انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته
前往频道在 Telegram
پایگاه اطلاع رسانی انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته http://www.rtcguild.ir info@rtcguild.com تلفن: ۶-۶۶۵۶۵۶۱۵ فکس: ۶۶۵۹۴۷۴۷ آدرس انجمن: تهران–خیابان توحید–خیابان غلامرضا طوسی–پلاک ۶۳ – واحد ۱۹ آیدی اینستاگرام: rtcguild
显示更多1 485
订阅者
-124 小时
+27 天
+2130 天
帖子存档
مباحثی در حمل و نقل بار
فیلم شماره ۲
موضوع: تعریف بهرهوری در حملونقل ریلی بار
👇👇👇👇👇👇👇👇👇
برای معرفی این کانال به دوستانتان لطفاً از لینک زیر استفاده کنید:
✏️ 📢 نوشتنیها و گفتنیهای حملونقلی:
@sobhaannazari
مباحثی در حمل و نقل بار
فیلم شماره ۱
موضوع: مقدمه و معرفی کلی مباحث
👇👇👇👇👇👇👇👇👇
برای معرفی این کانال به دوستانتان لطفاً از لینک زیر استفاده کنید:
✏️ 📢 نوشتنیها و گفتنیهای حملونقلی:
@sobhaannazari
☑️ تمدید تعدیل تعرفه بهره برداری جهت حمل گوگرد از گنبدلی به بهاباد
🆔 @Rtcguild
☑️ تعدیل تعرفه بهره برداری حمل ریلی مواد معدنی اذرخش به مهاباد ارومیه،نقده و کرمانشاه
🆔 @Rtcguild
☑️ تمدید تعدیل تعرفه بهره برداری حمل دانه های روغنی از بندر امام به سربندر
🆔 @Rtcguild
📊 عملکرد ۱۵ ساله حمل و نقل ریلی در یک نگاه
🆔 @Rtcguild
🇮🇷@Babaie_Majid
✍️ عملکرد 15 ساله حمل و نقل ریلی باری، آب در هاون کوفتن
✅ عملکرد حمل و نقل ریلی باری طی 15 سالی که از خصوصی سازی نیم بند آن گذشته در مجموع رضایتبخش نیست. گذشته از اینکه در این 15 سال چه باید انجام می شد و چه انجام شد، مسئله مهم موضوع بهره وری پائینِ بخش ریلی است. با وجود رشد بیش از 50 درصدی طول شبکه و ناوگان ریلی، اما از منظر میزان تناژ جابجایی و هم از منظر سرعتِ بازرگانی در شبکه ریلی، رشد قابل ملاحظه ای نداشته ایم. متوسط تن کیلومتر جابجا شده هر واگن در طول این 15 سال فقط 23 درصد رشد داشته است و این در حالی است که متاسفانه همچنان تمرکز بخش بجای افزایش سرعت بازرگانی و افزایش گردش واگن های باری که خود می تواند افزایش چشمگیر تناژ بار و درآمد بیشتر برای ذینفعان را در پی داشته باشد، عمدتا بر توسعه فیزیکی شبکه جدید و تامین ناوگان جدید است. این در حالی است که متوسط دفعات بارگیری هر واگن از 32 دفعه در سال 83 به 30 دفعه در سال 98 کاهش یافته است. این موضوعی است که حتما باید مورد کنکاش قرار گیرد که چرا این حجم از سرمایه گذاری در توسعه خطوط و ناوگان باری و لکوموتیو نتیجه اش کاهش گردش واگن شده است؟ همچنین متوسط تناژ بارِ جابجا شده در هر کیلومتر از شبکه ریلی کشور در طول این 15 سال از 3،884 تن در سال 83 به 4،099 تن در سال 98 رسیده و فقط 6 درصد رشد را در این معیار شاهد هستیم. عدم توفیق در این شاخص هم می تواند ناشی از انتخاب ناکارآمد طرح های توسعه شبکه ریلی باشد که بیشتر بر در چانه زنی های سیاسی می چرخد و هم ناشی از بهره وری پائین و گردش ناکارامد ناوگان ریلی است. از سوی دیگر با بررسی حجم تردد قطارهای باری شاهد 72 درصد رشد در تعداد اعزام قطارهای باری در این دوره 15 ساله هستیم. این موضوع باید مورد سوال قرار گیرد که چرا علی رغم افزایش 72 درصدی تعداد قطارهای باری همزمان شاهد رشد تنها 42 درصدی تعداد واگن بارگیری شده و کاهش 5 درصدی تعداد دفعات بارگیری هر واگن باری در سرویس هستیم. این اصلا قابل پذیرش نیست که با وجود این حجم از سرمایه گذاری در شبکه و ناوگان ریلی و با وجود حضور چند ده شرکت غیر دولتی با گذشت 15 سال متوسط دفعات بارگیری هر واگن در سال با کاهش هم مواجه گردد.
✅ همواره موضوع ارتقاء بهره وری شبکه و ناوگان ریلی مورد تاکید بوده است اما اینکه چرا در این حوزه دستاورد قابل توجهی نداشته ایم پاسخش را می بایست در شیوه اداره بخش ریلی، ساختار ناهمگون آن و البته نداشتن برنامه عملی برای رفع این ناکارآمدی ها دنبال نمود. دولت یازدهم و دوازدهم که قرار بود یکی از یادگاری هایش تحول بخش ریلی باشد علی رغم رشد نسبتا خوب تناژ بین سالهای 93 تا 97 ، اما متاسفانه در رفع چالش های اساسی بخش دستاورد چشمگیری نداشته است. اصلاح ساختار صنعت ریلی نیمه تمام رها شده است. پرونده واگذاری اختیارات قانونی به بخش غیر دولتی تقریبا مختومه شده است و ایجاد نهاد مستقل تنظیم مقررات ریلی کاملا به فراموشی سپرده شد.
✅ پیشنهادم به مدیریت شرکت راه آهن انتخاب مجری با اختیارات و امکانات لازم برای طرح افزایش سرعت بازرگانی ناوگان باری در شبکه ریلی است. این مجری با مشارکت بخش غیر دولتی طرحی را تهیه کند تا نقشه راهِ افزایشِ جهشی سرعت بازرگانی به حداقل 10 کیلومتر در ساعت ( معادل دو برابر وضعیت فعلی) را تنظیم و با پشتیبانی کامل وزیر راه و شهرسازی و هیئت مدیره راه آهن به مرحله اجرا در آید. بدیهی است از درون نقشه راه مذکور چندین فعالیت و پروژه در حوزه های مختلف زیرساخت، ناوگان و بهره برداری شناسایی و نحوه اجرایی شدن آن ترسیم می گردد. چنین طرحی در قالب امکانات فعلی شرکت راه آهن و شرکای تجاریش قابل انجام است و گره زدن آن به بودجه های جدید عملا راه به جایی نخواهد برد و صرفا پاک کردن مسئله ای است که چاره آن فقط در درون بخش است.
🇮🇷@Babaie_Majid
📌انجمن صنفي شركت هاي حمل و نقل ريلي و انجمن نگهداري و تعميرات ايران با مشاركت يكديگر برگزار ميكنند:
وبينار "تحليل ريشه اي حوادث ريلي، مبتني بر ريسك و RAMS و EN50126"
⏰زمان: دوشنبه ٩٩/٠٤/٠٩
ساعت ١٦ تا ١٧
✍🏻مدرس: دكتر سعيد رمضاني
💻نحوه برگزاري : از طريق اسكايپ
🔶پرسنل شركت هاي محترم عضو انجمن در صورت تمايل به شركت در اين وبينار، ميتوانند از طريق لينك زير اقدام به ثبت نام نمايند.
*اين وبينار هيچگونه هزينه اي براي شركت هاي عضو انجمن نخواهد داشت*
https://forms.gle/RDdDf4MqRYoL3RFm7
🆔 @Rtcguild
🔶 جلسه کارگروه حقوقی انجمن صنفي شركت هاي حمل و نقل ريلي روز چهارشنبه مورخ ٩٩/٠٣/٢١ با حضور مدیران و نمايندگان محترم شركت هاي حمل و نقل ریلی و رئیس محترم کارگروه جناب آقای دکتر حیدری در محل انجمن برگزار شد.
🔻در این جلسه موضوع پیگیری مصوبات قبلی کارگروه در خصوص واگن های آتش گرفته شرکت ها و و همینطور واگن های خارج شده از سیر به استناد آئین نامه بازسازی واگن های مسافری مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در نهایت مقرر شد:
☑️نامه قبلی انجمن در خصوص نادرستی آئین نامه بازسازی واگن های مسافری مجددا در قالب نامه دیگری پیگیری گردد.
☑️در خصوص آتش سوزی واگن های متوقف در ایستگاه ها نظریه کمیسیون سوانح نواحی به انجمن ارسال گردد تا متعاقبا مورد بررسی قرار گرفته و مبانی حقوقی مسئولیت راه آهن منعکس گردد تا حداقل زمینه برای اخذ خسارت از بیمه فراهم شود.
🆔 @Rtcguild
🔸جلسه با مدیرعامل و نمایندگان شرکت میلاد نور، مجری برگزاری نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی روز چهارشنبه 99/03/21 در محل انجمن برگزار گردید.
🔻در این جلسه که با حضور جناب آقای مهندس صدیق پور مشاور رسانه ای و مطبوعاتی و کارشناسان انجمن صورت گرفت در خصوص آمار شرکت های حاضر در نمایشگاه و همچنین اهداف و چالش های پیش رو بحث و تبادل نظر انجام پذیرفت و در نهایت مقرر گردید پس از انعکاس موضوع در جلسه هیئت مدیره انجمن، در مورد سیاست انجمن در رابطه با برگزاری این نمایشگاه تصمیم گیری شود.
🆔 @Rtcguild
🔴 پاسخ شرکت بازرگانی دولتی ایران در خصوص نامه انجمن با موضوع اولویت دادن به حمل ریلی روغن خام
🆔 @Rtcguild
آغاز پیشفروش بليت قطارهاي رجا براي تیر ماه
🔻 فروش بليت قطارهاي مسافري رجا براي بازه زماني اول لغايت 31 تیر ماه 99 از ساعت 10صبح روز شنبه 24 خرداد ماه آغاز ميشود.
🔻 روابط عمومي رجا با اعلام اين خبر افزود:
🔻فروش بليت قطارهاي مسافري رجا از ساعت 10 صبح شنبه 24 خرداد ماه به صورت همزمان اينترنتي و اپليكيشنها، 1539 و فروش حضوري از طريق كليه مراكز مجاز فروش بليت قطار در سراسر كشور انجام ميشود.
🔻 هموطنان براي كسب اطلاعات بيشتر ميتوانند به صورت شبانهروزي و از سراسر كشور با سامانه ارتباط با مشتريان رجا از طريق شماره تلفن 1539 تماس حاصل كرده يا به پايگاه اينترنتي www.raja.ir مراجعه كنند.
🆔 @Rtcguild
🔴 ارجاع نامه انجمن در خصوص انحصار و افزایش بیرویه نرخ بانداژ چرخ به مدیر کل نظارت بر کالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت از مصرف کنندگان
🆔 @Rtcguild
صنعت ریل نیازمند یارانه مستقیم
علیرضا محمودی، رئیس هیاتمدیره شرکت رجاء: عمده هزینه تعمیراتی و بازسازی بهصورت ارزی است و افزایش نرخ ارز، مستقیم بر هزینه شرکتهای ریلی تاثیر میگذارد.
🔸درخصوص افزایش بهای بلیت نیز باید گفت مطابق روال هرساله بوده و ارتباطی با وضع فعلی کشور ندارد. تورم و افزایش بهای مصالح و دستمزدها، تعهداتی برای شرکتها ایجاد میکند که در این خصوص شرکتهای مسافری ریلی و انجمن صنفی ذیربط، پیشنهادهایی را در بهار هرسال برای افزایش نرخ بلیت به شرکت راهآهن منعکس و به منظور اتخاذ تصمیم در شورای عالی ترابری طرح میشود.
🔸افزایش قیمت بلیت ربطی به کرونا ندارد و هرسال با افزایش هزینههای ناشی ازتورم و رشد هزینههای نگهداری وتعمیرات قطعات، بهای بلیت تغییر میکند. این در حالی است که شیوع ویروس کرونا مشکلاتی ازجمله کاهش شدید تقاضا، افزایش هزینههای بهداشتی و ضدعفونی کردن واگنها، کاهش ظرفیت مسافرگیری را به دلیل رعایت فاصله اجتماعی به 64 درصد ظرفیت واقعی در پی داشته که با تحمیل هزینههای ناشی از افزایش مجدد نرخ ارز شرایط را بهطورمضاعف سخت کرده است.
http://jamejamdaily.ir/newspaper/page/5676/3/66208/0
现已上线!2025 年 Telegram 研究 — 年度关键洞察 
