YUV.AI - בינה מלאכותית בעברית
前往频道在 Telegram
2 427
订阅者
-124 小时
+17 天
+5730 天
帖子存档
8 דברים שלמדתי בשנה האחרונה על למידת מכונה:
1. קיימים מאגרי מידע כמו arXiv שמכילים כמות אדירה של מחקרים, לרבות מחקרים שקשורים ללמידת מכונה (שאני מכנה ״בינה מלאכותית אמיתית״), שם כל היהלומים חבויים. מי שמתאמץ שם - עולה ליתרון אדיר ומגלה יהלומים ומפתח הבנה מעמיקה באמת.
2. קיים אתר בשם Kaggle שבו יש גם דאטה סטים מוכנים לאימון אלגוריתם, מכל התחומים, רפואה, כלכלה חינוך תעופה ומה שרק תחלמו. יש שם אפילו קוד לאימון ותחרותיות עם פרסים נושאי כספים.
3. קיים אתר בשם HuggingFace ובו דאטה סטים לאימון, מודלים שאפשר להשתמש בהם וגם ״ספייסים״ שזה בעצם אפליקציות משולבות AI וחינמיות לשימוש אונליין.
4. על אותו משקל יש אתר מדהים בשם Replicate שגם הוא מכיל המון אפליקציות חינמיות לשימוש, משולבות AI.
5. לגבי אימון מודלים - הסוד הוא בראש ובראשונה להשקיע זמן ניכר ליצור דאטה סט איכותי נקי וטוב. אם ייכנס זבל לאימון המודל - הפלט גם הוא יכיל זבל, אנחנו לא רוצים את זה.
6. לאמן מודלים רציניים מאפס זה עסק יקר. מיליוני דולרים, לכן אנחנו מבצעים טיוב, Fine Tune של מודלים קיימים לצרכים שלנו.
7. רשתות נוירונים, הן אלה שמתפוצצות לאחרונה, בשל היותן כלי עוצמתי שמסוגל ללמוד מידע בכמות אדירה, לנבא תחזיות, לקחת חלק בייצור תמונות טקסטים שירים וידאו ומה לא. הן קיימות מ-1940, עלו לתודעה ב-2010 כשהחלו לנצח משחקים. הסיבה שלקח זמן מ-1940 עד שהן התפוצצו בתודעה היא סיבה מתמטית: לקח זמן לייצר את הנוסחה שמאפשרת לתקן משקולות של רשת בתהליך אימון. זה נקרא Backpropogation.
8. למידת מכונה זה לא רק רשתות נוירונים. יש אלגוריתמים רבים שמאפשרים לנו לפתור בעיות שונות. יש לנו בעיות מסוג חיזוי מספרי, רגרסיה, יש לנו בעיות מסוג סיווג והתאמה לקטגוריות, שזה קלסיפיקציה, יש לנו בעיות של זיהוי דפוסים במידע וחלוקתו לקבוצות, זה נקרא Clustering. לכל אחת מהבעיות האלה יש אלגוריתמים שונים שאפשר להשתמש בהם כדי לגרום למכונה ללמוד היטב. למשל, Catboost, XGBoost, Random Forest ועוד, ניתן להשתמש באתר Scikit Learn כדי לקבל תמונה שלמה.
יש לי את הזכות להתעסק בלמידת מכונה ביום יום שלי, במקצוע שלי, לצד הזכות לרתום את היכולות שלי להנגיש תוכן טכנולוגי מסובך בשפה ברורה שכולם יבינו. אני באמת מרגיש שכל הכלים החדשים הם נחמדים, כיף להשתמש בהם וזה רק הולך ומשתפר, אבל משהו עמוק בפנים מרגיש לי שזה עדיין מים רדודים. מים עמוקים באמת זה אימון מודלים וצלילה לעומק. אז באמת אפשר לצלול למעמקים, ל AI אמיתי, שתכלס - הוא זה שבזכותו כל הקסם הזה קורה מלכתחילה.
מקווה שקיבלתם ערך,
ערב טוב.
יובל 🙏
״לפעמים חלומות מתגשמים״ זה ציטוט שאני לא מסכים איתו. ממנו משתמעת פסיביות. יש לנו חלומות. לפעמים הם מתגשמים. לכן קשה לי עם זה. מה כן?
אני יותר חושב על ״חלומות מתגשמים כשאנחנו עובדים קשה להגשים אותם״. והאמת שמבחינתי יש תוספת: ״חלומות *טובים* מתגשמים כשאנחנו עובדים קשה להגשים אותם *וגם* כשאנחנו מתפללים לה' שיקרב את הטוב וירחיק את הרע והטוב בעיניו יעשה״.
אז אני לא יכול לספר יותר מדי כרגע אבל תודה לאל, לאשתי ולקהילה המדהימה שלי, אני עובד קשה וחלומות הולכים להתגשם בע״ה בקרוב. אשתף כשיגיע הזמן, אבל עד אז אני רוצה להודות לכם על כל פרגון, לייק, שיתוף, תגובה. אני לומד מכם המון - איך להשתפר, איזה תוכן אתם אוהבים, מה הצליח ומה פחות, ובעיקר - כמה חשובה המעורבות של הקהילה יותר מכל דבר אחר.
רגע לפני שאנו צוללים לשבת פרשת קורח שמספרת על הקרע שנוצר בעקבות מחלוקת שאינה לשם שמיים, אני מרגיש חובה לציין שאני מרגיש שעובדים עלינו. התקשורת, הפוליטיקה, כולם מלבים שנאה רק כדי לשמור על הכסא שלהם. בפועל, אני פוגש אנשים מכל קצות הקשת, גברים, נשים, ימין, שמאל, יהודים ולא יהודים, ומה אגיד לכם? אנחנו מסתדרים יפה ביחד. עובדים ביחד. חיים ביחד. במציאות אנחנו בסדר גמור. בתקשורת ובפוליטיקה מלבים מחלוקות, מנסים להגדיל שסעים ופערים בחברה, הכל בשביל רייטינג ועוד קדנציה. עלוב ועצוב. מקווה שכולנו נוכל תמיד לראות שבמציאות אנחנו מסתדרים. במיטאפ שלי, בהרצאה שלי, מגיעים דתיים, חרדים, חילונים, יהודים ולא יהודים, ומעטפת AI מכילה את כולם בטוב. וזה עובד טוב. הלוואי שנצליח ככה תמיד להרבות שלום בעולם, להרבות יצירה בעולם ולעזור אחד לשניה לצמצם פערים ולחיות חיים משמעותיים.
שבת שלום לכולם <3
בטח אתם חושבים שזה מסובך מאוד ליצור תמונה כזו שהיא אני כוולברין. אז ממש לא, הנה איך:
1. היכנסו לאתר שנקרא Artflow והירשמו בחינם
2. תחת Image Creations (אולי שם קצת אחר כי כל פעם משהו משתנה) יש אפשרות ליצור תמונות
3. בנוסף ניתן לאמן מודל על הפנים שלכם. איך? חפשו את Train Model והעלו 10-15 תמונות סלפי שלכם מכל הזוויות, לא רק מוצלחות, מומלץ ללא פה פתוח אלא סגור, גם אם חיוכים - פה סגור. תנו שם למודל ולחצו על אישור.
4. ברגע שהמודל מוכן תקבלו התרעה למייל.
5. היכנסו ליצירת תמונות באפשרות שהסעיף 2.
6. הזינו את הפרומפט שאתם רוצים, הוסיפו את שם המודל עם שטרודל (@) ולחצו על Generate.
הפרומפט כאן למשל:
Full body image of @Yuval as wolverine from x-men, background view of the Big Ben at sunrise, London UK
ה @Yuval זו הדרך לקרוא למודל שאימנתי, זה השם שנתתי לו. ככה התוכנה משלבת אותי בפרומפט.
זהו. בלי ״מדריך סודי״, בלי קישורים, בלי שטיקים ובלי טריקים. תהנו ואם עפתם תנו קרדיט!
ואם אהבתם ואתם לא יודעים מאיפה להתחיל עם AI בואו לקורס החינמי שלי. קישור בפוסט הקודם ❤️🔥
מוכנים לזה? קורס מזורז ופרקטי בחינם!! שיעזור לכל אחד ואחת להיכנס לעולם ה-AI גם אם יש לכם 0 ניסיון או אפילו פחד מטכנולוגיה! 🤩🥳🤯
תוך 10 פרקים נלמד על מודלים של שפה:
ChatGPT
קלוד
יצירת קוד עם קלוד באמצעות Articats
טייס המשנה (Co-pilot) של מייקרוסופט במנוע החיפוש Bing
יצירת תמונות עם Ideogram, Leonardo, Bing
העלאת איכות תמונות עם Leonardo וגם עם Krea
יצירת תמונות (פרומפטינג) בזמן אמת, ציור והמרה לתמונות בזמן אמת,
הנפשת תמונות לווידאו
תמלול עם Whisper של OpenAI בחינם!
כל הכלים שאני מראה הם חינמיים לחלוטין, לא דרוש ידע או ניסיון, המטרה שלי היא להנגיש את ה-AI לכולם כדי לגשר על פערים חברתיים ולאפשר לכל אחד ואחת להתחיל כבר היום לעבוד עם כלי ה-AI. אל תישארו מאחור בעידן שבו כולם דוהרים קדימה! אז אם אכפת לכם גם מהחברים והמשפחה, תייגו, שלחו להם, שכולם יתחילו כבר היום, לא לחכות!
כל מה שצריך לעשות הוא להיכנס לקישור, להירשם בחינם ולהתחיל לצפות. שתפו לכולם, חינם לחלוטין, אל תישארו מאחור!
מה צריך? רצון ללמוד, לא לפחד משימוש בדפדפן. וזהו בגדול. בהצלחה!!
יובל.
https://bit.ly/yuvai-newcomers
זר לא יבין את רמת ההתרגשות 🤯😵😍
רזברי פיי השיקו דגם חדש (5) וגם קיט Ai שמאפשר להריץ מודלים של Machine Learning, מה שאומר ליצור את הדברים הכי מגניבים ומטריפים שאתם יכולים להעלות על הדעת - והכל במחשב בגודל של כרטיס אשראי.
מה זה רזברי פיי? מחשב פיצקי בגודל של כרטיס אשראי שאפשר להתקין עליו כל מיני דברים מעניינים ולהפוך אותו לכלי אדיר. למשל: לחבר אליו חיישנים שמקבלים מידע (מצלמת אבטחה, זיהוי אובייקטים, מד לחות של עציצים, זיהוי שפת סימנים ושפת גוף, תמלול שפתיים, זיהוי חתולים והשמעת קולות להבריח אותם שלא יעשו קקי במרפסת - אמיתי!!!, זיהוי תנועות גוף, רחפנים חכמים ומה לא). גרסה 5, האחרונה, הוסיפה חיים של ממש ובשילוב AI Kit זה כבר כלי עוצמתי של ממש.
מקלדת מצמוצים, וירטואלית, מה שתדמיינו - יכול לקרות כמה שאני מחכה להראות לכם הרים של שטויות 😂 ברוך השם יש לי הרבה בראש!!!
הצצה לקורס המלא שלי על אוטומציות ו-AI!!! (בניית אתרים ללא קוד, סוכני AI ואוואטרים, אוטומציות מ-0, פרסום אוטומטי בסושיאל ואיסוף לידים, בוטים לוואצאפ וחיבורים של AI! הכל באוויר!)
היכנסו ל- YUV.AI ותהנו ממחיר השקה מוגבל בזמן 🥳
מי שכבר רכש - יכול לראות את התוספת החדשה בחלק האחרון של הקורס, מתעדכן אוטומטית.
אוקיי זו באמת ידיעה מרעישה: קלוד 3.5 הושק והוא מצליח לכתוב קוד וליצור משחקים אפליקציות ואתרים בזמן אמת ברגעים ספורים(!) - וזה כמעט וואו. למה כמעט?
כי ביקשתי ממנו את המשימה הרגילה: צור מתמלל בזמן אמת. דווין היחיד שהצליח. אף אחד אחר לא. לצערי גם קלוד 3.5 לא. הוא כן יצר אתר, כן יצר גם את המשחק סנייק, אפילו יצר לי את ״בר מצווה מאסטר״ שמלמד לקרוא לבר מצווה בצורה מצחיקה. וזה מדהים!!! אבל מה שקשור לפונקציונאליות, עדיין נכשל וזה מבאס, למרות שעבור דווין זה בשורה טובה כי הוא עדיין מספר 1.
והאמת שזה מטורף, נסו את קלוד 3.5 בחינם לגמרי באתר. מצרף את הסרטון שלי, צפו במתמלל נכשל, בסנייק עובד ובבר מצווה מאסטר קורע מצחוק!!!
*שמח לבשר שקורס האוטומציות וה-AI שלי באוויר!! 🎉 🥳*
רוצים ללמוד איך הופכים תהליכים לאוטומטים? ולשלב AI כדי להקל עלינו? וכל זה ללא קוד ומבלי להיות מהנדסי אטום? הגעתם למקום הנכון!
בואו איתי למסע שמפרק את כל הפוביה הטכנולוגית, שבו אני מסביר לאט, יסודי וברור, שלב אחר שלב, על כלים איתם נוכל לבנות אתרים ללא קוד, ליצור סוכני AI ללא קוד, לפרסם אותם באתר, לנהל את המייל ואת המדיה החברתית שלנו בצורה אוטומטית וחכמה, ליצור בוט אוטומציה לאינסטגרם ולאסוף דרכו לידים שיוזנו אוטומטית למערכת ניהול לקוחות (CRM) - ועוד!
כל הפרטים בקישור המצורף. כמובטח, מי שרכש כרטיס להרצאה שלי קיבל את ההנחה במייל, תוודאו שקיבלתם (אם לא מצאתם תבדקו בספאם \ מכירות).
מי שלא רכש כרטיס עדיין זכאי להנחה לרגל ההשקה, פרטים בקישור 🎊
https://yuv.ai/automations-course/
שלום לכם,
ברגעים אלה ממש חזרנו, כל אחד ואחת לביתו לאחר ערב ה-AI שזכיתי להפיק עבורכם.
כפי שהבטחתי, מצורף סיכום הכלים שהזכרתי ובנוסף בונוס - פרק באורך מלא מקורס האוטומציות החדש שלי!!
בפרק אני מדבר על מבוא לאוטומציות עם הכלי MAKE כך שהוא מותאם לכולם, גם למי שאין בכלל ידע מוקדם בנושא והוא מהווה טעימה של ממש מהאופן שבו הקלטתי את כל הקורס וכך תוכלו להתרשם טרם רכישת הקורס.
קישור לפרק המלא:
https://youtu.be/2Q39Ss5BYUo
סיכום ההרצאה:
פתחתי בסקירה של מה זה למידת מכונה, הסברתי שהסוגים העיקריים הם:
למידה לא מפוקחת - Unsupervised Learning, כזו שיודעת לקבל מידע לא מתויג וללמוד על הקטגוריות שבו.
למידה מפוקחת - Supervised Learning, כזו שמקבלת קלט (כמו רשימת מיילים) וסיווג (כמו האם ספאם או לא) ומתאמנת על כך ויוצרת מודל (למשל שמזהה דואר ספאם)
למידה מבוססת חיזוקים - Reinforcement Learning, כזו שמשפרת את עצמה תוך כדי תהליך.
בינה מלאכותית יוצרת - כזו שיוצרת עבורנו תוכן חדש כמו סרטים מוזיקה מאמרים וכדומה.
לאחר מכן פתחתי בשימושים העיקריים של עסקים כיום עם בינה מלאכותית:
1. שילוב של מודלים גדולים של שפה - הטמעת מודלים של שפה במוצרים, כגון: לקבל פרומפט לייצא את התוצר. להמחשה, הבאתי את Galileo שיוצר מוקאפים של אתרים, את Mobirise שמאפשר להקים אתרים מפרומפט.
2. דיברנו על סוכנים - אופיסלי (עם הנחה של 50%! עם קוד קופון YUVALAI50, האתר הוא officely.ai) ששם אפשר להעלות קבצים ולקבל סוכן AI תוך רגעים, דיברנו על play.ai ליצירת בוטים קוליים ועל d-id ליצירת אוואטרים.
3. דיברנו על Mendable ליצירת חיפוש חכם לאתר על בסיס מאגרי ידע גדולים, על FireCrawler שיודע להכין מידע לסוכנים.
4. ניתוח נתונים עם GPT-4o, לשים לב להשתמש במנוי GPT Enterprise בלבד אם מדובר במידע רגיש שאתם מנסים לנתח.
5. הקמת בוטים עם חיבורים לרשתות עם UCHAT האוסטרלית.
6. דיברנו על API, מה זה, שזה אחלה פתרון יעיל!!!! זה מה שמחבר את הקצוות בין מחשבים ומוצרים.
את כל התהליכים של הקמת סוכנים, בוטים, אוטומציות, אני מסביר בקורס החדש שלי, מקצה לקצה, ממש כפי שבסרטון המצורף. אתם יוצאים איתי למסע, יד ביד, כך שתוכלו בעצמכם לפתח תהליכי אוטומציות לחשבונות שלכם ולקבל את הכלים להמריא לאן שרק תרצו עם זה.
הנה כמה תמונות מהערב, תודה גדולה לכל אחד ואחת מכם. זה לא מובן מאליו וכיף שבאתם.
תודה ענקית לאורי אשר, על הרצאת פתיחה מעוררת השראה ועל היותו סמל גם למקצוענות בלתי מתפשרת וגם לתעצומות נפש של התמודדות גם במצבים בהם חווים טלטלה פיזית ורגשית. תודה לך אורי!
תודה נוספת לפרופסור דן אריאלי המדהים שהעשיר את כולנו בידע מרתק והשאיר אותנו דבוקים לכסא, תוך שמשיב על כל שאלה ושאלה, הייתה לי הזכות והעונג לארח אותו.
תודה לכם קהילה יקרה, תודה לאשתי שבזכותה הכל התאפשר וכמובן לבורא עולם ולתפילה לשובם הבריא של כל החטופים וכוחות הביטחון שלנו הביתה.
שיהיה לילה טוב, ובע״ה את הקורס אפרסם מאוד בקרוב.
מעריך אתכם.
יובל
רוב הקורס מוכן,
עכשיו אני באטרף על האוטומציות.
מה הקלטתי עד כה?
בניית אתרים, ללא קוד
פיתוח סוכנים והטמעה באתר, ללא קוד
הסבר על פלטפורמות הAI בענן של מייקרוסופט ואמאזון,
כולל משחק עם המודלים אונליין.
נשמע פתאום קצת אבל זה עשרות סרטונים בפירוט הכי מעמיק,
בשפה הכי לא טכנית שאפשר,
וכל האוטומציות עוד לפנינו.
איזה קורס שאני גאה בו ברמות!
ללמוד - ולהתחיל ליישם!!!!!!
פרופסור דן אריאלי בספרו החדש - משיב לטענה שעלתה פה בעבר לגבי דילול האוכלוסיה. מבינים למה אמרתי שהסרטון היה שקר?
סדר בבלאגן: מה זה Function Calling של OpenAI ולמה זה דרמטי?
ספוילר: זו טכניקה שעוזרת לנו לשלוט בתשובה של מודל השפה ו/או לתת יכולה למודל שפה להפעיל כלים לפי שיקול דעתו.
בואו לקרוא >>
https://yuv.ai/function-calling/
הלילה יצרתי תהליך שמאזין לטריגר כלשהו, כמו הודעת טקסט או הודעת פוש, הופך אותה לפרומפט, משתמש בו כדי ליצור וידאו ומפרסם אוטומטית בפייסבוק ואינסטגרם. איך כל זה? עם API.
אז מספיק לפחד מקוד: הגיע הזמן להבין מה זה API כדי להפוך את המוצר שלנו למושלם!
בואו לקרוא >> https://yuv.ai/api-is-all-you-need/
מי לדעתכם יצליח יותר? מודל שפה שיש לו יותר פרמטרים או פחות? עד היום סברו שמודל עם יותר פרמטרים מוצלח יותר. אמש פרסם אנדרי קפארתי ידיעה מרתקת שמערערת על כך - ואף מוכיח זאת.
בואו לקרוא: מה זה אימון-מקדים של מודלים גדולים של שפה ולמה זה קריטי?
https://yuv.ai/pre-training-llm/
שתפו בדרך מעניינת שבה הטמיעו AI בארגון ואולי תזכו בכרטיס זוגי במתנה להרצאה שלי! הכל פה >>
https://www.facebook.com/share/p/MamvbZTfahYytXCq/?mibextid=WC7FNe
לסבתא שלי זיכרונה לברכה הייתה חיפושית בצבע כזה בדיוק, אי אפשר לתאר את הזכרונות שיש לי מהרכב הזה. אחד השימושים הראשונים שלי ב-AI היה ליצור לעצמי את החיפושית של סבתא, להוסיף טקסט, ולהדפיס את זה על חולצה.
זו אחת החולצות שאני הכי אוהב ללבוש, ולקח לי בערך 15 דקות מהרגע שחשבתי על הרעיון ועד יצא לפועל והיצירה נשלחה להדפסה - וזו עד היום אחת החולצות האהובות עלי!
לאחרונה אידאוגרם הכריזו על מצב Tile (שיש בכלים אחרים) שמאפשר ליצור דפוסים מגניבים, כזה שהופך חולצות למגניבות יותר. אמנם אין קשר בין זה לבין AI שיעבוד עבורנו, אבל מה אם הייתם רוצים בעצמכם לפתח בוט שמקבל תמונה מהמשתמש ושולח לו חזרה הדמיה של איך זה ייראה על בגד? האם זה אפשרי? אם כן איך?
בקצרה, הכל אפשרי. זה כרוך בחיבור של כלים באמצעות API, עם או בלי צורך בקוד. בכלל, אני טוען שהגיע הזמן לפחד מקוד או מטכנולוגיה, דברים הופכים פשוטים יותר ומי שיבין את הרעיון הכללי של קוד גם מבלי להיות מתכנת, יהיה לו יתרון אדיר בשימוש בכלי AI. שוב, גם ללא צורך לתכנת בפועל! זה מתחבר לדברי מנכ״ל Nvidia שמקצוע התכנות ישתנה בגדול עד כדי שלא יהיה בו צורך במתכונת הנוכחית. אני סבור שהגיע הזמן להנגיש לכולם מה זה API כדי שכל אחד ואחת יוכלו לפתח איזה מוצר שהם ירצו, בקלות במהירות ומתוך שליטה מוחלטת בתהליך.
בואו נדבר על זה בהרצאה שלי, הכרטיסים אוזלים ואני רוצה שתעזרו לי למלא את האולם עד אפס מקום. אני נותן ים תוכן, מביא אורחים מדהימים, יהיה מינגלינג עם אנשי מפתח מהתעשייה, טופ אוף דה ליין. מה נשאר לכם? לשריין כרטיס, להגיע, להתערבב וליהנות.
תנו תגובה, לייק, תעזרו לי להגיע ליעד הפסיכי שהצבתי לעצמי. בתמורה תרוויחו מעשה טוב וגם תקבלו תוכן באמת מלוטש.
הכל פה: https://bit.ly/practical-ai-talk
שבוע טוב לכולם ♥️
בואו נדבר על רשת נוירונים וטרנזפורמרים. רציתי דקה, יצא 7 דקות. תסלחו לי אבל שווה את זה!
לצפייה >>> https://youtu.be/k7867vrTLSU?si=rMAJJaF5zlOq2rGH
שבת שלום 🙏
现已上线!2025 年 Telegram 研究 — 年度关键洞察 
