ch
Feedback
➽─── s t u d y t i p s ───❥

➽─── s t u d y t i p s ───❥

前往频道在 Telegram

╭─── ❝ Straight A+ SPM ❞ ────┐ ╰─🖥️ @tips_spm2021bot ╰─⌨️ @studytips_spm (study group!) ╰─📱 @chatwadminbot (to chat) Channel yang mengemukakan lebih 200 tips bagi SPM & PT3. ◉‿◉ └─── ❝ #bangkitbersama ❞ ───┘

显示更多

📈 Telegram 频道 ➽─── s t u d y t i p s ───❥ 的分析概览

频道 ➽─── s t u d y t i p s ───❥ (@tips_spm2021) 是活跃参与者。目前社区聚集了 43 848 名订阅者,在 教育 类别中位列第 3 766,并在 马来西亚 地区排名第 2 441

📊 受众指标与增长动态

невідомо 创建以来,项目保持高速增长,吸引了 43 848 名订阅者。

根据 06 一月, 2025 的最新数据,频道保持稳定运转。过去 30 天订阅人数变化为 -556,过去 24 小时变化为 0,整体触达仍然可观。

  • 认证状态: 未认证
  • 互动率 (ER): 平均受众互动率为 0%。内容发布后 24 小时内通常能获得 N/A% 的反应,占订阅者总量。
  • 帖子覆盖: 每篇帖子平均可获得 0 次浏览,首日通常累积 0 次浏览。
  • 互动与反馈: 受众积极参与,单帖平均反应数为 0

📝 描述与内容策略

作者将该频道定位为表达主观观点的平台:
╭─── ❝ Straight A+ SPM ❞ ────┐ ╰─🖥️ @tips_spm2021bot ╰─⌨️ @studytips_spm (study group!) ╰─📱 @chatwadminbot (to chat) Channel yang mengemukakan lebih 200 tips bagi SPM & PT3. ◉‿◉ └─── ❝ #bangkitbersama ❞ ───┘

凭借高频更新(最新数据采集于 07 一月, 2025),频道始终保持新鲜度与高覆盖。分析显示受众积极互动,使其成为 教育 类别中的关键影响点。

43 848
订阅者
无数据24 小时
-1117 天
-55630 天

数据加载中...

吸引订阅者
一月 '25
一月 '250
在4个频道中
十二月 '24
+7
在0个频道中
Get PRO
十一月 '24
+20
在1个频道中
Get PRO
十月 '24
+13
在0个频道中
Get PRO
九月 '24
+74
在10个频道中
Get PRO
八月 '24
+126
在6个频道中
Get PRO
七月 '24
+221
在8个频道中
Get PRO
六月 '24
+1 245
在12个频道中
Get PRO
五月 '24
+680
在2个频道中
Get PRO
四月 '240
在3个频道中
Get PRO
三月 '240
在6个频道中
Get PRO
二月 '24
+8
在14个频道中
Get PRO
一月 '24
+100
在13个频道中
Get PRO
十二月 '23
+477
在6个频道中
Get PRO
十一月 '23
+190
在1个频道中
Get PRO
十月 '23
+103
在2个频道中
Get PRO
九月 '23
+55
在0个频道中
Get PRO
八月 '23
+257
在0个频道中
Get PRO
七月 '23
+21
在0个频道中
Get PRO
六月 '23
+503
在0个频道中
Get PRO
五月 '23
+20
在0个频道中
Get PRO
四月 '23
+28
在0个频道中
Get PRO
三月 '23
+6
在0个频道中
Get PRO
二月 '23
+11 099
在0个频道中
Get PRO
一月 '23
+3 203
在0个频道中
Get PRO
十二月 '22
+2 044
在0个频道中
Get PRO
十一月 '22
+6 330
在0个频道中
Get PRO
十月 '22
+2 361
在0个频道中
Get PRO
九月 '22
+563
在0个频道中
Get PRO
八月 '22
+852
在0个频道中
Get PRO
七月 '22
+3
在0个频道中
Get PRO
六月 '22
+297
在0个频道中
Get PRO
五月 '22
+100
在0个频道中
Get PRO
四月 '22
+2
在0个频道中
Get PRO
三月 '22
+675
在0个频道中
Get PRO
二月 '22
+2 074
在0个频道中
Get PRO
一月 '22
+1 455
在0个频道中
Get PRO
十二月 '21
+541
在0个频道中
Get PRO
十一月 '21
+2 073
在0个频道中
Get PRO
十月 '21
+368
在0个频道中
Get PRO
九月 '21
+440
在0个频道中
Get PRO
八月 '21
+393
在0个频道中
Get PRO
七月 '21
+2 578
在0个频道中
Get PRO
六月 '21
+61 564
在0个频道中
Get PRO
五月 '21
+3 553
在0个频道中
Get PRO
四月 '21
+5 307
在0个频道中
Get PRO
三月 '21
+7 468
在0个频道中
日期
订阅者增长
提及
频道
05 一月0
04 一月0
03 一月0
02 一月0
01 一月0
频道帖子
Since you guys have been asking me about the tips so here it is! (btw this is last minute study tips don’t follow me) pls study earlier! 1) for paper 1, I do a lot of obj questions. Klau ada budget pls beli buku yg ada banyak soalan obj and practice as much as you can srsly it helps me a lot for paper 1 2) for paper 2 I also do many questions. But before I buat latihan I akan write down everything that I remember from the chapter I learn (this is call active recall technique) you can search more abt it 3) Basically, cara belajar I is menulis. So I banyak buat nota utk sej but nota conteng2 je so after that I will memorise all the information abt the chapters 4) if you want to make notes, don’t just copy all things from the text book. I suggest you to make a mindmap notes and then keluarkan fakta, huraian and contoh. Buat nota mcm jawab soalan esei. So that nnti bila you jawab soalan esei just remember all those point. 5) lastly, sej is subjek menghafal so nak taknak you mmg kena faham jalan cerita dlm sejarah so that you will be automatically hafal kalau you faham CREDIT: @niellylyana ➽── t.me/tips_spm2021 ──❥

2
NOTA BROSUR DALAM BENTUK PDF F4 bab 1-5 (RM5) F4 semua bab (RM10) - 49 m/s F5 bab 1-5 (RM5) F5 semua bab (RM10) - 62 m/s Lipat-lipat dan mudah nak bawak nota ke mana-mana. Nota ni berdasarkan soalan & skema jawapan past year. Memang best sbb meliputi semua tajuk dari satu muka surat ke satu muka surat 😍 Siapa berminat boleh pm @beebeenn ❤️
11 481
3
PREVIEW SEJARAH BAB 2 F4.pdf
11 351
4
PREVIEW NOTA SEJARAH F5.pdf
11 358
5
没有文字...
11 115
6
👤 : admin, ada tak motivasi nak belajar? ada tak tips tak untuk tak nak malas? Motivasi untuk belajar? Terfikir pula awak pasal belajar ni . Sebenarnya takde motivasi yang utuh yang dapat membantu kita untuk mengekalkan mood study tu . Kita akan belajar apabila kita terfikir untuk belajar je dan kita sentiasa fikir tentang pendidikan kita . Cuba tanya diri awak sendiri . Penting ke pelajaran,ilmu ,pendidikan bagi diri awak? Awak sendiri yang ada jawapan tu . Harap awak dapat apa yang admin cuba sampaikan . Bila kita rasa belajar itu penting kita sendiri yang akan paksa diri kita belajar . Admin pernah tak belajar selama 5 hari . Admin cuba2 je..tapi wujud rasa tak sedap hati dalam diri admin🤣 admin pun fikir ..jadi failed jela ni nanti? And then admin pun take action dan memilih untuk belajar walaupun sehari 2 jam je . Tips untuk hilangkan rasa malas dalam belajar? Senang je ..jangan belajar . Tu je. Tak payah belajar. Awak akan sedar dan menyesal bila dapat keputusan nanti ..itu pun kalau awak merupakan salah satu insan yang mementingkan ilmu ,pendidikan ,pelajaran dan diri awak sendiri ! . - admin mathematics solver
16 945
7
👤 : admin, ada tak motivasi nak belajar? ada tak tips tak nak malas? Belajarlah sampai engkau menemui motivasi. Jangan tunggu motivasi untuk belajar. Belajarlah sampai engkau rajin. Jangan tunggu rajin baru nak belajar. Kita kena paksa diri kita sampai kita jadi rajin. Kalau nak tunggu motivasi dan rajin, sampai SPM awak takkan belajar. ➽── t.me/tips_spm2021 ──❥
56 773
8
Sebenarnya tak ada tips yang spesifik pun untuk study dengan betul. Semua kaedah study adalah BETUL. TETAPI sesuai atau tidak dengan diri kita? Perlu ke buat nota setiap subjek? Jawapannya: Perlu dan tak perlu. 1. Perlu kalau tak boleh faham nota dalam buku teks/buku rujukan. Jadi kena tukar kan maklumat dalam buku tu dalam bentuk yang lebih mudah faham dan ingat. 2. Tak perlu buat nota. Tapi bagi menggantikan kaedah/method nota tu, make sure banyakkan buat latihan, buat quiz, conteng ayat dalam buku teks & macam-macam lagi. Bagi sesetengah orang, dia akan cakap perlu. Sebab dia tahu dia takkan boleh faham selagi tak buat nota. Dan sesetengah lainnya akan cakap tak perlu, sebab baca buku teks pun dah cukup baginya. Ada juga orang yang buat nota tapi bukan bagi semua subjek. Misalnya, dia hanya buat nota untuk subjek Sejarah sahaja. Tapi subjek lain dia hanya ulangkaji menggunakan buku teks. So which one are you? ➽── t.me/tips_spm2021 ──❥
20 715
9
You jangan tengok homework dan study as dua benda yang berbeza. Bila u tgk mcm tu, homework tu mcm beban and u rasa penat. In fact dengan homework lah u study. Sambil buat homework, sambil tu jugak buat nota, menghafal, highlight, jawab quiz. Again, don't see homework and study as two separate things
57 917
10
"Kita tak boleh belajar sebab nak dapatkan 9A, kita kena belajar kerana Allah." NIAT & MATLAMAT adalah 2⃣ perkara yang berbeza. Kita niat belajar kerana Allah. Niat ni kita kena sebut setiap kali kita belajar. Kita belajar kerana Allah. Maksudnya kita menuntut ilmu ni semata-mata untuk mengharapkan pahala dan rahmat dari Allah. Orang yang dapat pahala dan rahmat dari Allah mudah masuk syurga. Tapi matlamat kita boleh ada banyak. Matlamat ni adalah apa yang kita nak capai di masa hadapan. Jadi tak salah kalau kamu nak belajar sebab nak dapat 9A, sebab nak banggakan mak ayah, sebab nak ambik medic, sebab nak dapatkan biasiswa & sebagainya. Tidak salah. Sebab itu matlamat. Jadi ingat, niat tu setiap kali belajar. Matlamat tu apa yang kita nak capai di masa hadapan sekiranya kita belajar dengan bersungguh-sungguh. Jangan confused tau 🥰😊 ➽── t.me/tips_spm2021 ──❥
24 230
11
5⃣ TIPS BELAJAR DARI PELAJAR STRAIGHT A+ SPM 2023 Nombor 1 ramai tak buat 😢 1. Jaga adab dengan ilmu 2. Jangan takut untuk b+4
5⃣ TIPS BELAJAR DARI PELAJAR STRAIGHT A+ SPM 2023 Nombor 1 ramai tak buat 😢 1. Jaga adab dengan ilmu 2. Jangan takut untuk buat salah 3. Enjoy belajar 4. Buat plan 5. Belajar walaupun sedikit Credit to: Akif Ibrahim @aakifaiman5 on X ➽── t.me/tips_spm2021 ──❥
33 418
12
THE RESULT AND THE TIPS 👇 Credit to: Akif Ibrahim from Maahad Tahfiz Negeri Pahang ➽── t.me/tips_spm2021 ──❥
THE RESULT AND THE TIPS 👇 Credit to: Akif Ibrahim from Maahad Tahfiz Negeri Pahang ➽── t.me/tips_spm2021 ──❥
23 267
13
Tak tahu nak study apa? Cuba buat benda ni. 1. Listkan subjek gagal/paling susah skor. Dah list❓ Yes❕Belajar lah subjek tu. 😆 2. List subjek dari nombor 1-9. Pastu lontar dadu. Andai kata dapat nombor 5⃣ dan nombor 5⃣ tu subjek English, haa belajarlah subjek English. 🏐 3. Tulis nama subjek banyak2 atas kertas. Potong dan lipat kemudian masukkan dalam jar 🫙. Tak tahu nak study apa? Ambik kertas secara random and itulah subjek yang awak kena belajar. 📚 4. List subjek dari nombor 1-9. Kemudian suruh kawan pilih nombor 1-9 secara random. Kalau kawan pilih no. 8⃣ dan misalnya no. 8⃣ tu subjek Math so belajar lah math! ⚖ 5. Main spin the wheel. 🎡 Korang just masukkan nama2 subjek pastu apps tu akan spin dan pilih subjek yang random. There you go! Dah boleh study [ https://wheelofnames.com/ ] Boleh guna website ni 😬 Side note: hehe korang bukan tak tau nak study apa kan.. korang terlebih main TikTok, main ig, main itu ini sampai tak nak study. Haa dah dah gi study cepat
25 245
14
https://forms.gle/YDF3BTFEXj3MQdEo6
10 579
15
BONGKAR RAHSIA PASUM ‼️ Tahukah anda bahawa Universiti Malaya merupakan Universiti Terbaik Nombor 1 di Malaysia? 😱😱 Pasti k
BONGKAR RAHSIA PASUM ‼️ Tahukah anda bahawa Universiti Malaya merupakan Universiti Terbaik Nombor 1 di Malaysia? 😱😱 Pasti kini anda berminat untuk mengambil pakej Asasi di Universiti Malaya namun sejauh manakah cabaran untuk "survive" di sana? 🫣😏 Ayuh kita kenali UM dengan menyaksikan penampilan khas Saudara Adam Razali, Pelajar Asasi Cemerlang di UM ❤️ Podcast: Susah ke Asasi UM ⁉️ ✅ Rabu ✅ 12 Julai 2023 ✅ 9 Malam Sertai group telegram @SPMkitapunya SEKARANGG untuk dapatkan perkembangan terkini tentang podcast tersebut 🔊 @SPMkitapunya @SPMkitapunya @SPMkitapunya
15 664
16
TIPS ENGLISH A+ SPM from senior batch 05' ♡ 1. Banyak buat latihan dan check dengan cikgu. Kita ni kadang malas nak buat satu, malas nak check dengan cikgu pun satu. Tapi kalau buat latihan tak check, nanti macam mana nak tahu apa yg salah dan apa yg betul? 2. Selalu kena practice cakap. Ini depends on surroundings juga. Kalau surroundings awak kurang cakap english pun, jangan jadikan alasan awak tak practice english. Ada speaking test nanti, start drpd sekarang practice dgn group awak. Print soalan2 trial speaking test bersama skema, dan kumpul sama and practice. InsyaAllah masa exam nanti nak gugap. 3. Buat latihan. Ada kadang saya malas nak print and tak sempat so saya buka screen paper 1 trial english, saya jawab dalam 20 minit macamtu and lepastu terus semak dan betulkan. Paper 1 tak perlu tanya cikgu just betulkan sahaja. Kalau mmg tak faham boleh tanya kawan yg lebih fasih bahasa inggeris. 4. Ada satu youtube channel yg ajar tips cara nak tulis karangan. Boleh selalu tengok dan cuba sekali bersama dia. https://youtube.com/@teacherEM 5. Be consistent and jangan putus asa. Tiada siapa yg berjaya sbb buat sekali je. Mereka yg berjaya buat sekali dapat C, buat lagi sekali dapat D, masih tak putus asa sampai berjaya. Kalau teknik salah kita betulkan, bukan berhenti sbb 'susah' , 'malas' dan sebagainya. Results spm di tangan awak. Jangan berhenti berdoa dan jangan putus asa. Bagi mereka yg ada lagi tips dipersilakan tulis di bawah. Good luck batch 06! We wish you the best and may Allah ease your affairs ♡
29 532
17
btw ! for extra tips i guess , when i was preparing to study for spm masa awal form 5 last year , i texted so many seniors for preloved books sbb masa tu ramai senior nak jual buku. there were even a few seniors as well that gave me boxes of books lol masyaAllah . and from there , ada buku that I got extras so i gave to my classmates for free as well alhamdulillah . and cara i bought preloved books was through tutoring , so i use the money to buy calculators, books, notes and a lot of other spm necessities . it is a way to not bebankan my parents because i knew spm i needed a lot of books , and they were going to be expensive . so conclusion - buy preloved book ( ask seniors , check study groups , preloved groups ) - try to make money just enough to buy books ( through tutoring or other ways ) and for seniors yg dah lepas ! if you can , do give your juniors extra discounts or even free books sbb insyaAllah it wont only benefit them immensely , but will benefit you in the akhirat as well insyaAllah ameen ♡ " O believers , give of what We have provided you . " - Quran 2:254 " The example of those who spend their wealth in the way of Allah is like a seed [of grain] which grows seven spikes; in each spike is a hundred grains. And Allah multiplies [His reward] for whom He wills. And Allah is all-Encompassing and Knowing. " - Quran 2:261
19 939
18
Hai batch 06/07 Apa buku SPM (rujukan/latihan) yang korang nak sangat beli tapi tak kesampaian sebab takde duit & sebagainya? Comment kat bawah tau!
14 405
19
89,752 GAGAL Matematik bagi SPM 2022. Apa pandangan anda?
18 203
20
Loading . . . ████████████ 100% TIPS MATEMATIK & ADDMATH (click untuk baca tips!) 1. TIPS STUDY ADDMATH/MATH LAST MINUTE ✨ https://t.me/tips_spm2021/1727 2. FROM G TO A MATEMATIK ✨ https://t.me/tips_spm2021/2346 3. FROM 10% TO AN A ADDMATH ✨ https://t.me/tips_spm2021/2345 4. GUIDELINES UNTUK STUDY MATH ✨ https://t.me/tips_spm2021/1324 5. TIPS SUBJEK PENGIRAAN BY STRAIGHT A+ STUDENT ✨ https://t.me/tips_spm2021/1060 6. 7 TIPS ADDMATH DARIPADA PELAJAR YANG PERNAH GAGAL ✨ https://t.me/tips_spm2021/2332 7. FROM TAK PERNAH LULUS TO A+ ADDMATH ✨ https://t.me/tips_spm2021/1445 8. 8 TIPS UNTUK KUASAI ADDMATH ✨ https://t.me/tips_spm2021/856 9. STUDY ADDMATH/MATH CARA EFFECTIVE ✨ https://t.me/tips_spm2021/35
36 327