ch
Feedback
Multaqa-😍 الملتقى 💖

Multaqa-😍 الملتقى 💖

前往频道在 Telegram

كُلُّ نورٍ تتركه في داخل أحدهم ‏يُضيؤكَ أنتَ" 🌚💖 رابط القناة https://t.me/Multaqa22a

显示更多
4 200
订阅者
-224 小时
-187
-7630
帖子存档
فجر يوم الحرية ف سوريا اللهم اجعله نصر خيرا وبركة وعوض عن سنين التهجير والحروب والظلم لأهلنا فى سوريا والعاقبة لأهل فلسطين يارب ♥️ ساعات قليلة والعاصمة دمشق تتحرر ✌️

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته وصلنا 3900 باقى 1100 للحالة فى غزة اجتمع عليهم الحرب والجوع وضيق الحال 8 اولاد وأم والزوج شهيد محتاجين كلنا نساعد مع بعض رقم الكاش 01090235466

“جربتوا تقعدوا مرة مع شخص مثقف كثير الكلام؟ مُلم بكل مجالات الحياة سياسيًا اقتصاديًا عاطفيًا اجتماعيًا؟ قادر على استراق الوقت منك من دون ملل؟ ويخلط بين العامية والفصحى؟ وفلسفة حياته آسرة؟ وتعابير الحماس اثناء النقاش واضحة على ملامحه؟ مبدئيًا هي من أعظم الجلسات الي ممكن تحظوا فيها.” بإختصار جربتوا تعقدوا معى ❤

أسوأ ما يقال فى العمل: أنا بشتغل على قد فلوسهم.. من ارتضى الأجر فليتقن العمل.

أَطلِق لسانَك بالذِّكر، فإن لم تُطِق فاحبِسه عن الغيبة. - ابن الجوزي.

الصدقة تدفع البلاء وكلنا مبتلى، وتذكر رب درهم سبق مئة ألف درهم. 01090235466

دا احنا بنفضح بعض ف البيت علي ال ١٤٠ جنيه بتوع النت هنجيب منين 260 جنيه ؟ 😂😂😂😂

-كانت أُم كلثوم بنت أبي بكر تقول: "أُريدُ زوجاً يصُب علي الحُب صبّاًً، وعابداً لله."💙

لماذا هي ؟! - لأنَّني لا أبحثُ عن مقدمة أخلق بها حديثًا معها، لأنّي أعودُ إليها كما يعود المُتعب إلى راحته، لأنَّها اليقينُ الذي لا يهزّه شك، والأمانُ الذي لا يخالطهُ خوفٌ ولا ريبة، وأحِبُّها لأنَّي أجدُ فيها كل الإجاباتِ عن أسئلةٍ لم تُسأل بعد ♥.

اللهُمَّ في يوم الجمعة اجعلنا ممَن يأتون إليكَ بالدُعاء فتأتيهم بالرحمة والأستجابة 💗

ايه رأيك يا عم احمد نتشارك ونجيب كيلو لحمه ونطبخه هنا فى الغيط انت عليك اللحمه والحله والسمنه والبصل والطماطم والرز وانا عليا اجمعلك الحطب وولع الكانون اظن كده التقسيمه عادله ! =بس انت كده تبقى جيت على نفسك قوى يا عمر ؟ مش مشكله يا عم احمد بس ياك يطمر

وصلنا 3450 يا شباب باقى 1550 يا شباب الصدقة في ليلة الجمعة ويومها يكون ثوابها أعظم نظرًا لفضيلة ذلك الزمان. رقم الكاش 01090235466

لازم يكون ليك صُحبة صالحة لا تقل عن اتنين غيرك، تجلسوا مع بعض، تضحكوا، تخرجوا، تتغدوا مع بعض، تروحوا مكان جميل، جلساتكم خالية من الألفاظ الخارجة والتدخين والأغاني والضحك بصوت عالي والنظر إلى النساء جلساتكم خالية من النرفزة والشتيمة والخصام والقمص كل يوم، خالية من الغيبة والنميمة والتريقة على خلق الله، جلساتكم فيها بسمة جميلة مع مواقف مؤثرة، جلساتكم فيها حياء، حياء من ربنا ومن الناس، جلساتكم فيها تذكرة وعظة ووقفة مع آية من القرآن الكريم، أو حديث شريف، جلساتكم فيها حث على الطاعة وتذكرة بالآخرة جلساتكم فيها، حفظت لحد فين، مين صايم بكرة، أنا خلصت كتاب كذا، عندنا زيارة مريض، فيه صلاة جنازة، بتحب تسمع مين في القرآن، فيه مجلس علم هنحضره، جلساتكم فيها الجمع بين الدنيا والآخرة، بين الضحك واللعب والجد والحب وبين عدم التجاوز والوقوع في المحظور. صدقني لو مش عندك صحبة بالشكل ده أو صحبتك غير كده، انت محتاج تراجع صحبتك واهتماماتك مع أصحابك.

انا صحيح مبحبش الكتاكيت بس فيه كتكوته هموت واعيش معاها💛🐥

" وكانَ سَعْیكُم مَّشْكُورًا" ايه المشكور السعي أم النتيجة؟ = السعي لو سعيك حقيقي فأنت حصلت على النتيجة خلاص. - د/عبد الرحمن ذاكر.

عاوز اقولكم إننا وصلنا 3400 وباقى 1600ج

وصلنا 3250 اللهم بارك يا شباب باقى 1750 هانت يا شباب 🤍🤍

يارب متغير حالي الا للأحسن يارب اكفيني شر تحول الأقدار غير حالي للأحسن ♥️يا رب

فى الفترة دا يعم شوف ايه اللي ينهي النقاش ده وانا اعمله.....

بنجمع 5 آلاف للحالة من شمال غزة وصلنا ل 2710 ومحتاجين نجمع المبلغ ف اسرع وقت ف لو تقدر تساعد رقم الكاش 01090235466
بنجمع 5 آلاف للحالة من شمال غزة وصلنا ل 2710 ومحتاجين نجمع المبلغ ف اسرع وقت ف لو تقدر تساعد رقم الكاش 01090235466