ch
Feedback
Hamza Ahmed - Esoteric 🔻

Hamza Ahmed - Esoteric 🔻

前往频道在 Telegram

تسير السُنونُ، وتُطوى القُرون، وتغفو العيون، ويبقى الأثر!

显示更多
837
订阅者
+124 小时
-37
-1430
吸引订阅者
六月 '26
六月 '26
+5
在0个频道中
五月 '26
+10
在0个频道中
Get PRO
四月 '26
+19
在1个频道中
Get PRO
三月 '26
+6
在0个频道中
Get PRO
二月 '26
+19
在1个频道中
Get PRO
一月 '26
+72
在0个频道中
Get PRO
十二月 '25
+124
在0个频道中
Get PRO
十一月 '25
+4
在0个频道中
Get PRO
十月 '25
+20
在1个频道中
Get PRO
九月 '25
+8
在0个频道中
Get PRO
八月 '25
+78
在1个频道中
Get PRO
七月 '25
+66
在1个频道中
Get PRO
六月 '25
+21
在2个频道中
Get PRO
五月 '25
+30
在2个频道中
Get PRO
四月 '25
+17
在0个频道中
Get PRO
三月 '25
+27
在2个频道中
Get PRO
二月 '25
+27
在1个频道中
Get PRO
一月 '25
+25
在0个频道中
Get PRO
十二月 '24
+26
在3个频道中
Get PRO
十一月 '24
+31
在1个频道中
Get PRO
十月 '24
+118
在0个频道中
Get PRO
九月 '24
+23
在4个频道中
Get PRO
八月 '24
+38
在1个频道中
Get PRO
七月 '24
+36
在3个频道中
Get PRO
六月 '24
+104
在5个频道中
Get PRO
五月 '24
+70
在5个频道中
Get PRO
四月 '24
+45
在2个频道中
Get PRO
三月 '24
+21
在0个频道中
Get PRO
二月 '24
+12
在1个频道中
Get PRO
一月 '24
+74
在1个频道中
Get PRO
十二月 '23
+6
在0个频道中
Get PRO
十一月 '23
+36
在0个频道中
Get PRO
十月 '23
+83
在4个频道中
Get PRO
九月 '23
+420
在0个频道中
日期
订阅者增长
提及
频道
28 六月0
27 六月+1
26 六月0
25 六月0
24 六月0
23 六月0
22 六月0
21 六月+1
20 六月0
19 六月0
18 六月0
17 六月0
16 六月0
15 六月0
14 六月0
13 六月0
12 六月0
11 六月0
10 六月+1
09 六月0
08 六月0
07 六月0
06 六月0
05 六月0
04 六月0
03 六月+1
02 六月+1
01 六月0
频道帖子
تم يا شباب☑️ شكرا ليكم، هسيب المسج في حال عوزت حد تاني في المستقبل، بالتوفيق للجميع.

2
Good evening everyone, If anyone is interested in research and has a good background in both medicine and scientific research, with some prior experience (even if limited), please don't hesitate to reach out. I'm seeking one or two dedicated individuals to collaborate with me on a research project that I will be launching soon. Preferably, applicants should be based in Ismailia or Cairo. The most important requirements are: - Ability to follow instructions. - Commitment and consistency. - Good communication and teamwork. Please, only serious and committed people. Frequent disappearance, inconsistency, or lack of commitment will not be suitable. Thank you.. Contact: @Hamza_A7med
75
3
حُقَّ لأهل العلم أن يفخروا بما لهم.. مبارك لبناتي الحلوين، فاطمة على نجاحها وتفوقها بالشهادة الإعدادية وبراءة بتكريمها كحافظة
حُقَّ لأهل العلم أن يفخروا بما لهم.. مبارك لبناتي الحلوين، فاطمة على نجاحها وتفوقها بالشهادة الإعدادية وبراءة بتكريمها كحافظة كتاب الله وحصولها على المركز الأول بالصف الأول الإعدادي..❤️❤️ مليون مبارك يا حلوين ومن نجاح لنجاح أعظم..❤️❤️
105
4
مين صاحى؟، في موضوع شيق عاوز أقول فيه حاجة
2
5
انا هعلمكم انا، هتشق البطيخة نصين وبعدين تشقها أربع أرباع، وتشمر وتسمي الله وتقطم بأكبر قدر ممكن، اللب خليه على جنب بوقك وتفه في وش الأعداء والخصوم.
26
6
عاوزين حد يعلمنا اتيكيت أكل البطيخ، مش معقولة الطريقة اللي باكله بيها.
25
7
اخواتنا الانترناشونال ، استروا يا دوليين😂😂 بوست رائع بيناقش فكرة مطروحة ببالي بخصوص التعليم في المدارس الدولية والحكومية المكحرتة زي حالاتنا. https://www.facebook.com/share/p/17aEvnA9Ex/
50
8
لكي لا ننسى.
لكي لا ننسى.
144
9
حاجة زي الفل وبارك الله فيما رزق.
حاجة زي الفل وبارك الله فيما رزق.
4
10
مبارك للمصريين مكسبهم الأول.. رغم إن كل علاقتي بالكورة إنها مدورة وتحتوى عدد لا نهائي من النقاط والأسطح.. ولكني اتبسطت للمكسب واتبسطت إن الشعب هيفرح شوية أيضا.. وإن كان الأخ زيزو مبيعرفش يلعب مش عارف منزلينه على إيه.. كورة زي دي لو في ايد إمام أو صلاح كان زمانها الجون الرابع.. GG Egyptians🎉
219
11
الحرمان أحيانًا بيصنع الفضيلة! كتير من الناس اللي بتتهم غيرها أو بتسيء الظن بتصرفات ناس كتير، بيكون جزء من موقفها راجع لكونها اتحرمت من الشيء ده أصلًا أو ما جربتوش. تلاقي مثلًا ناس بتنتقد بعض صور التيسير أو التنازلات المتبادلة بين أي طرفين في علاقة أو شراكة، وهي في الحقيقة بتنظر للموضوع من بره فقط، لا لأنها عاشت التجربة وفشلت، بل أحيانًا لأنها لم تخضها أصلًا. لذلك، ليس كل نقدٍ سببه المبدأ، أحيانًا بيكون سببه الحرمان، ثم يُلبَس بعد ذلك ثوب الفضيلة.. ربنا يعلمنا الأدب..
235
12
فيه حالة Heart Failure منظمها بشكل مختلف عن النظام اللي بنعمل بيه في المعتاد وبأسلوب أحدث شوية معتمد على جمع كل البيانات وعمل ريبورت كامل بيهم، اناقشها بس وابعتها هنا نناقشها سوا😁
244
13
فيما أعتقده أيضا في هذا الباب أن هذه التصرفات إنما نتجت نظير حالة الاستهانة بالمرأة المصرية والسخرية منها بطريقة مستفزة ومقززة. فتجد من يصف المصريات بالقبح أو يشبههن بالرجال، أو يتعمد التلميح بأن نساء جنسية أخرى أفضل منهن، وكأن إهانة ملايين النساء أصبحت رأيًا محترمًا. المشكلة ليست في التفضيلات الشخصية؛ لكل إنسان ما يفضله.. لكن ليس من حق أحد أن يحول ذوقه الشخصي إلى أحكام عامة، أو أن يوصم نساء بلد كامل بالقبح أو النقص أو الانحلال. هذا ليس رأيًا جريئًا ولا نقدًا اجتماعيًا، بل قدر كبير من الجهل وسوء الأدب والانحطاط في الخطاب. ونعم، أنتصر هنا للمرأة المصرية، لأن أي عاقل يحترم نفسه سيرفض أن تتحول أمه وأخته وبنات بلده إلى مادة للسخرية والإهانة ثم يُطلب منه أن يعتبر ذلك مجرد "وجهة نظر" ثُم يُبنى عليها قدر كبير من الخوض في أعراضهن بحجة أنهن أقل قيمةً وقدرا.
266
14
مستشفى الشاطبي للنساء والتوليد مش قضية تصلح للهزار أو التندر أو صناعة الترندات. وأول ما يجب أن يُقال بوضوح: نعم، وقعت من قبل حوادث اعتداء وتحرش موثقة في أماكن مختلفة، وإنكار ذلك ظلم للضحايا واستخفاف بمعاناتهم.. لكن وجود وقائع سابقة لا يبيح التعميم، ولا يحول كل رواية متداولة إلى حقيقة، ولا يبرر الخوض في أعراض الناس بغير علم أو دليل. المؤسف أن الناس صاروا يتسابقون لإظهار أنفسهم في صورة الشرفاء والمدافعين عن الأخلاق، لكن على حساب سمعة الآخرين وأعراضهم.. اتهامات وتلميحات وروايات مجهولة المصدر تُنشر وتُعاد مشاركتها وكأنها حقائق ثابتة، فقط من أجل التفاعل والمشاهدات. لو كان الناس يعظمون أعراض المسلمين حقًا، لأدركوا أن الكلمة في هذا الباب ليست هينة، وأن الطعن في الناس بغير بينة من أعظم أبواب الظلم. فمن كان عنده دليل فليقدمه، ومن لم يكن عنده إلا الظنون والحكايات فليتق الله، فإن أعراض المسلمين ليست ساحة مفتوحة لكل صاحب هوى أو طالب شهرة. ﴿يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنْ جَاءَكُمْ فَاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَيَّنُوا أَنْ تُصِيبُوا قَوْمًا بِجَهَالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلَىٰ مَا فَعَلْتُمْ نَادِمِينَ﴾.
237
15
语音消息
290
16
طب نتكلم على اللي شوفناه في قسم النسا ولا فيها فصل دي😃
1
17
没有文字...
312
18
الفايل ده من أروع الفايلات اللي اشتغلت عليها، حديث صغير ولكن الشيخ رحمه الله أخرج منه فوائد عظيمة.. تقدروا تقروه في أقل من عشر دقايق بس، فيه فوائد جميلة جدا ومفيدة، وكذلك في التعامل مع الناس ومع الله..
289
19
شرح الحديث وفوائده للشيخ ابن عثيمين.
254
20
بالنسبة لفيديو الاليكتف، علشان كذا حد سألني.. زي ما انتم عارفين ممنوع استخدام ال AI فمحدش يحط المصادر ل gpt ويبعتله متطلبات التاسك فيعمله اسكريبت ويفتح الكاميرا ويسجل وكده كأنه يدوب صور.. ده كلام مش صح يا شباب، افتحوا ال pdfs وذاكروها.. بالتوفيق..😘
111