ch
Feedback
CodeByMe 🛜

CodeByMe 🛜

前往频道在 Telegram

برنامه نویسی لذت بخش تره یا چایی ؟ . Instagram: codebyme_com Youtube: codebyme

显示更多
920
订阅者
无数据24 小时
-27
-1130
吸引订阅者
六月 '26
六月 '26
+1
在0个频道中
五月 '26
+3
在0个频道中
Get PRO
四月 '260
在0个频道中
Get PRO
三月 '260
在0个频道中
Get PRO
二月 '26
+2
在0个频道中
Get PRO
一月 '26
+1
在0个频道中
Get PRO
十二月 '25
+8
在0个频道中
Get PRO
十一月 '25
+8
在0个频道中
Get PRO
十月 '25
+4
在0个频道中
Get PRO
九月 '25
+13
在0个频道中
Get PRO
八月 '25
+17
在1个频道中
Get PRO
七月 '25
+2
在0个频道中
Get PRO
六月 '25
+17
在2个频道中
Get PRO
五月 '25
+11
在0个频道中
Get PRO
四月 '25
+2
在0个频道中
Get PRO
三月 '25
+2
在0个频道中
Get PRO
二月 '25
+9
在0个频道中
Get PRO
一月 '25
+1
在0个频道中
Get PRO
十二月 '24
+2
在0个频道中
Get PRO
十一月 '24
+8
在0个频道中
Get PRO
十月 '24
+3
在0个频道中
Get PRO
九月 '24
+14
在0个频道中
Get PRO
八月 '24
+8
在1个频道中
Get PRO
七月 '24
+44
在2个频道中
Get PRO
六月 '24
+6
在0个频道中
Get PRO
五月 '24
+11
在0个频道中
Get PRO
四月 '24
+13
在0个频道中
Get PRO
三月 '24
+21
在0个频道中
Get PRO
二月 '24
+41
在1个频道中
Get PRO
一月 '24
+74
在1个频道中
Get PRO
十二月 '23
+187
在1个频道中
Get PRO
十一月 '23
+39
在0个频道中
Get PRO
十月 '23
+69
在1个频道中
Get PRO
九月 '23
+19
在0个频道中
Get PRO
八月 '23
+19
在0个频道中
Get PRO
七月 '23
+49
在0个频道中
Get PRO
六月 '23
+57
在0个频道中
Get PRO
五月 '23
+42
在0个频道中
Get PRO
四月 '23
+37
在0个频道中
Get PRO
三月 '23
+104
在0个频道中
Get PRO
二月 '23
+72
在0个频道中
Get PRO
一月 '23
+89
在0个频道中
Get PRO
十二月 '22
+106
在0个频道中
Get PRO
十一月 '22
+123
在0个频道中
Get PRO
十月 '22
+401
在0个频道中
日期
订阅者增长
提及
频道
24 六月0
23 六月0
22 六月0
21 六月0
20 六月0
19 六月0
18 六月0
17 六月0
16 六月0
15 六月0
14 六月0
13 六月0
12 六月0
11 六月0
10 六月0
09 六月0
08 六月0
07 六月0
06 六月+1
05 六月0
04 六月0
03 六月0
02 六月0
01 六月0
频道帖子
2
توی توییتر یه بحثی شده که بانک ها هک شده و همه دیتا ها پاک شده! این بحث بیشتر جنبه طنز داره ولی سیستم بانکی ایران اونقدری هم داغون نیست قطعا توی صد ها نقطه جغرافیایی مختلف به صورت آفلاین و آنلاین دارن از دیتاها بکاپ می‌گیرن این یه قانون پایه ای و خیلی سادس، البته restore کردن بکاپ بانک کار ساده ای نیست چون خود بکاپ ممکنه آلوده باشه! و نکته بعدی اینه با یه الگوریتم هایی چک میکنن ببینن جامعیت داده ها اوکیه، اگر اوکی نباشه بکاپ هارو بر نمی‌گردونن. یه عده می‌گفتن از روی آخرین پیامک موجودی ارسال شده قراره بکاپ ها بازیابی بشه، البته این شوخیه! احتمالا الان بکاپ هارو دارن توی محیط sandbox بالا میارن بعد روش اصلاحیه هارو انجام می‌دن حتی 1 ریال هم جابجا بشه جامعیت داده ها از بین میره و بکاپ رو به هیچ وجه روی پروداکشن restore نمیکنن تا زمانی که با آخرین تراکنش syncش کنن. @codebyme
78
3
چرا اکثر پروژه‌های Microservice شکست می‌خورن؟ از چند سال پیش که معماری Microservice مد شد، خیلی از پروژه‌ها رفتن سمتش. اما یه تعداد قابل توجهی از همین پروژه‌ها بعد از مدتی به دردسر افتادن. می‌دونید چرا؟ چون از اول اصلا لازم نبود Microservice باشن. این موارد چقدر براتون آشناست؟ - ده‌ها سرویس کوچیک که هیچ‌کس مالک واقعی‌شون نیست. - تغییر یه Feature ساده که نیازمند تغییر چندین سرویسه. - یه تیم کوچیک که مسئول توسعه همه سرویس‌هاست. - مانیتورینگ و دیباگ سخت‌تر از خود توسعه شده. - هزینه زیرساخت و نگهداری هم سر به فلک کشیده. مشکل اینجاست که بعضی وقت‌ها پیچیدگی معماری از خود مسئله بیشتر میشه. در عمل برای بیل زدن یه باغچه، از لودر استفاده کردیم! یه پروژه با چند هزار یا حتی چند ده هزار کاربر رو بردیم روی معماری‌ای که اصلا برای این مقیاس طراحی نشده و فقط پیچیدگی، هزینه و دردسر بیشتری ایجاد کرده. به نظرم قبل از اینکه بپرسیم: چطور سیستم رو Microservice کنیم؟ باید از خودمون بپرسیم: اصلا چه مشکلی داریم که Microservice قراره حلش کنه؟ @codebyme
164
4
بزرگ‌ترین اشتباهی که برنامه‌نویس‌های تازه‌کار می‌کنن، کم کد زدن نیست. زیاد یاد گرفتنه. هر روز یک دوره جدید. هر روز یک تکنولوژی جدید. هر روز یک ویدیو با عنوان: “این مهارت رو یاد نگیری عقب می‌مونی!” و نتیجه؟ ۶ ماه می‌گذره. ۱۰ دوره دیدی. ۵۰۰ ساعت آموزش دیدی. اما هنوز یک پروژه واقعی نداری. حقیقتی که خیلی‌ها دوست ندارن بشنون: بازار کار به تعداد دوره‌هایی که گذروندی پول نمی‌ده. به مسئله‌هایی که می‌تونی حل کنی پول می‌ده. من رزومه‌هایی دیدم که ۳۰ مدرک داشتن. ولی حتی یک پروژه کامل داخلشون نبود. از اون طرف افرادی رو دیدم که فقط ۲ یا ۳ تکنولوژی بلد بودن. اما پروژه ساخته بودن. و دقیقاً همون‌ها استخدام شدن. اگر امروز دوباره از صفر شروع می‌کردم: کمتر آموزش می‌دیدم. بیشتر می‌ساختم. @codebyme
256
5
没有文字...
314
6
بعد از حدود ۸۰ روز اگه شما اجازه بدید برمیگردیم🙏🏻
272
7
没有文字...
1