﷽
به نام خالق هستی بخش؛
خالق از مخلوق میخواهد همیشه اندیشه کند.
🔆أَفَلَا تَعْقِلُونَ آیا نمی اندیشید؟ (مؤمنون-۸۰)
آیا اندیشه میکنی؟
میفرماید از همه چیز تو آگاهم.
🔆
إِنَّهُ عَلِيمٌ بِذَاتِ الصُّدُورِ بی تردید او به ذات سینهها آگاه است. (فاطر-۳۸)
حال باید انديشيد که
خالق است که سخن میگوید. خالق همهی هستی و مالک همهی هستی است که در لحظه از همهی مخلوقاتش خبر دارد؛ حتماً به این عظمت باید اندیشه کرد، اندازهات را در مقابل هستی حساب میکنی؟
🔆لَهُ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الْأَرْضِ آنچه در آسمان ها و آنچه در زمین است، فقط برای اوست (حج-۶۴)
🔆أَلَا إِنَّ لِلَّهِ مَنْ فِي السَّمَاوَاتِ وَمَنْ فِي الْأَرْضِ آگاه باشید! یقیناً هر که در آسمان ها و هر که در زمین است فقط برای الله است (یونس-۶۶)
🔆وَلِلَّهِ جُنُودُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ سپاهیان آسمان ها و زمین فقط برای الله است (فتح-۷)
خداوند، فقط برای تسلیمانش بخشندهی مهربان است.
به فرستادهاش محمد میفرماید: گناهان تو را میبخشم. تو نیز اگر تسلیم و بنده باشی، بخشیده میشوی. انتخاب با خودت است. آدم و حوا که انتخاب کردند با تاریکی باشند!
یا اندیشه نکن که تا کنون بنده بودهای و بسیار عبادت کردهای. شیطان با یک نافرمانی تمام عبادتهایش را از دست داد و با لجاجتش رانده شد.
خالق حکم میکند؛ هو را معرفی میکند. حکم میکند که هو الله شماست، دو معبود نگیرید(خالق حکم میکند. حتی مرا نیز معبود نگیرید. با توجه به اینکه ما در هستی همه کاره هستیم). فقط تقوای الله را (یعنی احکام صادر شدهی خالق در قرآنش را) رعایت کنید.
شیطان میگوید: من همه را از راه خالق به در میکنم؛ خالق میفرماید: آنهایی که با من هستند را نمیتوانی هیچگونه تصرف بکنی؛ آنهایی که با من نیستند، در اموال و فرزندانشان شریک باش.
🔆قَالَ فَبِعِزَّتِكَ لَأُغْوِيَنَّهُمْ أَجْمَعِينَ گفت: به عزتت سوگند همه آنان را گمراه میکنم، (ص-۸۲)
🔆
وَشَارِكْهُمْ فِي الْأَمْوَالِ وَالْأَوْلَادِ و با آنان در اموال و در اولاد شریک شو (اسراء-۶۴)
🔆إِ
نَّ عِبَادِي لَيْسَ لَكَ عَلَيْهِمْ سُلْطَانٌ ۚیقیناً تو را بر بندگانم هیچ تسلّطی نیست (اسراء-۶۵)
و خالق میفرماید اکثریت مؤمن نیستند؛ یعنی با تاریکی هستند.
🔆
وَلَٰكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لَا يُؤْمِنُونَ ولی بیشتر مردم ایمان نمیآورند. (هود-۱۷)
ای مخلوق! آیا اندیشه میکنی؟ حواست هست که با که هستی؟
کلام خالق را با کلام مخلوق آمیخته نکنید؛
کلام مخلوق را با کلام خالق برابر قرار ندهید.
که می شود کفر
"اکثرهم" تاریکی را همراه دارند چون وابسته به تاریکی شدهاند؛ فکر کردنِ هر فرد به تاریکی، تاریکی را دعوت میکند؛
ارتباط داشتن با جمع "اکثرهم"، هم نشین شدن با "اکثرهم"، هم صحبت شدن با آنها تاریکی را دعوت میکند؛ با هر گونه ارتباطی که با "اکثرهم" در نظر بگیرید، ارتباط با تاریکی برقرار میشود.
ارتباط باید با خدا باشد و تسلیمان و بندهها باهم؛ وگرنه حصار خداوند برداشته میشود.
با یک نافرمانی ارتباط با خداوند قطع میشود و به تاریکی وصل.
https://eitaa.com/ghodratdaron
✨در پیام رسان ایتا همراه ما باشید ✨
@Daroonn🦋
@Daroonn🦋
🇮🇷قدرت درون🇮🇷