ch
Feedback
DevTwitter | توییت برنامه نویسی

DevTwitter | توییت برنامه نویسی

前往频道在 Telegram

توییت های برنامه نویسی و طراحی وب :) @dvtwi Hashtags: devtwitter.t.me/5 DevBooks Channel: https://t.me/+AYbOl75CLNYxY2U0 Github: https://github.com/DevTwitter X: https://x.com/devtwittir

显示更多

📈 Telegram 频道 DevTwitter | توییت برنامه نویسی 的分析概览

频道 DevTwitter | توییت برنامه نویسی (@devtwitter) 波斯语 语言赛道中的 是活跃参与者。目前社区聚集了 29 177 名订阅者,在 技术与应用 类别中位列第 4 675,并在 伊朗 地区排名第 11 704

📊 受众指标与增长动态

невідомо 创建以来,项目保持高速增长,吸引了 29 177 名订阅者。

根据 22 六月, 2026 的最新数据,频道保持稳定运转。过去 30 天订阅人数变化为 979,过去 24 小时变化为 43,整体触达仍然可观。

  • 认证状态: 未认证
  • 互动率 (ER): 平均受众互动率为 24.13%。内容发布后 24 小时内通常能获得 16.66% 的反应,占订阅者总量。
  • 帖子覆盖: 每篇帖子平均可获得 7 039 次浏览,首日通常累积 4 860 次浏览。
  • 互动与反馈: 受众积极参与,单帖平均反应数为 59
  • 主题关注点: 内容集中在 پرو, #کوته_نیوز, ارتباط, ابزار, چیز 等核心主题上。

📝 描述与内容策略

作者将该频道定位为表达主观观点的平台:
توییت های برنامه نویسی و طراحی وب :) @dvtwi Hashtags: devtwitter.t.me/5 DevBooks Channel: https://t.me/+AYbOl75CLNYxY2U0 Github: https://github.com/DevTwitter X: https://x.com/devtwittir

凭借高频更新(最新数据采集于 23 六月, 2026),频道始终保持新鲜度与高覆盖。分析显示受众积极互动,使其成为 技术与应用 类别中的关键影响点。

29 177
订阅者
+4324 小时
+2457
+97930
帖子存档
شرکت چینی Moonshot AI یه قابلیت تازه به Kimi اضافه کرده به اسم «PPT Assistant». باهاش می‌تونی فقط با یه متن ساده یا حتی فایل PDF و Word، درجا یه پاورپوینت شیک بسازی. خبر خوب؟ فارسی رو کامل ساپورت می‌کنه و کاملاً رایگانه، بدون هیچ محدودیتی! https://kimi.com/kimiplus/cvvm7bkheutnihqi2100 @DevTwitter | <محمد زمانی/>

🔽هدیه آموزشی🔽 👇ليست فیلم وبينارهاى آموزشى رايگان👇 فیلم وبینارهای رایگان مدیریت 👉 کلیک کنید فیلم وبینارهای رایگان مکانیک
🔽هدیه آموزشی🔽 👇ليست فیلم وبينارهاى آموزشى رايگان👇 فیلم وبینارهای رایگان مدیریت 👉 کلیک کنید فیلم وبینارهای رایگان مکانیک 👉 کلیک کنید فیلم وبینارهای رایگان عمران 👉 کلیک کنید فیلم وبینارهای رایگان پزشکی 👉 کلیک کنید فیلم وبینارهای رایگان مواد 👉 کلیک کنید فیلم وبینارهای رایگان شیمی 👉 کلیک کنید فیلم وبینارهای رایگان نفت و گاز 👉 کلیک کنید فیلم وبینارهای رایگان صنایع 👉 کلیک کنید فیلم وبینارهای رایگان کامپیوتر 👉 کلیک کنید فیلم وبینارهای رایگان تاسیسات انرژی 👉 کلیک کنید فیلم وبینارهای رایگان هوافضا 👉 کلیک کنید فیلم وبینارهای رایگان برق 👉 کلیک کنید فیلم وبینارهای رایگان معماری 👉 کلیک کنید #رسانه_باشید(ارسال_دوستان)(کلیک کن☝️) اعلام وبینارهای رایگان در سایت: store.parspajouhaan.com ☎️021-88322992 ,3 🔽هدیه آموزشی🔽

اولین مدل vision language model (VLM) ساخته‌شده روی OpenAI gpt-oss تازه منتشر شد! InternVL3.5 با ۳۲ مدل مختلف میاد که هم pretrain شدند هم fine tune. برای بخش LLM هم یا از gpt-oss استفاده می‌کنه یا از Qwen3. مدلها از ۱ میلیارد تا ۲۴۱ میلیارد پارامتر دارند. HuggingFace: https://huggingface.co/collections/OpenGVLab/internvl35-68ac87bd52ebe953485927fb @DevTwitter | <Mehdi Allahyari/>

ی اسکنر داریم که شما url رو وارد میکنی + لیست تست خودت(ی تعداد محدودی رو دیفالت چک میکنه خودش ولی پیشنهاد میکنم لیست خودتونم
ی اسکنر داریم که شما url رو وارد میکنی + لیست تست خودت(ی تعداد محدودی رو دیفالت چک میکنه خودش ولی پیشنهاد میکنم لیست خودتونم بدید بهش) و براتون end-point های سایت مورد نظرتون رو نمایش میده. برای کسانی که توی حوزه امنیت و تست نفوذ فعالیت دارن. https://github.com/manirazii/end-point-finder @DevTwitter | <پسر لوسیفر/>

دیتابیس Chroma، یه دیتابیس برای برنامه های مرتبط با ai هست که با زبان راست نوشته شده و با اون میتونید قدرت LLM ها رو خیلی بیش
دیتابیس Chroma، یه دیتابیس برای برنامه های مرتبط با ai هست که با زبان راست نوشته شده و با اون میتونید قدرت LLM ها رو خیلی بیشتر کنید این دیتابیس میتونه سند ها و داکیومنت ها رو به‌ راحتی و با سرعت ذخیره و بازیابی کنه برای پروژه‌های AI و RAG عالیه! لینک ریپوش https://github.com/chroma-core/chroma @DevTwitter | <ixAbolfazl/>

اگه AI Agent درست میکنید حتما این دوتا تکنولوژی را یاد بگیرید: ۱- ابزار google ADK که یک فریمورک بسیار قوی برای ساختن ایجنت ه
اگه AI Agent درست میکنید حتما این دوتا تکنولوژی را یاد بگیرید: ۱- ابزار google ADK که یک فریمورک بسیار قوی برای ساختن ایجنت هست. الان به سرعت داره تو صنعت فراگیر میشه. ۲- پروتکل Agent2Agent (A2A).که برای ارتباط ایجنتها با همدیگه است. خود ریپوهای این ابزارها کلی مثال عالی داره که میتونید سریع یاد بگیرید. -A2A: https://github.com/a2aproject/A2A - ADK: https://google.github.io/adk-docs/ @DevTwitter | <Mehdi Allahyari/>

#browser_extension ما یک افزونه به اسم امگا هوش توسعه دادبم که یک Ai برای دستیار برنامه نویسی شما هست. بدون محدودیت میتونید ت
#browser_extension ما یک افزونه به اسم امگا هوش توسعه دادبم که یک Ai برای دستیار برنامه نویسی شما هست. بدون محدودیت میتونید توی کد نویسیتون استفاده کنی. کاربردشم این هست که کد رو براتون کامل میکنه، کد رو براتون توضیح میده و توی کد نویسی کمکتون میکنه. برای نصبش هم میتونید از طریق لینک زیر نصبش کنید. https://marketplace.visualstudio.com/items?itemName=PouriaHosseini.omga-ai @DevTwitter | <Pouria Hosseini/>

دو تا توصیه "قبل از هر چیزی" دارم برای دوستانی که احتمالا بعد از ابلاغ لایحه اصلاح واحد پولی (حذف چهار صفر) ناچار به اعمال تغییرات تو سامانه‌هاشون خواهند بود: ۱. اعمال تغییرات روی دیتابیس رو کلا فراموش کنید بسیاری از دوستان تا می‌شنون واحد پولی جدید دو رقم اعشار داره، فوری به تغییر تایپ ستون‌های مبالغ از integer به float فکر می‌کنن؛ نکنید دوستان! بذارید همه چیز intrger باقی بمونه و اعمال exponent و اعشار رو به اینترفیس‌ها (چه در ui و چه در apiها) واگذار کنید. خیلی از ماها هیچوقت با داده‌های اعشاری تو موضوعات مالی کار نکردیم و نهایتا مختصات نقطه‌ها و امتیاز (rating) رو اعشاری ذخیره کردیم که تو این مدل کاربردها هم خطاهای رندینگ و floating point error خیلی خودشون رو نشون نمیدن. برای از دست دادن شغلتون، کافیه تو یه سیستم مالی حاصل جمع 0.1 و 0.2 رو 0.3 فرض کنید، یا تصور کنید حاصل ده بار جمع زدن 0.1 میشه یک! (که متاسفانه نمیشه!) ۲. از همین امروز دو رقم آخر مبالغ ریالی رو صفر کنید حذف چهار صفر و اضافه شدن دو رقم اعشار، تو عمل یعنی فقط حذف دو رقم آخر (یکان و دهگان). از همین امروز از پذیرفتن ورودی‌های ریالی جدیدی که به ۱۰۰ بخش‌پذیر نیستن جلوگیری کنید و اگه لازمه مجوز‌های لازم برای این کار رو بگیرید. این کار باعث میشه بعدا که خواستید ۶۹۹۰۰ ریال قدیم رو به ۶.۹۹ تومان جدید تغییر بدید دیگه بابت از دست رفتن اون دو صفر آخر تو مقدار ریالی نگران نباشید و با آمادگی قبلی به استقبال تغییرات برین. @DevTwitter | <Hossein Pourbahrami/>

دیدید داخل فرم های ورودی بعضی سایتا وقتی شماره تلفن یا مثلا شماره کارت وارد می کنید اونو برای خوانایی بیشتر چند رقم چند رقم ج
دیدید داخل فرم های ورودی بعضی سایتا وقتی شماره تلفن یا مثلا شماره کارت وارد می کنید اونو برای خوانایی بیشتر چند رقم چند رقم جدا می‌کنه؟ این لایبری براتون اون کارو می‌کنه همه ورودی هارم ساپورت می‌کنه. http://nosir.github.io/cleave.js @DevTwitter | <Nimo/>

یکی از مشکلات بزرگ کتب برنامه‌نویسی همیشه این بوده که موضوع Encapsulation رو به شکلی تدریس کرده‌اند که انگار موضوعی است که فقط و فقط مختص به OOP هست؛ و از اون بدتر، این موضوع رو جوری جا انداختن که افراد فکر میکنند Encapsulation یعنی همان Access modifiers ها (private,public). برای همین هست که بیشتر افراد هیچگونه تصوری از این ندارند که Encapsulation خارج از OOP چگونه است، و حتی در همون پارادایم OOP هم بدرستی نمیتونن کپسوله سازی رو پیاده سازی کنن و اجزای مختلف کدهاشون درهم و برهم هست. موضوع Encapsulation یک موضوع منطقی است و برعکس چیزی که بیشتر کتاب‌ها بهتون میگن ربطی به Access modifier ها ندارد. Access modifier ها صرفا یک برچسب هستند که به طور عمده دو وظیفه رو دنبال میکنن: یک اینکه کامپایلر بتواند جلوی اشتباهات سهوی شما در بکارگیری برخی فیلدها رو بگیره (که این مدل اشتباه فوق العاده نادر هست)؛ و دلیل دیگر اینکه سایر برنامه‌نویس‌ها موقع خواندن کدها، متوجه منظور شما بشن. مثلا متوجه بشن که شما خواسته ات در هنگام نوشتن کد این بوده که خارج از فلان محدوده از فلان فیلد استفاده نشود. صرفا چون تعدادی از فیلدها را پرایوت کرده اید و تعدادی دیگر را پابلیک، فکر نکنید که Encapsulation انجام داده اید. بود و نبود این برچسب‌ها، هیچ تاثیری در روند پیاده سازی Encapsulation در کدهای شما ندارند. اگر دوست دارید تمام فیلد‌ها را پابلیک کنید! چه کسی، و چگونه، میخواهد یواشکی از فیلدهای شما استفاده کند؟ مگر‌ میشود بخشی از کد، همینطور سرخود بیاید و از فیلدهای فلان بخش استفاده کند؟ شما باید مشخصا چنین کدی رو تایپ کنید وگرنه کدها از خودشان اراده‌ای ندارند که بتوانند قسمت‌های مختلف یکدیگر رو دستکاری کنند! موضوع Encapsulation یک فرآیند منطقی در هنگام طراحی سیستم هست که طی اون اجزای مختلف سیستم در یونیت‌های مستقل کپسوله سازی میشن؛ این فرآیند، پیش نیاز تولید کدهای ماژولار هست. در این فرآیند کدها به شکل منطقی از هم جدا میشن، و در فاز بعدی که به سیستم ماژول میرسید، کدها متناسب با این طراحی، به شکل فیزیکی از هم جدا میشن. متاسفانه برخی زبان‌های معروف OOP مثل جاوا یا سی پلاس پلاس، تا سال‌ها یک سیستم ماژول درست حسابی نداشتند و باعث شدند Access modifier ها در ذهن برنامه‌نویس‌ها مترادف با Encapsulation و کدهای ماژولار بشوند؛ به این شکل که در نبود اون‌ها، اصلا هیچ تصوری از اینکه Encapsulation چیست و قرار است طی آن چه اتفاقی بیفتد ندارند! در زبانی که دارای یک سیستم ماژول خوب است، موضوع Access modifier ها چیزی هست که جزو مکانیزم‌های مربوط به سیستم ماژول اون زبان هستند. در این مدل زبان‌ها این مکانیزم‌ها جزو قابلیت‌های کمکی در زمینه دسته بندی و طبقه بندی فیزیکی کدها هستند (در کنار کمک به سایر برنامه‌نویسان در زمینه خوانایی) و باعث میشن کمتر این شبهه در ذهن برنامه‌نویس پیش بیاد که به صرف استفاده از این برچسب‌ها، داره عمل کپسوله سازی رو انجام میده. @DevTwitter | <Amirreza Gh/>

#میم_شبانگاهی @DevTwitter
#میم_شبانگاهی @DevTwitter

امروز اولین پکیج اوپن‌سورس خودم رو روی گیت‌هاب منتشر کردم: GeoMeasure: https://github.com/donyatorabi/geo-measure مشکل خیلی و
امروز اولین پکیج اوپن‌سورس خودم رو روی گیت‌هاب منتشر کردم: GeoMeasure: https://github.com/donyatorabi/geo-measure مشکل خیلی وقت‌ها برای پروژه‌های مختلف نیاز داریم فاصله‌ی بین دو نقطه‌ی جغرافیایی (بر اساس مختصات lat/lon) رو حساب کنیم. اکثر مواقع فقط فرمول ساده‌ی Haversine استفاده میشه که زمین رو کروی فرض می‌کنه و در مسافت‌های طولانی یا محاسبات دقیق خطا ایجاد می‌کنه. راه‌حل در این کتابخانه علاوه بر Haversine، الگوریتم دقیق‌تر Vincenty (با در نظر گرفتن بیضوی بودن زمین طبق WGS-84) هم پیاده‌سازی شده. این یعنی هم سرعت (با Haversine) و هم دقت بالا (با Vincenty) رو در یک پکیج سبک و ساده دارید. ویژگی‌ها پشتیبانی از واحدهای مختلف (متر، کیلومتر، مایل، مایل دریایی) محاسبه‌ی فاصله، زاویه‌ی اولیه (bearing) و نقطه‌ی میانی (midpoint) طراحی ساده و قابل استفاده در هر فریم‌ورک PHP تست واحد کامل با PHPUnit پشتیبانی از PHP 8.1 به بالا نصب composer require donyatorabi/geo-measure @DevTwitter | <Donya Torabi/>

ادیتور Zed من تو این سال‌هایی که برنامه‌نویسی می‌کنم از ابزارها و ادیتورهای مختلفی استفاده کردم. هر زبان، ادیتور مخصوص خودش رو داشت. اما ۴ سال اخیر همیشه لایسنس اشتراکی JetBrains می‌خریدم. ابزارهای کامل و قدرتمندی بودن، ولی واقعاً سنگین. دو ماه پیش اشتراک ۶ ماهه‌م تموم شد. با توجه به دردسرهایی که تحریم‌ها ایجاد کرده بودن، دیگه حوصله نداشتم درگیرش بشم. حتی لایسنس جدیدم رو هم فعال نکردم. اون موقع یادم افتاد چند وقت قبل Zed رو نصب کرده بودم اما خیلی جدی تستش نکردم. خلاصه کانفیگش کردم و از همون موقع تا الان ادیتور اصلی من شده. باید بگم واقعاً لذت بردم! مخصوصاً اینکه این‌قدر با keymapهای Vim سازگاره باعث شد سریع‌تر عادت کنم. سرعت کدنویسیم حتی از ابزارهای چند ده دلاری JetBrains هم بیشتر شد به نظرم Zed خیلی سبک، سریع و ساده‌ست. هم تجربه متفاوتی میده، هم سیستم رو سبک نگه می‌داره تا منابع برای سرویس‌های در حال توسعه خودمون آزاد بمونه. همیشه به نظرم زیبایی در سادگیه. Zed دقیقاً همین رو بهت نشون میده. امتحانش کنید، احتمال زیاد شما هم مثل من عاشقش میشید! راستی می‌دونم ادیتور با IDE قابل مقایسه نیست ولی این نتیجه تجربه شخصی منه به عنوان یک توسعه دهنده نرم افزار @DevTwitter | <Abolfazl Alizadeh/>

کتابخانه FoxQL منتشر شد یک کتابخانه سریع و آسون برای php با پشتیبانی از اکثر دیتابیس های SQL PostgreSQL, MySQL, SQLite, Sybas
کتابخانه FoxQL منتشر شد یک کتابخانه سریع و آسون برای php با پشتیبانی از اکثر دیتابیس های SQL PostgreSQL, MySQL, SQLite, Sybase, Oracle, and MSSQL یک سیستم ORM خفن داره بر پایه pdo طراحی شده تمامی متود های مورد نیاز رو داره مستندات کامل برای هر متود داره امکان ایجاد، حذف و مدیریت جداول رو با سیستم Migration مشابه لاراول داره https://github.com/code3-dev/FoxQL @DevTwitter | <Hossein Pira/>

Repost from N/a
تو جشن ۱۰ سالگی کوئرا علاوه بر تخفیف ۴۰ درصدی روی هر خریدت، بدون قرعه‌کشی هدیه بگیر! از Spotify گرفته تا GitHub Copilot و Cursor اونم به انتخاب خودت فقط یادت نره ۲۴ ساعت وقت داری. 🔗 https://quera.org/r/1wdd9

استنفورد میگه هوش‌مصنوعی بیشتر نسل جدید یا همون دهه هشتادی‌هارو داره جایگزین میکنه، استخدامشون ۱۶ درصد کمتر شده. یه دلیلش این
استنفورد میگه هوش‌مصنوعی بیشتر نسل جدید یا همون دهه هشتادی‌هارو داره جایگزین میکنه، استخدامشون ۱۶ درصد کمتر شده. یه دلیلش اینه که این‌ها چون تازه شروع به کار میکنن معمولا کارهای ابتدایی یا روتین یه شغل رو انجام میدن که راحت‌تر با AI میشه جایگزین کرد. با تجربه‌ها که معمولا بالای ۳۰ سال هستن ولی اوضاعشون خوبه و ۶ تا ۹ درصد بازار کارشون بهتر شده. کلا هوش‌مصنوعی ورود به بازار کار رو سخت‌تر کرده، دهه‌های جدید باید بیشتر با واقعیت‌هاروبرو بشن. @DevTwitter | <Soroush Ahmadi/>

آقا ببینید چی پیدا کردم https://github.com/PyO3/pyo3 میتونی توی پایتون، rust بنویسی و ران کنی برای وقتایی که performance نیاز
آقا ببینید چی پیدا کردم https://github.com/PyO3/pyo3 میتونی توی پایتون، rust بنویسی و ران کنی برای وقتایی که performance نیاز داری :)))))))))))))))))))) @DevTwitter | <ali Joghataee/>

برای نصب Cursor توی لینوکس این ریپو خیلی راحت کرده کار رو: https://github.com/cursor-ide/getcursor @DevTwitter |
برای نصب Cursor توی لینوکس این ریپو خیلی راحت کرده کار رو: https://github.com/cursor-ide/getcursor @DevTwitter | <Amir.local/>

کمپانی xAI مدل Grok 2.5 رو متن‌باز کرده؛ حالا همه می‌تونن به کدهاش دسترسی داشته باشن، تغییرش بدن یا نسخه شخصی بسازن. این حرکت
کمپانی xAI مدل Grok 2.5 رو متن‌باز کرده؛ حالا همه می‌تونن به کدهاش دسترسی داشته باشن، تغییرش بدن یا نسخه شخصی بسازن. این حرکت یه گام مهم برای آزادتر شدن هوش مصنوعیه. همچنین اعلام شده تا شش ماه دیگه مدل قدرتمندتر Grok 3 هم متن‌باز می‌شه. https://huggingface.co/xai-org/grok-2 @DevTwitter | <محمد زمانی/>

Repost from Dazai GPT
👀اکانت ChatGPT Plus موجود شد👀 ⚠️ چت جی پی تی پلاس رو با 80 درصد تخفیف واقعی تهیه کن ⚠️ چت جی پی تی به مدت محدودی تخفیف رسمی مناسبی خورده و قیمتش خیلی مناسب شده پیشنهاد میکنم از دست ندید اکانت ها 100% قانونی و با گارانتی تا روز آخر روی ایمیل شما بدون نیاز به پسورد اکانت فعال میشه(بدون دی اکتیوی) ✔️ هنوزم شک داری ⁉️ رضایت مشتری هارو از اینجا ببین ⸻ 🔥 قیمت ها ( 37 روزه ، تک کاربره) : 💵اختصاصی روی ایمیل شما بدون نیاز به پسورد : 350 هزار تومان 🙂 خرید مستقیم از ربات : @ChatGPT_StoreBOT 🌐 پشتیبانی : @Dazai_Support
سوالات متداول : + چرا قیمت ها نسبت به ماه های قبل و سایر فروشگاه ها ارزون تره آیا اکانت ها هکی هستن ؟ - اکانت ها کاملا قانونی و با ضمانت ارائه میشن دلیل ارزون بودنش هم تخفیفی هست که به صورت مستقیم خود OpenAI داره ارائه میده + ظرفیت های اکانت به چه صورت هست ؟ - به صورت تک کاربره ارائه میدیم . منظور از تک کاربره این هست که روی یک آدرس ایمیل شما فعال میشه و اختصاصی هست یعنی هیچکس به چت های شما دسترسی نداره و میتونید همزمان روی گوشی یا ویندوز استفاده کنید + من قبلا از جای دیگه اکانت خریدم ولی قبل از موعود ۳۰ روزه دی اکتیو شده برای شما هم اینطور میشه ؟ - ما بر خلاف سایر همکاران اکانت هارو اولا کارتی می سازیم که‌کیفیت خیلی بهتری نسبت به پیپالی دارن و ثانیا هر اکانت رو با یک کارت جداگانه می سازیم و بعد از ۶۰ روز فعالیت و انجام ۸۰۰ سفارش تاحالا دی اکتیوی نداشتیم همچنین جهت اطمینان اکانتامون رو با گارانتی تا لحظه اخر ارائه می‌دیم + فرق اکانت معمولی با اکانت Plus چیه ؟ - نسخه پلاس سریع تر ، هوشمند تر ، پاسخ های بهتر و با باگ های کمتر و مهم تر از همه بدون‌ محدودیت روی موتور o4 و GPT5در پاسخ گویی هست که میتونه براتون کد بزنه ، عکس و انیمیشن بسازه و … برای اطلاعات بیشتر از تفاوت های رایگان و پلاس توی گوگل جست ‌و جو کنید