YUV.AI - בינה מלאכותית בעברית
前往频道在 Telegram
2 429
订阅者
+124 小时
+17 天
+5630 天
帖子存档
קצת האקינג:
פעם בכמה זמן מתפרסם דיל משוגע ב-Shodan: שדרוג מנוי בעלות של 5 דולר לכל החיים! וזה בתוקף עד היום!
מה זה Shodan?
אתר שמאפשר לבצע חיפושים אחר אתרים, כתובות IP ומכשירים שמחוברים לאינטרנט ״של הדברים״ (IoT)
מה זה נותן?
מיפוי של נכסים / אתרים שחשופים לניצול פגיעויות (למשל, אפשר למצוא שם מצלמות של אנשים שלא סגרו את החיבור בהגדרות כמו שצריך וממש לצפות)
מה עוד כדאי לדעת?
חיבור לAPI! מפתחים יכולים לשלב את Shodan בקוד באמצעות הAPI שמאפשר 100 בקשות בחודש
בקיצור, דיל שווה מאוד שמסתיים היום!!
https://account.shodan.io/billing/member
ניסיון ראשון עם Deforum כדי לייצר ריקוד היפ הופ של דמויות מוכרות. המסקנה לבינתיים: יותר מדי פרמטרים לשלוט בהם, וגם יש צורך בכוח מחשוב חזק כדי לעבוד מהר. אין ספק שיש פוטנציאל, בקרוב מקווה לשחרר משהו הרבה יותר מרשים מזה 🙏
מטא הכריזה על פיתוח חדש בשם קמיליון (CMleon) שמסוגל לייצר תמונות מטקסט *וגם* לייצר תיאור טקסטואלי מתמונה. לנוכח הפיתוחים המתקדמים שראינו מבית מטא (פייסבוק), יש למה לצפות.
תזכורת: פייסבוק פתחו את PyTorch, מודל של למידת מכונה שהשתמשו בו לפיתוח chatGPT, וכן את React שמשמשת מפתחים רבים ברחבי העולם, את מודל Prophet לניתוח דאטה בכמות גדולה, ועוד. הכלי טרם שוחרר לציבור אבל יש למה לצפות!
קצת באיחור אבל ניסיון ראשון שלי עם דיפורום בסטייבל דיפיוז׳ן, עפתי על זה! 👑🚀
לבקשת הקהל פתחתי קבוצה לקהילה גם בפייסבוק - מוזמנים להצטרף ולשתף לאחרים!!
https://m.facebook.com/groups/725144319132970/?ref=sharehttps://m.facebook.com/groups/725144319132970/?ref%3Dshare&exp=8ce3&mibextid=S66gvF
בוקר טוב עם חידושים! LeonardoAI השיקו *הבוקר* את המודל החדש של סטייבל דיפיוז'ן - SDXL9!
הנה דוגמא להשוואה קלה, עוד צריך לשחק עם זה כדי להבין את המשמעות אבל המודל החדש אמור להיות משמעותי ועוצמתי הרבה יותר.
מצד ימין השתמשתי בלאונרדו דיפיוז'ן, מצד שמאל במודל החדש.
משתף כמה תובנות על מחקר נוסף שביצעתי על הטמעת המודלים של GPT-4 בענן של מייקרוסופט, Azure, והטמעת Claude בענן של AWS
1. מייקרוסופט הטמיעו את GPT בענן שלהם, כך שאפשר להשתמש בצורה מאובטחת בסביבה סגורה ב-Azure OpenAI שזה בעצם לתשאל את המודל של GPT שנמצא ב-Azure וכך מידע עסקי לא יוצא לסביבות אחרות
2. בדומה לזה, וכמענה לתחרות, AWS הטמיעו בצורה בלעדית את Claude בענן שלהם, שגם כאן, במידה וסביבה מוקמת ב-AWS, התקשורת יכולה להיות מאובטחת ומוגנת
3. הפלטפורמה של Azure מונגשת יותר בקלות, הרבה יותר קל לגשת לסטודיו של OpenAI שם ולהתחיל לשחק ולבנות בוטים בקלות ועוד המון אפשרויות
4. הפלטפורמה של AWS שתאפשר שימוש זהה כמו פיתוח בוטים מבוססי AI, ושימוש במודלים של קלוד, תתאפשר אך ורק דרך המוצר החדש של אמאזון שנקרא BedRock שאמור לתת פייט חזק מאוד ל-Azure בעיקר בגלל ההטמעה של קלוד
5. בעוד שב-Azure נוכל להשתמש ב-DALLE של OpenAI כדי לייצר תמונות, ב-AWS נוכל להשתמש, בלא פחות ולא יותר, מאשר Stable Diffusion!!
מצרף תמונה שיצרתי כדי להמחיש את ההבדלים:
הפגזתם בשאלות לגבי גישה לקלוד, אז מה יותר טוב מסרטון שיצרתי עבורכם שמדגים איך תוכלו לקבל גישה תוך דקה עם VPN חינמי?
נ.ב - מלבד זה שגוגל פחדו מהסרטון הקודם שלי, כנראה הבהלה שלהם לעברית היא (גם) בגלל קלוד שמתפוצץ החוצה. אז תעזרו לקלוד לנצח את בא-רד!
https://www.youtube.com/watch?v=is_7LgONnJI
קרב הענקים! אז מה קרה כשערכתי השוואה בין chatGPT לבין Bard של גוגל ו-Claude של אנתרופיק? מי ניצח ומי חזר עם הזנב בין הרגליים?
בסרטון זה נדגים בדיוק את זה, אתן דוגמאות למשימות שונות (אבל זהות) לכל אחד מהמודלים, כגון: תרגום שירים, כתיבת קוד ואפילו יצירת תכנית שיווקית לפייסבוק.
רוצים לגלות מי ניצח? צפו:
https://youtu.be/Jm99ptVQam8
לבקשת הקהל מקפיץ לכם שוב מחברת Google Colab שמריצה את Stable Diffusion יחד עם Deforum, SadTalker ושלל תוספים אחרים.
שימו לב שבהתאם להודעה של גוגל, המחברת תעבוד רק למנויי קולאב+
כל מה שצריך לעשות הוא ללחוץ על המשולש (Play) ומקבלים קישור בסוף. מאוד פשוט. זה יותר משתלם מלהריץ RunDiffusion או RunPod או לקנות כרטיס מסך 4080 שהוא פשיטת רגל.
https://colab.research.google.com/drive/11a33ACOHRjIj1Y4spqqDhF_q-OL6fpxk
הפכתי את אלביס פרסלי לפסל באמצעות אפליקציה מגניבה בשם Restyle שמאפשרת לבצע עריכת וידאו מבוססת AI בקלות, כולל לעיצוב המפורסם של הפסל הרוקד שפורסם לאחרונה ברשת. לקחתי אותה לניסיון קטן (נותנים ניסיון חינמי של 4 שניות), נראה טוב! המנוי שלהם יקר יחסית אבל אהבתי את התוצאה שהתקבלה באפס מאמץ!
יש חבילת פיתוח שנקראת Langchain שמאפשרת לבצע אינטראקציה עם מודלים של בינה מלאכותית ולבצע מגוון של משימות. בין שלל יכולותיה, היא מאפשרת שימוש בסוכן שנקרא zero-shot-react-description, שהוא סוכן שכותב את הלך החשיבה שלו למציאת פיתרון. כך למשל, אם שואלים אותו שאלה, בדומה ל AutoGPT, יופיע הלך המחשבה והדרך לפיתרון המשימה. בצילום המסך הזה אתם רואים את הפירוט (בירוק) כתגובה לשאלה (באדום). לא פחות ממרתק! כמה אפשר ללכת עם זה רחוק!
שבוע טוב ומטורף נפתח! למה? כי OpenAI שחררו את ה-Code Interpreter למנויי chatGPT Plus!!!! 🚀🚀🚀
*מה זה אומר על קצה המזלג?*
יכולת לבקש לבצע משימות מאוד מורכבות ולקבל תוצאות תוך רגעים! כמו למשל: העלאת קבצים (כן כן!) ושאלת שאלות על קבצים, יצירת גרפים, ניתוח נתונים, ועוד ועוד
סרטון מדהים שמדגים את היכולות: https://youtu.be/3t7417CB-o8
גם hackit בטוויטר החדש של פייסבוק! הצטרפו:
https://www.threads.net/@hackit.co.il
משתף אתכם קצת על בוטים, אני בהשוואה קשה מאוד בין מספר כלים:
Azure Power Virtual Agents בשילוב Azure OpenAI
לבין botpress
לבין Quivr
לבין flowiseai
לבין native langchain
תזכרו את הדבר הבא: יש המון כלים שמאפשרים לבנות בוט מותאם אישית, חלקם חינמיים ודורשים התקנה, חלקם חינמיים ודורשים קוד, חלק דורשים תפעול קצת מורכב, וחלקם - שהשם יעזור ירחם ויציל עם המורכבות.
שורה תחתונה:
ללקוחות קטנים שרוצים אתר של צ׳אט - ללא ספק quivr
ללקוחות קטנים שרוצים בוט עם תהליכי זרימה ותרחישים - botpress או flowiseai (אם כי אני נוטה לבוטפרס)
ללקוחות שמוכנים לקפוץ למים של הגדולים, ולשחק בליגה של הענקים: ללא ספק וחד משמעית Azure.
שמחתי לעשות סדר! זה היה מחקר שובר ראש!
פיתחתי פיצ׳ר באתר שמבצע הצפנה ופענוח של הודעות לפי הלוגיקה של סדרת פיבונאצ׳י. מה זה אומר?
נכנסים לאתר -> מזינים טקסט -> בוחרים שפה -> לוחצים Encrypt ומקבלים טקסט מוצפן -> שולחים למי שבא לכם
הצד שרוצה לפענח מסר מוצפן צריך להדביק את המסר המוצפן -> לבחור שפה -> לבחור Decrypt -> והופ! המסר גלוי.
מוזמנים להתנסות: https://hackit.co.il/fibo
פרק 20 באוויר ומורגן פרימן השתלט על תחילת השידור! ב-2 הדקות הראשונות מורגן יסביר *בעברית* על ״העברת פורטים״ ו״מנהרות״, ואז יעביר אלי את השידור 😱
בפרק זה נדבר על העברת פורטים, מה שנקרא Port Forwarding, ועל טכניקות כמו מינהור - Tunneling וכימוס - Encapsulation. נסביר מהן הטכניקות הללו, כיצד הן יכולות לשמש תוקפים בכדי לעקוף חומות הגנה, איך זה קשור ל-VPN ואיך כל זה עזר לי לעקוף את המוצר של סיסקו - Cisco Umbrella.
אשמח אם תאזינו ותשתפו מה חשבתם על הפרק 🙏
נ.ב - אם אתם לא שומעים את מורגן בתחילת הפרק בספוטיפיי, תאזינו כרגע דרך הקישור של ה-rss
https://rss.com/podcasts/hackit/1018961/
现已上线!2025 年 Telegram 研究 — 年度关键洞察 
