یا ماحـــــــــی
前往频道在 Telegram
یٰا مـٰاحــــــٓی السَّـیِّئــــٰاتْ ོ ོ ོ ོ ོ ོ @Mah118iii_bot - کانال اول با حدود ۴k ممبر از دسترس خارج شد -
显示更多1 242
订阅者
+724 小时
+537 天
+4630 天
数据加载中...
吸引订阅者
六月 '26
六月 '26
+75
在3个频道中
五月 '26
+8
在0个频道中
Get PRO
四月 '26
+4
在0个频道中
Get PRO
三月 '26
+1
在0个频道中
Get PRO
二月 '26
+130
在20个频道中
Get PRO
一月 '26
+7
在0个频道中
Get PRO
十二月 '25
+96
在20个频道中
Get PRO
十一月 '25
+56
在3个频道中
Get PRO
十月 '25
+78
在3个频道中
Get PRO
九月 '25
+115
在10个频道中
Get PRO
八月 '25
+23
在3个频道中
Get PRO
七月 '25
+47
在8个频道中
Get PRO
六月 '25
+38
在10个频道中
Get PRO
五月 '25
+97
在17个频道中
Get PRO
四月 '25
+55
在18个频道中
Get PRO
三月 '25
+870
在19个频道中
| 日期 | 订阅者增长 | 提及 | 频道 | |
| 27 六月 | +3 | |||
| 26 六月 | +7 | |||
| 25 六月 | +34 | |||
| 24 六月 | +4 | |||
| 23 六月 | 0 | |||
| 22 六月 | +2 | |||
| 21 六月 | +6 | |||
| 20 六月 | +3 | |||
| 19 六月 | 0 | |||
| 18 六月 | 0 | |||
| 17 六月 | +2 | |||
| 16 六月 | +1 | |||
| 15 六月 | 0 | |||
| 14 六月 | +1 | |||
| 13 六月 | +1 | |||
| 12 六月 | +1 | |||
| 11 六月 | 0 | |||
| 10 六月 | +1 | |||
| 09 六月 | +1 | |||
| 08 六月 | +1 | |||
| 07 六月 | +1 | |||
| 06 六月 | +1 | |||
| 05 六月 | +1 | |||
| 04 六月 | 0 | |||
| 03 六月 | +3 | |||
| 02 六月 | 0 | |||
| 01 六月 | +1 |
频道帖子
| 2 | که انسان در برابر نعمتهای پروردگارش بسیار ناسپاس و بخیل است؛
عادیات: ۶ | 1 |
| 3 | اونی باشید که براش نذری موکا میخره. | 299 |
| 4 | 没有文字... | 303 |
| 5 | حاجآقا کاشانی میگفت فقط خدا میدونه امشب بچههای امام حسین چی کشیدن | 299 |
| 6 | به خورشیدی که به تو تابید فکر میکنم
به اینکه تو این عالم از بعضی از مخلوقات یکی یهدونه بیشتر نیست! مثه همین خورشید بالای سر ما که اگه زمان رو به عاشورا ۶۱ هجری برگردونیم همون خورشیدیـه که به تو تابید. و به تو فکر میکنم... به تو که یکییهدونهی خدا بودی و...
#به_قلم_غریب | 348 |
| 7 | دقت کردید آسمان کربلا همیشه کدره؟ غبارِ غم از این آسمون هیچ وقت نرفت. | 254 |
| 8 | ♦️اشک عاشورا
ببینید گریه هایی که میکنیم [در مصیبت سیدالشهدا علیه السلام] چه میشود و به کجا میرسد؟
امروز [روز عاشورا] گریستن با روزهای دیگر فرق میکند. اهل بیت علیهم السلام خزائن اشک هستند، التماس کنیم از ایشان توجه کنیم به مقامشان توسل کنیم، تعهد کنیم گناه نکنیم، تا اشک بیاید. خیلی وقتها که اشک نداریم بخاطر عدم تعهد نسبت به گناه نکردن است.
در روایت میفرماید: اذا كان يوم العاشر من المحرم تنزل الملائكة من السماء، و مع كل ملك قارورة من البلور الابيض، و يدورون في كل بيت و مجلس يبكون فيه علي الحسين عليه السلام، فيجمعون دموعهم في تلك القوارير، فاذا كان يوم القيامة فتلتهب نار جهنم فيضربون من تلك الدموع علي النار، فتهرب النار عن الباكي عن الحسين عليه السلام مسيرة ستين الف فرسخ؛
✨به هنگام روز عاشورا، در ماه محرم، فرشتگان از آسمان به سوی زمین فرود مي آيند، و با هر فرشته شيشه اي از بلور سفيد است، آنها در هر خانه و مجلسي كه در آنجا بر امام حسين عليه السلام گريه مي نمايند؛ مي گردند، و اشك هاي ديدگان عزاداران را در اين شيشه ها جمع مي كنند. هنگامي كه روز قيامت فرارسد، و آتش جهنم شعله و زبانه مي كشد، فرشتگان اين اشكها را بر آتش مي ريزند، و آتش از شخصي كه بر امام حسين عليه السلام گريه كرده به فاصله ي شصت هزار فرسنگ فرار كرده و دور مي شود.
این یک حیثیت اشک بر اباعبدالله علیه السلام است که به ما بگویند اگر این کار را کنید این مزد و پاداش شماست اما یک حیثیت لطیف تر هم دارد که در روایت آمده؛
قال الصادق علیه السلام: مَا عَيْنٌ أَحَبَّ إِلَى اللَّهِ وَ لَا عَبْرَةٌ مِنْ عَيْنٍ بَكَتْ وَ دَمَعَتْ عَلَيْهِ وَ مَا مِنْ بَاكٍ يَبْكِيهِ إِلَّا وَ قَدْ وَصَلَ فَاطِمَةَ سلام الله علیها وَ أَسْعَدَهَا عَلَيْهِ وَ وَصَلَ رَسُولَ اللَّهِ صلیاللهعلیهوآله وَ أَدَّى حَقَّنَا وَ مَا مِنْ عَبْدٍ يُحْشَرُ إِلَّا وَ عَيْنَاهُ بَاكِيَةٌ إِلَّا الْبَاكِينَ عَلَى جَدِّي فَإِنَّهُ يُحْشَرُ وَ عَيْنُهُ قَرِيرَةٌ وَ الْبِشَارَةُ تَلْقَاهُ وَ السُّرُورُ عَلَى وَجْهِهِ وَ الْخَلْقُ فِي الْفَزَعِ وَ هُمْ آمِنُونَ وَ الْخَلْقُ يُعْرَضُونَ وَ هُمْ حُدَّاثُ الْحُسَيْنِ صلوات الله علیه تَحْتَ الْعَرْشِ وَ فِي ظِلِّ الْعَرْشِ لَا يَخَافُونَ سُوءَ الْحِسَابِ يُقَالُ لَهُمُ ادْخُلُوا الْجَنَّةَ فَيَأْبَوْنَ وَ يَخْتَارُونَ مَجْلِسَهُ وَ حَدِيثَه.
هیچ چشمی نزد خداوند از آن چشمی که برای حسین علیهالسلام گریه کند، محبوب تر نیست و هیچ گریهای نزد او از اشکی که بر آن مظلوم جاری شود، محبوبترنیست
✨و هیچ گریه کنندهای بر سیّدالشّهداء علیهالسلام نمیگرید مگر آنکه اشکی که میریزد به دست حضرت فاطمه سلام الله علیها میرسد و ایشان را شاد میکند و این اشک آنچنان ارتقا پیدا میکند و بالا میرود که به دست پیغمبر اکرم صلیاللهعلیهوآله هم میرسد. و این اشک ریختن حق ما اهل بیت را ادا میکند!
🔹جلسه پنجم معیّت با سیدالشهدا سلاماللهعلیه
♦️المحاضرات فی النجف الاشرف
@m_h_esfahani | 375 |
| 9 | سپردمت به نسیم و به خارهای مغیلان | 384 |
| 10 | به خورشیدی که به تو تابید فکر میکنم. خیلی دلش سوخت اباعبدالله؟! | 1 785 |
| 11 | روز عاشورا خیلی به امام حسین میگفتن بُغضاً لأبيك؛ ینی از بغض و نفرت بابات علی میزنیمت.. امروز زیاد به امام حسین بگیم: «حُبّاً لِأبیک»، از محبت پدرت علی، امروز اومدیم برات | 337 |
| 12 | اذان شد
الله اکبر الله اکبر...
وامحمدا وامحمدا... | 503 |
| 13 | ﮼درآغوشنیل
قوانین حاکم بر زندگی مجلس هفتم | 513 |
| 14 | راوی: جناب لبابه
(همسر حضرت عباس علیه السلام)
وقتی همسرم عباس با لبخند از سخت گیری های مادرش در تربیت فرزندان می گفت و می گفت که مادرش نخستین مربی شمشیر زنی و تیراندازی او و برادرانش بوده نمی توانستم به خود بقبولانم که این فرشته مجسم و این تندیس بی نقص لطافت و زنانگی نسبتی با شمشیر و کمان داشته باشد. همواره صحبت های از این دست را ترفندی از جانب همسرم می دانستم که شاید می خواست میزان شناخت من از روحیه و عواطف مادرش را بسنجد.
امروز دربازار مدینه با دو زن مسافر از قبیله بنی کلاب ملاقات کردم. وقتی دانستند که من عروس فاطمه کلابیه (حضرت ام البنین) هستم با خوشحالی مرا در آغوش گرفتند و بعد از پرسیدن حال و نشانی منزل اولین سؤالشان مرا از فرط تعجب بر جا خشک کرد :
هنوز هم شمشیر می بنده؟!
شمشیر ؟؟؟! نه!
پس برادرش درست می گفت که بعد از ازدواج تغییر کرده.
یعنی میگوئید که مادر همسرم جنگیدن میداند؟!
از حیرت ؛ سادگی و نوع پرسشم به خنده افتادند. یکی از آنها به عذر خواهی از خنده بی اختیار و بی مقدمه شان ؛ روی مرا بوسید و گفت : شما دختران شهر چه قدر ساده اید ؟! قبیله ما ( بنی کلاب ) به جنگاوری و دلیری میان قبایل مشهور و معروف است و تقریبا تمام زنان قبیله نیز کما بیش با شمشیر زنی و تیراندازی و نیزه داری آشنایند اما فاطمه از نسل ملاعب الاسنه (به بازی گیرنده نیزه ها) است و خانواده اش نه فقط در میان قبیله ما و کل اعراب بلکه حتی در امپراتوری روم نیز معروف و مورد احترامند.
فاطمه(حضرت ام البنین) در شمشیر زنی و فنون جنگی به قدری ورزیده و آموزش دیده بود که حتی برادران و نزدیکانش تاب هماوردی و مقابله با او را نداشتند . بعد در حالی که می خندید ادامه داد : هیچ مردی جرأت و جسارت خواستگاری از او را نداشت.
به خواستگاران جسور و نام آور سایر قبایل هم جواب رد می داد . وقتی ما و خانواده اش از او می پرسیدیم که چرا ازدواج نمی کنی ؟!
می گفت : مردی نمی بینم. اگر مردی به خواستگاری ام بیاید ازدواج می کنم .
من که انگار افسانه ای شیرین می شنیدم گویی یکباره از یاد بردم که این بخش ناشنیده ای از زندگی مادر همسرم است لذا با بی تابی پرسیدم خب ؛ بگویید آخر چه شد ؟!
خب معلوم است آخرش چه شد . وقتی عقیل به نمایندگی از طرف برادرش امیرالمومنین علی علیه السلام به خواستگاری فاطمه آمد ؛ او از فرط شادمانی و رضایت ؛ گریست و گفت : خدا را سپاس من به مرد راضی بودم ولی او مرد مردان
را نصیب من کرد.
•ماه به روایت آه• | 445 |
| 15 | خدااااااااااااا | 479 |
| 16 | لطف شیعیان امیرالمومنین صلوات الله علیه | 466 |
| 17 | -مرد مرداست پسرت.. | 452 |
| 18 | علامه جوادی آملی تو کتاب حماسه و عرفانشون نوشتن که اینکه اباعبدالله وسط جنگ گفتن وقت نمازه، نمازشون سه تا خصلت داشت. جماعت، اول وقت بودن، علنی بودن. با اینکه امام حسین علیهالسلام میتونستن این نماز رو انفرادی، کمی دیرتر و تو خیمه بخونن، ولی اینطور نکردن و نماز رو با این شرایط به جا اوردن. اینه که تو زیارت حضرت میگیم «أشهد أنّک قد أقمت الصّلاة». و البته اقامهٔ نماز غیر از نماز خوندنه. خیلیا نماز میخونن ولی اقامهٔ نماز تو جامعه و تلاش برای سقوط نکردن و فراموش نشدنش توفیقیه که رفیق هرکسی نمیشه و اقامه نماز از ویژگیهای متقین هست. «و یقیمون الصلاة» که امام حسین علیهالسلام با علنی نماز خوندنشون وسط جنگ اینکارو کردن. | 470 |
| 19 | کسی که نماز جماعت میره، با اونی که نمیره کلا احوالشون متفاوته؛ بچههاشونم متفاوتن. | 442 |
| 20 | و ما را از ولی خدا جدا میسازد..
[دو دقیقه سکوت و فکر؛ حداقل] | 498 |
现已上线!2025 年 Telegram 研究 — 年度关键洞察 
