useEffect در کامپوننت‌های فرزند زودتر از والد اجرا می‌شود. چرا؟ چون React هنگام commit از الگوریتم depth-first استفاده می‌کند: در فاز render فقط درخت Fiber ساخته می‌شود (هنوز هیچ effectی اجرا نشده). در فاز commit، React از عمیق‌ترین node شروع می‌کند و effects مربوط به childها را اجرا می‌کند. بعد از اتمام فرزندها، برمی‌گردد سراغ parent و effect والد را اجرا می‌کند. به همین دلیل ترتیب اجرای useEffect همیشه از child → parent است. اگه تستش کنی و داخل هر useEffect یک console.log بذاری، ترتیب اجرا غافلگیرت می‌کنه 😄 این جزئیات ریز گاهی در مصاحبه‌های React هم می‌تونه امتیاز مهمی برات بسازه. 📝 Hamed Latifi @codehalics