CleverDevs
前往频道在 Telegram
به کانال کلوردوز خوش اومدین سعی میکنیم چیزایی که بنظر کاربردی هستن رو باهاتون به اشتراک بزاریم 🔥لینوکس 🔥برنامه نویسی فرانتاند 🔥برنامه نویسی بکاند 🔥اخبار تکنولوژی و... 💢~> @mmdrsdev
显示更多9 287
订阅者
+1724 小时
+1017 天
+57030 天
帖子存档
9 293
یکی از ابزار هایی که میتونید برای تبدیل داکیومنت های متنی استفاده کنید pandoc هست که تحت ترمیناله و استفاده ازش راحته و فایل های زیادی رو پشتیبانی میکنه. ولی یه مشکلی که داره صرفا متن رو پشتیبانی میکنه
میتونید برای نصب و استفاده داکیومنتش رو چک کنید
pandoc.org
#tools
@CleverDevs - @CleverDevsGp
9 293
Repost from OpenPCB
طبق گفته FFmpeg پچ جدید باعث شده یه تابع مهم تو پردازش ویدیو ۳.۴۶ برابر سریعتر بشه. ماجرا اینه که یکی از کانتریبیوترها به اسم mkver اومده تابع add_8x8basis_sse3 رو که قبلاً با C نوشته شده بود رو کاملا با اسمبلی x86 بازنویسی کرده و خروجی هم شده همین جهش سرعت جدی.
دلیلش اینه که کامپایلرهای GCC و Clang وقتی با فلگ O3 کد رو کامپایل میکنند، معمولاً یه سری حلقه هایی که اصلاً قرار نیست زیاد اجرا بشن رو باز میکنن و کد رو حجیمتر میکنن. اینجا هم اون فانکشن رو از ۱۷۶ بایت رسونده به ۱۴۰۶ بایت! تو این مدل پردازشها، چون دستورهای خاص و عجیبغریبی مثل pmulhrsw وجود داره، کامپایلر همیشه انتخابهای درستی نمیکنه. دولوپرهای FFmpeg هم میگن: «باشه، خودمون درستش میکنیم.» نکته مهم اینه که لزوماً کد C مشکل نداره! این رفتار کامپایلر تو مرحله بهینهسازیه که گاهی خودش دردسر درست میکنه.
این اولینبار نیست FFmpeg از اسمبلی برای گرفتن نهایت قدرت سختافزار استفاده میکنه واین همون بحث معروف چند وقت پیشه که چرا پلیر dav1d که چندتا آدم معمولی ساختنش، بعضی جاها از libgav1 گوگل بهتره. جواب همون همیشگیه: وقتی دقیق میدونی چی میخوای و خودت دستی کد اسمبلی رو مینویسی، خروجی معمولاً از نسخهی تولیدشده توسط کامپایلر بهتره.
یه سوال هم که همیشه مطرح میشه اینه که «چرا این مشکلات رو به سازندههای کامپایلر گزارش نمیکنن؟» گزارش میدن، ولی تا نسخه جدید کامپایلر بیاد مدتها طول میکشه. یعنی عملاً بهترین کار اینه که خودشون همزمان دست به آچار باشن و مشکل رو دور بزنن.
برای همین پروژههایی مثل FFmpeg اینقدر ارزشمندن. از یه طرف همیشه تو بهینهترین حالت ممکنه، از یه طرف دیگه همین مواردی که پیدا میکنن عملاً به کل کامیونیتی C و کامپایلرها سود میرسونه و باعث میشه ابزارهایی که همه استفاده میکنن، کمکم بهتر بشن.
📺Source
📡openpcb
9 293
Repost from N/a
📣ثبتنام «بوتکمپ دواپس (DevOps)» آکادمی همراه اول آغاز شد!
🔸در دنیای توسعه نرمافزار، سرعت بالا بدون زیرساخت قابلاعتماد فقط یک توهم است!
دواپس (DevOps) همان مهارتی است که فاصله بین «توسعه» تا «تحویل موفق محصول» را به حداقل میرساند. 🚀
💎دواپس (DevOps) را عملی یاد بگیرید:
🔸استقرار سریع و مطمئن نرمافزارها: بدون نگرانی از خطاهای انسانی یا مشکلات محیطی.
🔸ساخت محیطهای مقیاسپذیر با Docker و Kubernetes: پروژههایتان را بهراحتی کانتینرایز و مدیریت کنید.
🔸اتوماسیون CI/CD: هر تغییر کد، خودکار تست و به محیط اجرا منتقل شود.
🔸مدیریت زیرساخت با IaC: همه چیز را با کد قابل نسخهبندی و قابل تکرار کنید.
🔸مانیتورینگ و نگهداری واقعی سرویسها: از سلامت سرویسها مطمئن شوید و مشکلات را سریع حل کنید.
این بوتکمپ دقیقاً برای شما طراحی شده است. 💠
⏰۱۷۰ ساعت | آموزش نیمه حضـوری
🎓همراه با ارائه گواهینامه آکادمی همراه اول
✅ همراه با فرصت استخدام در گروه همراه اول
✅ آموزش توسط اساتید برجسته دانشگاه و صنعت
✅ امکان ثبتنام به صورت اقساطی
⚠️ ظرفیت: محـدود🌐پیشثبتنام رایگان: 🔗 https://l.hamrah.academy/z12 ⭐️ @Hamrah_Academy | آکادمی همراه اول
9 293
‼️برای کسب و کارت طراحی گرافیکی نیاز داری❓
🔥طراحی
لوگو
بنر
پوستر
استوری
هایلایت
تامنیل
با بهترین کیفیت و قیمت
طراحی مدرن و شیک
انجام میشه✅
✨با بیش از ۵ سال سابقه همراه نمونه کار⚡️
⭐️جهت کسب اطلاعات بیشتر به ایدی زیر پیام بدید
🔥 @SudoElite
9 293
Repost from TechTube 𝕏 تک توب
+2
طبق امار گیتهاب، TypeScript با پشت سر گذاشتن پایتون به محبوبترین زبان مورداستفاده توسط برنامه نویسان در گیتهاب از نظر تعداد کاربر تبدیل شده.
این زبان نسبت به سال گذشته 66 درصد رشد در تعداد کاربران گیتهاب داشته که اشتیاق بیشتر کاربران برای زبانهای تایپ شده رو نشون میده. در بین پروژه های هوش مصنوعی اما پایتون کماکان اول هست.
از نظر پروژه های ساخته شده هم جاوااسکریپت اوله و با پایتون با اختلاف کمی در جایگاه دوم قرار داره.
🔎 github
📍 @TechTube
9 293
xdg-open
یکی از کامند های بدرد بخور توی گنو/لینوکس هست که میاد و فایل ها یا لینک هارو با اپلیکیشن های دیفالت باز میکنه و دیگه نیاز نیست برای باز کردن هر فایلی حتما کامند مربوط به اون برنامه رو بزنید
9 293
Repost from gooyban🦆
+1
گیمینگ روی لینوکس از ۳ درصد گذشت!
وضعیت در اکتبر ۲۰۲۵ به این شکله:
Windows 94.84% -0.75% Linux 3.05% +0.41% macOS 2.11% +0.34%جزئیات دیستروهای مختلف هم به این شکله (انتظار نداشتم مینت سوم باشه 😅):
1️⃣ SteamOS Holo 64 bit - 27.18% (-0.47%) 2️⃣ Arch Linux 64 bit - 10.32% (-0.66%) 3️⃣ Linux Mint 22.2 64 bit - 6.65% (+6.65%) 4️⃣ CachyOS 64 bit - 6.01% (+1.32%) 5️⃣ Ubuntu Core 22 64 bit - 4.55% (+0.55%) 6️⃣ Freedesktop SDK 25.08 (Flatpak runtime) 64 bit - 4.29% (+4.29%) 7️⃣ Bazzite 64 bit - 4.24% (+4.24%) 8️⃣ Ubuntu 24.04.3 LTS 64 bit - 3.70% (+3.70%) Linux Mint 22.1 64 bit - 2.56% (-5.65%) 9️⃣ EndeavourOS Linux 64 bit - 2.32% (-0.08%) 1️⃣0️⃣Freedesktop SDK 24.08 (Flatpak runtime) 64 bit - 2.31% (-3.98%) 1️⃣1️⃣ Fedora Linux 42 (KDE Plasma Desktop Edition) 64 bit - 2.12% (+0.19%) 1️⃣2️⃣Manjaro Linux 64 bit - 2.04% (-0.31%) 1️⃣3️⃣Pop!_OS 22.04 LTS 64 bit - 1.93% (-0.04%) 1️⃣4️⃣Fedora Linux 42 (Workstation Edition) 64 bit - 1.75% (-0.43%) Other - 18.04% (-4.28%)[link] __________________________ 🐧 جزئیات نمودارها ✈ اگه دوست دارید لینوکس نصب کنید اینجا همهی حالتهای ممکن را توضیح دادم. 🎮 دوره مهاجرت به لینوکس 🎮 نصب سیستمعاملها 🎮 نصب سیستمعاملها به شکل بوت دوگانه 🐧💻 💙 گفتگو و تبادل نظر و حل مشکل در مورد لینوکس در گروه تلگرام @gooyban #linux #os #news #migrate_to_linux #terminal
9 293
یکی از بچه های چنل یه پکیج لاراول نوشته که کمکتون میکنه راحتتر ساختار پروژه هاتونو به چت بات ها بفهمونید
میتونید یه نگاه به گیت هابش بندازید
https://github.com/saeedvir/laravel-project-markdown
اگه توضیحات فارسی هم خواستید یه مطلب کوچیک براش تو ویرگول نوشته
#Laravel #php
@CleverDevs - @CleverDevsGp
9 293
sniffnet یه برنامه متن بازه که باهاش میتونید ترافیک اینترنتتون رو مانیتور کنید
کراس پلتفرمه و برای هر سه سیستم عامل مک او اس و ویندوز و گنو/لینوکس موجوده
میتونید از گیت هابش دانلود و نصب کنید
https://github.com/GyulyVGC/sniffnet
@CleverDevs - @CleverDevsGp
9 293
Repost from جادی | Jadi
فعلا ۹۲ تا سرویس مختلف آمازون مشکل دارن و این باعث شد کلی از سرویسهایی که در اینترنت میشناسیم دچار اختلال و کندی بشن. مشکلات از حوالی ساعت ۱۲ به وقت پاسیفیک شروع شد و در ساعت ۳ و نیم آمازون اعلام کرد که مشکل رو (که طبق شوخی قدیمی اینترنت، دی ان اس بوده) پیدا کرده. ولی بعد دیدن هنوز یکسری از سرویس ها بالا نمیان و مشکلات ۹۲ سرویس هنوز ادامه داره. از اینجا می تونین وضعیت و اخبارش رو دنبال کنین
https://health.aws.amazon.com/health/status
9 293
اگه تازه اومدید سمت لینوکس و میخواید کار با ترمینال رو یاد بگیرید
میتونید این پلیلیست گویبان رو دنبال کنید تا کار باهاش دستتون بیاد
https://www.youtube.com/playlist?list=PLpl25_8ecATg_hxDjiim933c-KaNfn1th
@CleverDevs - @CleverDevsGp
9 293
میدونی AI agent همون هوش مصنوعیه که خودش فکر میکنه، عمل میکنه و به جای تو هر کاری رو انجام میده؟
متخصص هوش مصنوعی شو و آینده شغلیت رو درجای جهان تضمین کن
صفر تا صد آموزش👇
https://dnkr.ir/6xzVA
https://dnkr.ir/6xzVA
آکادمی دانشکار
9 293
این یه چالشه که با مهارت های مختلفتون باید مرحله بعدی رو پیدا کنید . اگه دیدید جایی سخت شد میتونید از فایل راهنماش استفاده کنید
ببینید تا کدوم مرحله میتونید جلو برید
فقط اینکه اسپویل نکنید تو کامنتا
https://a.voorivex.academy
@CleverDevs - @CleverDevsGp
9 293
💥 گروههای تلگرامی قدیمی شما رو به نرخ خوب و با تعداد نامحدودی خریدارم 💥
✅ با پرداخت فوری ✅
🗣 شرایط لازم:
- گروه ساختهُ ۲۰۲۳ به قبل باشه
- حداقل چند پیام قابل مشاهده مربوط به همون تاریخ داشته باشه
- توانایی انتقال مالکیت داشته باشید
همین! تعداد ممبر هم مهم نیست...
مثال:
از چندسال پیشا یه گروه برای کلاس داشتین و دیگه کاربردی نداره. من ازتون میخرمش!
🔫 سوالات رایج:
- چند میخری؟ + پیوی لینک گروه مورد نظر رو بفرست تا بگم (هیستوری گروه visible باشه) - چرا میخرن این گروهها رو؟ + چون قدیمیتر هستن تلگرام حساسیت کمتری روشون داره و میشه بهتر رشدشون داد، همچنین تو سرچ بهتر ایندکس میشن - من اینطور گروهها رو ندارم... بیخیال بشم؟ + خیر! به دوستان و آشنایان بگید شاید اونا داشته باشن، اینطوری به عنوان واسطه پورسانت خوبی دریافت میکنین - چطور بهت اعتماد کنم؟ تازه عضو کانالت شدم و تورو نمیشناسم! + من هویت مشخصی دارم و همینطور طی سالهای گذشته در کنار فعالیتهام همیشه معاملاتی در زمینههای مختلف با افرادی که احتمالا شما هم میشناسین داشتم، هیچکس ناراضی نبوده و میتونید از خودشون بپرسید - چقدر سود تو این کار هست؟ + اگه زرنگ باشید میتونه چند میلیون در روز هم باشه، نمونش یکی از دوستان که دیشب ۷ تومن گیرش اومد🎈 پیوی در خدمتم: @Pink0rca ➡️
9 293
⏪ فرصتهای شغلی بیشتر و درآمدها بالاتر منتظرتن...
🔘 صفر تا صد زبان برنامه نویسی گولنگ رو:
ــ توی ۶۰ ساعت آموش ببین
ــ به کمک منتور، روی پروژه واقعی کار کن
ــ مدرک تخصصت رو بگیر
ــ و در معتبرترین شرکتهای ایران استخدام شو
شروع یادگیری🔻
https://dnkr.ir/kxzGA
https://dnkr.ir/kxzGA
9 293
🔮 Zen Browser
یکی از جدیدترین مرورگر های محبوب با دیزاین منحصر به فرد و مدرن؛ مرورگر زِن با هدف داشتن رابط کاربری ساده در عین حال مدرن و امن و مرتب توسعه داده شده که در راستای همین توجه کاربرای زیادی رو جلب کرده.
یک ماهی میشه منم استفاده میکنم تجربه خیلی خوب و متفاوتی داشت با هیچ مشکلی هم رو به رو نشدم، پیشنهاد میکنم حتما یموقعی امتحان کنید شاید مرورگرتون رو کلا عوض کردید😂👌🏽.#browser - #tools @CleverDevs - @CleverDevsGp
9 293
کتاب هایی که خوندین و پیشنهاد میکنید (چه تخصصی چه سایر کتاب ها)
اگه خواستید تو کامنتا معرفی کنید
@CleverDevs - @CleverDevsGp
9 293
Repost from DevTwitter | توییت برنامه نویسی
کامپیوترها برای نگهداری و نمایش کاراکترهای یک متن از یه فضای یک بایتی (معادل هشت بیت 0 یا 1) استفاده میکردن
این میزان فضا توی کامپیوتر میتونه شامل 255 حالت مختلف بشه
کامپیوترها برای نشانههای گرامری، حروف انگلیسی و عدد از استاندارد اسکی (ASCII) استفاده میکردن
این استاندارد آمریکایی میاد برای هر کاراکتر یه معادل عددی تعریف میکنه
مثلا کاراکتر A در اسکی معادل عدد 65هست
قرار گرفتن این اعداد پشت سر هم در کامپیوتر یک متن رو میسازه
مشابه این استاندارد معادل عددی برای پشتیبانی از تمام زبانهای دنیا به وجود اومد که یونیکد (Unicode) نام داره
کاراکترهای انگلیسی و اعداد انگلیسی توی یونیکد از همون اعداد استاندارد اسکی استفاده میکنن و در ادامه پشتیبانی از کاراکترهای بقیه زبانهای دنیا بهش اضافه میشه
یونیکد در حال حاضر دارای چیزی حدود 297,000 معادل عددی برای کاراکترهای مختلف از زبانهای مختلف، اموجیها و ... هست
فضای یک بایتی برای پشتیبانی از این میزان حالتهای مختلف کافی نیس
شما برای این جا دادن این میزان از حالتهای مختلف به شکل بیت کامیپوتر به حداقل سه بایت نیاز دارین
سه بایت میتونه تا حدود 16 میلیون عدد مختلف رو برای شما نگه داری کنه
حالا شما برای نگهداری یک متن که شامل کاراکترهای
یونیکد هست نیاز دارین 3 بایت برای هر کاراکتر اختصاص بدین
کاراکترهای انگلیسی تو یونیکد تنها یک بایت هم براشون کافیه ولی اگه شما برای یه متن انگلیسی، هر کاراکتر رو سه بایت در نظر بگیرین عملا به ازای هر کاراکتر انگلیسی دو بایت فضا رو هدر دادین
مثلا تو یه متن با ده هزار کاراکتر،
یه چیزی حدود 20 کیلوبایت فضای کامپیوتر رو هدر دادین
چه وقتی میخاین ازش استفاده کنین و توی رم هست و چه وقتی که روی هارد دیسک برای استفاده در آینده ذخیره شده
اینجاست که UTF-8 میتونه کمک کنه
این استاندارد که توسط یونیکد تعریف شده به جای اینکه بیاد فضای 3 بایتی به هر کاراکتر
اختصاص بده، میاد از 7 بیت راست یک بایت برای کاراکترهای اسکی استفاده میکنه
و برای کاراکترهای بعدی علاوه بر خود کاراکتر، تعداد بایت مصرف شده برای اون کاراکتر هم داخل بایت اول ذخیره میکنه
یعنی 128 کاراکتر اول اسکی به شکل عادی ذخیره میشن بدون تغییر خاصی با فقط یک بایت فضا
ولی برای کاراکترهای بعدی میاد و داخل بایت اول مشخص میکنه چه میزان فضا برای کاراکتر استفاده شده
این میزان فضا از یک بایت تا چهاربایت میتونه متغیر باشه
حالا چه شکلی اینکارو میکنه
تو یه بایت برای 128 عدد اولیه اسکی، بیت چپ همیشه صفر هست
اما وقتی بیت چپ یک میشه یعنی با یه کاراکتر UTF8 طرف هستیم
همونطور که گفتم هر کاراکتر توی UTF-8 میتونه از یک بایت تا چهاربایت متغیر باشه
کامپیوتر چطور اینو تشخیص میده؟
بیتهای 1 اولِ بایت رو میشماره تا به عدد 0 صفر برسه
یعنی اگه بایت اول با عدد باینری 110 شروع بشه، یعنی دوبایت فضا استفاده شده
اگه 1110 باشه سه بایت و ...
تو UTF-8 فضای بیتهای بایت اول بین خود کاراکتر و تعداد بایت تقسیم میشه و متغیره
اما تو بایتهای دوم و سوم و چهارم همیشه شش تا بیت راست برای خود کاراکتر استفاده میشه و دو بیت دیگه برای هندل کردن ارور تو utf-8 استفاده میشه
امیدوارم تونسته باشم با دانش ناقص خودم شما رو در مورد این انکدینگ رایج دنیای کامپیوتر آشنا کرده باشم
توضیحات دقیقتر:
https://en.wikipedia.org/wiki/UTF-8
سایت استفاده شده برای تست بایت UTF-8:
https://utf8-playground.netlify.app/
@DevTwitter | <Amir/>
现已上线!2025 年 Telegram 研究 — 年度关键洞察 
