ch
Feedback
مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی إحیاء

مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی إحیاء

前往频道在 Telegram

مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی احیاء سال تاسیس 1384 دارای مجوز رسمی سازمان بهزیستی استان گیلان و نظام مشاوره و روانشناختی کشور آدرس : رشت-خیابان شهید رجایی (رشتیان)-کوچه 30 تلفن : 33543611 -33543612 - 33557899 - 33553136

显示更多
1 282
订阅者
+124 小时
无数据7
-230
帖子存档
۳ راه برای انتقام گرفتن از دیگرانی که به تو آسیب زده اند: ۱_ درد را رها کن تا برود، درد را نشخوار نکن، این کار فقط باعث آسیب بیشتر تو خواهد شد🌹 ۲_ فرد مقابل را ببخش ، به کارهای او اجازه نده در قلبت رد کینه را به جا بگذارد، ببخش و فراموش کن♥️ ۳_ روی خودت متمرکز بمان، به آنها فکر نکن و خودت را مرکز توجه قرار بده، خودت را بهبود ببخش💝 #درد#خشم#رنجش#پرخاشگری#عصبیت#سلامت#رهایی #مشکبید_حقیقی #احیا #رشت @markazehya

4_5904333353317831001.mp43.42 MB

۴ راه ساده کنترل اضطراب @markazehya

🏵ترانه " زاده مهر " به فرخندگی هفتم آبان بزرگداشت کوروش بزرگ 🎼آهنگسازی و آرایش سازها : #کوروش_یغمایی 🎤آواز خوان : کوروش یغمایی 🎹شعر : فریدون مشیری 🎸لید گیتار (گیتارملودی) : کوروش یغمایی 🪗گیتار باس و آکورد : کوروش یغمایی 🗣کرال و آواز اورتور : ساتگین یغمایی 👥کرال آهنگ : ساتگین یغمایی ، شاکه سلماسی ، کاوه یغمایی ، محمد رضا زمهریری ، آریو حبیبی 🎧صدابرداری و مسترینگ : کامیل یغمایی

✴️ اعلام تاریخ و نحوه ثبت نام آزمون کارشناسی‌ ارشد ۱۴۰۳ 🔸 هزینه ثبت نام مبلغ ۳/۶۸۰/۰۰۰ ریال (سه میلیون و ششصد و هشتاد هزار ر
✴️ اعلام تاریخ و نحوه ثبت نام آزمون کارشناسی‌ ارشد ۱۴۰۳ 🔸 هزینه ثبت نام مبلغ  ۳/۶۸۰/۰۰۰ ریال (سه میلیون و ششصد و هشتاد هزار ریال) اعلام شده است که مبلغ ده هزار تومن نیز جهت خدمات دریافت پیامک کوتاه به آن اضافه خواهد شد. 🔺متقاضیان می‌توانند از روز یکشنبه ۷ آبان‌ماه تا روز شنبه ۱۳ آبان‌‌ماه سال جاری، با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند. 🔺آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ در روز جمعه ۴ اسفند‌ماه ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد و با توجه به امکان تغییرات دفترچه تا زمان شروع ثبت‌نام، اطلاعات درج شده در دفترچه راهنمای ثبت‌نام، ملاک نهايی پذیرش خواهد بود. 🆔 @assadbeigiH

▪️ با اینکارا خودتون رو نابود می‌کنید: - وقتی نمی‌بخشید. - وقتی به کاری که دوست ندارید ادامه می‌دید. - وقتی از خودتون مراقبت نمی‌کنید. - وقتی از همه چیز شکایت می‌کنید. - وقتی با پشیمانی و افسوس زندگی می‌کنید. - وقتی شریک نادرستی برای زندگی‌تون انتخاب می‌‌کنید. - وقتی خودتون رو با بقیه مقایسه می‌کنید. - وقتی قدرنشناس هستید. - وقتی توی روابط اشتباه می‌مونید. - وقتی منفی گرا هستید. - وقتی درمورد همه چیز نگرانید. #بخشش#قدردانی#رایطه#نگرانی#مقایسه#شکایت#افسوس #مشکبید_حقیقی #احیا #رشت @markazehya

‌ پوچ‌ترین رسوم و مسخره‌ترین مراسم‌ها در همه‌جا با عبارت «ولی رسم است» توجیه می‌شوند. این دقیقا همان عبارتی است که قوم خوی‌خوی در جواب اروپايی‌هایی که از آن‌ها پرسیدند چرا ملخ می‌خورند و شپش بدنشان را با ولع می‌خورند گفتند: "رسم است". ‌‌ ‌ ‌آلن دوباتن اضطراب منزلت، ترجمه‌ی باختری ‌ ‌https://t.me/counselorDY

🔴 وخامت حال روانی مردم ایران 🔹جمعی از متخصصان سلامت اجتماعی، در پاسخ به یک نظرسنجی اعلام کرده‌اند که بیکاری، فساد اداری و مالی، نابرابری درآمدی، گرانی مسکن، کمبود اعتماد، فقر، کاهش سرمایه‌گذاری مولد، اعتیاد، جرم و ناامیدی از آینده، مهم‌ترین مشکلات تهدیدکننده سلامت اجتماعی مردم ایران است. 🔹 نتایج پایش ملی سلامت روان که سال 1392 و توسط وزارت بهداشت منتشر شد، نشان داد که شیوع اختلالات روانی در افراد بیکار، افراد مطلقه، جمعیت شهری، افراد بی‌سواد و افراد دارای وضعیت اجتماعی و اقتصادی پایین، بیشتر از سایر گروه‌ها بود. طبق نتایج این پایش، 12.7 درصد از جمعیت 15 تا 64ساله کشور مبتلای افسردگی و از میان این مبتلایان، 22 الی 24‌درصد، مطلقه یا بیوه، 12.5 درصد متاهل، 16.5 درصد بیکار، 11 درصد شاغل، 13.5 درصد شهرنشین، 11 درصد ساکن روستا، 14.9 درصد در وضعیت اقتصادی و اجتماعی پایین و 11.7 درصد در وضعیت اجتماعی و اقتصادی بالا بودند. 🔹نتایج مطالعات دیگری هم وخامت حال روانی مردم ایران در سال‌های اخیر را تایید می‌کند. نیمه شهریور پارسال و همزمان با روز جهانی پیشگیری از خودکشی، در مراسمی که در انجمن جامعه‌شناسی برگزار شد، اکبر علیوردی‌نیا؛ استاد جامعه‌شناسی دانشگاه مازندران از نتیجه تحقیق خود درباره افزایش خودکشی در فاصله سال‌های 1380 تا 1398 رونمایی کرد. این جامعه‌شناس به استناد گزارش‌های سازمان پزشکی قانونی کشور گفت که بیشترین میزان خودکشی منجر به فوت در سال‌های 1397 و 1398 و با نرخ 6.2 در 100 هزار جمعیت ثبت شده چنان‌که در سال 1398، میزان خودکشی منجر به فوت در کشور نسبت به کل این بازه زمانی، 44 درصد افزایش یافته است. 🔹از دیگر یافته‌های تحقیق علیوردی‌نیا، افزایش خودکشی‌های منجر به فوت طی سال‌های 1380 تا 1398 در استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، فارس، قزوین، قم، مرکزی، مازندران و گیلان بود و این جامعه‌شناس اعلام کرد که به استناد گزارش‌های سازمان پزشکی قانونی کشور، خودکشی منجر به فوت در استان تهران هم از سال 1395 افزایش یافته و به نرخ 6.8 در 100 هزار جمعیت رسیده است. #سایکونیوز #سلامت_روانی#خودکشی#جامعه_شناسی#گیلان #مشکبید_حقیقی #احیا #رشت @markazehya

آهنگ قالیباف

با یاد تو زندگانی می‌کنم با نام تو عشق بازی می‌کنم لیلای من هستی، میهنم هستی اگر بگویم خدای منی، بی‌راه نگفته‌ام. 🌱🌱

💞راهکارهای حفظ رابطه💞 ✅ وقتی مشکلی بین شما پیش می آید دنبال مقصر نگردید، چون دنبال مقصر گشتن باعث میشود هیچ کدام از ما اشتباهات خود را را نبینیم. ✅ به هیچ عنوان قهر نکنید! گاهی اوقات بسیاری از آقایان یا خانم ها، فکر میکنند اگر قهر کنند شخص مقابل کوتاه می آید و به نتیجه میرسند. اما قهر، تمرین فاصله و جدایی است! شاید وقتی در ابتدا قهر کنید، شخص مقابل کوتاه بیاید و سعی کند دل شما را به دست بیاورد ولی اگر زیاد از حد و همیشگی باشد نه تنها دیگر سمت شما نمیاید بلکه بیشتر فاصله میگیرد و رابطه سرد میشود. ✅ وقتی طرف مقابل درمورد مسئله ای از شما انتقاد میکند جبهه نگیرید، عصبی نشوید و دعوا نکنید. اول گوش کنید چون ممکن است این انتقاد درست باشد! پس اول گوش کنید و به آن فکر کنید و بعد منطقی با هم آنالیزش کنید. ✅ به هیچ عنوان به یکدیگر بی احترامی نکنید بی احترامی باعث میشود شکاف عاطفی به وجود بیاید. پس سعی کنید در رابطه و در بحث و دعوا احترام را حفظ کنید. ▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️ ☎️جهت تنظیم وقت مشاوره #تلفنی (داخل و خارج از کشور) با دکتر آذر کیامرثی در واتسپ پیام بگذارید. لینک دسترسی به شماره واتسپ👇🏻 🔗 https://zil.ink/drazarkiamarsi

‍ ‍ 🌱🌱🌷🌱🌱 شاهنامه وطن است وطن خوانی پیشکش به میهن‌دوستان، میهن‌یاران، و میهن‌پرستان، در همة سرزمین‌های ایران آواز: دولتمند خال اف آهنگ: شاهنامه وطن است (با گویش پارسی تاجیکی) ترانه سرا: گلرخسار شاهنامه شاهنامه سخن است، سخن بی‌مرگی. شاهنامه روح است، به تن بی‌مرگی. شاهنامه وطن است، وطن بی‌مرگی. آری، آری، شاهنامه وطن است! وطنی کز من و تو، نتوانند به شمشیر و به تزویر، ربودن. شاهنامه خرد است، خردی که به جهان آموزد، هنر از اجل جهل نمردن. شاهنامه ادب است، ادبی کز ثمر سبز درختش، جاودان بهره بگیریم. جاودانه بمانی سرزمینم‌ ایران عزیز

. من می‌خواهم بدانم که، راستی راستی، زندگی یعنی اینکه تو یک تکه جا، هی بروی و برگردی تا پیر بشوی و دیگر هیچ، یا اینکه طورِ دیگری هم توی دنیا می‌شود زندگی کرد؟ ماهی سیاه کوچولو #صمد_بهرنگی @

* رشد کردن یعنی: 🌺 یادبگیریم که برای ارتباط با افرادی که به عمد در دسترس  نیستند، دست و پا نزنیم. 🍎 شجاعت این را داشته  باشیم که داستان خود را با کسی که به آنها اعتماد داریم،درمیان بگذاریم. 🍇 بتوانیم رشته افکار منفی خود را پاره کنیم تا نگذاریم ما را در خود غرق کنند. 🍑 به نقطه ای برسیم که دیگر هر فکری که به ذهنمان خطور کرد باور نکنیم. 🤪 قادر باشیم  قبل از هر حرکتی ،کمی مکث کرده و شرایط را واقع بینانه بررسی کنیم. #رشد#ارتباط#سلامت#تامل#منطقی#واقعگرایی#ذهن#کنترل#شجاعت #مشکبید_حقیقی #احیا #رشت @markazehya

🔴 افسردگی در جایگاه سوم بیماری‌ها در ایران 🔹علی فتحی آشتیانی، رئیس سازمان روانشناسی و مشاوره ایران گفت: «حدود یک سوم افراد در ایران با اختلالات روانشناختی مواجه هستند. خودکشی یکی از مشکلات اساسی در حوزه سلامت روان است. تعداد موارد خودکشی کامل در سال 1400 در مقایسه با سال 1399، 12.7 درصد رشد داشته است. همچنین تعداد موارد خودکشی کامل از سال 1385 تا سال 1400 یعنی طی 15 سال حدود 108 درصد رشد داشته است. این آمار قابل تاملی است.» #سایکونیوز #خودکشی#افسردگی#بیماری#سلامت_روان #مشکبید_حقیقی #احیا #رشت @markazehya

Repost from psychology news
🔴 افسردگی در جایگاه سوم بیماری‌ها در ایران 🔹علی فتحی آشتیانی، رئیس سازمان روانشناسی و مشاوره ایران گفت: «حدود یک سوم افراد در ایران با اختلالات روانشناختی مواجه هستند. خودکشی یکی از مشکلات اساسی در حوزه سلامت روان است. تعداد موارد خودکشی کامل در سال 1400 در مقایسه با سال 1399، 12.7 درصد رشد داشته است. همچنین تعداد موارد خودکشی کامل از سال 1385 تا سال 1400 یعنی طی 15 سال حدود 108 درصد رشد داشته است. این آمار قابل تاملی است.» 🔊جدیدترین اخبار روانشناسی را با ما دنبال کنید👇🏻 @newspsycho اطلاع از کارگاه های در حال ثبت نام 👇🏻 @ipaonline_workshop 💠Instagram http://Www.instagram.com/ipaonline.official website👇🏻🌹 www.ipaonline.ir #ایپا

* در ‎پزشکی دستور عجیب و مهیبی داریم: No CPR این اصطلاح زمانی است که پزشک از بازگشت بیمار قطع امید کرده. فرمان قتل نیست بلکه فرمان پذیرش ‎مرگ هست و تسلیم در برابر تقدیر یا هر اسم دیگری که شما براش انتخاب می‌کنید ما در ‎زندگی گاهی نیازمند این دستوریم اقرار به ناتوانی در تغییر شرایط، پذیرش حتی موقتی آن و دست کشیدن از تلاشی مضاعف و بی نتیجه برای تغییر آن و هدایت تلاش به سمت و سویی مفیدتر. #پذیرش#تلاش#تسلیم#تقدیر #مشکبید_حقیقی #احیا #رشت @markazehya

وجدان زنده و بیدار صحبت‌های گیدئون لوی ستون‌نویس برجستۀ یهودی روزنامۀ هاآرتض. این چه نیرویی است که به او اجازه می‌دهد علیه رفتار کشور و مردم خود و در دفاع از ملتِ دیگر، این چنین صادقانه و صریح سخن بگوید؟ این همان فضلیت عمیق اخلاقی غبطه‌برانگیزی است که در دنیای امروز رنگ باخته اما این مرد بزرگ یهودی با تمام توان خود به قیمت تحمل ناسزاهای بی‌شمار بسیاری از هموطنانش، چراغ آن را روشن نگه داشته است. لوی در کنار شمار زیادی از یهودیان شریفِ همکار و همفکر خود در اسرائیل وجدان بیدار آدمیزادی است که وجدانش به خواب رفته است. در مقابل شکوه و عظمتِ آنها فقط می‌توان احساس حقارت کرد! #احمد_زیدآبادی @ahmadzeidabi

لازم نیست: 🌺 لازم نیست مردم، تو را دوست داشته باشند. 🍎 لازم نیست مردم، عاشقت باشند. 🍑 لازم نیست مردم به تو احترام بگذارند. ♥️ وقتی در آیینه نگاه می کنی، باید کسی را که می بینی، دوست داشته باشی، خودت را باید دوست داشته باشی. #عزت_ نفس#احترام#عشق#اعتماد_بنفس#آرامش #مشکبید_حقیقی #احیا #رشت @markazehya

*معمای تربیت* 🌱تربیت ما بیش از این نبوده است که به بزرگ‌ترها احترام بگذاریم، کلمات زشت نگوییم، پیش دیگران پای خود را دراز نکنیم، حرف‌شنو باشیم، صبح‌ها به همه سلام کنیم، دست و روی خود را با صابون بشوییم، لباس تمیز بپوشیم، دست در بینی نبریم و … اما ساده‌ترین و ضروری‌ترین مسائل زندگی را به ما یاد ندادند. □کجا به ما آموختند که چگونه نفس بکشیم؟ چگونه اضطراب را از خود دور کنیم؟ موفقیت چیست؟ ازدواج برای حل چه مشکلی است؟ در مواجهه با مخالف چگونه رفتار کنیم؟ … در کودکی به ما آموختند که چموش نباشیم، اما پرسشگری و آزاداندیشی و شیوه‌های نقد را به ما نیاموختند. ●داگلاس سیسیل نورث، اقتصاددان آمریکایی و برندۀ جایزۀ نوبل اقتصاد در سال ۱۹۹۳می‌گوید: «اگر می‌خواهید بدانید کشوری توسعه می‌یابد یا نه، سراغ صنایع و کارخانه‌های آن کشور نروید. اینها را به‌راحتی می‌توان خرید یا دزدید یا کپی کرد. می‌توان نفت فروخت و همۀ اینها را وارد کرد. برای اینکه بتوانید آیندۀ کشوری را پیش‌بینی کنید، بروید در دبستان‌ها؛ ببینید آنجا چگونه بچه‌ها را آموزش می‌دهند. مهم نیست چه چیزی آموزش می‌دهند؛ ببینید چگونه آموزش می‌دهند. اگر کودکانشان را پرسشگر، خلاق، صبور، نظم‌پذیر، خطر‌پذیر، اهل گفتگو و تعامل و برخوردار از روحیۀ مشارکت جمعی و همکاری گروهی تربیت می‌کنند، مطمئن باشید که آن کشور در چند قدمی توسعۀ پایدار و گسترده است.» ○از «نفس کشیدن» تا «سفر کردن» تا «مهرورزی» به آموزش نیاز دارد. بخشی از سلامت روحی و جسمی ما در گرو «تنفس صحیح» است. آیا باید در جوانی یا میان‌سالی یا حتی پیری، گذرمان به یوگا بیفتد تا بفهمیم تنفس انواعی دارد و شکل صحیح آن چگونه است و چقدر مهم است؟! ■به ما حتی نگاه کردن را نیاموختند. هیچ چیز به اندازۀ «نگاه» نیاز به آموزش و تربیت ندارد. کسی که بلد است چطور ببیند، در دنیایی دیگر زندگی می‌کند؛ دنیایی که بویی از آن به مشام بینندگان ناشی نرسیده است. هزار کیلومتر، از شهری به شهری دیگر می‌رویم و وقتی به خانه برمی‌گردیم، چند خط نمی‌توانیم دربارۀ آنچه دیده‌ایم بنویسیم. چرا؟ چون در واقع «ندیده‌ایم». همه چیز از جلو چشم ما گذشته است؛ مانند نسیمی که بر آهن وزیده است. □جان راسکین، آموزگار بزرگ نگاه، در قرن نوزدهم می‌گفت: «اگر دست من بود، درس طراحی را در همۀ مدارس جهان اجباری می‌کردم تا بچه‌ها قبل از اینکه به نگاه‌های سرسری عادت کنند، درست نگاه کردن به اشیاء را بیاموزند.» می‌گفت: «کسی که به کلاس‌های طراحی می‌رود تا مجبور شود به طبیعت و پیرامون خود، بهتر و دقیق‌تر نگاه کند، هنرمندتر است از کسی که به طبیعت می‌رود تا در طراحی پیشرفت کند.» ●اگر در خانه یا مدرسه، یاد گرفته بودیم که چطور نگاه کنیم، چطور بشنویم و چطور بیندیشیم، انسانی دیگر بودیم. انسانی که نمی‌‌تواند از چشم و گوش و زبان خود درست استفاده کند، پا از غار بدویت بیرون نگذاشته است؛ اگرچه نقاشی‌های غارنشینان نشان می‌دهد که آنان با «نگاه» بیگانه نبودند. ○بسیار اند پدرانی که نمی‌دانند اگر همۀ دنیا را برای دخترشان فراهم کنند، به اندازۀ یک‌بار در آغوش گرفتن او و بوسیدن روی او، به او آرامش و اعتماد به نفس نمی‌دهد. ■عجایب را در آسمان‌ها می‌جوییم، ولی یک‌بار به شاخۀ درختی که جلو خانۀ ما مظلومانه قد کشیده است، خیره نشده‌ایم. نگاه کردن، شنیدن، گفتن، نفس کشیدن، راه رفتن، خوابیدن، سفر کردن، بازی، تفریح، مهرورزی، عاشقی، زناشویی و اعتراض، بیشتر از املاء و انشاء نیاز به معلم و آموزش دارند. تربیت خودمان را آغاز کنیم.... 💐🙏🙏