Dataphile
前往频道在 Telegram
در این کانال مطالبی که دوست دارم رو قرار میدم و موضوع خاصی نداره. هر مطلبی دلم بخواد میذارم https://twitter.com/vahidbaghi95 https://vahidbaghi.ir/blog @VahidBaghi
显示更多2 827
订阅者
-124 小时
-57 天
-3530 天
帖子存档
2 827
من موندم این سایت های مجلهای و زرد که محتوا دزدی میکنن رو چرا گوگل کاری نداره؟ بعد ما کاری بکنیم، گوگل کونمون رو کپه میکنه. یه سایت بزرگی محتوا از ما دزدی میکنه. با یک روز تاخیر میذاره. گوگل بالاتر از ما نشونش میده :)
2 827
همین یه ماه پیش من هارد ۶ ترا وسترن red pro خرید ۲۲ تومن. الان چک کردم دور و بر ۵۰-۶۰ تومنه!
2 827
یه همسایه فضول داریم. سرش تو کون بقیهست. اون دفعه تو راهرو داشتم رد میشدم تو خونه داشت میگفت این یارو همش چیز میز سفارش میده.
چیکار کردم؟ rate خریدم رو بیشتر کردم تا کونش آتیش بگیره. به تو چه آخه.
2 827
اسنپ گرفتم، پلاک ماشین با چیزی که تو اپلیکیشن بود یکی نبود. بهش گفتم سوار نمیشم، لغو میکنم. میگه زحمت کشیدم ۱۰ دقیقه تا اینجا اومدم! واقعا هم کونش پاره شده بود. ترافیک وحشتناکی بود. بعد از اینکه لغو کردم هم فحش داد.
چند تا موضوع وجود داره :
- وقتی پلاک فرق داره میتونه موقعی که قبول میکنه زنگ بزنه بگه پلاکم فرق داره. به دو دلیل. یکی اینکه طرف بدونه دنبال کدوم ماشین باشه. دوم اینکه اگر میخواد لغو کنه همون اول لغو کنه.
- در شرایطی که شما اسنپی که همه چیزش اوکیه رو سوار بشی هم ممکنه مشکل پیش بیاد، طبیعتا مغز خر نخوردم ماشینی که هیچیش تو اسنپ ثبت نشده رو سوار بشم.
- اینجا که فحش داد، اگر چند ماه پیش بود، شیشه های ماشینش رو آورده بودم پایین. احتمالا هم یه قفل فرمون خورده بود تو سرم. الان هم بیمارستان بودم. اما الان به تخمم میگیریم. این به تخم گرفتن ناشی از اعتماد به نفسی هست که پیدا کردم. اون شیشه پایین آوردن برای اینه که طرف رو بترسونی که من کسخلما. ازم بترس. اما الان فقط صحنه رو سریعا ترک میکنم. اسمش رو میتونید بذارید فرار کردن. اما من جوری دیگهای فکر میکنم که نمیخوام خیلی اینجا بازش کنم و بیشتر توضیح بدم.
2 827
پاوربانکش رو تست کردم. با ۴ خط از ۶ خط شارژ تونست گوشیم رو از ۱۰ درصد تا ۴۳ درصد شارژ کنه و بعد باتریش تموم شد.
البته اگر حالت پاوربانک استفاده نکنید فکر میکنم حداقل ۶۰ روز گوشی بدون نیاز به شارژ روشن بمونه. البته اگر از گوشی استفاده کنید و تماس بگیرید و ... احتمالا حداقل ۳۰ روز روشن میمونه
2 827
یه دونه از این گوشی دکمهای ها خریدم. چون سیم کارت هام داره دونه دونه میسوزه به خاطر اینکه مدت هاست استفاده نشده. یه چیزی میخواستم که جای چند تا سیمکارت داشته باشه.
مدل هوپ k19 رو گرفتم. خیلی تا الان عملکردش خوب بوده.
- ۴ تا سیمکارت میخوره. همه هم رجیستر میشه کرد توی همتا
- لیزر و چراغ قوه داره
- خودش یه پاوربانک ۲۰ هزار هم هست. یعنی گوشی های دیگه رو هم میتونه شارژ کنه. الان نزدیک به ۲۰ روزه که روشنه. از ۶ تا خط شارژش فقط ۲ تا کم شده تو ۲۰ روز!
- فیچر تغییر صدا داره! یعنی میتونید فعالش کنید و به بقیه زنگ بزنید با تغییر صدا حرف بزنید!
- آنتن مجزاثی جداشونده داره برای جاهایی که آنتن ضعیفه.
بزرگوار از آیفون فیچر بیشتر داره
2 827
من در واقع از روی توییت های ایلان ماسک وسوسه شدم برم امتحانش کنم. چرا ایلان ماسک باید این رو تبلیغ کنه؟
2 827
این composer 2.5 توی cursor واقعا خفنه. طبق توضیحاتی که تو لینک زیر :
https://cursor.com/blog/composer-2-5
ظاهرا برای کار های agentic اومدن بهینهش کردن. من یه تسک سختی داشتم که روی فایل های زیادی توی codebase تاثیر میذاشت.
در واقعا یه فیچری باید اضافه میشد ولی کد باید legacy رو حفظ میکرد. چند بار تلاش کردم با Opus انجام بدم نشد.
روش های مختلفی رو هم امتحان کردم. یعنی اول با Opus اومدم plan ریختم. بعد دادم به GTP 5.5 که کد رو بزنه. اما نمیشد. میرید توی کد و مجبور میشدم undo کنم.
دیشب با این composer 2.5 با one shot تونست همون کار رو به بهترین شکل انجام بده!
2 827
اینجا هم استاد کصخلیان بهم پول داده تبلیغ معادله دیفرانسیل کنم. گفت یه پست کسشر بذار بعد توش کلمه دیفرانسیل رو استفاده کرد. بعد من میام تو کامنت ها میگم معادله دیفرانسیل رو از کجا خوب یاد بگیریم؟ بعد تو جواب بده از سایت استاد کسمشنگیان
2 827
مثلا اینجا تبلیغ github کردم. بچه ها github خوبه. نصب کنید :)
بهم پول داده تبلیغ کنم براش
2 827
حالا الان یه نفر میاد میگه داره تبلیغ میکنه. اصلا نمیشه چیزی معرفی کرد. یه انگی میچسبونن بهت. یکی بود سر معرفی یه چیزی توی کامنت های یکی از پست ها داشت بهم انگ میچسبوند. توی خود پست هم! من توی پست چیزی معرفی نکردم. توی کامنت ها یه نفر پرسید و گفتم. بعد قبول هم نمیکرد که تهمت زده. میگفت حتی تبلیغ هم باشه اوکیه. تو اصلا در جایگاهی نیستی که نظرت مهم باشه. من بخوام تبلیغ کنم میکنم. هیچ گوهی هم نمیتونی بخوری.
2 827
من بعد از کلی گشتن یه بو گیر پیدا کردم که واقعا کار کنه. مشکل عموم محصولات مشابه اینه که خوشبوکننده هستند نه بوگیر. این بوگیر واقعا بوی محیط رو میگیره. من اولین بار توی دیجیکالا دیدمش. بعد امتیازش هم پایین بود. اما چون دیگه داشتم همه چیز رو امتحان میکردم که به یه راه حل نهایی برسم خریدم. بعدش متوجه شدم مردم نحوه استفاده رو بلد نیستن و یا بخوایم خوشبینانه نگاه کنیم سواد خوندن نوشته های روی جعبه رو ندارن که امتیاز پایین دادن. باید چند ساعت بذاری توی آفتاب. بعدش میذاری هر جایی که بو میاد. بوی بد رو به خودش جذب میکنه.
بعد سایت خودش رو پیدا کردم که قیمتش از دیجیکالا ارزون تر بود.
https://koalx.com/
2 827
من یکی از سرگرمی هام پیدا کردن سورس این واسطه های VPN بود. هر کدوم رو به یه شیوه پیدا میکردم. برام جالب بود سورس ها رو پیدا کنم. تقریبا همه سورس ها ربات تلگرامی بودن و ۱-۲ تا هم سایت بودن. همه این واسطه ها حداقل ۲۰۰-۳۰۰ میکشیدن روی قیمت و میدادن به بقیه. یکیشون بود همه انواع درگاه های ریالی و رمزارزی و حتی دلاری رو داشت! کامنت هاش هم باز بود. همه جا هم هی تبلیغ میکرد و کلا هم قطعی نداشت. ناراضی هم نداشت. قیمتش بالای ۱ تومن بود به ازای هر گیگ.
بعد سورسش رو که پیدا کردم و دیدم این ۴۰۰ داره میکشه روی قیمت. خیلی کرمم گرفته بود تو کامنت های کانالش بگم منبعت فلانه دیگه؟ اون سورس اصلی هر طرح تشویقی میذاشت اینم میذاشت. خیلی هم فیلم بازی میکرد که در حال ارتقا هستیم و فلان ...
در صورتی که با شورت تو خونه نشسته بود و فقط مارکتینگ کرده بود و ۴۰۰ به ازای هر گیگ داشت میخورد.
2 827
خیلی وضعیت اینترنت تخمیه. همون قطع بود بهتر بود. یکی از سرور های ایرانم دیدم کلا حتی ping نداره! یعنی ۱۰۰ پکت ها loss شد. تیکت زدم پشتیبانی. قبل از اینکه جواب بدن یه دفعه دیدم درست شد. نوسانی قطع میشه.
روی سیستمم کلا سایت های داخلی بالا نمیاد! DNS به چوخ سگ رفته.
سایت خودم یه دفعه بالا میاد. یه دفعه ۵۰۴ میده. یه دفعه میگه https مشکل داره و ...
همه اینا ۲-۳ روزه داره اتفاق میافته!
2 827
بعد این gtmetrix قرار سایت بقیه رو بهینه کنه؟ خودش ریده که. بعد تو دسکتاپ میخواستم اکانتش رو بخرم هر چی میزنم دکمه ها هیچی کار نمیکنن. توی فایرفاکس و کروم امتحان کردم نشد. یعنی خطا هم نمیده. تو console هم نگاه کردم خطا نداشت.
گفتم برم توی موبایل شاید یه جا ریدن. حالا اینجا لاگین هم نمیکنه!
2 827
ما از روزی که به قول خودشون اینترنت رو وصل کردن ترافیک سایتمون یه دفعه ۸۰ درصد کاهش پیدا کرده. حالا نمیدونم به خاطر اختلال های چند روز اخیره یا چی. گوگل هنوز صفحات رو میبینه ولی معلوم نیست چه غلطی دارن میکنن.
شما هم چنین کاهش ترافیکی تجربه کردید؟
现已上线!2025 年 Telegram 研究 — 年度关键洞察 
