ch
Feedback
عَشْوَائِيات ˚ 𐙚𓍢ִ໋

عَشْوَائِيات ˚ 𐙚𓍢ִ໋

前往频道在 Telegram

- صَليّ عَليَ النَبيٌ يـَ سُڪر . "هُنا إنسانٌ: لا يودّ سوىٰ كفَاف العيشِ بسِلْمٍ، يُحبّ تجنّب الضَجَّة، ومَا لا يسْتَهْويه أو يَسْتَرِيح إليه؛ ويدعُو باسمِ الله (الوَاسِع) أن تُصاحبهُ الطُمَأْنينَة للتبادل https://t.me/rxvyggu

显示更多
5 604
订阅者
-624 小时
-167
-5330
帖子存档
Repost from هدوءء🎀
امته دوري😂
امته دوري😂

كل يوم هنفكّر بعض بسُنة من سُنن النبيّﷺ بنيّة الأقتداء بنبيّنا وحبيبنا . قال رسول الله : رَحم اللّه امرءًا صلّ قبل العَصر أرب
كل يوم هنفكّر بعض بسُنة من سُنن النبيّﷺ بنيّة الأقتداء بنبيّنا وحبيبنا . قال رسول الله : رَحم اللّه امرءًا صلّ قبل العَصر أربعًا أربع ركعات بين آذان العصر والإقامة ، صل أربع ركعات قبل العصر ركعتين وتسلم وركعتين وتسلم

وإذَا سَألك عبادي عَني فإني قريب اجيب دعوة الداع اذا دَعان فليستجيلوا لِي استجاب دعوتين ، لك الحمد 🥹 .

رب جميل، ودين جميل، ونبي جميل، وقرآن جميل، فالحمد لله على واسع فضله .

مش عارفة اتكلم عن اي بالظبط بس رقية مش بتحب تتعامل مع حد نهائ وانا كنت دايما اجيبها واقعد احاول ألعب معاها بس برضه مكنتش حابة
+1
مش عارفة اتكلم عن اي بالظبط بس رقية مش بتحب تتعامل مع حد نهائ وانا كنت دايما اجيبها واقعد احاول ألعب معاها بس برضه مكنتش حابة خالص تقعد معايا ، جيت في مرة اتصور انا وهي قالتلي لا مش هتصور عشان شكلي بيبقي وحش ، قلتلها مين قالك كده قالتلي انا عارفة قلتلها بس شكلك جميل خالص حتي بصي ومرضيتش برضه ، مرة علي مرة اجيبها احطلها ميكاب منوكير نلعب سوا وامبارح اول لما جيت اتصور معاها صوتت وقالت لا قلتلها بصي بجد شكلك حلو اوي قالتلي بجد قلتلها أيوة حتي بصي ، خدت التليفون وقعدت تتصور لوحدها وتقولي بصي أنا عاملة ازاي ، بقت كل لما تشوفني تجري عليا ، امبارح فضلت في حضني ومكنتش راضية تقوم وده بجد أحلي شعور ، مامتها قالتلي انا كنت قايلة ليها تلعب مع العيال بس قالتلي لا هروح عند يُمني ، طول القاعدة مكنتش راضية تسيبني ، تيتة كانت بتوزع موز علينا قامت قالتلها هاتي اتنين ليا ولـ يُمني انا كنت قاعدة عاملة كده 🥹🎀'(

اللَّهُمَّ إِنَّكَ عَفُوٌّ تُحِبُّ الْعَفْوَ فَاعْفُ عَنِّا

مُراعاة مشاعر الناس؛ عبادة.

مشكلتي أن عقلي لا يعرف زرّ التوقّف.. أفكّر حتىٰ يتعب التفكير مني، أعيد المواقف ألف مرة أحلّل النبرة، وأقيس المسافات بين الكلمات، وأبحث في العيون عن معنىٰ.. ربما لم يكن موجودًا، أعيش اللحظة مرة، ثم أعيشها ألف مرة داخل رأسي. أصنع احتمالات، وأبني مخاوف، وأهدم راحتي بيدي.. تفكيري الزائد ليس عادة، إنه قلقٌ متنكر في هيئة حرص، و خوفٌ يتظاهر بالقوة، وقلبٌ يحاول أن يحمي نفسه قبل أن يُصاب. أتعب .. من رأسي أكثر مما أتعب من العالم، أشتاق للبساطة، للأشخاص الذين ينامون دون أن يحاكموا أنفسهم، دون أن يسألوا: هل كنت كافيًا؟ هل أخطات ؟ هل تغير شيء وأنا لم أنتبه ؟ أنا لا أريد أن أكون مثاليًا.. ولا أن أكون علىٰ حق دائمًا، أريد فقط هدوءًا .. هدوءًا يشبه بحرًا ساكنًا، لا تعصف به أفكاري كل ليلة. ـ أمنية فكري.

                          ע إປ إע اພ                                 اພ                                    ހސܠ                             ܩܟܩܒ

‏"عليكَ صَلاةُ اللهِ مَا صَامَ صَائِمُ ‏و ما قَامَ بالقُرآنِ فِي اللّيلِ قَائِمُ"ﷺ
‏"عليكَ صَلاةُ اللهِ مَا صَامَ صَائِمُ ‏و ما قَامَ بالقُرآنِ فِي اللّيلِ قَائِمُ"ﷺ

Repost from IQ Memes
واحده بتقولي النهاردة متشكره جدااا لذوقك قلت لها لا مفيش ذوق ولا حاجه

للتبادل 😍❤️. @M520ac88ba120BOT جوين هنا الاتشانل هتعجبكوا اووي 😍❤️❤️. https://t.me/ed2zu35yyMA3YWI0/28687

من القرارات الجميلة اللى هتفيدك جداً انك تقرر التعايُش مع أي وضع ومع كلِّ أمور حياتك حتى لو كانت الأمور تسير عكس ماتتمنى. لإن أمر الله نافذ سواء صبرت أو اعترضت سيدنا عمر قال: نفرُّ من قدر الله إلى قدر الله.. فاللَّهُمَّ لك الحمد على كلِّ شيء الحمد لله قولًا وفعلًا وشكرًا ورضا. -محمد العشري

ينبغي إحياء ليالي العشر الأخيرة من رمضان بصنوف العبادات، وصلة الأرحام، وحُسن الْجِوار، والتوسعة على الأهل والأقارب، وكثرة الذكر، والاعتكاف، والتهجد، والدعاء والتضرع إلى الرءوف الرحيم سبحانه.