ch
Feedback
ماذا بعد! 🖤

ماذا بعد! 🖤

前往频道在 Telegram

ما بنتعوضش.. ولا لينا بديل ما بنتكررش.. ووصالنا جميل 🧚‍♀️💙

显示更多
637
订阅者
无数据24 小时
-37
-830
帖子存档
صعب تخرج من اللي فات سليم .

وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته، الحمدلله جداً بعد بالمسج دي بقيت فرحانه أخر حاجه، برافو عليكي بجد، تستاهلي بوسه كبيره، لأشط
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته، الحمدلله جداً بعد بالمسج دي بقيت فرحانه أخر حاجه، برافو عليكي بجد، تستاهلي بوسه كبيره، لأشطر بنوته وأقوى بنوته واللي بقت تدور ع رضا ربنا بس الأول، جدعه استمري ع كدا واحمدي ربنا كتير، انا كمان بحبك 💗🎀.

وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته، بخير الحمدلله، اعملي بلوكات من غير كلام ولا تبرير ولا حاجه، وأي حد يبعتلك بلوك، حتى لو بيسأ
+2
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته، بخير الحمدلله، اعملي بلوكات من غير كلام ولا تبرير ولا حاجه، وأي حد يبعتلك بلوك، حتى لو بيسأل سؤال ف الدين، خدي خطوه وقرار، وأبعدي عن الجروبات وكل حاجه، أي حاجه ممكن توديكي الطريق دا أبعدي عنها، ونحترم ضعف نفسنا، ويالا أهو رمضان جاي استغليه واستغفري كتير وصلحي غلط، ربنا يراضيكي ويرضى عنك ويتقبل منك يا رب.

وتعطّلت لغةُ الكلامِ وخاطَبَتْ عينايَ في لغةِ الهوى عيناك.♡゙
وتعطّلت لغةُ الكلامِ وخاطَبَتْ عينايَ في لغةِ الهوى عيناك.♡゙

عاوزين يلهونا بالمذاكره عن شهر الصوم والعباده🥹.

أستغفر الله العظيم يست😂. مسير الحي يتلاقى يصحبي😂☝.
أستغفر الله العظيم يست😂. مسير الحي يتلاقى يصحبي😂☝.

وأَقول معقول ما بوحشهوش.

«يداها تُجيدانِ الطبخ وخياطة ثوبي، وإصلاح الأشياء وقلبي».🤎
«يداها تُجيدانِ الطبخ وخياطة ثوبي، وإصلاح الأشياء وقلبي».🤎

تحاولي تاني وتالت ورابع، ونحسن علاقتنا بربنا أكتر وأكتر، متغقديش الأمل خلي عندك ثقه بالله، أدعي أدعي كتير جداً، الدعاء ببرد ا
تحاولي تاني وتالت ورابع، ونحسن علاقتنا بربنا أكتر وأكتر، متغقديش الأمل خلي عندك ثقه بالله، أدعي أدعي كتير جداً، الدعاء ببرد القضاء، جاهدي، عارفه انك تعبتي، بس ربنا كريم، وبيحب الصابرين، اعملي حاجات بتحبيها حتى لو كانت تافهه، ربنا يراضيكي ويرضى عنك ويعافيكي يا رب ❤.

أولُ فكرةٍ يجب أن تَخطُرَ في بالِك صباحًا هي حمدُ الله وشكرُه على نعمِه "اللهُمَّ مَا أَصْبَحَ بِي مِنْ نِعْمَةٍ أَوْ بِأَحَدٍ مِنْ خَلْقِكَ، فَمِنْكَ وَحْدَكَ لَا شَرِيكَ لَكَ، فَلَكَ الْحَمْدُ وَلَكَ الشُّكْرُ"🤍

التليفزيون ميعرفش حاجه من أركان الإسلام غير ركن الزكاة🦦.

الأول تعقد النيه، ف قلبك التوبه من الذنوب وانك تزعمي ع انك لا تفعل الذنب دا مره تانيه، تذود ف الاستغفار جداً جداً، وتبقى طمعا
الأول تعقد النيه، ف قلبك التوبه من الذنوب وانك تزعمي ع انك لا تفعل الذنب دا مره تانيه، تذود ف الاستغفار جداً جداً، وتبقى طمعان ف كرم و رحمة ربنا، وطلع صدقه بنية التوبه، وخليك عارف انه ربنا رحيم جداً جداً، ويبدل السيئات بحسنات، وصلي بإنتظام، وصلي النوافل، وربنا يتقبل منك ويعفو عنك يا رب🤍.

لاحظت كلنا محتاجين حد يقولنا دايما كلام حلو وياخد بإيدينا، يعني اول ما يشوفنا يقول أيه اللبس الحلو دا، شكلك تحفه النهارده(ممكن أصلاً يكون شافك بنفس اللبس قبل كدا)، بحب أشوفك دايما وطلتك مبهجه، يقول مثلا انت إنسان شطور، حاول تاني وتالت وهتنجح فيها أنا عارف أنت هتنجح، تشوف الحب ف عيونه، تلاقي راحتك معاه، هزاره خفيف ع قلبك متلقهوش يقلل منك، تلاقيه بيراعي مشاعرك بشكل كبير وملحوظ، محتاجين نتحب بجد ونطمن بجد، محتاجين نتشاف بشكل جميل ونشوف نفسنا ف عيون الناس الجميله ف حياتنا إننا جمال فعلاً 💗. "

لو أوڤر متسجلهوش كدا غير لما يكون جوزك، لو كدا سجليه.
لو أوڤر متسجلهوش كدا غير لما يكون جوزك، لو كدا سجليه.

إن مضى يومك كله بلا عمل صالح كبير ترجوه فسبحان الله وبحمده، سبحان الله العظيم خفيفة على اللسان، ثقيلةٌ في الميزان، حبيبة إلى الرحمن في أقل من ثلاث ثواني يثقل ميزانك، سبحان الله !

‏لا أُخفيكم سِراً .. هذه الأيام لا أطلبُ من حبيبي الله إلا أن يردَ لي ضالتي، وما كانت ضالتي إلا نفسي وقلبي، والله وبالله ما سبب شقائي في هذه الدنيا إلا نفسي ! فَ اللهم آتِ نفوسنا تقواها، وزكّها أنتَ خيرُ من زكاها، أنتَ وليُّها ومولاها❤️‍🩹.

بحس أولاً: لما يقرب ربنا بشكل كبير جداً جداً، ويكون عنده ثقه كبيره بربنا، ويبقى عارف انه كل حاجه بتحصل لسبب، وأنه ربنا دايما
بحس أولاً: لما يقرب ربنا بشكل كبير جداً جداً، ويكون عنده ثقه كبيره بربنا، ويبقى عارف انه كل حاجه بتحصل لسبب، وأنه ربنا دايما بيختارلك الاحسن و انك عملت اللي عليك. ثانياً: لما عزيز القلب والروح، الصاحب والصديق او الحبيب، بمعنى يعني الشخص المقرب لقلبك يخبرك بإنك جميل، وميسبكش لدماغك أبداً، ولا يسيبك لأفكارك اللي بتهلكك. الحل ف إيدينا، إننا نهدي الدنيا ع نفسنا شويه، ونحاول نبص دايما للحته اللي فيها أمل وبصيص الحياه، عشان منتعبش ولا نروح ف حتة بتهلكنا.

يحتاج المرء أحيانًا أن يبوح بتعبه دون أن يتلقى ردًا أو مُواساة.

‏أهلًا بأجْمَل ثَلاثِينَ لَيْلة اللهم أجعله شهرًا تتبدل فيه أحوالنا للأفضل.

محتاجه حد اعيطله ساعتين متواصلين من غير ما يطلب اسباب بعدين يقوم يعزمني ع شاورما.