ZƐD☕️ˢᵗᵘᵈʸ | پادکست
前往频道在 Telegram
"فرق هست بین جنون از روی جنون و جنون از روی منطق اولی رو از زمان تولد بلدیم دومی رو باید یاد بگیریم ک اینچنین جنون جهانی ام آروزست..." برنا~ برای بیان نظرات از طریق لینک ناشناس زیر پیام بدید👇 https://t.me/BiChatBot?start=sc-56d6e94091
显示更多5 056
订阅者
-324 小时
-297 天
-16430 天
帖子存档
5 056
مسئله لبنان:
بیروت میشل عون در هماهنگی با تل آویو است
تحت دستورات تل آویو
سکوت کرده!
واشینگتن کجای بازیست؟!
خارج از بازی!
سرنوشت و بقای دولت لبنان در واشینگتن تعیین می شود
بنابراین دلیلی وجود ندارد ک کارگردان دولت عون، کسی خارج از دایره واشینگتن باشد!
بیروت باید به سمت
صلح با اسرائیل
جنگ با اسرئیل
صلح با حزب الله
و
جنگ با حزب الله
حرکت کند...🧰
@zedstudypodcast
5 056
یه اشتباه بزرگ در دهه 2010 این بود ک تصور شد
می شود با طالبان معامله کرد
می شود با تندروها در تهران معامله کرد
نمی شود
آنها باید سرکوب شوند
در مقابل فاشیسمی ک دنبال کشیدن شما به جنگ است
شما باید ژنرال فرانکو باشید
شما باید یک صلح طلب فاشیست باشید
خون به پا کنید
تا خون به پا نشود
سرکوب کنید
تا سرکوب
این همان نسخه ای بود ک می توانست در افغانستان اجرا شود
اما به جایش چه چیزی اجرا شد؟
دموکراسی؟! مذاکره با طالبان؟!
و در تهران
آیا زمان برخاستن ژنرال فرانکو فرا نرسیده است؟!⚔️
@zedstudypodcast
5 056
عصر سناتورهای نئوکان و رهبری مورداک ها بر فضای رسانه ای جمهوری خواهان به پایان رسیده
جمهوری خواهی جدیدی در حال ظهور است
منظورم ماگا نیست
ک ماگا تنها موجی است ک آمد و می رود
منظورم چهره هایی همچون سناتور هالوی ک قبلن یک پادکست درباره اش و کتابی ک درباره اهمیت احیای ارزهاش مردانگی در امریکا نوشته بود ساخته بودم
منظورم دیوید و لری الیسون است ک می رود تا بلندگوی رسانه ای جمهوری خواهان را از دست مرداک ها برباید
اینها همان جریانی هستند ک در مقابل چپ نو امریکا ظاهر می شوند
در مقابل برنی سندرز و AOC
در مقابل نتفکلیس و جنبش WOKE
از این رو بسیار مهم است روی آنها متمرکز شد تا مواضع آنها را سنجید
تا اینجا، سناتور هالوی طرفدار و خوشحال از تفاهم امریکا و ایران است
و در زمینه مزایای این تفاهم، بیش از هرچیز توجهش را بر روی تاثیر آن بر اقتصاد ایالات متحده معطوف کرده💵
@zedstudypodcast
5 056
به اسرائیل و تندروها فضای تنفس ندهید!
رئیس جمهور مصر، السیسی با پیش کشیدن موضوع غزه در اجلاس G7 مبنی بر لزوم عقب نشینی اسرائیلی از مناطق اشغالی این باریکه، ماشه فشار دیپلماتیک را علیه اسرائیل کشید!
و واقعیت اینست ک فارغ از اینکه آیا طرح صلح در آینده کوتاه مدت به نتیجه می رسد یا خیر، در حال حاضر پیگیر آن ضروری است؛
ضروریست چون یکی از مهم ترین ابزارهای فشار علیه هم اسرائیل و هم تندروها محسوب می شود؛
ضروریست چون منجر به حواس پرتی هر دو نیروها از موضوع مذاکرات و توافق تهران و واشینگتن می شود؛
ضروریست چون در داخل بدنه هر دو اینها می تواند شکاف ایجاد کند!
اما چگونه باید طرح صلح را در این مرحله پیش برد؟
اینطور پاسخ بذهم
مشکل فلسطین در گذشته چه بود؟
فلسطین چه در دست فتح و تشکیلات خودگردان
و چه در دست حماس و جهاد اسلامی
هر دو صاحب اراده بودند
و این کار را سخت می کرد خصوصا اینکه طرف اسرائیلی بعد از ترور اسحاق رابین به تدریج رویکردی انعطاف ناپذیر اتخاذ کرده بود
اما امروز چه؟
امروز ما یک تشکیلات خودگردان فاسد را در صحنه داریم ک به راحتی می تواند تبدیل به یک دولت دست نشانده یا همان puppet government شود
امروز ما یک حماس و جهاد اسلامی فرسوده را در صحنه داریم ک در حکم failed state است
به نظر می رسد اقلام لازم برای پخت و پز آماده است!
طرف امریکایی در دو حرکت می تواند اسرائیل را کیش و مات کند:
1. از تشکیلات خودگردان به عنوان یک دولت دست نشانده استفاده کند برای پیاده کردن همه شرایط خود (همانگونه ک عربستان از دولت منصور هادی در یمن بهره برد)
از جمله این شرایط می تواند وادار کردن تشکیلات خودگردان به انعطاف پذیری بیشتر در برابر اسرائیل
و از همه مهم تر
درخواست چتر امنیتی از امریکا باشد و این همان چیزیست ک به امریکا اجازه می دهد به نیابت از نمایندگی دولت فلسطین وارد فلسطین شود!
2. آنطور ک السیسی گفته، اسرائیل حدود 70 درصد از خاک غزه را در اختیار دارد؛ این 70 درصد ک احتمالن به خوبی از نیروهای ستیزه جو پاکسازی و امن شده باید تحویل نیروهای تحت مسئولیت امریکا شود
خلاصه ک امریکا امتیاز فلسطین را خریداری می کند
و مذاکرات یا بهتر بگوییم دعوای فلسطین-اسرائیل
تبدیل می شود به دعوای امریکا-اسرائیل!
و بدیهیست ک شانس امریکا در این بازی بالاتر از فلسطینیان است
در نهایت ذکر این نکته ضروریست، هدف نهایی فلسطین یا غزه نیست
بلکه ایران است
بنابراین بسیار بسیار مهم است
ک در میانه مسیر
چنانچه شرایط به گونه ای پیش رفت ک نیاز به انتخاب سخت بود
آنچه باید حفظ شود معادله ایران است
و نه فلسطین🎗
@zedstudypodcast
5 056
واقعیت اینه ک بهترین دوستان اسرائیل نتانیاهو
تندوها در داخل هستن
و بهترین دوست این تندروها هم
نتانیاهو و جریان راست افراطی در اسرائیل
واقعیت اینه ک یک آتش بس در لبنان در شرایط فعلی
به معنای ایجاد یک فرصت کم نظیر برای
عادی سازی روابط بین بیروت و تل آویو است
برای تحقق این امر شما تنها به چند ماه فضای بدون آتشبازی نیاز دارید در لبنان نیاز دارید
تحقق این امر به طور خودکار دومینویی را به حرکت در می آورد ک نتیجه نهایی آن، از کار افتادن نه تنها حزب الله لبنان بلکه فراتر، پایان چرخه خشونت اعراب و اسرائیل در تصویر بزرگ تر است
و خب نیازی به گفتن نیست ک نتانیاهو به دنبال جنگ بی پایان
بدون حل مسئله است
در واقع هدفشان حفظ مسئله است!
بنابراین در این مرحله
تمرکز را باید گذاشت روی اصل مسئله!
صلح بین لبنان و اسرائیل
و در نمای بزرگ تر
صلح منطقه
فراموش نکنیم در رابطه با سوریه احمد الشرع
اسرائیل از همه ابزراهای خود استفاده کرد و حتا حمله به مراکز سیاسی دمشق برای جلوگیری از صلح با سوریه
یا به عبارت دقیق تر برای جلوگیری از پیش روی سوریه به سمت صلح با اسرائیل!
اما در نهایت سوریه آن قدر ضعیف بود ک تحت فشار امریکا
و به منظور خلاصی از تحریمات
هر شرایطی را بپذیرد
برای صلح با اسرائیل
صلحی ک قطعن به نفع اسرائیل بوده است
هرچند نتانیاهو و تندروها آن را مخالفت منافع جناحی خود می دیدند!
در رابطه با لبنان هم باید همین الگو را پیاده کرد
الان زمان آنست ک بیروت به منظور صلح با اسرائیل
تحت فشار قرار گیرد
شاید نتوان به راحتی بازی را از سمت تل آویو یا تهران کنترل کرد
اما مسیر بیروت ک هموار است!
اگر دولت لبنان برای عادی سازی روابط با اسرائیل
حاضر شود هر شرط و شروطی را بپذیرد
آیا اسرائیل می تواند مخالفت کند؟!
نمی تواند، همانگونه ک در رابطه با سوریه نتوانست
نکته حائز اهمیت اینست ک قطعن طرف اسرائیلی به دنبال طولانی تر ساختن روند صلح با لبنان پیش خواهد رفت
در این شرایط هم باید نوک پیکان فشارها روی دولت لبنان باشد
تا بدون تعلل یا تن دادن به بازی وقت کشی اسرائیلی ها
هر معامله ای ک روی میز قرار می گیرد را فقط بپذیرد
درست عین سوریه🕊
@zedstudypodcast
5 056
ممکن است پرسیده شود ک
چرا امریکا باید پیروز شود؟!
پاسخ ساده است
همانطور ک ایران
دقیق تر پاسخ دهم
آیا تصور می کنید جنگ یمن 2015 ک تا الان ادامه داشته قابل اجتناب نبود؟!
نه تنها قابل اجتناب بود
بلکه قابل انتخاب هم بود
چند کودک در این جنگ تاکنون کشته یا معلول شده اند؟!
بی شمار
پس چرا کسی جلوی این جنگ را نگرفت؟
یمن قبلن هم جنگ هایی داشته
جنگ داخلی
کسی از یمن زنده و پیروز خارج نمیشد
یمن تنها راه نجات ایران بود
چرا ایران باید نجات پیدا می کرد؟
چون میشه باهاش کارای جالبی کرد
در رابطه با امریکا همینطور است
با امریکا میشه کارای جالبی کرد
بدون اونا
نمیشه
ک جهان سالهای سختی در پیش دارد
و باید پیش از آن
بازیگران خوبی
در مکعب قرار بگیرند...♣️
@zedstudypodcast
5 056
از اسرائیل باید یک سوال پرسید
یک سوال ساده!
چرا امریکا در لیبی نمی تواند پیروز شود؟!
یا اصلن صریح تر بپرسیم
آیا شما طرحی برای پیروزی امریکا در لیبی یا فتح لیبی می تونید ارائه دهید؟!
لیبی تبدیل به یک معادله غیرممکن شده است
چرا؟
چون کل ساختار از هم فروپاشیده است!
مهم نیست می خواهید به چه کسی حمله کنید یا با چه شدتی
مهم نیست می خواهید کجا سرمایه گذاری کنید یا با چه حجمی
در هر دو حالت شما برنده نمی شوید
چون لیبی مرده است!
یک بازیگر بالقوه مهم هم از حیث استراتژیک و هم ژئوپلیتیک
به راحتی از دست رفت
و تصور کنید اگر امروز واشینگتن کارت طرابلس را در اختیار داشت چگونه می توانست معادلات آفریقا را به نفع خود در رقابت با چین تغییر دهد...
درباره ایران همینطور است
امروز ک ساختار تضعیف شده اما از بین نرفته
پنجره فرصتی برای امریکا باز شده به منظور دستیابی به پیروزی استراتژیک فراهم شده
با اتخاذ همان ابزار کاربردی طرح مارشال!
سرمایه گذاری بر روی گلوگاه های اصلی درآمد ایران
و تسخیر اقتصاد این کشور که همان کنترل از راه دور پایتخت است!
اما صادقانه بگویم
بخشی از بدنه سیستم دقیقن دنبال لیبی سازی ایران است
یعنی سطحی از جنگ ک باعث فروپاشی ساختارها شود
در چنین شرایطی
این تندروها شایدب توانند باقی بمانند
اما در کشوری ک هیچ ساختاری ندارد
یا دچار فروپاشی ساختاری شده است
در این حالت
چه جنگ و چه سرمایه گذاری
هر دو بی حاصل است
چون ایران مرده است!
و مطمئنا قیمت مهره ایران بسیار بیش از لیبی است
حال سوال اینست، اساسا برای چه و چگونه می توان اجازه داد ک این مهره به شدت کاربردی بسوزد؟!
به صراحت بگویم
سوختن مهره ایران، یعنی پایان عصر امریکا🏮
@zedstudypodcast
5 056
از اسرائیل باید یک سوال پرسید
یک سوال ساده!
چرا امریکا در لیبی نمی تواند پیروز شود؟!
یا اصلن صریح تر بپرسیم
آیا شما طرحی برای پیروزی امریکا در لیبی یا فتح لیبی می تونید ارائه دهید؟!
لیبی تبدیل به یک معادله غیرممکن شده است
چرا؟
چون کل ساختار از هم فروپاشیده است!
مهم نیست می خواهید به چه کسی حمله کنید یا با چه شدتی
مهم نیست می خواهید کجا سرمایه گذاری کنید یا با چه حجمی
در هر دو حالت شما برنده نمی شوید
چون لیبی مرده است!
و زمان می برد تا شاید کم کم جان ب
5 056
اولین رئیس جمهوری امریکا ک طرح ترور او به طور جدی روی میز قرار گرفت توسط اسرائیلی ها ک بود؟
-جرج دبلیو بوش
دقیق تر بگویم
سال 2004 جرج بوش قرار بود ترور شود اگر تن به جنگ عراق سال 2003 نداده بود و میزبان این میهمانی دوستان اسرائیلی او بودند!
اما نفر دوم کیست؟
-دونالد ترامپ
طرح ترور ترامپ از هم اکنون روی میز اسرائیل قرار گرفته است تا او را مجبور به اجرای منویات اسرائیلی ها سازد
واقعیت اینست ک راه حل این مسئله سادست
چراکه این مسئله گرچه یک تهدید برای ایران است
اما در بازی بزرگ، در واقع حمله به جامعه اطلاعاتی امریکا
یا دولت عمیق این کشور است
پ.ن. فرق سال 2004 با امروز اینست ک در آن زمان، سیا فقط یه سازمان اطلاعاتی بود؛ امروز دولت در سایه با گستره جهانیست؛ همون دولت جهانی عمیقی ولادیمیر پوتین بدون اشاره به منشا بارها دربارش صحبت کرده🌐
@zedstudypodcast
5 056
و البته آشکار است
ک ماشه این بازی را
نه آمریکا می تواند بکشد
و نه ایران
بلکه این چین است
ک با در اختیار داشتن اهرم های مالی
و سیاسی لازم (با توجه به کادر سازی ها در داخل سیستم) توانایی وادار ساختن تهران به این بازی را دارد
چین در عوض این نقش آفرینی
چه امتیازی از آمریکا و ایران طلب می کند؟
انتظار می رود شی ایده رهبری مشترک را به نوعی روی میز بگذارد
هم رویکرد شی و هم مقالات و سخنرانی های رهبر چین یک واقعیت را آشکار می کند:
چین شی به طور استراتژیک دنبال اتحاد با شرق نیست؛
به دنبال روسیه و بریکس، شانگهای و جنوب جهانی نیست
هدف و برنامه شی جین پینگ سادست در ۲ مرحله:
مرحله اول، ایجاد «رابطه ویژه» و مشارکت در بازی بزرگ همراه با ایالات متحده
مرحله دوم، پشت سر گذاشتن ایالات متحده در این بازی و گرفتن دست بالا و رهبری نسبت به واشینگتن و به تبع نسبت به جهان
چیزی شبیه به الگویی که بین بریتانیا و ایالات متحده رخ داد
این استراتژی چین است
و مابقی هر آنچه هست از روابط با روسیه گرفته تا ایران و
تا جنوب جهانی و... همگی ابزاری در خدمت وادار ساختن ایالات متحده به پذیرش چین در دایره رابطه ویژه است
شی می خواهد وارد بالاترین طبقه برج روابط ایالات متحده شود؛ در نزدیک ترین فاصله به واشینگتن، طبقه VIP
و اما داستان ایران احتمالن باید به اندازه کافی برای طرف چینی مناسب باشد که بتواند به عنوان نقطه عطف عملیاتی شدن این استراتژی اش قلمداد گردد
و همچنین پرونده ایران قطعن به اندازه کافی برای واشینگتن دشوار هست که آن را وادار به اتحاد و نوعی از رابطه ویژه با چین در این زمینه به منظور حل و فصل مسئله تهران سازد
بدین ترتیب لازم است با هدف شکل دادن به معادله ای جدید در رابطه با ایران، آغاز یک دیپلماسی یا به عبارت دقیق تر یک معامله سه جانبه بین تهران، پکن و واشینگتن باید در دستور کار قرار گیرد🧧
@zedstudypodcast
5 056
گره زدن مسئله اموال بلوکه شده ایران به پایان قطعی جنگ
اولا، هیچ ربطی به جنگ ندارد
ثانیا، تله تندروهاست
چیزی ک به پایان جنگ ربط دارد چیست؟
مسئله غرامت و بازسازی
فرق این دو چیست؟
در سناریو اول، پول در اختیار تندروها قرار می گیرد
در سناریو دوم، پول تبدیل به ابزار نفوذ؛ تبدیل به اسب تروآ برای امریکا در ایران می شود (به منظور تغییر موازنه قدرت در ایران به نفع نیروهای میانه رو)
خیلی سادست ک بگوییم سناریو اول از روی میز خارج است
چون اگر قرار بر این بود ک تا الان چنین شده بود
بنابراین کاری ک باید انجام شود:
بخش بسیار محدودی از پول بلوکه شده رفع مسدودی می شود
ک می تواند رقمی بین 3 تا 7 میلیارد باشد (در واقع این همون پیاده شطرنچ است ک برای پیشبرد استراتژی باید قربانی کرد)
اما مابقی مطالبات تهران
یا دقیق تر بگوییم
نیاز تهران
باید در قالب پروژه غرامت و بازسازی دنبال شود
و این همون اصل غذاست
در این مرحله
حتا اگر پولی تزریق شود، وارد حساب بانکی نمی شود
تبدیل به فاینانس می شود
تبدیل به اعتبار می شود
پیشنهاد آزادسازی 3 تا 7 میلیارد پول به اندازه ای کافی هست ک در بین تندروها تفرقه ایجاد کند
بین کسانی ک خواهان دریافت آن هستند
و آنانی ک مخالفت می کنند
ک این می شود ضربه اول
اما ضربه دوم
نحوه پرداخت این اموال بلوکه شده باید گره بخورد به
صندوق بازسازی
به زبان ساده تر، باید گره بخورد به نفوذ نرم اقتصادی ایالات متحده در ایران
این می شود ضربه اصلی!
در نهایت ضربه نهایی به تندروها را همین موضوع غرامت و بازسازی خواهد زد
پس باید سعی شود از همه ابزارها از هویج تا چماق گرفته
جهت پیشبرد این پروژه استفاده کرد
گاهی تطمیع
گاهی تصفیه
تا اینکه پرونده تندروها در ایران به بایگانی سپرده شود🗄
@zedstudypodcast
5 056
گره زدن مسئله اموال بلوکه شده ایران به پایان قطعی جنگ
اولا، هیچ ربطی به جنگ ندارد
ثانیا، تله تندروهاست
چیزی ک به پایان جنگ ربط دارد چیست؟
مسئله غرامت و بازسازی
فرق این دو چیست؟
در سناریو اول، پول در اختیار تندروها قرار می گیرد
در سناریو دوم، پول تبدیل به ابزار نفوذ؛ تبدیل به اسب تروآ برای امریکا در ایران می شود (به منظور تغییر موازنه قدرت در ایران به نفع نیروهای میانه رو)
خیلی سادست ک بگوییم سناریو اول از روی میز خارج است
چون اگر قرار بر این بود ک تا الان چنین شده بود
بنابراین کاری ک باید انجام شود:
بخش بسیار محدودی از پول بلوکه شده رفع مسدودی می شود
ک می تواند بین 3 تا 7 میلیارد باشد (در واقع این همون پیاده شطرنچ است ک برای پیشبرد استراتژی باید قربانی کرد)
اما مابقی مطالبات تهران
یا دقیق تر بگوییم
نیاز تهران
باید در قالب پروژه غرامت و بازسازی دنبال شود
و این همون اصل غذاست
در این مرحله
حتا اگر پولی تزریق شود، وارد حساب بانکی نمی شود
تبدیل به فاینانس می شود
تبدیل به اعتبار می شود
پیشنهاد آزادسازی 3 تا 7 میلیارد پول به اندازه ای کافی هست ک در بین تندروها تفرقه ایجاد کند
بین کسانی ک خواهان دریافت آن هستند
و آنانی ک بهتر فکر می کنند و مخالفت می کنند
5 056
همه میگن
دنگ شیائوپینگ معمار چین نوین هست
اصلاح طلبی ک چین رو به مدار توسعه وارد کرد
و از چین به ظاهر مقتدر اما فقیر و منزوی عصر مائو
یک چین به واقع قدرتمند، ثروتمند و قابل اتکای امروز رو ساخت
اما یک سوال
اگر نیکسون به چین نمی رفت
اگر کیسینجیر به جای تعامل، تقابل با چین را پیشنهاد می داد
اگر آنروز می گفتند که راه حل جنگ ویتنام
زدن سر مار در چین است!
آیا اساسا ممکن بود کسی مانند دنگ شیائوپینگ روزی به قدرت برسد؟!
کسی که در زمان مائو از تصفیه شدگان و طردشدگان بود و کم مانده بود ک حتا اعدام شود!
خیر هرگز ممکن نمی شد!
اگر نیکسون به چین نمی رفت، چین همچنان اسیر سیاستمداران تندرو بود و احتمالن امروز چین چیزی شبیه کره شمالی بود
بنابراین ما برای ایران امروز یک الگو در اختیار داریم به منظور عبور از تندروها
لازمه تحقق این امر
مشروط به فشار از داخل
و همراهی از خارج است
در حال حاضر دولت و برخی دیگر از سکان امور به طور آشکار و پنهان در اختیار نیروهای میانه رو قرار گرفته است
باز شدن اینترنت به رغم مخافت قاطع تندروها نشان می دهد که توازن قوا در داخل نظام به ضرر آنها در حال پیش رفتن است
(قبلن گفته شده بود تندروها اگر الان در قدرت هستند صرفا به خاطر شرایط جنگی است و گرنه نفوذشان به دلایل مختلف کاهش یافته است)
ام شرط دوم برای پاکسازی کامل جریان تندر
نیاز به همراهی خارجی دارد
بخشی از این همراهی از سمت طرف چینی
و بخشی از سمت طرف امریکایی مورد نیاز است
اما چیزی ک مهمه اینه ک کلیت این بازی در سکوت توان اجرایی دارد
صدا و نور، دوست ما نیست
صدا و نور دشمن ماست
همانطور ک صحنه، دوست شما نیست
پشت صحنه، دوست شماست
در یک کلام بازی در سکوت و سایه پیش خواهد رفت...🪆
@zedstudypodcast
5 056
مسیر خنثی کردن حزب الله از صلح می گذرد
و تا زمانی ک جنگ در جریان باشد
حزب الله می تواند در حالت
تهاجمی و فعال باقی بماند
اما حفظ این حالت تهاجمی در زمان صلح
برای حزب الله
اگر نگوییم غیرممکن
دستکم بسیار
دشوار است
در چنین حالتی می توان حزب الله را مدیریت کرد
و البته بسیار ضروریست که آمریکا خود
ابتکار عمل را در دست داشته باشد
چراکه اگر امر بر عهده اسرائیل باشد
دستکم نفع اسرائیل امروز؛
اسرائیل لیکود
در حفظ و تقویت هم حزب الله
هم حماس
هم جهاد اسلامی
و امثالهم است⚔
@zedstudypodcast
5 056
در کتاب خاطرات بیل کلینتون
خاطره جالبی اومدم
از ملاقاتش با میلوشویچ(همون رهبر صرب ها که مرتکب نسل کشی علیه مسلمانان بوسنی شده بود)
میلوشویچ درباره ترور اسحاق رابین اعتقاد داشت
ک فارغ از اینکه چه کسی ماشه را شلیک کرده
اما
در واقع ترور نتیجه توطئه و خیانت سازمان امنیت اسرائیل به رابین بوده
و اینکه بیل کلینتون چنین چیزی رو بی کم و کاست تو کتابش نقل کرده بدون هیچ نظری یعنی
ظاهرن از نظر آمریکایی ها هم این نظریه چندان بی راه نیست🕎
@zedstudypodcast
5 056
حفظ جان مسعود پزشکیان
و
اعضای هیئت دولت ضروریست
احتمال حمله هدفمند اسرائیل
قطعن سیگنال از غروب مخابره خواهد شد🚨
@zedstudypodcast
5 056
طرح روی میز دشمن چیست؟
شما بگویید
احتمالن حدس می زنید ک شعله باید از جایی خارج از مرزهای ایران آغاز شود
و سپس به ایران سرایت کند
و درست است
اما تصور می کنید ک آن کشور لبنان است؟!
مطمئن هستید ک نزدیک تر نیست؟!
شاید عراق
حتمن کردستان عراق است!
امروز زمان بلند ساختن
صدا نیست
و شاید فردا هم نیست
اما نجوا؛
نجوا صدای ماست🛠
@zedstudypodcast
5 056
غرب تا سالها نگران از این بود ک بعد از سقوط جمهوری اسلامی، بی ثباتی در ایران حاکم شود همچون لیبی و در نهایت تبعات آن به بقیه کشورها سرایت کند
برای همین غربی ها چه در اروپا و چه آمریکا از مجاهدین خلق حمایت می کردند
چرا مجاهدین خلق؟
چون مجاهدین خلق یک استراتژی داشت
با غربی ها همکاری کن
و
با زور بر ایران حکومت کن!
همین کافی بود برای غربی ها چون مشکل اونها رو برطرف می کرد؛ نگرانی از بی ثباتی پس از سقوط ج ا
اما تنها مسئله این بود ک مجاهدین خلق هیچ پایگاهی اجتماعی در ایران نداشتند!
پس گزینه براندازی همچنان نامطلوب بود
تا اینکه رضا پهلوی
استراتژی جدید خودش را با کپی برداری از مجاهدین خلق ارائه کرد🔱
@zedstudypodcast
现已上线!2025 年 Telegram 研究 — 年度关键洞察 
